Урок узагальнення знань з теми «Електричний струм.»
(урок фізики у 8 класі)
Мета уроку: Узагальнити і систематизувати знання учнів з теми «Електричний струм». Пригадати основні характеристики електричного струму (силу струму, напругу, опір) та взаємозв’язок між ними. Зосередити увагу учнів на особливостях підключення вимірювальних приладів. Розвивати вміння виділяти головне, аналізувати та робити висновки.
Обладнання: амперметр, вольтметр, реостат, резистор, роздатковий матеріал із завданнями для груп, підручник «Фізика 8 клас» за редакцією В.Г. Баряхтара, С.О. Довгого., збірник задач «Фізика 8 клас» І.М. Гельфгат, І.Ю. Ненашев
Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань
Ключові компетентності: спілкування державною мовою (розуміти інформацію з підручника, тлумачити фізичні поняття, представляти текстову інформацію в іншому вигляді; математична (застосовувати математичні методи для опису, дослідження фізичних явищ і процесів, розв’язування фізичних задач); компетентності у природничих науках (пояснювати природні явища, використовувати знання з фізики для вирішення завдань пов’язаних з об’єктами природи та техніки); інформаційно-цифрова (відбирати необхідну інформацію, аналізувати); уміння вчитися (планувати, організовувати свою роботу; застосовувати набуті знання для оволодіння новими, для їх систематизації та узагальнення); соціальна і громадянська (працювати в групах, співпрацювати); екологічна грамотність і здорове життя (застосовувати набуті знання та навички для збереження власного здоров’я та здоров’я інших ).
Структура уроку
Хід уроку
Усім несе і світло, і тепло,
Щедрішого у світі і немає.
В далеких селах та містах
Спішить в оселі по дротах. ( Електричний струм.)
Джерело: https://dovidka.biz.ua/zagadki-pro-fiziku/ Довідник цікавих фактів та корисних знань © dovidka.biz.ua
Учні відгадують загадку.
Отже сьогодні ми будемо говорити про електричний струм та основні фізичні величини, що його характеризують. Пригадаємо як пов’язані ці величини між собою.
Вправа 1 «Робота в групах з підручником»
Клас поділяємо на чотири групи: І група – сила струму (параграф 27)
ІІ група – електрична напруга (параграф 28)
ІІІ група – електричний опір (параграф 29)
ІV група – питомий опір (параграф 30)
Працюючи в групах учні, використовуючи відповідний параграф підручника, на ватмані А3 оформлюють основні моменти (опорний конспект), що допоможе їм розповісти про свою фізичну величину за наступним планом:
Після завершення, кожна група представляє свою фізичну величину.
Вправа 2 «Розв’язування розрахункових задач» Кожна група розв’язує свою задачу (всі учні записують розв’язок у зошиті. Вчитель перевіряє розв’язання 1 учня з групи, всі решта звіряються, перевіряючи своє розв’язання. Якщо є час 3 учні з кожної групи переходять у 3 інші групи обмінюючись розв’язками своїх задач. Повертаючись до своїх груп, пояснюють ті задачі що розв’язували інші групи.)
Вправа 3 «Діаграма Венна»
Групи порівнюють правила підключення амперметра і вольтметра в електричне коло.
Амперметр Вольтметр
Вправа 4 «Розв’язування графічних задач»
І група –№14.16
ІІ група – №14.21 (І)
ІІІ група – №14.21 (ІІ)
ІV група – №14.21 (ІІІ)
Обговорення результатів
Вправа 5 «Розв’язування задач зі схемами.»
І група - № 14.24
ІІ група - № 14.25
ІІІ група - № 14.33
ІV група - № 14.34
Обговорення розв’язування задач
Підведення підсумків. Рефлексія
Вправа 6 «Продовж речення»
На уроці: я пригадав…
я навчився…
я не зрозумів…
я почувався…
Домашнє завдання: стр.220-221 (завдання 4-7)виконати письмово
підготувати цікаві факти про А. Ампера, А. Вольта, Г.Ома