Урок в 5 класі "Погода"

Про матеріал
Матеріал використовується в 5 класі в ІІ семестрі під час вивчення тематики спілкування "Природа"
Перегляд файлу

Тема: Погода в Україні.

Мета: повторити та закріпити в мові учнів ЛО теми; повторити вживання Present Continuous; розвивати навички монологічного та діалогічного мовлення,читання, письма; виховувати культуру спілкування, уміння одягатися відповідно до погоди.

Хід уроку

ПІДГОТОВКА ДО СПРИЙНЯТТЯ ІНШОМОВНОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Організаційний момент

Hello, children! How are you today? I’m glad to see you! The topic of our today’s lesson is “The Weather in Ukraine.” Let’s begin our lesson. Who is on duty today? Who is absent today?

  1. Завдання уроку

Today we’ll talk about the weather in Ukraine in summer, autumn, winter and spring; name different clothes; say, what right clothes we must wear in each season of the year; practice Present Continuous Tense;

  1. Фонетична зарядка

  Let’s have a phonetic drill

[ð],[θ],[v],[w],[ æ],[e],[n]

[ð] – weather, there, clothes

[v]- everything

[e]- weather, everything

[w]-weather

[n]- no, season, in

ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ

4. Перевірка домашнього завдання

- учні розповідають діалог в парах (впр.5, с.164)

5. Актуалізація опорних знань

Vocabulary Practice

І. 1) What season is it? What is the weather like in winter? ( Choose the right sentences)

  1. What season is it? What is the weather like in spring? ( Choose the right sentences)
  2. What season is it? What is the weather like in summer? ( Choose the right sentences)
  3. What season is it? What is the weather like in autumn? ( Choose the right sentences)

6. Закріплення та систематизація знань, умінь та навичок

І. Read and guess what the weather is like.

Ex.2, p.166

II. Work in groups Speaking

Draw the weather in Ukraine. (spring, summer, autumn, winter) ,choose write sentences. Describe the weather in Ukraine. (учні в групах малюють та знаходять правильний опис погоди для своєї пори року, потім учасник кожної групи описує погоду в Україні взимку, навесні, влітку або восени)

III. Look at the cards and name the clothes you see. (називають слова, які на картках(повторення)

IV. Solve the riddles. More than one answer is possible.(ex.5, p.167)

V. Writing

  • Name and write down four things you wear on your feet (socks, shoes, boots, sandals)
  • Name and write down four things that keep you warm. (a sweater, a jacket, a coat, mittens)
  • Name and write down three  things that only women wear.( a dress, a blose, a skirt)
  • Name and write down five things that men and women can both wear. (jeans, trousers, shorts, a shirt, a T-shirt)

 

VI. Look at the pictures of people. Write sentences describing the people’s clothes. Start like this: This is a woman. She is wearing… . What grammar tense do you use, describing the people’s clothes? (Present Continuous)

ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ

VII. Summarizing

What have we done today?

Well, it was my pleasure to work with you today. And what about you? How was in your opinion? Express your emotions with the help of these words (interesting\boring\easy\difficult\usefull\useless) Who thinks that it was interesting for you? Put up your hands. (писати  напроти слів кількість учнів які підняли руки). Thank you, my friends, your marks are….

 

VIII. Homework

1)Cards

Write what the weather is like

  1. I’m wearing my rubber boots and a jacket. I can’t go out without my umbrella. It’s….
  2. I can’t go out of the house. Leaves and papers are flying all around. It’s….
  3. We are planning a picnic, but I don’t think we can go. Look at the sky- it’s completely grey. It’s….
  4. I can’t see a thing. It’s pretty scary to be in the car. It’s….
  5. The children in my street are so happy. Soon they can make a snowman. It’s….

2) “My favourite season” (підготувати розповідь за бажанням)

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Кум Олена
До підручника
Англійська мова (5-й рік навчання) 5 клас (Карпюк О.Д.)
Додано
4 листопада 2021
Переглядів
506
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку