Тема: Складання і розв’язування задач.
Мета: закріплювати вміння розв’язувати задачі; розвивати вміння складати задачі за коротким записом; сприяти логічному мисленню дітей; виховувати інтерес до розв’язування задач.
Обладнання: ноутбук, дидактичний матеріал.
Хід уроку:
I. Організація класу.
Девіз уроку:
Думати – колективно,
Працювати – оперативно,
Сперечатись – доказово,
Це для всіх обов’язково.
II.Мотивація навчальної діяльності.
У кожної людини є мрія. Ви також мрієте після школи вибрати саме ту професію, саме той шлях, який вам найбільше подобається. Щоб вступити до вищого навчального закладу – необхідно закінчити школу. Я пропоную вам уявити, що пройшло, уже приблизно сім років, і ви вступаєте до університету, академії чи інституту. Вам потрібно скласти вступні іспити. Готові?
Отже, тестові завдання:
1. Туристи пройшли 20,5 км, рухаючись увесь час з однаковою швидкістю. До обіду вони йшли 2,8 години, а після обіду 2,2 години. З якою швидкістю ішли туристи?
а) 4,1 км/год; б) 5,2 км/год; в) 3,4 км/год
2. Учень прочитав 30 сторінок книжки, що становить 0,25 всієї книжки. Скільки сторінок у книжці?
а) 98 ст. б) 120 ст. в) 115 ст.
3. Розв’язкою рівняння х:1,2 =10 є
а) 15, б) 12, в) 16
- Всі ви стали студентами уявних вузів:
Інституту харчової промисловості;
Машинобудівного інституту;
Академії сільського господарства;
Будівельного інституту.
III. Актуалізація знань учнів.
Усний рахунок:
Розв’яжіть числові вирази:
А 65,29 – 3,2 =…( 62,09)
З 49,7 : 0,7 =…( 71)
Ч 8,4 – 0, 4 = …( 8)
Д 242 * 0,2 =… (48,4)
І 8,4 – 1,2 = … (7,2)
А 3,6 : 0, 12 =…( 30)
- Поставте ці числа в порядку спадання і запишіть.
71 62,09 48,4 30 8 7,2
З а д а ч і
- Розшифруйте і дізнайтесь тему уроку.
ІV. Оголошення теми уроку і мети уроку.
1.Складнання задачі за коротким записом.
-Подивіться на короткий запис двох задач. Складіть задачі і розв’яжіть їх.
|
Маса посилки |
Кількість |
Загальна маса |
Посилки з фруктами |
Однакова |
3 |
? |
Посилки з книжками |
4 |
2.Складання оберненої задачі:
1.Задача
На причіп поклали 4 мішки жита і 3 мішки пшениці. В кожному мішку зерна порівну. Всього 560 кілограм зерна. Скільки кілограм жита і пшениці поклали на причіп.
Зерно |
Кількість мішків |
Маса 1 мішка |
Загальна маса кг |
Жито |
4 |
Однакова
|
?
? |
Пшениця |
3 |
- Чи можна до цієї задачі скласти обернену?
- Давайте пригадаємо правило за яким складаємо обернену задачу.
Величина, яка в попередній задачі була невідомою, стає відомою.
Зерно |
Кількість мішків |
Маса 1 мішка |
Загальна маса |
Жито |
?
? |
Однакова
|
320 кг |
Пшениця |
240 кг |
V. Фізкультхвилинка
VI. Робота в групах
1група
Машинобудівний інститут
Розв’яжіть задачу.
Швидкість руху на оранці одного трактора дорівнює 6,5 км/год, а другого – 5,4/год. Ширина захвату плуга першого трактора дорівнює 1,3 м, а другого – 1,5 м. Який з тракторів працює продуктивніше?
2 група
Академія сільського господарства
Розв’язати задачу складанням рівняння.
З трьох ділянок зібрали 428,8 ц картоплі. З першої – у 2 рази більше, ніж з другої, а з третьої – 129,2 ц. Скільки центнерів картоплі зібрали з першої ділянки?
3група
Інститут харчової промисловості
Розв’яжіть задачу.
Вихід борошна після помелу пшениці становить 0,9 всієї пшениці; при випіканні хліба мають припічку 0,9 від маси борошна. Скільки хліба можна випекти з муки, одержаного з 1т пшениці?
4 група
Будівельний інститут
Складіть і розв’яжіть задачу за скороченим записом.
Будинки |
Кількість квартир у будинку |
Кількість будинків |
Загальна кількість квартир |
3-х поверхові
|
Однакова |
12 |
?
? |
2-х поверхові
|
8 |
Логічна задача
За дві груші дають 3 яблука, а за 6 яблук – 15 слив. Скільки слив дадуть за 12 груш?
Підсумок уроку
Вправа «Продовж речення»
Сьогодні на уроці ми навчилися…