повторити, узагальнити, закріпити знання з теми; виділити і актуалізувати в пам'яті учнів найважливіші явища і процеси; пов'язати між собою основні етапи розвитку суспільства; допомогти в цілому охопити історичний процес розвитку суспільства; з'ясувати, який матеріал учні засвоїли гірше, і ще раз попрацювати з ним; виробляти в учнів інтерес до вивчення історії, виховувати повагу до минулого українського народу.
Урок повторення з теми «Політичний устрій. Соціально - економічний і культурний розвиток Київської Русі та Галицько – Волинської держави ІХ – ХІУ ст.»
Мета : повторити, узагальнити, закріпити знання з теми; виділити і актуалізувати в пам’яті учнів найважливіші явища і процеси; пов’язати між собою основні етапи розвитку суспільства; допомогти в цілому охопити історичний процес розвитку суспільства; з’ясувати, який матеріал учні засвоїли гірше, і ще раз попрацювати з ним; виробляти в учнів інтерес до вивчення історії, виховувати повагу до минулого українського народу.
Тип уроку: повторення вивченого матеріалу.
Структура уроку:
3.Д\з підготуватися до тематичної атестації повторити § 18 – 21, 27- 28.
Хід уроку.
Історична вікторина «Галицько – Волинська держава правонаступниця Київської Русі»
Пропонуються уривки творів, в яких згадуються про князів Галицько – Волинської держави.
Завдання.
Йшли за рідний свій престол
В бій кривавий з ворогами
Й гнали їх із рідних піль.
(Василько і Володар)
Ти столицю переніс,
І за тебе аж під хмари
Галицький престол підріс.
(Володимирко)
Доля дні життя послідні -
Твоє серце поранили
Та глибоко твої рідні …
(Ярослав Осмомисл)
Аж до Києва досяг –
Всі князі тобі скорились
І на твій клялися шлях.
(Роман Мстиславич)
І поникла голова…
На спочин його прийняла
В Холмі церковця свята…
(Данило Галицький)
Знав його вагу велику:
Першого настановляли
Українського владику.
(Юрій І)
2.Конкурс «Кращі знавці термінів»
(правильно назвати визначення термінів, які показують на картках)
3.Конкурс «Кращий літописець»
Уявіть собі, що ви літописець. Описати діяння князів: 1- Данила Галицького ; 2- Юрія ІІ Тройденовича.
4.конкурс «Будуємо фортецю»
Завдання
Намалювати фортецю, що побудував Данило Галицький і яку не змогли захопити монголи.
5.Конкурс капітанів.
Скласти розповідь «Я – правитель держави – правонаступниці Київської Русі»
6.Бліц - турнір.
Запитання.
1. Який князь об’єднав Галичину і Волинь?
2. Скільки років тривала боротьба братів Данила та Василька за Галицький стіл?
3. На честь кого названо місто Львів?
4. У якому році помер Данило Галицький і в якому місті був похований?
5. Хто правив Галичиною після смерті Данила Галицького?
6. Який з князів правив у 1308- 1323рр.?
7. Яке православне ім’я мав князь Болеслав?
8. З якого року перестала існувати Галицько – Волинська держава?
9. Який літопис є головним джерелом для вивчення історії Галицько – Волинського князівства?
10 . Навколо якої історичної особи розгортається розповідь у першій частині літопису?
Підсумки
Оцінюється конкурс, визначаються переможці.