Урок "Виконавці алгоритмів та їхні системи команд"

Про матеріал

Конспект уроку "Виконавці алгоритмів та їхні системи команд"

Мета: ознайомити учнів з поняттям алгоритму, виконавця алгоритму, способу подання алгоритму; розвивати логічне мислення; виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, дисциплінованість.

Перегляд файлу

 

Урок № 1

Тема: Виконавці алгоритмів та їхні системи команд

Мета:

  •              навчальна – ознайомити учнів з поняттям алгоритму, виконавця алгоритму, способу подання алгоритму;
  •              розвиваюча – розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією;
  •              виховна – виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, дисциплінованість.

Обладнання та наочність – комп’ютери, презентація PowerPoint, мультимедійний проектор і екран, фрагмент мультфільму, 11 предметів (для гри Баше) картки із завданнями до практичної роботи 

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку

  •              Привітання;
  •              Перевірка присутніх;
  • Психологічне налаштування на урок «крапельки тепла»

А зараз подумайте про щось добре, посміхніться, «подихайте» посмішкою в долоньки. Здмухніть з долоньок крапельки тепла і подаруйте їх, разом із посмішкою, своїм однокласникам. Адже усмішка прикрашає обличчя , підвищує настрій та сприяє добрим відносинам з оточуючими.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми, мети уроку

Перегляд фрагмент мультфільму  «Вовка в тридев’я­тому царстві»

Головний герой некоректно дає вказівки вико­навцям («Замісити» і «Нарубати»).

Колективне обговорення фрагмента мультфільму.

Допоможіть Вовці правильно скласти алгоритм для виконавців.

Початок - наколоти дрова - затопити піч - замісити тісто - зліпити пиріжки - поставити пиріжки в піч - дістати пиріжки з печі - кінець

На сьогоднішньому уроці і на наступних ми складатимемо команди для комп’ютерного виконавця, вивчаючи в такий спосіб можливості комп’ютера. Ми будемо працювати з комп’ютерною програмою Скретч та комп’ютерним виконавцем Рудим котом.

Тема нашого уроку — «Виконавці алгоритмів та їхні системи команд».

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Алгоритм – це скінчена послідовність вказівок виконання дій, спрямована на розв’язування задачі.

Слово «алгоритм» походить від імені арабського математика Аль-Хорезмі (800-847 рр)., який сформулював правила чотирьох арифметичних дій над багатозначними числами.

Латиною ім’я автора європейці писали як «Algorithmi», і спочатку

алгоритмами називали саме ці 4 правила дій. З часом алгоритмами стали називати способи розв’язування самих різних задач.

У повсякденному житті людина зустрічається з алгоритмами, що визначають послідовність дій різноманітної природи. З курсу математики вам відомі алгоритми виконання арифметичних операцій над багатоцифровими числами; алгоритми знаходження коренів лінійного рівняння та ін. Рецепти для приготування їжі, ліків, правила користування автоматичними пристроями та інші послідовності розпоряджень, виконання яких дає змогу досягти поставленої мети, теж є алгоритмами.

Уміння складати алгоритми є дуже важливим для людини будь-якої професії.

Приклад. Для багатьох ігор, в яких результат гри залежить не від випадкового збігу обставин, а від кмітливості гравця і попереднього розрахунку, існують алгоритми виграшу.

Гра Баше. Є 11 предметів. За один хід гравець може взяти 1, 2, 3 предмети. Програє той, хто змушений взяти останній предмет.

Алгоритм виграшу для 1-го гравця:

1 хід: узяти 2 предмети.

2 хід і далі: брати стільки предметів, щоб кількість предметів, узятих разом із суперником за черговий хід, у сумі складала 4.

Записи у зошит:

Алгоритм – це скінченна послідовність команд, виконання яких приводить до розв’язання поставленої задачі.

Виконавець алгоритму – це об’єкт: людина, тварина, машина чи пристрій, який здатний виконати команди алгоритму.

Система команд виконавця – це набір команд, які він може виконати.

Фізкультхвилинка (відео)

ІV. Закріплення нових знань, умінь і навичок

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.

1.Повторення правил техніки безпеки.

2.Інструктаж вчителя.

A:\цифрові ресурси\ПАПКА\Урок1\Практичне завдання1.png3.Практичне завдання за комп’ютером

  • Вкажіть правильну послідовність дій. (https://learningapps.org/watch?v=po6xx0uhk18)
  • Blockly є 7 типів із програмування. Сьогодні ми з вами пограємо в казковий Лабіринт.

A:\цифрові ресурси\ПАПКА\Урок1\Пр3.png( https://blockly-games.appspot.com   онлайн-ігра із програмування)

  • Дай відповідь на запитання і тобі відкриється зображення.

(https://learningapps.org/watch?v=pt6b9wv3t18)

4.Гімнастика для очей.

Глибоко вдихніть. Замруживши очі якомога сильніше. Напружуйте м’язи шиї, обличчя, голови. Затримайте подих на 2-3 секунди. А потім швидко видихніть, широко відкривши на видиху очі. Повторіть 5 разів.

***

Покладіть кінчики пальців на скроні, злегка стиснувши їх 10 разів, і легко моргніть. Закрийте очі й відпочиньте, зробіть 2-3 глибоких вдихи. Повторіть три рази.

 ***
Закрийте очі, розслабте брови. Поводіть очними яблуками зліва направо й справа наліво. Повторіть 10 разів. 

***

Закрий очі і легкими рухами подушечок пальців помасажуй область під очима, а потім круговими рухами акуратно зроби масаж надбрівних дуг.

Працюємо в парах

Створіть і розкажіть одне одному алгоритм збереження ново­го телефонного номера у списку контактів свого мобільного телефону. Скільки він має команд? Хто є виконавцем такого алгоритму?

V. Підсумок уроку

Метод «Інформатичне лото»

  1. Яке речення називають командою? Наведи приклади команд.
  2. Хто може бути виконавцем? Наведи приклади виконавців, які можуть бути в тебе вдома. Наведи приклади виконавців зі школи.
  3. Хто може бути виконавцем? Наведи приклади виконавця тварину, виконавця людину, виконавців - групу людей.
  4. Що таке система команд виконавця? Поясни на прикладах.
  5. Наведи приклади машин або пристроїв - виконавців. Які команди вони «розуміють»?
  6. У яких випадках виконавець не може виконати команду? Наведи приклади.

VІ. Рефлексія

 Кожен учень вибирає по 1-2 пропозиції і закінчує їх.

C:\Users\Лю)\Desktop\Word Art (1).jpeg

VIІ. Домашнє завдання

  • Опрацювати с.129-131 з підручника
  • A:\цифрові ресурси\ПАПКА\Урок1\Screenshot_1.pngВиконати вправу:

Команди: 1 клітинка навкіс праворуч-угору, 2 — вгору, 1 — ліворуч, 1 — навкіс ліворуч-угору, 1 — навкіс праворуч-угору, 1 — праворуч, 1 — угору, 1 — навкіс праворуч-угору, 1 — вниз, 1 — навкіс ліворуч-униз, 1 — праворуч, 1 — вгору, 1 навкіс праворуч-угору, 1 — вниз, 1 — навкіс ліворуч- униз, 2 вниз, 4 праворуч, 1 вгору, 1 — ліворуч, 3 — вниз, 1 навкіс ліворуч-униз, 1 ліворуч, 1 навкіс праворуч- угору, 2 ліворуч, 1 навкіс ліворуч-униз, 1 — ліворуч.

Яка тваринка намальована?


Література:

  • Бондаренко О.О. Інформатика 6 клас. Тимчасовий підручник./ Бондаренко О.О., Ластовецький В.В., Пилипчук О.П., Шестопалов Є.А. – Шепетівка.: Аспект,  2017. – 28-29 с. - Режим доступу: https://aspekt.in.ua/ (електронне джерело).

Інтернет-ресурси

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бабєєва Юлія Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
5 липня 2018
Переглядів
2764
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку