Урок "Величини, зв`язок між ними"

Про матеріал
Урок узагальнення і систематизації знань можна застосувати для закріплення вмінь, навичок виконувати перетворення з однієї величини в іншу.
Перегляд файлу

Тема: Величини, зв'язок між ними. Розв’язування вправ.

Мета: Закріплення вмінь, навичок, виконувати перетворення з однієї величини в іншу, виховувати інтерес до математики, розвивати вміння працювати самостійно, чітко висловлювати думку, активно застосовувати вивчений матеріал при розв’язуванні вправ.

Обладнання: малюнки казкових героїв, картки.

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань.

Хід уроку.

І. Організаційна частина – 3 хвилини.

Сьогодні у нас незвичайній урок. До нас завітали казкові герої. Вони нам допоможуть правильно розв’язати запропоновані вправи.

ІІ. Повідомлення теми і мети2 хвилини.

ІІІ. Актуалізація опорних знань – 10 хвилин.

Математичний диктант.

На кожній парті знаходяться листки з умовою для першого і другого варіантів.

І варіант.

1. Кількість розрядів у кожному класі помножте на кількість дециметрів у метрі:

3 * 10 = 30

2. Кількість квадратних метрів в одному арі додайте до найменшого трицифрового числа, складеного з однакових цифр:

100 + 111 = 211

3. Кількість букв в імені хлопчика, що оселився в зграї вовків поділить на 6:

Мауглі 6 : 6 = 1

4. Цифру, яка є останньою у добутку 2 * 5 * 10 помножте на число звірят, що жили у рукавичці:

0 * 7 = 0

5. Кількість букв в імені лисиці, яка обдурила Буратіно, додайте до числа ребер у кубі:

Аліса: 5 + 12 = 17

6. Від натурального числа, розташованого між 104 і 106 відніміть число, яке дорівнює кількості букв в імені кота, який обдурив дерев’яного хлопчика:

 Базиліо: 105 – 6 = 99

ІІ варіант.

  1.   Від кількості днів у не високосному році відніміть кількість місяців року:

365 – 12 = 353

2. Найбільше двоцифрове число помножте на кількість кілограмів у центнері:

99 * 100 = 9900

3. Кількість букв в імені хлопчика, якого зробив папа Карло, поділіть на 8:

Буратіно: 8 : 8 = 1

4. До кількості букв в імені тигра, який хотів з’їсти Мауглі додайте кількість днів у тижні:

Шер-Хан: 6 + 7 = 13

5. Добуток усіх цифр помножте на число героїв з казки «Ріпка»

0 * 6 = 0

6. Кількість букв в імені черепахи, яка знала велику тайну, помножте на кількість сторін квадрата:

Тортіла: 7 * 4 = 28

 

Учні звіряють відповіді по запису на дошці, запитують, що їм не зрозуміло, самі себе оцінюють.

Правильна відповідь – 1 бал.

 

ІІ. Дидактична гра «Лото».

Усі учні працюють у зошиті. Для гри підготувати 2 варіанти карток лото та плакат з завданням. Вчитель показує плакати із запитаннями. На кожну відповідь відводиться 1 хвилина.

 

І варіант.

7 км 325 м +

4 км 840 м

S = 210 км

V = 70 км/год

t = ?

S = 48а

b = 800 м

c - ?

3 грн. 20 к. * 20

40 хв. 32 с : 8

6 ц : 75 кг

6 га 14 а =     м²

15 діб 7 год. – 2 доб. 14 год.

1 т 5 ц 76 кг + 3 т 6 ц 59 кг

 

ІІ варіант.

3 год : 45 хв

3 т 520 кг * 7

Sпр. = 245 дм²

а = 5 дм

b - ?

13 м 28 см

- 6 м 83 см

83 ц 50 кг

- 17 ц 20 кг

137 грн.

- 74 грн. 55 к.

2 т 1 ц 35 кг + 2 т 9 ц 86 кг

4 га 7 а =    м²

8 діб 20 год. + 4 діб 8 год.

 

Учні розв’язують приклади, шукають відповідь на картках і закривають відповідний приклад карткою. Якщо учень правильно розв’язав всі вправи, то він отримає картинку-ілюстрацію казки, назву якої він повинен записати.

Максимальний бал – 6 балів.

 

ІІІ. Фізкультхвилинка.

 

ІV. Хочеш знати ще більше?

У різні епохи користувалися різними одиницями мір.

Наприклад: українці міряли відстані верстами, сажнями, аршинами; масу – пудами, фунтами.

1 миля – 7 верст;

1 верста – 500 сажнів;

1 сажень – 3 аршини;

1 аршин – 16 вершків;

1 верста – 1 км;

1 дюйм – 2,54 см.

 

1 пуд – 40 фунтів;

1 фунт – 32 лоти;

1 лот – 3 золотники;

1 золотник – 96 часток;

1 пуд – 16 кг.

 

Казкові герої підготували учням цікаві задачі.

Задача №1.

Який зріст був у Дюймовочки з казки Г.Х. Андерсена.

1 дюйм = 2,54 см25 мм.

 

Задача №2.

О.С. Пушкін говорить, що у царя Салтана народився син «в аршин». Обчислити зріст майбутнього князя Гвідона у дюймах і сантиметрах.

 1 аршин = 71,12 см71 см

1 аршин ≈ 28 дюймів

710 мм : 25 мм ≈ 28

 

Задача №3.

Чи є люди «сім п’ядів в лобі».

П’ядь – відстань між кінцями розставлених великого і вказівного пальців.

 

За цікаву інформацію учень отримує – 4 бали.

За правильне розв’язування задачі – 3 бали.

 

V. Підведення підсумків.

 

VІ. Домашнє завдання.

Скласти задачі на перетворення з однієї величини в іншу, використовуючи казкових героїв.   

doc
Додано
8 лютого 2020
Переглядів
649
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку