Тема. Дії з натуральними числами.
Мета: закріпити з учнями вміння виконувати дії над натуральними числами, в процесі розв’язування цікавих задач, розвивати усний рахунок, обчислювальні навички, творчу діяльність учнів, логічне мислення, виховувати активність, увагу, наполегливість.
Обладнання: картки, малюнки.
Тип уроку. Урок-конкурс.
Хід уроку:
I. Організаційний момент.
Вчитель. Велике значення в житті людини мають числа, без використання яких неможливе життя в сучасному світі. Століття та секунди, температуру і час, результати досягнень праці, спорті – все позначають числами. Важко назвати таку галузь діяльності людини, де не доводилося б ставити і розв’язувати питання про кількість предметів, їх розміри і форму.
Ви, починаючи з першого класу, послідовно вивчали множину натуральних чисел і дії над ними. Першою дією була дія додавання.
Хто вивчив додавання,
Той може далі йти.
До дії віднімання
В роботі перейти.
Як вивчиш віднімання,
То не дивись стривожено
Чудова й третя дія
Що носить назву множення.
Четверта дія ділення
Від інших дій складніша
Тут є своя проблема
І правила тут інші.
Вчитель. Сьогодні на уроці ми закріпимо ваші вміння виконувати дії над натуральними числами. Від вас потрібно, щоб ви усно рахували, логічно мислили, були активними, уважними і наполегливими.
Клас ділиться на дві команди:"Кмітливі" і " Винахідливі"
І сувора й соловїна,
Математики країна.
Праця тут іде завзята,
Вмій лиш спритно рахувати,
Вмій ділити,віднімати,
Множить швидко, додавати.
Вмій кмітливо все збагнути,
Першим в відповіді бути.
Ледарів у нас немає.
Хто руки не піднімає?
Вирушаємо у путь-
Нас цікаві речі ждуть.
II. Конкурс "Хто перший".
На дошці приклад. Учні двох команд усно розвязують його. Хто першим правильно обчислить той і переможець.
45 : 9 + 15 - 77 : 11 - 26 : 2
(Відповідь: 0.)
III. Конкурс "Знайди по відповіді".
На дошці записано кілька прикладів, але поки їх не бачать учні. До дошки запрошуються по одному представнику від кожної команди. Ці учні стають обличчям до класу, а спиною до дошки. Приклади відкривають, клас їх бачить. Вчитель показує класу на якийсь приклад і всі учні його розв’язують. Хто перший розв’язав встає і називає відповідь. Учні повертаються до дошки і шукають по відповіді сам приклад.
№1 №2 №3 №4 №5
225:3 576:16 97+54 7*6+8 150:5-24
IV. Естафета.
На карточках однакові приклади,учні кожної команди отримують по одній карточці. Учні першої парти розв’язують по одному прикладу і передають учням другої парти і т.д. Перемагають учні команди, які швидше і правильніше розв’язали всі приклади.
1) 151*4; 2) 120*4; 3) 20*250; 4) 164:4;
5) 129:3; 6) 225:5; 7) 52*2 ; 8) 150:3.
V. Гра «Магічний квадрат».
Магічний квадрат-квадратна таблиця, де сума чисел по вертикалі, горизонталі і діагоналі рівна.
4 |
|
2 |
|
5 |
7 |
8 |
|
|
2 |
|
6 |
|
5 |
1 |
4 |
|
|
З кожної команди по одному представнику заповнюють порожні клітинки.
VI. Конкурс «Старт- фініш».
|
|||||||||||
|
|
|
|||||||||
|
|
|
|||||||||
|
|
|
|||||||||
|
|
|
|||||||||
На дошці плакат з малюнком:
Під малюнком приклади:
1) 560:4; 2 ) 374:11; 3) 8888:4; 4) 287:7.
Запрошуються два учні, які розв’язують одні і ті ж приклади на дошці. На дошці дозволяється виконувати дії. Відповіді учні записують від першої до четвертої сходинки. Учень, який виконав перший, записує своє ім’я.
VII. Конкурс. Усні задачі- вірші.
1. Копав Івась картоплю,
Та швидко він копав:
За кожні півгодини сім відер набирав.
Попрацював він п’ять годин,
Пішов відпочивать.
Та скільки встиг картоплі Іванко накопать?
(70 відер.)
2. Один старий господар відвіз у млин зерно.
Молов він дві години, лиш три мішки змолов,
А треба все змолоти:
Ще через шість годин
Залишилось у нього з зерном мішок один.
Скільки ж повіз до млина господар мішків зерна?
(13 мішків.)
VIII. Конкурс « Цікавинка» .
Між цифрами постав знаки дій та дужки так, щоб вийшла рівність.
1 1 1 =1 ; 5 5 5 = 2 ; 33 3 3 3 =0 ; 4 4 4 4 = 4.
1+1-1=1; (5+5) :5=2; 3*3:3-3=0; (4-4) *4+4=4/
Підсумок уроку. Найактивніші учні отримають оцінки. Вчитель дякує учням за участь у конкурсах, робить висновки, звертає увагу на ті моменти, де учні помилялися, не могли виконати правильні обчислення. Окремим учням пропонується ще раз проглянути той чи інший матеріал.