Урок "Виготовлення аплікації"

Про матеріал
Тема: Виготовлення аплікації Мета: навчальна: узагальнити знання, отримані учнями на попередніх уроках; забезпечити засвоєння знань про методи оцінювання виробу; формувати вміння щодо розроблення шаблонів як складника процесу виготовлення виробу з аплікацією, добирання матеріалів та інструментів для виготовлення виробу; Розвивальна: сприяти розвитку моторики рук, координації руху; розвивати уміння організовувати робоче місце, дотримуватись ПТБ і санітарно-гігієнічних вимог під час виконання ручних робіт, розвивати фантазію; виховна: виховувати акуратність й старанність під час виконання робіт. ОБЛАДНАННЯ: колекції конструкційних матеріалів, зразки аплікацій з текстильних матеріалів, зразки тканин, стрічок, тасьми, нетканих матеріалів (войлок ,флізелін, фетр) ТИП УРОКУ: комбінований. Хід уроку І. Організаційний момент Перевірка наявності учнів, підготовленість їх до уроку. • Створення позитивного емоційного настрою Сподіваюсь, що ви прийшли на урок із чудовим настроєм, але все ж таки хочу запропонувати вам оцінити його за допомогою « смайликів». Оберіть і підніміть той, що найбільше відповідає вашому настрою. Можливо, хтось хоче поділитися з нами причинами свого піднесеного настрою? (Відповіді учнів.) А що потрібно, щоб поганий настрій змінився на гарний? (Отримати позитивні емоції від вдалих відповідей, досягти успіху у роботі, радість від праці та її оцінювання тощо.) Слід пам’ятати, що досягти успіху легше в тій справі, яку виконують за бажанням, а не в тій, що роблять за вказівкою. Таку можливість ви маєте, адже кожен із вас на попередньому уроці вже обрав для виготовлення виріб із аплікацією з тканини, що вам до вподоби, та налаштувався на успіх у роботі. Повірте, що це вам під силу. II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів Бесіда з питаннями: 1. Що таке ескіз? 2. Який папір використовують для перенесення малюнка на основу? 3. Як називаються вирізані з паперу деталі? 4. Якими матеріалами оздоблюють вироби? 5. З яких етапів складається проект? • Над яким проектом ми працюємо? • Які етапи ми виконали? ІІІ. Мотивація навчальної діяльності Міні-практикум Учитель демонструє вироби і пропонує учням сказати, яким способом з’єднані деталі у виробі. Після обговорень діти роблять висновок: для виготовлення будь-якого виробу необхідно знати способи з’єднань деталей і технологію їх виконання. ІV. Повідомлення теми, мети, завдань уроку V. Вивчення нового матеріалу 1. Способи з’єднання деталей виробу. • Розповідь учителя Для з’єднання вручну застосовують різні ручні шви: шов «уперед голку», «назад голку», «петельний». Шов «уперед голку», або зметувальний, уважають найпростішим. Швом «уперед голку» деталі аплікації тимчасово прикріплюють на основу. Така попередня підготовка дозволяє правильно розташувати деталі аплікації, проконтролювати їх розташування. Графічне зображення шва «уперед голку» Учитель знайомить учнів з технологією виконання шва «уперед голку». Технологія виконання шва «уперед голку»: 1. Стібки прокладають справа наліво. 2. Довжина стібка — від 5 мм до 2 см залежно від призначення шва; 3. Стібки на лицьовому й виворітному боках мають однакову довжину. Методичні рекомендації Перш ніж приступити до виконання практичної роботи, доцільно зорганізувати проведення міні-практикуму. • Міні-практикум (індивідуально) Матеріали й інструменти: зразки шва «уперед голку», тканина, голка, нитки, ножиці. • Фізкультхвилинка. Завдання. Виконати зразок шва «уперед голку». Учитель надає необхідну допомогу, контролює дотримання правил безпечної роботи, виконання санітарно-гігієнічних вимог. VI. Практична робота. Прикріплення деталей аплікації на основу Матеріали й інструменти: нитки, синтепон або тонкий поролон (у разі потреби), голки, шпильки, ножиці, підготовлені деталі аплікації, основа аплікації. Хід роботи 1. Розкладіть деталі аплікації на основі згідно з рисунком. 2. У разі потреби під певні деталі підкладіть синтепон або тонкий поролон. 3. Прикріпіть деталі аплікації до основи шпильками. 4. Приметайте деталі швом «уперед голку» дрібними стібками. (Використовуйте нитки контрастного кольору.) Під час роботи вчитель контролює дотримання технології виконання шва, правил безпечної роботи й санітарно-гігієнічних вимог, звертає увагу учнів на критерії якості виконання шва (вигляд лицьового й виворітного боків, однакова довжина стібків). VII. Закріплення нових знань і вмінь учнів ► Рефлексія (робота в групах) Учитель просить учнів проаналізувати роботу на уроці й відповісти на запитання. 1. Що нового ви дізналися сьогодні на уроці? 2. Чого навчилися? VIII. Підсумки заняття Учитель оцінює результати роботи учнів, демонструє кращі роботи, аналізує типові помилки учнів, виставляє оцінки. IX. Домашнє завдання Підготувати заготовки аплікації, нитки, голки, ножиці.
Перегляд файлу

Тема: Виготовлення  аплікації

Мета:  навчальна: узагальнити знання, отримані учнями на попередніх уроках; забезпечити засвоєння знань про методи оцінювання виробу; формувати вміння щодо розроблення шаблонів як складника процесу виготовлення виробу з аплікацією, добирання матеріалів та інструментів для виготовлення виробу;

Розвивальна: сприяти розвитку моторики рук, координації руху; розвивати уміння організовувати робоче місце, дотримуватись ПТБ і санітарно-гігієнічних вимог під час виконання ручних робіт, розвивати фантазію;

виховна: виховувати акуратність й старанність під час виконання робіт.

ОБЛАДНАННЯ: колекції конструкційних матеріалів, зразки аплікацій з текстильних матеріалів, зразки тканин, стрічок, тасьми, нетканих матеріалів (войлок ,флізелін, фетр)

ТИП УРОКУ:  комбінований.

Хід уроку

 І. Організаційний момент

Перевірка наявності учнів, підготовленість їх до уроку.

  • Створення позитивного емоційного настрою

Сподіваюсь, що ви прийшли на урок із чудовим настроєм, але все ж таки хочу запропонувати вам оцінити його за  допомогою « смайликів». Оберіть і підніміть той, що найбільше відповідає вашому настрою. Можливо,  хтось хоче поділитися з нами причинами свого піднесеного настрою? (Відповіді учнів.) А що потрібно, щоб поганий настрій змінився на гарний? (Отримати позитивні емоції від вдалих відповідей, досягти успіху у роботі, радість від праці та її оцінювання тощо.)

 Слід пам’ятати, що досягти  успіху легше в тій справі, яку виконують за бажанням, а не в тій, що роблять за вказівкою. Таку можливість ви маєте, адже кожен  із вас на попередньому уроці вже обрав для виготовлення виріб із аплікацією з тканини, що вам до вподоби, та налаштувався на успіх у роботі. Повірте, що це вам під силу.

II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

Бесіда з питаннями:

  1. Що таке ескіз?
  2. Який папір використовують для перенесення малюнка на основу?
  3. Як називаються вирізані  з паперу деталі?
  4. Якими матеріалами оздоблюють вироби?
  5. З яких етапів складається проект?
  • Над яким проектом ми працюємо?
  • Які етапи ми виконали?

 

ІІІ. Мотивація  навчальної  діяльності 

Міні-практикум

 Учитель демонструє  вироби і  пропонує  учням сказати, яким способом з’єднані  деталі у виробі. Після обговорень діти роблять висновок: для виготовлення будь-якого виробу  необхідно знати способи з’єднань деталей і технологію їх виконання.

ІV.  Повідомлення теми, мети, завдань уроку

V. Вивчення нового матеріалу

1. Способи з’єднання деталей виробу.

Для з’єднання вручну застосовують різні ручні шви: шов «уперед голку», «назад голку», «петельний».

Шов «уперед голку», або зметувальний, уважають найпростішим. Швом «уперед голку» деталі аплікації тимчасово прикріплюють на основу. Така попередня підготовка дозволяє правильно розташувати деталі аплікації, проконтролювати їх розташування.

Графічне зображення шва «уперед голку»

Учитель знайомить учнів з технологією виконання шва «уперед голку».

Технологія виконання шва «уперед голку»:

  1. Стібки прокладають справа наліво.
  2. Довжина стібка — від 5 мм до 2 см залежно від призначення шва;
  3. Стібки на лицьовому й виворітному боках мають однакову довжину.

Методичні рекомендації

Перш ніж приступити до виконання практичної роботи, доцільно зорганізувати проведення міні-практикуму.

  • Міні-практикум (індивідуально)

Матеріали й інструменти: зразки шва «уперед голку», тканина, голка, нитки, ножиці.

  • Фізкультхвилинка.

Завдання. Виконати зразок шва «уперед голку».

Учитель надає необхідну допомогу, контролює дотримання правил безпечної роботи, виконання санітарно-гігієнічних вимог.

  1. Практична робота.

Прикріплення деталей аплікації на основу

Матеріали й інструменти: нитки, синтепон або тонкий поролон (у разі потреби), голки, шпильки, ножиці, підготовлені деталі аплікації, основа аплікації.

Хід роботи

  1. Розкладіть деталі аплікації на основі згідно з рисунком.
  2.  У разі потреби під певні деталі підкладіть синтепон або тонкий поролон.
  3. Прикріпіть деталі аплікації до основи шпильками.
  4.  Приметайте деталі швом «уперед голку» дрібними стібками. (Використовуйте нитки контрастного кольору.)

Під час роботи вчитель контролює дотримання технології виконання шва, правил безпечної роботи й санітарно-гігієнічних вимог, звертає увагу учнів на критерії якості виконання шва (вигляд лицьового й виворітного боків, однакова довжина стібків).

  1. Закріплення нових знань і вмінь учнів
  • Рефлексія (робота в групах)

Учитель просить учнів проаналізувати роботу на уроці й відповісти на запитання.

  1. Що нового ви дізналися сьогодні на уроці?
  2. Чого навчилися? 
  1. Підсумки заняття

Учитель оцінює результати роботи учнів, демонструє кращі роботи, аналізує типові помилки учнів, виставляє оцінки.

  1. Домашнє завдання

Підготувати заготовки аплікації, нитки, голки, ножиці.

 

docx
Додано
14 березня 2019
Переглядів
1286
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку