Тема: Виготовлення аплікації
Мета: навчальна: узагальнити знання, отримані учнями на попередніх уроках; забезпечити засвоєння знань про методи оцінювання виробу; формувати вміння щодо розроблення шаблонів як складника процесу виготовлення виробу з аплікацією, добирання матеріалів та інструментів для виготовлення виробу;
Розвивальна: сприяти розвитку моторики рук, координації руху; розвивати уміння організовувати робоче місце, дотримуватись ПТБ і санітарно-гігієнічних вимог під час виконання ручних робіт, розвивати фантазію;
виховна: виховувати акуратність й старанність під час виконання робіт.
ОБЛАДНАННЯ: колекції конструкційних матеріалів, зразки аплікацій з текстильних матеріалів, зразки тканин, стрічок, тасьми, нетканих матеріалів (войлок ,флізелін, фетр)
ТИП УРОКУ: комбінований.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Перевірка наявності учнів, підготовленість їх до уроку.
Сподіваюсь, що ви прийшли на урок із чудовим настроєм, але все ж таки хочу запропонувати вам оцінити його за допомогою « смайликів». Оберіть і підніміть той, що найбільше відповідає вашому настрою. Можливо, хтось хоче поділитися з нами причинами свого піднесеного настрою? (Відповіді учнів.) А що потрібно, щоб поганий настрій змінився на гарний? (Отримати позитивні емоції від вдалих відповідей, досягти успіху у роботі, радість від праці та її оцінювання тощо.)
Слід пам’ятати, що досягти успіху легше в тій справі, яку виконують за бажанням, а не в тій, що роблять за вказівкою. Таку можливість ви маєте, адже кожен із вас на попередньому уроці вже обрав для виготовлення виріб із аплікацією з тканини, що вам до вподоби, та налаштувався на успіх у роботі. Повірте, що це вам під силу.
II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
Бесіда з питаннями:
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Міні-практикум
Учитель демонструє вироби і пропонує учням сказати, яким способом з’єднані деталі у виробі. Після обговорень діти роблять висновок: для виготовлення будь-якого виробу необхідно знати способи з’єднань деталей і технологію їх виконання.
ІV. Повідомлення теми, мети, завдань уроку
V. Вивчення нового матеріалу
1. Способи з’єднання деталей виробу.
Для з’єднання вручну застосовують різні ручні шви: шов «уперед голку», «назад голку», «петельний».
Шов «уперед голку», або зметувальний, уважають найпростішим. Швом «уперед голку» деталі аплікації тимчасово прикріплюють на основу. Така попередня підготовка дозволяє правильно розташувати деталі аплікації, проконтролювати їх розташування.
Графічне зображення шва «уперед голку»
Учитель знайомить учнів з технологією виконання шва «уперед голку».
Технологія виконання шва «уперед голку»:
Методичні рекомендації
Перш ніж приступити до виконання практичної роботи, доцільно зорганізувати проведення міні-практикуму.
Матеріали й інструменти: зразки шва «уперед голку», тканина, голка, нитки, ножиці.
Завдання. Виконати зразок шва «уперед голку».
Учитель надає необхідну допомогу, контролює дотримання правил безпечної роботи, виконання санітарно-гігієнічних вимог.
Прикріплення деталей аплікації на основу
Матеріали й інструменти: нитки, синтепон або тонкий поролон (у разі потреби), голки, шпильки, ножиці, підготовлені деталі аплікації, основа аплікації.
Хід роботи
Під час роботи вчитель контролює дотримання технології виконання шва, правил безпечної роботи й санітарно-гігієнічних вимог, звертає увагу учнів на критерії якості виконання шва (вигляд лицьового й виворітного боків, однакова довжина стібків).
Учитель просить учнів проаналізувати роботу на уроці й відповісти на запитання.
Учитель оцінює результати роботи учнів, демонструє кращі роботи, аналізує типові помилки учнів, виставляє оцінки.
Підготувати заготовки аплікації, нитки, голки, ножиці.