Урок "Виконавці алгоритмів та їхні системи команд."

Про матеріал
Тема. Виконавці алгоритмів та їхні системи команд. Тип уроку: вивчення нового матеріалу. Ознайомити із поняттям команда, виконавець, система команд, алгоритм; навчити розрізняти команди від речень, що не є командами; формувати вміння наводити приклади команд та алгоритмів із навколишнього життя;
Перегляд файлу

Тема. Виконавці алгоритмів та їхні системи команд.

Мета:

навчальна:ознайомити із поняттям команда, виконавець, система команд, алгоритм; навчити розрізняти команди від речень, що не є командами; формувати вміння наводити приклади команд та алгоритмів  із навколишнього життя;

розвивальна: розвивати пам'ять, мислення, активність, працелюбність;

виховна: виховувати повагу до праці інших, любов до предмету.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання та наочність: мультимедійна презентація, картки із тестами.

                               Хід уроку

І. Організація класу.

ІІ. Повідомлення теми та  мети уроку.

  •                   Для того, щоб дізнатися про що ми поговоримо на сьогоднішньому уроці пропоную вам розгадати ребуси. ( команда, алгоритм).
  •                   Отже, сьогодні ми ознайомимося із поняттям команди, виконавці, алгоритм

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

  1.               Фронтальна бесіда.

Дайте  відповідь на такі запитання.

- Що на вашу думку означає слово «спонукати»? ( підштовхнути, підбити, намовити когось до виконання певної справи).

- Які речення можемо назвати спонукальними? ( Це ті речення, які підштовхують нас до дії)

- Наведіть приклади спонукальних речень. (Принеси води! Подай книгу!)

- Хто найчастіше звертається до вас спонукальними реченнями?( вчителі, друзі, батьки).

2. Гра «Спонукай!»

 Зараз ми з вами пограємо у цікаву гру, послухайте її умови:

- Один з учнів виходить до дошки, а інші учні по черзі висловлюють для нього спонукальне речення. (наприклад – напиши цифру 7).

 Якщо речення дійсно спонукальне – учень виконує його вимоги, якщо ні – звучить різкий звуковий сигнал (сигнал дає учитель на ПК).

 

3. Бесіда про команди і виконавці.

 

Люди щоденно користуються різноманітними правилами, інструкціями, рецептами, що складаються з певної послідовності вказівок. Деякі з них настільки увійшли до нашого життя, що ми виконуємо їх, майже не замислюючись.

 

 

 

 

 

Давайте разом спробуємо навести приклади команд.

Для кожного виконавця є команди, які він може виконати, і команди, які він виконати не може.

Наприклад, виконавець учень може виконати команди:

* Подивися на дошку

* Відкрий підручник

* Запиши в зошит розв’язання задачі

*Послухай відповідь Сашка,

але не може виконати команду Стрибни у висоту на 10 м.

Виконавець дресирований собака може виконати команди, яких навчив його хазяїн:

* Сидіти

* Поруч

* Служити,

але не може виконати команду Знайти добуток чисел 125 і 1837.

Набір команд, які може виконати виконавець, називається системою команд даного виконавця.

 

Звертаю вашу увагу! Кожний виконавець може виконати тільки ті команди, які входять до його системи команд.

 

Алгоритм

Бургомістр і алгоритм

В одному німецькому місті бургомістр вночі зіштовхнувся з перехожим і набив собі гулю. Вранці він написав наказ: «Всім мешканцям міста вночі ходити з ліхтарями». Ввечері він пішов перевірити, як виконується його наказ. І знову набив гулю. «Чому ти без ліхтаря?» — «Ось він». — «Чому він без свічки?» — «Наказу не було».

Наступного дня з'явився наказ: «У ліхтарях повинна бути свічка». Знову бургомістр пішов перевіряти виконання свого наказу і знову набив гулю. «Чому без ліхтаря?» — «Ось він». — «Чому ліхтар без свіч­ки?» — «Ось вона». — «Чому вона не запалена?» — «Не було наказу».

І тільки на третій день вийшов вичерпний наказ: перехожі в темну пору доби повинні ходити з ліхтарями, у ліхтарях повинна бути свічка, свічка повинна бути запалена.

 

 

 

 

 

4. Робота в зошиті.

 

 

Складіть алгоритм розв'язання задачі.  (графічна форма подання)

 

 

5. Релаксація.
• Швидко покліпати, закрити очі і посидіти спокійно, повільно рахуючи до 5. повторити 4-5 разів.
• Подивитись на вказівний палець витягнутої руки на рахунок 1-4, потім перенести погляд вдалину на рахунок 1-6. Повторити 4-5 разів.

ІV. Закріплення знань учнів.

  1. Практична робота.

Робота в групах

 

V. Підсумок уроку.

 

Фронтальна бесіда.

  •         Подайте приклади речень, які є вказівками.
  •         Подайте приклади речень, які не є вказівками.
  •         Що таке команда?
  •         Що таке виконавець?

-   Подайте приклади з навколишнього життя: команди, виконавця, система команд виконавця.

 

 

 

Прізвище, ім’я _______________________________________________

1.Порядок дій, які необхідно виконати для досягнення мети та отримання результату, - це

  • план
  • вказівка
  • команда
  • інструкція

2. Що не може бути виконавцем?

  • мультиварка
  • комп'ютер
  • телефон
  • книжка

3. Набір команд, які може виконати виконавець, - це

  • програма виконавця
  • план дій виконавця
  • система команд виконавця
  • середовище виконавця

4.Алгоритмом є

  • розклад руху поїздів
  • список книжок у шкільній бібліотеці
  • заява на відпустку
  • кулінарний рецепт

5. Об'єкт, що здатний виконувати певні команди(людина, тварина, робот, комп'ютер) - це

  • виконавці команд
  • раби
  • помічники
  • програми

6. Алгоритм - це

  • будь-яка послідовність команд для розв'язування задачі
  • скінчення послідовність команд, виконання яких приводить до розв'язання поставленої задачі
  • певна послідовність деяких команд

7.Окрема вказівка для виконавця - це

  • програма
  • алгоритм
  • команда
  • наказ

8.Чи має виконання алгоритму завершуватися отриманням результату?

  • Ні
  • так

 

1

 

docx
Додано
18 березня 2021
Переглядів
878
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку