Урок "Виготовлення ляльки-мотанки"

Про матеріал
Даний урок розширить знання учнів про способи оздоблення ляльки-мотанки, учні навчаться оздоблювати ляльку, закріплять навички роботи з тканиною, нитками; розвиває естетичні почуття, смак, творчі здібності, спостережливість.
Перегляд файлу

Тема уроку: Оздоблення ляльки-мотанки.

Мета: навчальна:

розширити знання учнів про способи оздоблення ляльки-мотанки, вчитися оздоблювати ляльку, закріплювати навички роботи з тканиною, нитками;

розвивальна:

 розвивати естетичні почуття, смак, творчі здібності, спостережливість, уміння аналізувати ляльок-мотанок за їх призначенням;

виховна:

 прищеплювати зацікавленість творами народного мистецтва, шанобливе ставлення до народних традицій.

Обладнання: зразок ляльки-мотанки, тканина, різнокольорові нитки, фурнітура для оздоблення, інструкційні картки.

Тип уроку: комбінований.

Знати: способи оздоблення ляльки-мотанки.

Вміти: виконувати оздоблення ляльки-мотанки.

Епіграф:

Моя лялька-мотанка

Ниточкою змотана,

Оберіг мій на землі,

 Талісман мені в житті.

Хід уроку

І. Організаційний етап.

2.Створення позитивного емоційного настрою

Любі діти, добрий день !

Зичу праці і пісень,

А ще, друзі, всім бажаю –

Сил, натхнення на весь день!

  • Бачу, що всі дуже ретельно підготувались до уроку. Сподіваюсь, що у всіх чудовий настрій. Оцініть  свій настрій по кольору. Хто обрав:
  • червоний – упевнений у собі, готовий активно працювати,
  • оранжевий - спокійний, готовий до роботи,
  • жовтий – трохи тривожний, але впевнений у вдалій роботі.
  • Сьогодні хочу вам побажати

   Всі, без винятку, знання на уроці поглинати.

   А щоб ці знання та вміння вам не стали тягарем.

   Побажаю вам терпіння і старання.

   Тож почнем.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

- Існує прислів’я  «Як справу розпочнеш, так її й закінчиш» . Як ви розумієте цей вислів?

   1.Вправа «Асоціативний кущ».

- Які слова асоціюються у вас із словом «Лялька»?

-У наш час на прилавках магазинів можна побачити багато гарних іграшок. Але вони зроблені на фабриці і не несуть тепла душі своїх творців. Тому ми вважаємо, що в 21 столітті діти знову повинні бачити не тільки іграшки, виготовлені машинами, але і своїми руками.

2.Випереджальне завдання . Виступ учнів «Із історії ляльки -мотанки».       

  1. В Україні, ще на початку 20 століття дівчата, готуючи скриню з весільним посагом, разом з рушниками та сорочками, клали туди своїх ляльок. Кожна дівчина робила мотану ляльку, яку забирала із собою в нову сім’ю. В родині чоловіка дозволялось молодій дружині, допоки в молодят немає діток, гратись лялькою, і чим більше, вважалося, вона грається лялькою, то швидше стане матір’ю, і тим здоровіші будуть діти.
  2. А коли народжувалась дитина, то молода мати клала своїх ляльок до дитячої колиски, щоб оберігали дитя від хвороб та поганих очей, а коли дитина підростала, то ляльки віддавалась їй для грання. Іноді бабуся чи мати робила ляльку нашвидкуруч, щоб «зайняти дитину», аби та не плакала. Тоді в голівку дитячої ляльки зав’язувався шматочок хліба і для дитини це була і іграшка, і заспокоєння, і перший образ, який вона сприймала. І разом з тим, така «кукла» несла енергію любові.
  3. Українська народна лялька є втіленням добра і лагідності. Це оберіг людської душі і долі, символ предків. Це символ Великої Матері, яка створила все суще і береже до цих пір народжені нею душі.
  • З чого виготовляли ляльку?
  • Чому ляльці не робили обличчя?
  • У якій кількості їх виготовляли?
  • А які матеріали використали ви?

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  • На попередньому уроці кожен із вас зробив ляльку-мотанку.

Подобається вам ваша лялька?   Ви вважаєте все зробили?

  • Сформулюйте тему нашого уроку. ( «Оздоблення ляльки – мотанки »).
  • Я дуже надіюсь, що всю свою позитивну енергію, любов ви передасте своїй ляльці.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Загалом, прикрасити ляльку  можна так, як вам подобається. Виявіть свою фантазію. Продемонструйте матеріали, які   будете використовувати для оздоблення?

Демонстрація домашнього творчого проекту «Оздоблення ляльки»

V. Практична самостійна робота учнів

1.Інструктаж з техніки безпеки (Робота з голкою та ножицями)

2. Знайомство з технологічною карткою «Особливості оздоблення народної ляльки».

3. Самостійна робота

Виготовлення прикрас для оздоблення ляльки-мотанки.

VІ.  Підсумок уроку

- У ляльки - мотанки кожний  елемент одягу – це оберіг або символ.

- Що символізує спідниця?   Сорочка?   Головний убір? Намисто? Вишиті елементи одягу? Червоний колір в одязі?

  • Презентація проекту.
  • Визначення кращих робіт.
  • Тепер кожен із вас має свою захисницю. Лялька-берегиня має стояти на видному місці, її в жодному разі не можна дарувати.

VI. Рефлексія.

1. Висловіть свої враження від уроку.

2. Виставлення оцінок.

VII. Домашнє завдання.

Підготувати тканину для виготовлення шитої ляльки - мотанки.

 

docx
Додано
11 травня 2019
Переглядів
665
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку