Вікторина до Дня безпечного Інтернету 6 лютого. Цікаві завдання на знання правил поводження в Інтернеті.
Мета :
Тип уроку: узагальнюючий урок.
Вид уроку: урок - вікторина.
Технологія: ігрова технологія.
Обладнання: смайлики, пазли, маркери, клубок, 2 ватмани,
Безпека - це життя людини,
Безпека - це наше майбуття.
Прийміть до серця світ природи –
Прекрасне буде всіх життя!
Вчитель. Сьогодні в нас з Вами незвичайний урок. Ми проведемо цікаву вікторину «Безпечний Інтернет». І дізнаємось позитивні та негативні сторони Інтернету.
Представлення команд, журі.
1. Гра «Вітання без слів»
Учасникам пропонується протягом 2-3 хвилин по черзі, не повторюючись (при цьому кожен учасник має право використати кожен спосіб привітання лише один раз; для кожного наступного привітання необхідно вигадати новий спосіб) привітати якомога більше товаришів. Робити це треба мовчки, без слів: кивком голови, рукостисканням, обіймами і т.ін.
2. Вікторина «Що я знаю про Інтернет?»
3. Гра «Відтвори емоцію смайлика»
- Всі ви є активними користувачами соціальних мереж. І, практично щодня, спілкуєтеся один з одним за допомогою Інтернету. Віртуальне спілкування витісняє живе. Ви навчилися виражати свої емоції в Інтернеті за допомогою смайликів. А зараз ми перевіримо чи так само вправно ви можете виразити свої емоції і в реальному житті.
(на екранні з’являються смайлики учням потрібно відобразити ту емоцію яку він показує)
4. Гра «Пазл»
Нам потрібно всіх учасників поділити на дві команди і це ми зробимо за допомогою відомої вам гри – «Пазл». Вам потрібно буде скласти з пазлів дві картинки, відповідно учасники першої команди – це ті учнів, в яких знаходяться кусочки першої картинки, учасники другої команди – це ті учнів, в яких знаходяться кусочки другої картинки.
5. Гра «Клубок».
Для того щоб людина користувалася мережею Інтернет, спілкувалася в ній з іншими, їй треба зареєструватися. Що таке реєстрація? Людина вигадує собі ім'я (нікнейм) під яким вона буде блукати по мережі. Давайте з вами теж створимо мережу і спробуємо в ній зареєструватися .
Учні передають один одному клубок, називаючи (вигадуючи) собі нікнейм. При цьому утворюється сітка (мережа). Діти роблять висновки: не всі люди в мережі реєструються під власним ім'ям, зазвичай вони вигадані, і дуже важко дізнатися, що за людина знаходиться
За допомогою таблички «Відповідь готова», команда яка готова відповідати підносить табличку і дає відповідь.
Загадки
Знань чимало різних має, Цілий світ про нього знає;
Не боїться кішки!
Під долонею працює
Вправна, зручна…;
З ним справу мають в медицині.
Біолог з ним теж справу має,
А комп'ютер від нього страждає.
Скільки знає – просто жах!
З нею вчись ти працювати –
Теж багато будеш знати.
Ребуси
7. «Листи»
-Яку відповідь Ви дасте на такі листи. Обґрунтуйте вашу відповідь:
Лист 1.
Привіт мене звати Сашко. Мені 15 років. Я живу в Києві. Шукаю друзів по переписці. Я полюбляю комп’ютерні ігри, читати книги, дивитися телевізор. Я мрію подорожувати. Хочу побувати в Лондоні ....
Лист 2.
Привіт мене звати С. Я хочу з тобою познайомитися Мені 30 років. Я живу в Сполучених Штатах Америки. Я маю власну фірму. У мене свій двохповерховий будинок. Я збираюся відвідати Україну. Може ми зустрінемося? Пришли мені свою фотокартку та адресу.
Лист 3.
Всім!!!
