Урок узагальнення знань з теми "Додавання і віднімання десяткових дробів".

Про матеріал
Це урок - батл узагальнення знань учнів з теми. Адже саме через гру можна зацікавити дітей до вивчення математики; прищепити любов до математики.
Перегляд файлу

                                              Інтелектуальний математичний батл

Не навчайте дітей так,

як навчали вас,

бо вони народилися в інші часи.

Народна мудрість

МЕТА:

•розвивати творчі здібності учнів, прагнення до самореалізації та самовдосконалення, уміння лаконічно висловлювати свої думки;

•розвивати логічне мислення учнів, увагу, пам'ять, швидкість реакції, кмітливість, допитливість, уміння знаходити вихід у складних ситуаціях і нестандартно підходити до вирішення проблем;

•виховувати вміння працювати у команді;

•підвищувати інтерес до математики.

Правила гри:

1. У батлі беруть участь 3 команди по 5 учнів.

2. Команди обирають капітана.

3. Команди по черзі беруть участь у кожному етапі батлу.

4.Перемагає та команда в якої найбільша кількість балів.

ХІД УРОКУ.

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

Знову день почався, діти.

Всі зібрались на урок?

Тож пора нам поспішати —

Кличе в подорож дзвінок.

А урок наш незвичайний —

Сьогодні в нас цікава гра —

Змагатиметься дітвора

В умінні міркувати,

А деколи й хитрувати,

Уважним бути, не зітхати,

А правильно відповідати.

Зберіть усі знання і сили,

Згадайте все, що ви учили,

У бій із друзями вступайте,

І в чесній грі перемагайте!

        Так незвично я почала урок, бо сьогодні у нас не просто урок, а урок – змагання «МАТЕМАТИЧНИЙ БАТЛ». Ми перевіримо і закріпимо знання по темі «Дії з десятковими дробами».

        Що таке батл? (Батл – це запозичене з англійської мови слово, що означає «битва, бій, битва». Також цим словом замінюють «змагання».)

         Нас з вами чекають цікаві завдання. Хочу зауважити, що у нашій роботі нам допоможе вислів І. Хіксона «Якщо відразу немає успіху, то спробуй ще і ще». Це мало б застерегти нас від можливого розчарування, від невдач. І тому обчислюйте, міркуйте, причому раціонально, пам ’ятаючи, що «швидкість потрібна, а поквапливість – шкідлива».

      Сьогодні змагатись буде в нас три команди. Це команди: «квадрат», «зірочки» і «круг». Якщо команди готові, то часу негаймо і змагання розпочинаймо.

І. Розминка «ЗАМОРОЧКИ З БОЧКИ».

Ось завдання перше вам,

Нашим славним знатокам,

Відповідати треба вміло,

Швидко, правильно, кмітливо!

     По черзі буду ставити запитання кожній команді. За кожну правильну відповідь ви отримаєте 1 бал. Якщо якась команда не знає відповіді, то на це питання відповідає команда – суперника. На роздуми по 30 секунд.

1. На скільки 100 більше за одиницю?  (99)

2. У якому місяці найменше днів? (У лютому)

3. На 2 руках 10 пальців. Скільки пальців на 10 руках?  (50)

4. У Мамеда 28 овець. Усі, крім дев’яти, вкрав вовк. Скльки овець залишилось? (9)

5. Цеглина має масу 1 кг і ще пів цеглини.  Яка маса цеглини? (1кг 500г)

6. Гадюка має довжину два метри і ще половину своєї довжини. Чому дорівнює її довжина?   (3 м)

7. Як знайти периметр квадрата? (сторону помножити на 4 Р = 4а)

8. Як знайти невідомий доданок? (від суми відняти відомий доданок)

9..Як знайти невідоме зменшуване? (Щоб знайти невідоме зменшуване, треба до різниці додати від'ємник.)

ІІ. «Хто швидше?».

    Ваше завдання виконати дії. За кожну правильну дію ви отримаєте по 1 бал. Максимальна кількість балів - 10 балів.

(після обчислення діти міняються картками і перевіряють правильність виконання дій команди суперника)

1. Порівняти десяткові дроби:

а) 3,52 і 5,8;                             г) 6,28 і 6,201;

б) 4,35 і 10,1;                           д) 9,003 і 9,3;

2. Округлити:

до десятих:           до сотих:                      до десятків:

а) 2,48;                  а) 2,045;                        а) 502,75;

4. Запиши десятковим дробом:

1) 22 цілих 4 десятих;          2) 11 цілих 53 сотих;             3) 704 тисячних.

  ІСТОРИЧНА ДОВІДКА: Дроби відкрив астроном аль-Каші з древнього міста Самарканда. Жив і працював він в VI столітті. Свою теорію вчений виклав у трактаті «Ключ арифметики», що побачив світло в 1427 році. Аль-Каші запропонував використати нову форму запису дробів. І ціла і дробова частина тепер писалися в одному рядку.

ІІІ. Геометрична «СУШІ-КОНКУРС».

Ширше двері відкриваймо,

Розуму й сміливості,

Естафету передаймо

Творчості й кмітливості.

    Кожна команда має по 8 дерев’яних паличок викладіть відповідь на столі. За правильний малюнок 1 бал.

   1. Як за допомогою двох паличок утворити на парті прямий кут?

   2. Складіть з 5 паличок два трикутники.
   3. Як з восьми паличок побудувати прямокутник, але не квадрат?

ІСТОРИЧНА ДОВІДКА: На 1000 років пізніше у Європі з’явилися десяткові дроби. Їх ввів Бельгійський вчений Сімон Стевін. Він же в 1584 році вперше опублікував таблицю відсотків.

VI.  Фізкультхвилинка.

Довго з вами працювали,

Відповіді все шукали.

Певне ви стомились, діти,

Треба трохи відпочити!

       Якщо правильний дріб, діти підіймають руки вгору, якщо неправильний дріб – присідають, якщо мішане число – руки в сторони.

7/8, 3 6/8, 3/19, 18/15, 6 13/19, 9/11, 52/13, 7 1/8, 6/5

V. Математичний банк «ТЕМНА КОНЯЧКА».

       На дошці три блоки питань. Кожен блок має свою «ціну». Перший (найпростіші) – 1бал, другий (середньої складності) – 3 бали, третій (складні)5 балів. Кожна команда по черзі на свій розсуд обирає питання.

      І блок (найпростіші)

1. Що важче: 1 кг заліза чи 1 кг вати? (порівну)

2. Скільки горобець зробить кроків за 7 років? (жодного)

3.Який знак поставимо між двома множниками? (множення)

4. Скільки горошин ввійде в стакан? (жодна, бо вона не вміє ходити)

5. Яка математична фігура не має жодного кута, початку і кінця? (коло)

6. У мами 7 синів. У кожного з них є 1 сестра. Скільки всього дітей у сім’ї? (8)

          ІІ блок (середньої складності) 

1. Які дроби ви знаєте? (правильні і неправильні, звичайні і десяткові)

2. Як відрізнити десятковий дріб від звичайного? (в десятковому дробі є кома)

3. З яких частин складається десятковий дріб? (цілої і дробової)

4. Між якими натуральними числами знаходяться дріб 3,958? (3 і 4)

5. Які числа записують у вигляді а/в? (дробові)

6. Сформулюйте правило порівняння десяткових дробів? (порівнювати десяткові дроби потрібно починаючи з цілої частини, потім дробові)

           ІІІ блок (складні).

1.ЗАДАЧА: Від металевої труби завдовжки 7,92 м відрізали спочатку 1,17 м, а потім ще 3,42 м. Яка довжина решти труби? 

2.Загадка: Це - дрібні свинцеві кулі для стрільби з мисливської зброї.

Це – часті, переривчасті звуки, наприклад, «барабанний …»

Він може бути правильний і неправильний, звичайний і десятковий…

Що це?  (дріб)

3.Чи вірите ви що 15, 6000 це 15,6? (так)

4.Запиши у вигляді десяткового дробу.  7/5; 9/20; 5/8; 3/12.

5. Запиши коротше десятковий дріб:   4,0=          2,800=           0,10000=                6,800=                            

6. Прочитай десяткові дроби. Назви цілу і дробову частину дроба.  3,15; 67,1;  0,4576;  37,2369.              

VІ. « Математичне лото».

Завдання: по черзі вибрати картку – завдання з зображенням геометричної фігури. На звороті кожної картки завдання, яке треба виконати біля дошки. Пригадайте, що ви знаєте про цю геометричну фігуру.  За правильну відповідь 1 бал.

Якими числами треба замінити знак питання, щоб рівність стала правильною?

 

      Трикутник    213/? =0,0213.                            

      Квадрат  9754/100000=0,?.       

      Трапеція   6/1000=0,?

      Круг ?/10000=0,0531.  

 Записати частку чисел у вигляді звичайного та десяткового дробу:

     Куб    5:100.

     Прямокутний паралелепіпед   145:1000.


VІІ. Підсумкова.


ІСТОРИЧНА ДОВІДКА: Ту систему запису, якою ми користуємося і сьогодні запропонував німецький астроном Йоганн Кеплер.

      Якби добре не було змагатись, але прийшов час підводити підсумки.

Тож порахуйте кількість отриманих балів.

Гра була у нас цікава і знання у вас міцні,

В грі ви цій  не піддавались, тож дякую ,

Ви молодці.

 

 


 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Загура Ганна
Додано
26 березня
Переглядів
261
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку