Урок "Використання інтеграційних тренінгових вправ на уроках української мови"

Про матеріал
Інтеграційні вправи дають учням можливість показати не тільки знання з української мови , а й з астрономії та образотворчого мистецтва; сприяють розвитку вміння добирати необхідний матеріал для виконання завдання, аналізувати ,систематизувати, осмислювати сутність поставленої проблеми.
Перегляд файлу

       Одним із пріоритетних напрямків інноваційних    освітніх  технологій є інтеграція  пов’язаних між собою  шкільних предметів , які дають можливість  учням активізувати  пізнавальну діяльність, підвищувати якість засвоєння навчального матеріалу, цілісного сприйняття навколишнього світу. Міжпредметну інтеграцію можна використовувати і  під час проведення  тренінгових вправ.

       Я пропоную тренінгові вправ з використання міжпредметної інтеграції,  які можна провести на уроках української мови.

ТРЕНІНГОВА  ВПРАВА  «МІЖПЛАНЕТНА  ПОДОРОЖ» 

1.Предмет : українська  мова

2.Клас  11

3.Тема уроку: «Складнопідрядні речення»

4.Етап уроку: повторення раніше вивченого матеріалу

5.Інтегровані навчальні дисципліни: астрономія, образотворче

     мистецтво.

6.Обладнання: підручник з астрономії, циркуль, кольорові олівці, ватман.

7. Матеріали для інтеграції інших дисциплін: планети земної групи, планети -

гіганти (астрономія), геометричні форми (образотворче мистецтво).

 8.     На етапі закріплення вивченого матеріалу вчитель звертається до учнів

зі словами:

  -   Опрацьовуючи ту чи іншу тему на уроках  інших предметів, ви, звичайно,

користуєтесь різними реченнями: простими,  безсполучниковими складними

реченнями, складносурядними та складнопідрядними. Сьогодні я пропоную

вам  здійснити  міжпланетну  подорож і,  користуючись  складнопідрядними

реченнями, розповісти  коротко про планети земної групи та планети - гіганти.

   9.   Далі  вчитель ділить  групу  на  дві команди. Потім відбувається  жеребкування. Після жеребкування учні отримують  необхідний матеріал для виконання вправи  та завдання:

1. Користуючись підручником з  астрономії, відновити в пам’яті знання з теми, яка випала під час жеребкування: «Планети земної групи» чи

           «Планети-гіганти».                                                      

2). Намалювати планети на ватмані, біля кожної планети прикріпити

кошик для аркушів з реченнями.

3). Прикріпити до дошки ватмани з зображенням планет .

4). Скласти по два – три речення про кожну планету. Команда, якій випали

планети земної групи, повинна скласти речення про Меркурій, Венеру,

Землю, Марс. Команда, якій випали планети – гіганти -  про  Юпітер,Сатурн,

Уран, Нептун. Речення мають бути тільки складнопідрядними. Записати

речення на окремих аркушах  і покласти  у кошики учні повинні за 10 хв.

Речення про Меркурій  слід покласти в кошик, що знаходиться біля

планети Меркурій, речення про Юпітер – у кошик, що знаходиться біля

планети Юпітер тощо.  Далі подаю приклади речень.

      Меркурій  є  найменшою планетою  Сонячної  системи,  яку рідко кому

випадало  спостерігати   неозброєним  оком, тому  що  вона  розташована

близько  від  Сонця.  На  поверхні  Меркурія  виявлені   величезні  рівнини,

які заповнені застиглою базальтовою лавою.

     Венера привертає нашу увагу тим, що на небі її яскравість у десять разів

перевищує блиск зірок першої зоряної величини. Довгий час Венеру називали планетою загадок, тому що густі хмари приховують її поверхню.    

Вони нагадують слабку імлу, в якій видно предмети на відстані до 1 км.

      Земля  є  найчарівнішою  планетою  Сонячної  системи,  яка рухається по

своїй  орбіті  навколо  Сонця зі  швидкістю  близько  30 км./с.  Вона  оточена

атмосферою, яка простягається в космос більше ніж на 1000 км. Екологічна

система Землі  перебуває у стані своєрідної стійкої рівноваги, тому невеликі

збурення в атмосфері або зміни сонячної радіації суттєво не впливають на

загальний стан цієї системи.

      Марс  привернув   увагу  людей  після того,  як  у  1877  році  італійський

астроном Д. Скіапареллі відкрив на цій планеті «канали». Лінії, які з’єднували

темні ділянки поверхні Марса, нагадували зрошувальні   системи  на  Землі.

Але  після  дослідження  Марса  за  допомогою  АМС, було встановлено, що

«канали» є своєрідною оптичною ілюзією.

     Юпітер,  який  був названий  на  честь  наймогутнішого  бога  римської

міфології,виявився найбільшою планетою Сонячної системи. Атмосфера

Юпітера має всі компоненти, які були необхідні для появи життя на Землі.

      Сатурн – найвіддаленіша  планета,  яку  назвали на честь батька  бога

Юпітера. Сатурн  є  найкрасивішою  планетою Сонячної системи, тому що

його казкове кільце зачаровує як дітей, так і дорослих.

