Тема: Василь Симоненко. «Цар Плаксій та Лоскотон» - казка. Характеристика дійових осіб твору. Значення назви казкової країни, імен героїв.
Мета: продовжити опрацьовувати ідейно-художній зміст літературної казки В. Симоненка, вчити дітей характеризувати дійових осіб казки; розвивати культуру зв’язного мовлення, і висловлювати власні міркування щодо прочитаного.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: портрет, підручник, роздатковий матеріал, планшети, телевізор, мультимедійна дошка.
Методи, форми і прийоми роботи: бесіда, слово вчителя, онлайн-вікторина, створення веб сторінки, прийом «незакінчене речення».
Хід уроку
CЛАЙД 1
І. Мотиваційний етап.
1. Забезпечення емоційної готовності до уроку.
Учитель: Доброго дня усім! Сьогодні у нас незвичайний урок, бо і день незвичайний: у нас на уроці присутні гості. І всі ми хвилюємося (правда?), і я теж. Тому пропоную розпочати наш урок з… усмішок. Давайте подаруємо один одному посмішку, з нею легше йти по життю. (Діти обмінюються посмішками).
2. Актуалізація суб’єктного досвіду.
3. Онлайн-вікторина
Код (kde2497) https://www.zzish.com/student/planner/U3R1ZGVudEdyb3VwOjllNmNmNGZlLTI0ZjAtNGYzOC1iOWEzLTIxZmZjYzA1MzA0ZA==
СЛАЙД 2
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
СЛАЙД 3
ІІІ. Опрацювання навчального матеріалу.
Учитель. Декілька уроків поспіль ми мандруємо стежками літературних казок. Минулого уроку ми знайомились зі змістом казки В.Симоненка «Цар Плаксій та Лоскотон», а сьогодні спробуємо глибше зануритись у казковий світ чарівної країни, охарактеризувати її дійових осіб, проаналізувати їхню діяльність та вирішити для себе, кого з них ми б підтримали.
СЛАЙД 4
2. Характеристика дійових осіб твору
(створення клайстера «Лоскотон», «Плаксій», «Капітан Макака»)
Учитель. Дійовими особами казки є: цар Плаксій і дядько Лоскотон (головні персонажі); царські дочки – Нудота, Вай-вай, Плакота та сини – Плаксуни, Капітан Макака, гвардійці Забіяки-сльозівці, діти, звичайний люд (другорядні персонажі).
2.1 Характеристика ГП: Цар Плаксій
2.2 Авторське бачення персонажа (цитати)
Можна зробити висновок, що автор характеризує Плаксія як жорстокого та безкомпромісного тирана, якому подобається мучити дітей та підлеглих, він і чути не хоче про альтернативу своїй владі (змінити сльози на сміх), тому нещадно бореться з кожним, хто хоче змін. Йому віддані його рідні та армія, але серед звичаних людей він не користується популярністю.
2.1.2 Аналіз образу (бесіда)
2.2 Характеристика дядька Лоскотона
2.2.1 Авторське бачення персонажа (цитата)
Можна зробити висновок, що автор симпатизує Лоскотону, бо описує його більш детально та позитивно. Лоскотон прагне, щоб панував сміх, бо для нього він шлях до щастя та добробуту, його він зичить усім мешканцям країни, тому робить усе, щоб люди сміялись, а не плакали.
2.2.2 Аналіз образу (бесіда)
2.3 Характеристика другорядних персонажів
Усіх ДП можна умовно поділити на тих хто підтримував Плаксія(дочки, сини,гвардійці Забіяки-сльозівці, Капітан Макака) та Лоскотона (звичайні люди, діти.)
3. Значення назви казкової країни, імен героїв.
Всі назви та імена персонажів казки мають специфічне значення, тому що позначають саме те, що називають, щоб читачеві з першого погляду було зрозуміло, хто з героїв чим займається або що полюбляє.
СЛАЙД 5.
Кубик Блума
СЛАЙД 6.
4. Відео-реклама персонажів
Кого з героїв 11-класники вам рекламують?
Перегляд відео
5. Рубрика «А що, якби»
Пофантазуйте, що відбулося б у таких ситуаціях:
ІV. Узагальнення уроку.
Любі діти, усі ми знаємо, що у вільний час ви часто спілкуєтесь сторінок у соціальних мережах. І тому я пропоную вам зареєструвати персонажів казки на Фейсбуці. Спочатку роздам паперовий варіант сторінки, а ви її доповните.
Слайд 7
V. Підбиття підсумків
Впродовж уроку ви збирали зірочки за кожне виконане завдання. Я візьму ваші листки самоконтролю та створенні веб стрінки. І на наступний урок оголошу результати.
VІ. Домашнє завдання
Ознайомитись з біографією Галини Малик та її літературною творчістю. Читати перші розділи казки «Неймовірні пригоди Алі в країні Недоладії».