4 клас НУШ УРОК 25 вчитель: Кадченко О.А.
НВК №240 «Соціум»
Тема уроку: Види алгоритмів.
Мета уроку: дослідити лінійні, розгалужені й циклічні алгоритми; потренуватися складати блок-схеми; дізнатися про стратегії перемоги в іграх; пограти з комп’ютером в хрестики-нулики; розвивати елементи логічного мислення, пам’ять і пізнавальні інтереси учнів; виховувати відчуття відповідальності; дотримання правил техніки безпеки в комп’ютерному класі.
Хід уроку
1. Організація класу.
- Всім доброго дня!
- Перш ніж розпочати урок, давайте повторимо правила поведінки в комп’ютерному класі. Визначити, яке з речень істинне, а яке хибне:
2. Актуалізація опорних знань (тест так/ні).
3. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.
- Сьогодні, ми переходимо до вивчення 8 розділу підручника «Алгоритми і програмування». В даному розділі, ми розглянемо такі теми:
- Тема нашого сьогоднішнього уроку «Види алгоритмів».
4. Опрацювання нового матеріалу.
- Алгоритм – це послідовність команд для виконавця. Команда – це речення (слово, жест), яке спонукає до дії. Виконавець – той, хто може виконати команду (собака, банкомат, телефон, людина).
- Наприклад, собака – сидіти; пральна машина – випери одяг; калькулятор – помнож цифри; людина – помий посуд.
- Назвіть, які речення є розповідними, питальними, спонукальними?
- Алгоритм складається з кількох спонукальних речень пов’язаних між собою. Наприклад, встановіть послідовність дій, щоб привітати бабусю з днем народження: (4132)
- Алгоритми бувають лінійними, розгалуженими та циклічними.
- У лінійних алгоритмах команди виконуються одна за одною. Прикладом лінійного алгоритму є порядок виклику аварійних служб:
- Для запису лінійного алгоритму можна використовувати умовні знаки, наприклад стрілки.
4 |
1 |
3 |
4 |
10 |
3 |
10 |
- Деякі алгоритми крім команд містять умови. Їх називають алгоритмами з умовами, або розгалуженими алгоритмами. Розгалужені алгоритми зручно зображувати блок-схемами. У блок-схемах команди та умови записують усередині геометричних фігур.
|
Скласти алгоритм приготування чаю (умова: Чи є в чайнику вода?) |
- Розглянемо блок-схему безпечного переходу дороги на перехресті. Як записати його у вигляді послідовності речень із команд та умов.
|
1. Підійдіть до пішохідного переходу й подивіться на світлофор. 2. Якщо зелене світло не горить, то дочекайтеся зеленого сигналу. 3. Якщо горить, переконайтеся чи усі автомобілі зупинилися. 4. Якщо так, то переходьте дорогу. 5. Якщо ні, дочекайтеся, коли всі зупиняться і тоді переходьте дорогу. |
- Скласти блок-схему переходу дороги за описом:
- Циклічний процес – це послідовність дій, які повторюються. У природі безперервно відбуваються циклічні процеси: змінюється день і ніч, змінюються пори року, фази Місяця тощо.
- Алгоритми, які описують циклічні процеси, також називають циклічними. Циклічний алгоритм складається з певної кількості повторень, аж до виконання заданої умови.
- Розгляньте блок-схему циклічного алгоритму збирання полуниці. Назвіть його команди та умову. |
|
5. Фізкультхвилинка. (відео)
6. Робота з зошитом ст. 52-53
(Завдання з зошита не висвітлюю, щоб не порушити авторських прав, оскільки зошит не є загальнодоступним в мережі)
7. Робота за комп’ютером. Виконання творчого завдання.
- Мета багатьох ігор – здобути перемогу або не програти. В іграх зазвичай беруть участь двоє чи більше гравців. Щоб досягти успіху, гравці використовують стратегії перемоги (успіху).
- Розглянемо стратегію успіху на прикладі гри хрестики-нулики. За кожним ходом гравці ставлять знаки О чи Х на гратці розміром 3*3 клітинки. Виграє той гравець, який першим розмістив три однакові знаки по горизонталі, вертикалі чи діагоналі.
|
1 – перемога Х 2 – Нічия |
- Стратегія перемоги в цій грі полягає в тому, що успішний гравець завжди дотримується двох правил.
- Пограйте у хрестики-нулики з комп’ютером за посиланням:
8. Хвилина релаксації (для очей), після роботи за комп’ютером.
9. Завдання на опрацювання. Підручник §21, перевір себе ст. 149. Зошит ст. 52-53.
10. Підведення підсумків уроку.