      Названий  на  честь  бога  неба  Уран  є  по – справжньому блакитною

планетою, бо одну сьому його атмосфери складає метан. Спеки на

Урані не буває, бо Уран отримує від Сонця набагато  менше  енергії,  ніж

Земля.

       Планета  Нептун,  яка  названа  на  честь бога  підводного  світу,

розташована  на  околиці  Сонячної  системи.  Планета  має  внутрішнє

 джерело енергії, бо випромінює в космос тепла майже втричі більше,

ніж отримує його від Сонця.

Описание: Описание: Описание: http://zg31astronomy.ucoz.ua/FOTO/planety/zemna_grupa/zemna_grupa.jpg        Описание: Описание: Описание: http://player.myshared.ru/716338/data/images/img4.jpg                    

  10.  Поки учні працюють над складанням речень, експертна група , до якої

входять четверо учнів і вчитель, оцінює плакати із зображенням планет.

Максимальна кількість балів—12.

  11. Потім один учень виходить до дошки, дістає аркуш із першого кошика,

читає речення й усно робить синтаксичний розбір. Максимальна оцінка за

розбір речень про одну планету—6 балів. Якщо учень  допустив  помилку,

 інші учні з його команди мають право виправити її, але оцінка знижується

за кожну  виправлену  помилку  на  один  бал.  Якщо  помилку  не  можуть

виправити учні з  його команди,  оцінка  знижується  на  два  бали, а  право

виправити і мати  додатковий бал  переходить  до  іншої команди.

Якщо  учень  отримав   4 - 6 балів,  експертна група прикріплює до планети

прапорець . Це  дає  команді  право  подорожувати  до  наступної планети.

Учень,  який  презентував  першу  планету, сідає  на  місце,  а  до  дошки

виходить  інший   член  команди. Після   успішного  завершення  подорожі

першої команди розпочинає свою подорож друга команда.

 12. Члени експертної групи підраховують   загальну  кількість  балів  кожної 

команди й ділять її на три. Отримане число буде оцінкою учнів. Перемагає

та команда, у якої буде більша загальна кількість балів,  а  значить  і  вища

оцінка  кожного учня.

13.  Вправа «Міжпланетна подорож» сприяє формуванню в учнів когнітивних,

інформаційних та організаційно – діяльнісних  компетентностей.

 

     Тренінгова вправа «Вибери мене»

2. Клас 6

3. Тема уроку: « Перша та друга відміни іменників»

4. Етап уроку: закріплення вивченого матеріалу

5. Інтегровані навчальні дисципліни: ботаніка, етика

6. Обладнання: карточки з малюнками квітів ,  ручки,олівці, папір.

7. Матеріали для інтеграції інших дисциплін: покритонасінні (ботаніка),

моральні правила відносин між людиною і природою(етика).

8. На етапі закріплення вивченого матеріалу про іменники першої та

другої відмін учитель звертається до учнів зі словами:

      -У житті людей завжди відігравали  й відіграють важливу роль квіти.

Про них  складено багато пісень, віршів , намальовано  багато картин. Їх існує  понад  200  тисяч видів. І всі вони унікальні, по-своєму прекрасні, здатні  зачарувати  своєю  красою    дорослих  і  дітей,  надихнути їх на творчість та

 гарні вчинки, викликати позитивні емоції.

   Сьогодні я пропоную вам виконати тренінгові вправу « Вибери мене».

9. Інструктаж до виконання вправи:

1). Учнів треба поділити на дві команди. Перша команда повинна вибрати

із запропонованих учителем карток ті, на яких зображені квіти, назви яких відносяться до іменників першої відміни, друга – другої (можна за бажанням учнів).

2). Учні утворюють коло. У центрі кола стає вчитель.

3). Учитель показує картку (це може зробити один  із членів журі).

4). Будь – який учасник команди, вигукнувши слово «беру», може підійти

і взяти карточку. Але це повинна бути карточка з малюнком квітки їхньої команди.

5.)Якщо учень припустився помилки, знімається бал.

6). Максимальна кількість балів за правильно вибрані карточки – 12

(за кожну карточку – один бал).

7). Після того, як будуть розібрані всі карточки, учасники гри сідають на місця й отримують ще завдання. Наприклад: записати назви цих  квіток,

скласти з цими іменниками речення,  провідміняти їх за відмінками, скласти сенкани…  ( це вже на розсуд учителя).

8). Максимальна оцінка за сьоме завдання теж 12 балів.

9). Журі підраховує загальну кількість балів кожної команди, ділить на два -

це й буде оцінка учасників гри.

                                                   Зразки карток

 

   Описание: Описание: Описание: Азбука квітів     Описание: Описание: Описание: Азбука квітівОписание: Описание: Описание: Азбука квітів          

 

Описание: Описание: Описание: Азбука квітів           Описание: Описание: Описание: Азбука квітів   Описание: Описание: Описание: Азбука квітів

    Вправа «Вибери мене» сприяє формуванню в учнів когнітивних,

інформаційних та організаційно – діяльнісних  компетентностей.

 

 

 

 

docx
Додано
11 січня 2020
Переглядів
1284
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку