Урок в 10 класі "Наука та науковий метод пізнання"

Про матеріал

Розробка уроку в 10 класі Наука та науковий метод пізнання...........................................................................................................................................................................................................

Перегляд файлу

10 клас (біологія)                                  Урок № 4                                              Дата:

Тема. Наука та науковий метод пізнання

Мета: сформувати знання учнів про науку як галузь, методи наукового пізнання сучасної картини світу; розвивати навички роботи з джерелами літератури,  Інтернетом. Виховати в учнів ціннісне ставлення до наукових досліджень та формувати власну точку зору.

Обладнання: підручник, роздатковий матеріал, довідкова література.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу з елементами практичної роботи

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація навчальної діяльності

Бесіда

  • Що таке біологія як наука?
  • Які галузі біології та екології ви можете назвати?
  • Які наукові теорії з біології ви знаєте?
  • В яких випадках вчені можуть застосовувати тільки теоретичні методи досліджень?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Одного разу Ходжа Насреддін зайшов до мечеті читати проповідь. «О миряни, - запитав він, - а чи знаєте ви, про що я буду розповідати?». «Не знаємо», - відповіли вони. «Якщо ви не знаєте, тоді про що ж мені з вами розмовляти»,  - сказав Ходжа Насреддін і вийшов з мечеті. Другого дня, коли він прийшов до мечеті та звернувся до людей з тим самим запитанням, вони відповіли: «Знаємо!» «Якщо ви знаєте,  то про що мені з вами розмовляти?», - відповів Ходжа і знову пішов. На третій день миряни відповіли: «О шановний, деякі знають, про що ти розповідатимеш, інші – ні». «Тоді, - сказав Ходжа, - хай ті, що знають, розкажуть тим, які не знають». І ми зробимо так само.

Пізнавальне ставлення людини до світу одне з основних. 
Від того, як вирішуються проблеми пізнання, залежить формування образу світу, істинність і достовірність отриманих знань, дійсний стан людини в світі і його здатності здійснювати сам процес пізнання. Знання дозволяють передбачати, а на цій основі діяти - змінювати природу, суспільство і самої людини.

Тому ми сьогодні будемо говорити про методи цього пізнання (Оголошення теми уроку)

Вправа «Мікрофон»

Закінчіть речення:
«Від сьогоднішнього уроку я очікую ….»
«Хочу дізнатись про …..
«Хочу навчитись …..»

ІV. Вивчення нового матеріалу

Наука – це сфера діяльності людини, яка присвячується здобуттю нового знання про навколишній світ. Наука ґрунтується на фактах.

Факт – це спостереження або експеримент, який може бути відтворений та підтверджений.

На основі аналізу фактів сформовано гіпотези – обґрунтовані припущення, які ці факти пояснюють.

Наукова теорія – це система узагальнених знань, яка пояснює наявні факти, формулює загальні закони, яким ці факти підпорядковуються, і дозволяє передбачити невідомі раніше явища.

Компоненти наукової теорії

Завдання 1. Опрацюйте малюнок в підручнику с.10, зробіть висновок про основні компоненти наукової теорії

Методи наукових досліджень:

  • Спостереження;
  • Описовий;
  • Порівняльний;
  • Моніторинг;
  • Експеримент;

 

Теоретичні дослідження:

  • Статистичний метод.
  • Математична обробка
  • Метод моделювання.

V. Закріплення вивченого матеріалу

Практична робота. Запропонувати /спростувати/ гіпотезу за заданим твердженням

Завдання.:

  1. Виберіть 2 твердження з наведених : а) рослини є автотрофними організмами; б) тварини та рослини складаються з клітин; в) деякі мухи схожі на бджіл і дзинчать як бджоли; г) бджоли вказують за допомогою танцю іншим бджолам зі свого вулика напрямок польоту до джерела їжі.
  2. Для кожного твердження сформулюйте гіпотезу, яка його пояснює.
  3. Запропонуйте способи перевірки вашої гіпотези.
  4. Сформулюйте висновок, у якому вкажіть, що слід урахувати під час висування гіпотези.

VІ. Підсумок уроку

VІІ. Домашнє завдання

  1. §4 опрацювати, вивчити правила
  2. Скласти 3 питання за вивченою темою

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.5
Загальна:
4.2
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Антонюк Людмила Вікторівна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Яхимович Любов Сергіївна
    Дякую за Вашу розробку!
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
22 жовтня 2018
Переглядів
3424
Оцінка розробки
4.2 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку