Урок «Від дитячої іграшки до професії будівельника»
Тема: Прямокутний паралелепіпед, куб , піраміда.
Формування компетентностей:
прямокутний паралелепіпед, куб, піраміда, поглибити практичні навички учнів; формувати вміння застосовувати набутті знання в нестандартних ситуаціях; виховувати інтерес до професії будівельника;
коректно вживати у мовлені математичну термінологію, чітко лаконічно та зрозуміло формувати думку;
виділяти та виконувати власну роль у командній роботі;
діяльності, відбирати й застосовувати потрібні знання та способи діяльності для досягнення цієї мети, прагнути до вдосконалення результатів своєї діяльності.
Тип уроку: урок повторення;
Обладнання та наочність: комп’ютер, гаджити, моделі куба, паралелепіпеда, піраміди, картки із завданнями.
Підготовчий етап
На уроці використовується інтерактивна технологія «ажурна пилка». Такий вид діяльності дає можливість учням працювати разом, щоб опрацювати значну кількість інформації за короткий проміжок часу, також заохочує учнів допомогти один одному вчитися навчаючи.
Під час роботи за допомогою методу «ажурна пилка» діти повинні бути готові працювати в різних групах: «домашніх» та «експертних», групи поділені за кольором та порядковим номером.
Клас об’єднується в «домашні» групи за вибором геометричної фігури за кольором. Після чого учні отримують завдання в п’яти конвертах, кожна група працює самостійно вдома. Вразі потреби вчитель надає консультацію кожній групі окремо. В класі учні працюють 5 – 7 хв. в домашній групі, (де обговорюють вивчений матеріал).
Потім вони об’єднуються за номерами для створення «експертних» груп, де кожен учень є експертом вивченого ним питання. В новоствореній групі робота триває 15 – 20 хвилин обміну практичних навичок набутих самостійно.
Предмет математики на стільки серйозний,
Що корисно не втрачати можливостей
Зробити його цікавим
Блез Паскаль
Девіз уроку:
Умієш сам – навчи іншого
Хід уроку:
І. Організаційний етап.
Вступне слово вчителя: Доброго дня п’ятикласники. Сьогодні ми з вами продовжуємо як і раніше розв’язувати задачі, творити фантазувати, спробуємо опанувати мистецтво складання куба та піраміди без застосування клею і ножиць. Дізнаємося про історію цього виду мистецтва. А ще ознайомимося з давньою і дуже потрібною професією. Але про це все, трохи пізніше…
На попереднім уроці ми об’єдналися з вами в команди. У нас утворилося 5 «домашніх» груп, зараз прошу групи зайняти свої робочі місця. На виконання завдання (5 хв).
Завдання І групи:
Завдання ІІ групи:
ребра в порівнянні з оригіналом (7х7; 10х10);
Завдання ІІІ групи:
посиланням [ https://www.youtube.com/watch?v=-hA33gB0P7Y ];
Завдання ІV групи
1.Що нам відомо про Єгипетські піраміди?
2.Виготовити піраміду користуючись відео інструкцією яка
знаходиться за посиланням [https://www.youtube.com/watch?v=nAEkUpE3q6s];
3.Виміряти довжини ребр утворених фігур.
4.Зробити фото звіт.
Завдання V групи:
спеціальностей в будівництві;
ІІ. Основний етап уроку.
Після роботи в «домашніх» групах учні переходять до «експертних» груп за номером фігури. Робота триває 15-20 хв. Учні обмінюються отриманими знаннями та навчають інших.
Вчитель: Світ розвивається з великою швидкістю, змінюється люди, змінюються їх потреби. З’являються нові професії згідно вимог сучасності, але існують і такі професії які залишається актуальними завжди саме такою є професія будівельник. Адже недарма прислів`я говорить: «Бог створив життя на Землі, а все останнє зробили будівельники». Тому давайте надамо слово нашим однокласникам які нас познайомлять з існуючими професіями в будівництві, та переконаємось як тісно вони пов’язані з математикою .
В кінці презентації висновок. Щоб стати висококваліфікованим майстром, треба обов'язково мати міцні знання, просторову уяву, технічне мислення. Терпіння, акуратність, врівноваженість, старанність, організованість . А для цього нам надійним другом і помічником стане математика.
ІІІ. Підведення підсумків та оцінювання навчальних досягнень учнів.
ІV. Рефлексія.
Список використаних джерел:
метод. Посіб./ О. І. Пометун, Л. В. Пироженко. За ред. О. І. Пометун. – К.: Видавництво А. С. К., 2014. – 192 с.: іл.
Додаток
Роботи учнів 5 – А класу