Урок «Від дитячої іграшки до професії будівельника»

Про матеріал
Життя не стоїть на місці, а навпаки розвивається бурхливими темпами, відбуваються зміни в системі освіти. Підручник, найталановитіший вчитель, уже не можуть бути єдиним джерелом інформації. Традиційні технології навчання витісняються більш новітніми, прогресивнішими. Завдання які стоять на сучасному етапі розвитку шкільної освіти, активізувати пізнавальну діяльність учнів, навчити їх самостійно навчатись, а також показати де в житті учень може використати отримані знання. Саме такими стають уроки з використанням STEM освіти. Чому навчаються учні на таких уроках? Працювати в команді та нести персональну відповідальність; Спілкуватись рідною мовою, відстоювати свою думку, та поважати думку товаришів; Використовувати гаджити для здобуття потрібної інформації; Навчаються застосовувати набуті знання в різних галузях. Урок містить матеріал,що може бути використаний на уроці для зацікавлення учнів математикою, поглиблення та розширення їхніх знань, умінь і навичок, а також для проведення позакласної роботи з математики у 5-6 класах
Перегляд файлу

Урок «Від дитячої іграшки до професії будівельника»

Тема: Прямокутний паралелепіпед, куб , піраміда.

Формування компетентностей:

  • предметна компетентність:  повторити теоретичні відомості з теми:

прямокутний паралелепіпед, куб, піраміда, поглибити практичні навички учнів; формувати вміння застосовувати набутті знання в нестандартних ситуаціях; виховувати інтерес до професії будівельника;

  • ключові компетентності: спілкування державною мовою, доречно та

коректно вживати у мовлені математичну термінологію, чітко лаконічно та зрозуміло формувати думку;

  • соціально та громадська компетентність: співпрацювати в команді,

виділяти та виконувати власну роль у командній роботі;

  • вміння вчитися впродовж життя: визначати мету навчальної

діяльності, відбирати й застосовувати потрібні знання та способи діяльності для досягнення цієї мети, прагнути до вдосконалення результатів своєї діяльності.

Тип уроку: урок повторення;

Обладнання та наочність: комп’ютер, гаджити, моделі куба, паралелепіпеда, піраміди, картки із завданнями.

Підготовчий етап

На уроці використовується інтерактивна технологія «ажурна пилка». Такий вид діяльності дає можливість учням працювати разом, щоб опрацювати значну кількість інформації за короткий проміжок часу, також заохочує учнів допомогти один одному вчитися навчаючи.

Під час роботи за допомогою методу «ажурна пилка» діти повинні бути готові працювати в різних групах: «домашніх» та «експертних», групи поділені за кольором та порядковим номером.

Клас об’єднується в «домашні» групи за вибором геометричної фігури за кольором. Після чого учні отримують завдання в п’яти конвертах, кожна група працює самостійно  вдома.  Вразі потреби вчитель надає консультацію кожній групі окремо. В класі учні працюють 5 – 7 хв. в домашній групі, (де обговорюють вивчений матеріал).

Потім вони об’єднуються за номерами для створення «експертних» груп, де кожен учень є експертом вивченого ним питання. В новоствореній групі робота триває 15 – 20 хвилин обміну практичних навичок набутих самостійно.

 

Предмет математики на стільки серйозний,

Що корисно не втрачати можливостей

Зробити його цікавим

Блез Паскаль

Девіз уроку:

Умієш сам – навчи іншого

Хід уроку:

І. Організаційний етап.

Вступне слово вчителя: Доброго дня п’ятикласники. Сьогодні ми з вами продовжуємо як і раніше розв’язувати задачі, творити фантазувати, спробуємо опанувати мистецтво складання куба та піраміди без застосування клею і ножиць. Дізнаємося про історію цього виду мистецтва. А ще ознайомимося з давньою і дуже потрібною професією. Але про це все, трохи пізніше…

На попереднім уроці  ми об’єдналися з вами в команди. У нас утворилося 5 «домашніх» груп, зараз прошу групи зайняти свої робочі місця. На виконання завдання (5 хв).

Завдання І групи:

  1. Зробити паперову розгортку паралелепіпеда;
  2. Склеїть паралелепіпед;
  3. Назвати практичне застосування «паралелепіпеда» .
  4. Назвати розміри цегли.  
  5. Зробити фото звіт.

 

 

 

 

Завдання ІІ групи:

  1. Мистецтво складання паперу - це ?
  2. Скласти куб розмірами 10 х 10 за схемою

http://4.bp.blogspot.com/-p1ZtT3sCEO8/VmXICYu54rI/AAAAAAAAAJo/a359I6GgNeU/s1600/image036%25D0%25BA%25D1%2583%25D0%25B11.jpghttp://4.bp.blogspot.com/-rCVm_r1j5oo/VmXIFRvDVZI/AAAAAAAAAJw/yYagl7Cc8GM/s1600/image038%25D0%25BA%25D1%2583%25D0%25B12.jpghttp://4.bp.blogspot.com/-cD2vsqcQkto/VmXIItLmgSI/AAAAAAAAAJ4/Co-rXE3PAn8/s1600/image040%25D0%25BA%25D1%2583%25D0%25B13.jpg

