узагальнити й поглибити знання учнів з теми; розвивати навички застосування навчальної інформації, роботи в групі; виховувати толерантне ставлення до думок інших; виховувати повагу до минулого свого народу.
Тема: урок узагальнення з теми:
« Виникнення та розвиток Київської Русі»
Мета: узагальнити й поглибити знання учнів з теми; розвивати навички застосування навчальної інформації, роботи в групі; виховувати толерантне ставлення до думок інших; виховувати повагу до минулого свого народу.
Тип уроку: узагальнення
Форма проведення уроку: гра з елементами групової роботи.
Хід уроку.
Вікторина «Київська держава»
Вікторина «Кому належать слова?»
Гра «Табу»
Парти ставляться в каре. У середині – два основні опоненти та ведучий. Тема оголошується (заздалегідь) Тема: «Русь сама створила державу чи вона була запроваджена варягами?
Різно рівневі завдання
1 варіант
І рівень
ІІ рівень
ІІІ рівень
Складіть таблицю «Князювання Святослава»
Роки правління |
Основні заходи |
|
У внутрішній політиці |
У зовнішній політиці |
|
|
|
|
IVрівень.
Якою, на вашу думку, була роль варягів у формуванні держави східно – слов’янських племен?
2 варіант
І рівень
Оберіть правельну відповідь
ІІ рівень
Аскольд |
Олег |
Ігор |
Ольга |
|
|
|
|
2. поясніть терміни: варяги, полюддя, віче.
3. Серед руських князів, імена яких подані нижче, виберіть тих, які на думку вчених, могли бути представниками династії Києвичів: а) Олег; б) Аскольд; в) Дір;г)Ігор; д)Ольга е) Святослав.
ІІІ рівень
Обгрунтуйте (або заперечте) тезу:
«У ІХ ст. відбувався процес формування держави у східнослов’янських племен».
IVрівень.
Змалюйте історичний портрет княгині Ольги. Охарактеризуйте її людські риси та якості державного діяча.