Наша організація займається збиранням коштів для потерпілих від повені в N. Ми купуємо їду, теплі речі для тих, хто втратив домівки. Не будьте байдужими до чужого горя! Хто скільки може. Наш рахунок № 123456789.
Вдячні діти Вас ніколи не забудуть. Дякуємо.
Обговорення.
8. «Малюнки з поясненням»
Погляньте на малюнки, яке б правило «Безпечного Інтернету» ви склали.
По черзі ви витягаєте стікер, розказує правило.
9. «Задачі»
Учні по черзі отримують картку з фразами, які необхідно закінчити.
1. Учениця 4-го класу Софія Мережна зайшла на незнайомий сайт. Раптом на екрані комп'ютера з'явилися незрозумілі повідомлення. Що зробити Софії?
(Завжди питай батьків про незнайомі речі в Інтернеті. Вони розкажуть, що безпечно робити, а що ні).
(Щоб не стикатися з неприємною і агресивною інформацією в Інтернеті, встанови на свій браузер фільтр, або попроси зробити це дорослих - тоді можеш сміливо користуватися цікавими тобі сторінками в Інтернеті).
(Не скачуй і не відкривай невідомі тобі чи надіслані незнайомцями файли з Інтернету. Переконайся, що на твоєму комп'ютері встановлений брандмаузер і антивірусне програмне забезпечення. Навчися їх правильно використовувати. Пам'ятай про те, що ці програми повинні своєчасно оновлюватися).
( Якщо хочеш скачати картинку або мелодію, але тебе просять відправити смс - не поспішай! Спочатку перевір цей номер в Інтернеті - чи безпечно відправляти на нього смс і чи не обдурять тебе. Зробити це можна на спеціальному сайті.)
(Не зустрічайтеся без батьків з людьми з Інтернету наживо. В Інтернеті багато людей розповідають про себе неправду.)
(Ніколи не розповідай про себе незнайомим людям: де ти живеш, навчаєшся, свій номер телефону. Це повинні знати тільки твої друзі та родина!)
Гогуль - дитячий браузер для перегляду веб-сторінок. Його можна завантажити на сайті gogol.tv.
(Браузер - засіб перегляду веб-сторінок.)
Нетікет (Netiquette) - (англ. Net - мережа, Etiquette - етикет) - моральні правила поведінки в комп'ютерних мережах.
10. «Небезпеки в Інтернеті»
Створення колажу з малюнків.
Перша команда називає позитивні сторони Інтернету, а друга - негативні.
Команди говорять по черзі.
Вчитель:
Інтернет - це диво-звір!
Його можливостям не вір
Такий цікавий й небезпечний
Будь з ним ти дуже обережний.
І хай з вас кожен пам'ятає,
Коли простори покоряє
Про небезпеку в Інтернеті,
Що манить у свої тенета.
У пошуках свого кохання
Ти починаєш спілкування
Із незнайомцем віртуальним,
Що прагне зустрічі реально.
Не дай ввести себе в оману!
Скажи ти «Стоп!» цьому обману,
Закінчи небезпечну гру,
Навчись розпізнавати цю брехню.
Коли ж заманюють в витрати,
Не дай себе ти ошукати!
Покинь цей небезпечний сайт,
Не вартий він твоїх витрат!
Якщо ж з'явилося бажання
Розповісти про себе все,
То пам'ятай, що особисті дані –
Це інформація - «секрет».
А ще я хочу про сміття
Інформаційне розказати
Бруд інтернетний, як багно,
Він має здатність засмоктати.
І на останок пам'ятай:
Такі сторінки залишай!
Ми з Вами подорожували сьогодні стежками мережі Інтернет і дізналися, що в мережі Інтернет треба бути обережним і пам'ятати правила безпечної роботи в мережі Інтернет. Пам'ятайте, не забувайте й іншим знання свої передавайте!
Будь в інтернеті обережний дуже , а то в халепу потрапиш мій друже!
1