Урок Веб-квест «Секрети публікації» (для 9 класів)
Мета:
Після проходження веб-квесту учні повинні:
Тип веб-квесту: короткочасний.
Методи, прийоми та форми організації навчального процесу:
технологія розвитку критичного мислення; освітня технологія веб-квест;
робота в творчих групах.
Засоби навчання: комп'ютери; мультимедійна установка; пошукові служби Глобальної мережі Інтернет; редактор презентацій MS PowerPoint, текстовий редактор MS Word, програма MS Publisher.
Хід веб-квесту
І. Організаційний момент.
Повторення правил техніки безпеки.
ІІ. Мотивація веб-квесту «Секрети публікації».
Отже тема сьогоднішнього Веб-квесту «Секрети публікації». А мета цього Веб-квесту поглибити ваші знання про засоби створення публікацій. Зазирнути в недалеке минуле, подивитися, як сьогодні публікації допомагають в роботі, навчанні. Нам потрібно ознайомитися з програмними засобами, призначеними для роботи з публікціями. Адже таких, поки що невідомих вам програм, є дуже багато. Щоб знайти і засвоїти інформацію з даної теми, ми скористуємося технологією Веб-квест.
Вам необхідно виступити в одній із ролей: 1 – історик; 2 – дослідник; 3 –психолог; 4 - бізнесмен.
Створення міні-груп. Розподіл ролей. Для проходження веб-квесту клас необхідно розбити на команди по 3 учня і вибрати для кожної команди відповідну роль. Всі члени команди повинні допомагати один одному. У кожній ролі є свої завдання, які буде необхідно виконати. Завданням веб-квесту є окремі блоки питань, в яких перелічені інтернет-ресурси, де можна отримати необхідну інформацію. Питання сформульовані так, що при перегляді сайту учень був вимушений робити підбір матеріалу, виділивши головне з тієї інформації, яку він знаходить. Результатом роботи рольових груп буде підібраний матеріал у вигляді текстових документів, малюнків, фото. Коли матеріал підготовлений в середині міні-груп проходить обговорення з метою ознайомлення всіх членів з інформацією по їх проблемі. Після цього відбувається переформування груп. Утворюються 4 команди, в кожну з яких входить по одному учню з різними ролями. Вибираються керівники, які мають розподілити роботу між учасниками і координувати їх дії. Результатом роботи цих команд має бути звіт у вигляді комп’ютерної презентації або публікації по загальній темі веб-квесту.
Основні критерії звіту:
Розуміння та виконання завдання, достовірність використовуваної інформації, творчий підхід.
(Кожен учасник веб-квесту отримує пам’ятку — алгоритм роботи у веб-квесті, яка допоможе йому організувати свою роботу).
Пам’ятка для учасників веб-квесту
Роль 1. Історики. Завдання. До появи комп'ютерів люди так само робили доповіді, презентували свою продукцію, вчили дітей. Виясніть, які засоби та пристрої допомагали їм у цій діяльності. А як все змінилося з появою комп'ютерних програм? Вам потрібно буде відповісти на такі запитання:
Роль 2. Дослідники. Завдання. Існують різні види публікацій і використовуються вони в різних ситуаціях, в різних галузях.
Вам потрібно буде відповісти на такі запитання:
Роль 3. Психолог.Завдання. Ви маєте пояснити, яка публікація сприймається найкраще. Як розробити вдалу публікацію?
Вам потрібно буде відповісти на такі запитання:
Роль 4. Бізнесмен. Завдання: Ваш дохід залежить від того, як ви зможете презентувати свій товар, свою діяльність.
Вам потрібно буде відповісти на такі запитання:
ІІІ. Представлення результатів роботи. Виступ учнів з кожної команди. Представлення звіту у вигляді презентацій.
ІV. Обговорення кожного виступу. Самооцінка та взаємооцінка результатів роботи.
Після ознайомлення з доповідями кожної групи, їх обговорення, необхідно виконати творче завдання:
Всі учні отримали інформацію про історію публікацій, види і правила створення публікацій. І тепер потрібно включити свою фантазію і логіку і дати відповіді на такі питання:
Творче завдання оформіть у вигляді презентації на 4-5 слайдів з урахуванням інформації, отриманої від групи «психологів». Критерії оцінювання веб-квесту в див. Дод. Б.1.
V. Домашнє завдання. На наступний урок попрацюйте над зауваженнями до своїх виступів. Ми проведемо подібний урок для учнів другої групи.
Критерії оцінювання веб-квесту наведені в Таблиці 1.
Таблиця 1. Критерії оцінювання веб-квесту.
Високий рівень |
Достатній рівень |
Середній рівень |
Вид оцінювання |
Робота демонструє точне розуміння завдання |
Включаються як матеріали, що мають безпосереднє відношення до теми, так і матеріали, що не мають відношення до неї; використовується обмежена кількість джерел |
Включені матеріали, що не мають безпосереднього відношення до теми; використовується одне джерело, зібрана інформація не аналізується і не оцінюється |
Розуміння завдання |
Оцінюються роботи різних періодів; висновки аргументовані; усі матеріали мають безпосереднє відношення до теми; джерела цитуються правильно; використовується інформація з достовірних джерел |
Частина інформації неточна або не має прямого відношення до теми |
Випадкова підбірка матеріалів; інформація неточна або не має відношення до теми; неповні відповіді на питання; не робляться спроби оцінити або проаналізувати інформацію |
Виконання завдання |
Чітке і логічне представлення інформації; уся інформації має безпосереднє відношення до теми, точна, добре структурована і відредагована. Демонструється критичний аналіз і оцінка матеріалу, визначеність позиції |
Точність і структурованість інформації; привабливе оформлення роботи. Недостатньо виражена власна позиція і оцінка інформації. Робота схожа на інші роботи |
Матеріал логічно не побудований і поданий зовні непривабливо; не дається чіткої відповіді на поставлені завдання |
Результат роботи |
Представлені різні підходи до вирішення проблеми. Робота відрізняється яскравою індивідуальністю і виражає точку зору мікрогрупи |
Демонструється одна точка зору на проблему; проводяться порівняння, але не робляться виведень |
Копійована інформація із запропонованих джерел; немає критичного погляду на проблему; робота мало пов'язана з темою веб-квесту |
Творчий підхід |