http://4.bp.blogspot.com/-CJIRVM4G1aU/VmXIMpgw-eI/AAAAAAAAAKA/7nqo2awXYcM/s1600/image042%25D0%25BA%25D1%2583%25D0%25B14.jpghttp://4.bp.blogspot.com/-gwm-tL7ixR4/VmXIPliFXII/AAAAAAAAAKI/hJgwVLSfl9Y/s1600/image044%25D0%25BA%25D1%2583%25D0%25B15.jpghttp://3.bp.blogspot.com/-jrjr9-ZkIM4/VmXITtpML-I/AAAAAAAAAKQ/rF5uXAfnWAI/s1600/image046%25D0%25BA%25D1%2583%25D0%25B16.jpg

http://4.bp.blogspot.com/-BJR0M3P6sSc/VmXIWBsbLCI/AAAAAAAAAKY/0CUzCCvLVJc/s1600/image048%25D0%25BA%25D1%2583%25D0%25B17.jpghttp://1.bp.blogspot.com/-G9gQGUI9bdk/VmXIYsx-pzI/AAAAAAAAAKg/80e86yhbVsQ/s1600/image050%25D0%25BA%25D1%2583%25D0%25B18.jpghttp://4.bp.blogspot.com/-i9CxROA-pz8/VmXIbiYCoQI/AAAAAAAAAKo/JBFBcr8L2UA/s1600/image054%25D0%25BA%25D1%2583%25D0%25B110.jpg

http://2.bp.blogspot.com/-F0eklTC5tds/VnHc72yTmlI/AAAAAAAAAPc/RZ5JcUfYpME/s1600/image060%25D0%25BA%25D1%2583%25D0%25B111.jpghttp://2.bp.blogspot.com/-6MriO_YYP-M/VnHc_isY13I/AAAAAAAAAPk/KdTJbjR4t14/s1600/image064%25D0%25BA%25D1%2583%25D0%25B1.jpghttp://4.bp.blogspot.com/-LbILeLCc9JM/VnHdDlSqiqI/AAAAAAAAAPs/AC-ZnMb3m-g/s1600/image068%25D0%25BA%25D1%2583%25D0%25B112.jpg

  1. Виміряти сторони утворених кубів. Як змінилися розміри довжини

ребра в порівнянні з оригіналом (7х7; 10х10);

  1. Знайти об’єм  утворених фігур.
  2. Фото звіт.

Завдання ІІІ групи:

  1. Виготовити куб користуючись відео інструкцією яка знаходиться за

посиланням [ https://www.youtube.com/watch?v=-hA33gB0P7Y ];

  1. Записати формули для обчислення об’єму куба.
  2. На упакований  в коробку форми квадрата подарунок, треба наклеїти ромашки по 7 штук на кожну грань. Яку кількість ромашок треба приготувати?
  3. Зробити фото звіт.

Завдання ІV групи

1.Що нам відомо про Єгипетські піраміди?

2.Виготовити піраміду користуючись відео інструкцією яка

знаходиться за посиланням [https://www.youtube.com/watch?v=nAEkUpE3q6s];

3.Виміряти довжини ребр утворених фігур.

4.Зробити фото звіт.

Завдання V групи:

  1. Знайти інформацію та заповнити нею пропуски в презентації відомих

спеціальностей в будівництві;

  1. Продемонструвати всій аудиторії знайдені вами спеціальності.
  2. Вказати на плюси та мінуси.
  3. Висновок.
  4. Фото звіт.

ІІ. Основний етап уроку.

Після роботи в «домашніх»  групах учні переходять до «експертних» груп за номером фігури. Робота триває 15-20 хв. Учні  обмінюються отриманими знаннями та навчають інших.

Вчитель: Світ розвивається з великою швидкістю, змінюється люди, змінюються їх потреби. З’являються нові професії згідно вимог сучасності, але існують і такі професії які залишається актуальними завжди саме такою є професія  будівельник.  Адже недарма прислів`я говорить: «Бог створив життя на Землі, а все останнє зробили будівельники». Тому давайте надамо слово нашим однокласникам які нас познайомлять з існуючими професіями в будівництві, та переконаємось як тісно вони пов’язані з математикою .

В кінці презентації висновок.   Щоб стати висококваліфікованим майстром, треба обов'язково мати міцні знання,    просторову уяву, технічне мислення. Терпіння, акуратність, врівноваженість, старанність, організованість . А для цього нам надійним другом і помічником стане математика.

 

ІІІ. Підведення підсумків та оцінювання навчальних досягнень учнів.

ІV. Рефлексія.

  1. Що найбільше запам’ятали на сьогоднішньому уроці?
  2. Чи змогли експерти передати свої знання?
  3. Що нового ви отримали для себе?

 


Список використаних джерел:

  1. Пометун О. І. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання: Наук.-

метод. Посіб./ О. І. Пометун, Л. В. Пироженко. За ред. О. І. Пометун. – К.: Видавництво А. С. К., 2014. – 192 с.: іл. 

  1. Електронний ресурс точка доступу: [https://www.youtube.com/watch?v=-hA33gB0P7Y ];  
  2. Електронний ресурс точка доступу: [https://www.youtube.com/watch?v=-hA33gB0P7Y ];  
  3. Електронний ресурс точка доступу: [http://anna-vshutel.blogspot.com/2015/12/5.html];  

 


Додаток

Роботи учнів 5 – А класу

C:\Users\Алла\Desktop\IMG_20220429_130651.jpg

C:\Users\Алла\Desktop\IMG_20220429_121649.jpg

 

C:\Users\Алла\Desktop\IMG_20220429_124749.jpg

C:\Users\Алла\Desktop\урок.jpg

C:\Users\Алла\Desktop\робот.jpg

 

C:\Users\Алла\Desktop\IMG_20220428_142336.jpg

docx
Додано
13 червня 2022
Переглядів
290
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку