Урок в 5 класі. Тема "Складання і розв’язування задач".

Про матеріал
Конспект уроку з математики для 5-го класу. На уроці закріплюються навички і вміння розв'язувати задачі, складати задачі за схемою або коротким записом. Учням розкривається значення математики для майбутнього життя і вибору професії.
Перегляд файлу

Тема: Складання і розв’язування задач.

Мета: закріплювати вміння розв’язувати задачі; розвивати вміння складати    задачі за коротким записом; сприяти логічному мисленню дітей; виховувати інтерес до розв’язування задач.

 

Обладнання: ноутбук, дидактичний матеріал.

Хід уроку:

I. Організація класу.

Девіз уроку:

Думати – колективно,

Працювати – оперативно,

Сперечатись – доказово,

Це для всіх обов’язково.

II.Мотивація навчальної діяльності.

У кожної людини є мрія. Ви також мрієте після школи вибрати саме ту професію, саме той шлях, який вам найбільше подобається. Щоб вступити до вищого навчального закладу – необхідно закінчити школу. Я пропоную вам уявити, що пройшло, уже приблизно сім років, і ви вступаєте до університету, академії чи інституту. Вам потрібно скласти вступні іспити. Готові?

 Отже, тестові завдання:

1. Туристи пройшли 20,5 км, рухаючись увесь час з однаковою швидкістю. До обіду вони йшли 2,8 години, а після обіду 2,2 години. З якою швидкістю ішли туристи?

а) 4,1 км/год;    б) 5,2 км/год;   в) 3,4 км/год

2. Учень прочитав 30 сторінок книжки, що становить 0,25 всієї книжки. Скільки сторінок у книжці?

а) 98 ст.   б) 120 ст.    в) 115 ст.

3. Розв’язкою рівняння       х:1,2 =10 є

а) 15,    б) 12,        в) 16

- Всі ви стали студентами уявних вузів:

Інституту харчової промисловості;

Машинобудівного інституту;

Академії сільського господарства;

Будівельного інституту.

  • Щоб бути гарним студентом необхідно мати міцні знання. А знання здобуваються у процесі нелегкої, наполегливої праці. Отже, до праці.

III. Актуалізація знань учнів.

Усний рахунок:

 Розв’яжіть числові вирази:

А 65,29 – 3,2 =…( 62,09)

З 49,7  :  0,7  =…( 71)

Ч 8,4    0, 4 = …( 8)

Д 242 * 0,2  =… (48,4)

І  8,4  – 1,2  = … (7,2) 

А 3,6  : 0, 12 =…( 30)      

- Поставте ці числа в порядку спадання і  запишіть.

             71      62,09   48,4   30      8      7,2

              З           а        д        а       ч       і

- Розшифруйте і дізнайтесь тему уроку.

ІV. Оголошення теми уроку і мети уроку.

1.Складнання  задачі за коротким записом.

-Подивіться на короткий запис двох  задач. Складіть задачі і розв’яжіть їх.

 

Маса  посилки

Кількість

Загальна маса

Посилки з фруктами

 

Однакова

3

 

 

?

Посилки з книжками

4

 

 

 

2.Складання оберненої задачі:     

 

 1.Задача

На причіп поклали 4 мішки жита і 3 мішки пшениці. В кожному мішку зерна порівну. Всього 560 кілограм зерна. Скільки кілограм жита і пшениці  поклали на причіп.

Зерно

Кількість мішків

Маса 1 мішка

Загальна маса   кг

Жито

4

 

Однакова

 

?

 

 ?

Пшениця

3

 

- Чи можна до цієї задачі скласти обернену?

- Давайте пригадаємо правило за яким складаємо обернену задачу.

 

Величина, яка в попередній задачі була невідомою, стає відомою.

Зерно

Кількість мішків

Маса 1 мішка

Загальна маса

Жито

?

 

 ?

 

Однакова

 

320 кг

Пшениця

240 кг

 

V. Фізкультхвилинка

 

VI.   Робота в групах

1група

Машинобудівний інститут

Розв’яжіть задачу.

Швидкість руху на оранці одного трактора дорівнює 6,5 км/год, а другого – 5,4/год. Ширина захвату плуга першого трактора дорівнює 1,3 м, а другого – 1,5 м. Який з тракторів працює продуктивніше?             

 2 група

Академія сільського господарства

Розв’язати задачу складанням  рівняння.

З трьох ділянок зібрали 428,8 ц картоплі. З першої – у 2 рази більше, ніж з другої, а з третьої – 129,2 ц. Скільки центнерів картоплі зібрали з першої ділянки?

3група

Інститут харчової промисловості

 Розв’яжіть задачу.

Вихід борошна після помелу пшениці становить 0,9 всієї пшениці; при випіканні хліба мають припічку 0,9 від маси борошна. Скільки хліба можна випекти з муки, одержаного з 1т пшениці?

4 група

Будівельний інститут

 

Складіть і розв’яжіть  задачу за скороченим записом.

Будинки

Кількість квартир у будинку

Кількість будинків

Загальна кількість квартир

3-х поверхові

 

 

 

Однакова

 

12

?

 

?

2-х поверхові

 

 

8

 

 

Логічна задача

 

За дві груші дають 3 яблука, а за 6 яблук – 15 слив. Скільки слив дадуть за 12 груш?

 

Підсумок уроку

 

Вправа «Продовж речення»

Сьогодні на уроці ми навчилися…

 

 

doc
Додано
24 січня 2019
Переглядів
808
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку