Тема: Відкриваємо переставний закон додавання. Обчислення прикладів зручним способом.
Мета: сприяти формуванню в учнів поняття переставний закон додавання; вчити обчислювати приклади зручним способом, складати рівності і нерівності зі поданих чисел; розвивати логічне мислення, увагу; виховувати інтерес до математики.
Хід уроку
І. Організаційний момент
- Покажіть, будь ласка, за допомогою зображень смайликів свій настрій до роботи. Діти, мені приємно, що у вас чудовий настрій. Я бажаю вам з таким настроєм працювати до кінця уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань
- Діти, сьогодні у нас незвичайний урок. До нас завітали герої вашого
улюбленого мультфільму "Маша і Ведмідь". Вони пропонують спочатку розв'язати цікаві задачі.
Робота з віялом.
Прилетіло дві синиці,
Потім ще чотири птиці. Скільки птиць на годівниці? ( 2 + 4 = 6 )
На сонці троє засмагають,
А двоє бавляться в траві.
То скільки їх? Скажіть мені. ( 5 + 3 + 2 = 10 )
Четверо малят.
Троє з них – дівчатка,
Скільки ж тут хлоп'ят? ( 4 – 3 = 1 )
- Маша дуже хоче знати:
- як називаються компоненти при додаванні?
2. Усний рахунок
- Полічіть від 1 до 10
- А тепер навпаки
- Назвіть сусідів числа …
- Назвіть попереднє та наступне число…
Фізкультхвилинка
ІІІ. Ознайомлення з новим матеріалом
- Подивіться, що Маша передала нам! (яблука)
Завдання № 1 Мені потрібні 3 дитини (Роздаю яблука)
- Скільки жовтих яблук у першої дитини? Скільки червоних яблук у другої дитини ?
- Скільки всього яблук? Який приклад склали? 3 + 2 = 5
- А якщо я поміняю місцями 1 і 2 доданок…
- Скільки червоних яблук у першої дитини? Скільки жовтих яблук у другої дитини?
- Скільки всього яблук? Який приклад склали? 2 + 3 = 5
Від зміни місць доданків сума не міняється.
- Сьогодні на уроці ми будемо вчитися додавати числа в будь- якому порядку, переставляти їх місцями.
Завдання № 2 у підручнику (Доміно)
- Погляньте на доміно, скільки кісточок на фіолетовій стороні? Скільки кісточок на помаранчевій стороні? Який можна скласти вираз?
- А якщо я поміняю місцями, складіть вираз! Сума змінилась? Чому?
Від зміни місць доданків сума не міняється.
Підручники можете закрити та покласти на край парти.
Фізкультхвилинка
(Вчитель працює на дошці, а діти з індивідуальним дидактичним матеріалом, квадратики)
Покладіть на парті 4 сині квадратики та 3 жовті,
- Скільки предметів ви бачите? (7) Поміняємо місцями. Скільки предметів на столі? Чому кількість не змінилася?
Висновок: Від перестановки чисел результат не змінився.
Робота у зошиті на с. 50
- Давайте допоможемо Маші та ведмедю знайти пари рукавичок.
V. Підсумок уроку
- Отже, підсумуємо.
Вправа «Незакінчене речення»