Урок в 5 класі. Тема. Дії з натуральними числами.

Про матеріал
Урок математики в 5 класі. На уроці застосовуються різноманітні прийоми роботи з учнями. Вправи, які учні мають розв’язати на уроці, спонукають творчому мисленню, активізують розумову діяльність учнів.
Перегляд файлу

   Тема. Дії з натуральними числами.

    Мета: закріпити з учнями вміння виконувати дії над натуральними числами, в процесі розв’язування цікавих задач, розвивати усний рахунок, обчислювальні навички, творчу діяльність учнів, логічне мислення, виховувати активність, увагу, наполегливість.      

     Обладнання: картки, малюнки.

     Тип уроку. Урок-конкурс.

Хід уроку:

I. Організаційний момент.

Вчитель. Велике значення в житті людини мають числа, без використання яких неможливе життя в сучасному світі. Століття та секунди, температуру і час, результати досягнень праці, спорті – все позначають числами. Важко назвати таку галузь діяльності людини, де не доводилося б ставити і розв’язувати питання про кількість предметів, їх розміри і форму.

Ви, починаючи з першого класу, послідовно вивчали множину натуральних чисел і дії над ними. Першою дією була дія додавання.

 Хто вивчив додавання,

 Той може далі йти.

 До дії віднімання

 В роботі перейти.

 Як вивчиш віднімання,

 То не дивись стривожено

 Чудова й третя дія

 Що носить назву множення.                                                                                                                                                                                                                                                                                   

 Четверта дія ділення

 Від інших дій складніша

 Тут є своя проблема

 І правила тут інші.

Вчитель. Сьогодні на уроці ми закріпимо ваші вміння виконувати дії над натуральними числами. Від вас потрібно, щоб ви усно рахували, логічно мислили, були активними, уважними і наполегливими.

        Клас ділиться на дві команди:"Кмітливі"  і " Винахідливі"        

       І сувора й соловїна,

       Математики країна.

       Праця тут іде завзята,

       Вмій лиш спритно рахувати,                                                                                                                                                 

       Вмій ділити,віднімати,

      Множить швидко, додавати.

      Вмій кмітливо все збагнути,

      Першим в відповіді бути.

      Ледарів у нас немає.

      Хто руки не піднімає?

      Вирушаємо у путь-

      Нас цікаві речі ждуть.

 

II. Конкурс "Хто перший".

       На  дошці приклад. Учні двох команд усно розвязують його. Хто першим правильно обчислить той і переможець.

        45 : 9 + 15 - 77 : 11 - 26 : 2

                                                                 (Відповідь: 0.)

 

III. Конкурс  "Знайди по відповіді".

    На дошці записано кілька прикладів, але поки їх не бачать учні. До дошки                    запрошуються по одному представнику від кожної команди. Ці учні стають обличчям до класу, а спиною до дошки. Приклади відкривають, клас їх бачить. Вчитель показує класу на якийсь приклад і всі учні його розв’язують. Хто перший розв’язав встає і називає відповідь. Учні повертаються до дошки і шукають по відповіді сам приклад.

 

    №1                       №2                №3                 №4                №5

     225:3  576:16 97+54 7*6+8 150:5-24

 

IV. Естафета.

     На карточках однакові приклади,учні кожної команди отримують по одній карточці. Учні першої парти розв’язують по одному прикладу і передають учням другої парти і т.д. Перемагають учні команди, які швидше і правильніше розв’язали всі приклади.

     1)  151*4;             2)   120*4;           3)  20*250;     4)  164:4;

      5)    129:3;           6)    225:5;            7)   52*2 ;                   8)   150:3.

V. ГРРРРРРРРРРРРРРРРРАГГГГГГра  «Магічний квадрат». 

       Магічний квадрат-квадратна таблиця, де сума чисел по вертикалі, горизонталі і діагоналі рівна.

4

 

2

 

5

7

8

 

 

 

2

 

6

 

5

1

4

 

 

         З кожної команди по одному представнику заповнюють порожні клітинки.                                                                                                                                                                                                                                        

 

 

 

 

 

VI. Конкурс «Старт- фініш».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 На дошці плакат з малюнком:

Під малюнком приклади:

   1)  560:4;    2 )  374:11;      3)    8888:4;       4)   287:7.

   Запрошуються два учні, які розв’язують одні і ті ж приклади на дошці. На дошці дозволяється виконувати дії. Відповіді учні записують від першої до четвертої сходинки. Учень, який виконав перший, записує своє ім’я.

    VII. Конкурс. Усні задачі- вірші.

 1.      Копав Івась картоплю,

Та швидко він копав:

За кожні півгодини сім відер набирав.

Попрацював він п’ять годин,

Пішов відпочивать.

Та скільки встиг картоплі Іванко накопать?

(70 відер.)

 

2.       Один старий господар відвіз у млин зерно.

Молов він дві години, лиш три мішки змолов,

А треба все змолоти:

Ще через шість годин

Залишилось у нього з зерном мішок один.

Скільки ж повіз до млина господар мішків зерна?

 (13 мішків.)

 

VIII. Конкурс « Цікавинка» .

 Між цифрами постав знаки дій та дужки так, щоб вийшла рівність.

 1 1 1 =1 ;         5 5 5 = 2  ;                33 3 3 3 =0 ;                4 4 4 4 = 4.

 1+1-1=1; (5+5) :5=2;                3*3:3-3=0; (4-4) *4+4=4/

 Підсумок уроку. Найактивніші учні отримають оцінки. Вчитель дякує учням за участь у конкурсах, робить висновки, звертає увагу на ті моменти, де учні помилялися, не могли виконати правильні обчислення. Окремим учням пропонується ще раз проглянути той чи інший матеріал.

doc
Додано
28 січня 2019
Переглядів
463
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку