Розробка уроку в 10 класі Наука та науковий метод пізнання...........................................................................................................................................................................................................
10 клас (біологія) Урок № 4 Дата:
Тема. Наука та науковий метод пізнання
Мета: сформувати знання учнів про науку як галузь, методи наукового пізнання сучасної картини світу; розвивати навички роботи з джерелами літератури, Інтернетом. Виховати в учнів ціннісне ставлення до наукових досліджень та формувати власну точку зору.
Обладнання: підручник, роздатковий матеріал, довідкова література.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу з елементами практичної роботи
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація навчальної діяльності
Бесіда
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Одного разу Ходжа Насреддін зайшов до мечеті читати проповідь. «О миряни, - запитав він, - а чи знаєте ви, про що я буду розповідати?». «Не знаємо», - відповіли вони. «Якщо ви не знаєте, тоді про що ж мені з вами розмовляти», - сказав Ходжа Насреддін і вийшов з мечеті. Другого дня, коли він прийшов до мечеті та звернувся до людей з тим самим запитанням, вони відповіли: «Знаємо!» «Якщо ви знаєте, то про що мені з вами розмовляти?», - відповів Ходжа і знову пішов. На третій день миряни відповіли: «О шановний, деякі знають, про що ти розповідатимеш, інші – ні». «Тоді, - сказав Ходжа, - хай ті, що знають, розкажуть тим, які не знають». І ми зробимо так само.
Пізнавальне ставлення людини до світу одне з основних.
Від того, як вирішуються проблеми пізнання, залежить формування образу світу, істинність і достовірність отриманих знань, дійсний стан людини в світі і його здатності здійснювати сам процес пізнання. Знання дозволяють передбачати, а на цій основі діяти - змінювати природу, суспільство і самої людини.
Тому ми сьогодні будемо говорити про методи цього пізнання (Оголошення теми уроку)
Вправа «Мікрофон»
Закінчіть речення:
«Від сьогоднішнього уроку я очікую ….»
«Хочу дізнатись про …..
«Хочу навчитись …..»
ІV. Вивчення нового матеріалу
Наука – це сфера діяльності людини, яка присвячується здобуттю нового знання про навколишній світ. Наука ґрунтується на фактах.
Факт – це спостереження або експеримент, який може бути відтворений та підтверджений.
На основі аналізу фактів сформовано гіпотези – обґрунтовані припущення, які ці факти пояснюють.
Наукова теорія – це система узагальнених знань, яка пояснює наявні факти, формулює загальні закони, яким ці факти підпорядковуються, і дозволяє передбачити невідомі раніше явища.
Компоненти наукової теорії
Завдання 1. Опрацюйте малюнок в підручнику с.10, зробіть висновок про основні компоненти наукової теорії
Методи наукових досліджень:
Теоретичні дослідження:
V. Закріплення вивченого матеріалу
Практична робота. Запропонувати /спростувати/ гіпотезу за заданим твердженням
Завдання.:
VІ. Підсумок уроку
VІІ. Домашнє завдання