26 вересня о 18:00Вебінар: Особливості статевого виховання у школах України

Урок Веб-квест «Секрети публікації»

Про матеріал
технологія розвитку критичного мислення; освітня технологія веб-квест; робота в творчих групах.
Перегляд файлу

Урок Веб-квест «Секрети публікації» (для 9 класів)

Мета:

  • формування поняття комп'ютерної презентації,  її типів, засобів створення;
  • формування навичок та вмінь з пошуку інформації в Інтернеті, правильного використання інтернет-ресурсів для підтримки навчального процесу; 
  • формування вміння працювати в колективі та відповідальності; 
  • формування основ орієнтованої діяльності учнів, розвиток навичок самостійної роботи; 
  • розвиток навичок та вмінь аналізувати, систематизувати знайдену інформацію та робити висновки.

Після проходження веб-квесту учні повинні:

  • знати види та призначення комп'ютерних  публікацій;
  • характеризувати етапи розвитку публікацій;
  • знати призначення й можливості програмних засо­бів, що використовуються під час створення публікацій;
  • знати основні правила створення та критерії для вдалої публікації.

Тип веб-квесту: короткочасний.

Методи, прийоми та форми організації навчального процесу: 

 технологія розвитку критичного мислення; освітня технологія веб-квест; 

робота в творчих групах.

Засоби навчання:   комп'ютери;  мультимедійна установка; пошукові служби Глобальної мережі Інтернет; редактор презентацій MS PowerPoint, текстовий редактор  MS Word, програма MS Publisher.

Хід веб-квесту

І. Організаційний момент.

Повторення правил техніки безпеки.

 ІІ. Мотивація веб-квесту «Секрети публікації».

Отже тема сьогоднішнього Веб-квесту «Секрети публікації». А мета  цього Веб-квесту поглибити ваші знання про засоби створення публікацій. Зазирнути в недалеке минуле, подивитися, як сьогодні публікації допомагають в роботі, навчанні. Нам потрібно ознайомитися з програмними засобами, призначеними для роботи з публікціями. Адже таких, поки що невідомих вам програм,  є дуже багато. Щоб знайти і засвоїти інформацію з даної теми,  ми скористуємося технологією Веб-квест.

 Вам необхідно виступити в одній із ролей: 1 – історик; 2 дослідник; 3 –психолог; 4 - бізнесмен.

 Створення міні-груп. Розподіл ролей. Для проходження веб-квесту клас необхідно розбити на команди по 3 учня і вибрати для кожної команди відповідну роль. Всі члени команди повинні допомагати один одному. У кожній ролі є свої завдання, які буде необхідно виконати. Завданням веб-квесту є окремі блоки питань, в яких  перелічені інтернет-ресурси, де можна отримати необхідну інформацію. Питання сформульовані так, що при перегляді сайту учень був вимушений робити підбір матеріалу, виділивши головне з тієї інформації, яку він знаходить. Результатом роботи рольових груп буде підібраний матеріал у вигляді текстових документів, малюнків, фото. Коли матеріал підготовлений в середині міні-груп проходить обговорення з метою ознайомлення  всіх членів з інформацією по їх проблемі. Після цього відбувається  переформування груп. Утворюються 4 команди, в кожну з яких входить по одному учню з різними ролями. Вибираються керівники, які мають розподілити роботу між учасниками і координувати їх дії.               Результатом роботи цих команд  має бути звіт у вигляді комп’ютерної презентації або публікації  по загальній темі  веб-квесту.

Основні критерії звіту:

 Розуміння та виконання завдання, достовірність використовуваної інформації, творчий підхід.

  (Кожен учасник веб-квесту отримує пам’ятку — алгоритм роботи у веб-квесті, яка допоможе йому організувати свою роботу).

Пам’ятка для учасників веб-квесту

  1. Познайомтеся з темою і проблемою квесту.
  2. Виберіть одну із запропонованих ролей.
  3. Познайомтеся із завданнями своєї ролі.
  4. Оберіть  ресурси для пошуку інформації.
  5. Складіть план пошуку інформації згідно своєї ролі.
  6. Досліджуйте інформаційні ресурси згідно своєї ролі.
  7. Підберіть матеріали у вигляді текстових документів, малюнків, фото.
  8. Обговоріть результати роботи в мікрогрупі.
  9. Після формування нових груп ознайомте інших учасників з матеріалами по вашій ролі і вислухайте інформацію від своїх друзів по команді.
  10. Візьміть участь у оформленні звіту у вигляді комп’ютерної презентації, публікації чи в іншій запропонованій формі.
  11. Познайомтеся з критеріями оцінки вашого звіту.
  12.  Підготуйтеся до захисту веб-квесту. 

 Роль 1. Історики. Завдання. До появи комп'ютерів люди так само робили доповіді, презентували свою продукцію, вчили дітей. Виясніть, які засоби та пристрої допомагали їм у цій діяльності. А як все змінилося з появою комп'ютерних програм? Вам потрібно буде відповісти на такі запитання:

  1. Як презентували публікації в докомп'ютерний період?
  2. Які  є засоби створення публікацій?
  3. Коли і ким була створена програма MS Publisher? Її версії.

 Роль 2. Дослідники. Завдання. Існують різні види публікацій і використовуються вони в різних ситуаціях, в різних галузях.

 Вам потрібно буде відповісти на такі запитання:

  1. Які є види публікацій та їх шаблони?
  2. Які програми використовуються для створення публікацій?
  3. В яких галузях найчастіше використовуються публікації?

 Роль 3. Психолог.Завдання. Ви маєте пояснити, яка публікація сприймається найкраще. Як розробити вдалу публікацію? 

Вам потрібно буде відповісти на такі запитання:

  1. Структура публікації.
  2. Основні правила підготовки публікацій.
  3. Приклади невдалих публікацій, їх аналіз.

 Роль 4. Бізнесмен. Завдання: Ваш дохід залежить від того, як ви зможете презентувати свій товар, свою діяльність.

Вам потрібно буде відповісти на такі запитання:

  1. Для чого в бізнесі застосовують публікації?
  2. Чим відрізняється бізнес публікація від інших видів публікацій?
  3. Яка має бути бізнес-публікація?

 ІІІ.  Представлення результатів роботи. Виступ учнів з кожної команди. Представлення звіту у вигляді презентацій.

ІV. Обговорення кожного виступу. Самооцінка та взаємооцінка результатів роботи.

 Після ознайомлення з доповідями кожної групи, їх обговорення, необхідно виконати творче завдання:

 Всі учні отримали інформацію про історію публікацій, види і правила створення публікацій. І тепер потрібно включити свою фантазію і логіку і дати відповіді на такі питання:

  1. Чи буде потрібна публікація в майбутньому? Якщо потрібна, то для чого?
  2. Як буде виглядати публікація в майбутньому?
  3. Чи будуть з часом змінюватися технічні пристрої для друку публікацій?

Творче завдання оформіть у вигляді презентації на 4-5 слайдів з урахуванням інформації, отриманої від групи «психологів». Критерії оцінювання веб-квесту в див. Дод. Б.1.

 V. Домашнє завдання. На наступний урок попрацюйте над зауваженнями до своїх виступів. Ми проведемо подібний урок для учнів другої групи.

Критерії оцінювання веб-квесту наведені в Таблиці 1.

Таблиця 1.                      Критерії оцінювання веб-квесту.

Високий

рівень

Достатній

рівень

Середній

рівень

Вид оцінювання

Робота демонструє точне розуміння завдання

Включаються як матеріали, що мають безпосереднє відношення до теми, так і матеріали, що не мають відношення до неї; використовується обмежена кількість джерел

Включені матеріали, що не мають безпосереднього відношення до теми; використовується одне джерело, зібрана інформація не аналізується і не оцінюється

 

 

Розуміння завдання

Оцінюються роботи різних періодів; висновки аргументовані; усі матеріали мають безпосереднє відношення до теми; джерела цитуються правильно; використовується інформація з достовірних джерел

Частина інформації неточна або не має прямого відношення до теми

Випадкова підбірка матеріалів; інформація неточна або не має відношення до теми; неповні відповіді на питання; не робляться спроби оцінити або проаналізувати інформацію

 

 

 

Виконання завдання

Чітке і логічне представлення інформації; уся інформації має безпосереднє відношення до теми, точна, добре структурована і відредагована. Демонструється критичний аналіз і оцінка матеріалу, визначеність позиції

Точність і структурованість інформації; привабливе оформлення роботи. Недостатньо виражена власна позиція і оцінка інформації. Робота схожа на інші роботи

Матеріал логічно не побудований і поданий зовні непривабливо; не дається чіткої відповіді на поставлені завдання

 

 

Результат роботи

Представлені різні підходи до вирішення проблеми. Робота відрізняється яскравою індивідуальністю і виражає точку

зору мікрогрупи

Демонструється одна точка зору на проблему; проводяться порівняння, але не робляться виведень

Копійована інформація із запропонованих джерел; немає критичного погляду на проблему; робота мало пов'язана з темою веб-квесту

 

 

Творчий підхід

 

docx
До підручника
Інформатика 9 клас (Бондаренко О.О., Ластовецький В.В., Пилипчук О.П., Шестопалов Є.А.)
Додано
17 липня
Переглядів
75
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку