Урок – вікторина «Безпечний Інтернет».

Про матеріал

Вікторина до Дня безпечного Інтернету 6 лютого. Цікаві завдання на знання правил поводження в Інтернеті.

Перегляд файлу

Мета :

  • ознайомити учнів з позитивним та негативним впливом Інтернету на людину; дати можливість учням самостійно прийняти ту позицію, до якої вони схиляються, розвивати навички роботи в групах, вміння висловлювати свою точку зору логічно і конкретно, виховувати інтерес до порушеної теми;
  • сприяти розвитку пізнавального інтересу; підвищенню творчої активності; розвитку вміння логічно викладати думки, вихованню шанобливого ставлення до чужої думки; культурному та інтелектуальному розвитку учнів;
  • сприяти розвитку самооцінки та самоаналізу, як чинників, що спонукають до самовдосконалення учнів; мотивувати їх поширювати цю інформацію у своєму середовищі.

Тип уроку: узагальнюючий урок.

Вид уроку: урок - вікторина.

Технологія: ігрова технологія.

Обладнання: смайлики, пазли,   маркери, клубок, 2 ватмани,

Хід заходу.

Безпека - це життя людини,

Безпека - це наше майбуття.

Прийміть до серця світ природи –

Прекрасне буде всіх життя!

Вчитель. Сьогодні в нас з Вами незвичайний урок. Ми проведемо цікаву вікторину «Безпечний Інтернет». І дізнаємось позитивні та негативні сторони Інтернету.

Представлення команд, журі.

1. Гра «Вітання без слів»

Учасникам пропонується протягом 2-3 хвилин по черзі, не повторюючись (при цьому кожен учасник має право використати кожен спосіб привітання лише один раз; для кожного наступного привітання необхідно вигадати новий спосіб) привітати якомога більше товаришів. Робити це треба мовчки, без слів: кивком голови, рукостисканням, обіймами і т.ін.

2. Вікторина «Що я знаю про Інтернет?»

  1.               Комп’ютери,  з’єднані між собою (мережа)
  2.               Програма для спілкування (чат)
  3.               Електронна «книжка», де міститься різна інформація(сайт)
  4.               Як називають сторінки сайту(веб-сторінки)
  5.               Як називаються програми для роботи з Інтернетом (браузери). Навести приклади.
  6.               Особа, яка зламує та проникає у системи даних, не маючи на це дозволу (хакер)
  7.               Програма, яка знаходить і знищує віруси (антивірусна програма)

 

3. Гра «Відтвори емоцію смайлика»

- Всі ви є активними користувачами соціальних мереж. І, практично щодня, спілкуєтеся один з одним за допомогою Інтернету. Віртуальне спілкування витісняє живе. Ви навчилися виражати свої емоції в Інтернеті за допомогою смайликів. А зараз ми перевіримо чи так само вправно ви можете виразити свої емоції і в реальному житті.

(на екранні з’являються смайлики учням потрібно відобразити ту емоцію яку він показує)

 

4. Гра «Пазл»

Нам потрібно всіх учасників поділити на дві команди   і це ми зробимо за допомогою відомої вам гри – «Пазл». Вам потрібно буде скласти з пазлів дві картинки, відповідно учасники першої команди – це ті учнів, в яких знаходяться кусочки першої  картинки, учасники другої команди – це ті учнів, в яких знаходяться кусочки другої  картинки.

 

5. Гра «Клубок».

Для того щоб людина користувалася мережею Інтернет, спілкувалася в ній з іншими, їй треба зареєструватися. Що таке реєстрація? Людина вигадує собі ім'я (нікнейм) під яким вона буде блукати по мережі. Давайте з вами теж створимо мережу і спробуємо в ній зареєструватися .

Учні передають один одному клубок, називаючи (вигадуючи) собі нікнейм. При цьому утворюється сітка (мережа). Діти роблять висновки: не всі люди в мережі реєструються під власним ім'ям, зазвичай вони вигадані, і дуже важко дізнатися, що за людина знаходиться

 

6. «Загадка»

За допомогою таблички «Відповідь готова», команда яка готова відповідати підносить табличку і дає відповідь.

Загадки

  1.               Він про все на світі знає, часто час в нас забирає.
    Ми не можем уявити, як тепер без нього жити;
  2.               Кілобайти, гігабайти, Папки, файли, блоги, сайти…

           Знань чимало різних має, Цілий світ про нього знає;

  1.               Має хвостик, очі-кнопки,

           Не боїться кішки!

Під долонею працює

Вправна, зручна…;

  1.               Про нього знаємо ми нині: 

З ним справу мають в медицині. 

Біолог з ним теж справу має, 

А комп'ютер від нього страждає.

  1.               Ця всесвітня мережа 

Скільки знає – просто жах! 

З нею вчись ти працювати – 

Теж багато будеш знати.

Ребуси

  1. Охайність
  2. Безпека
  3. Уважність
  4. Небезпека
  5. Інтернет
  6. Браузер

7. «Листи»

-Яку відповідь Ви дасте на такі листи. Обґрунтуйте вашу відповідь:

Лист 1.

Привіт мене звати Сашко. Мені 15 років. Я живу в Києві. Шукаю друзів по переписці. Я полюбляю комп’ютерні ігри, читати книги, дивитися телевізор. Я мрію подорожувати. Хочу побувати в Лондоні ....

Лист 2.

Привіт мене звати С. Я хочу з тобою познайомитися Мені 30 років. Я живу в Сполучених Штатах Америки. Я маю власну фірму. У мене свій двохповерховий будинок. Я збираюся відвідати Україну. Може ми зустрінемося? Пришли мені свою фотокартку та адресу.

Лист 3.

 Всім!!!
Наша організація займається збиранням коштів для потерпілих від повені в N. Ми купуємо їду, теплі речі для тих, хто втратив домівки. Не будьте байдужими до чужого горя! Хто скільки може. Наш рахунок № 123456789.
Вдячні діти Вас ніколи не забудуть. Дякуємо.

Обговорення.

 

8. «Малюнки з поясненням»

Погляньте на малюнки, яке б правило «Безпечного Інтернету» ви склали.

По черзі ви витягаєте стікер, розказує правило.

  1.               Я буду поводитись в Інтернеті чемно і не ображати інших.
  2.               Я буду залишати негарні веб-сайти.
  3.               Я буду зберігати свій пароль в таємниці.
  4.               Я буду розповідати своїм батькам про проблеми й користуватися їхньою підтримкою.
  5.               Я буду шукати цікаві веб-сайти й ділитися посиланнями зі своїми друзями.
  6.               Я знаю, що можна бути легко обманутим і не буду повідомляти реальні імена, адреси й номери телефонів.
  7.               Я буду користуватися пошуковими системами для дітей.
  8.               Я буду уважно відноситися до посилань в повідомленнях в соціальних мережах та у інших месенджерах.
  9.               Я попрошу батьків встановити антивірус одразу після встановлення операційної системи і постійно його оновлювати.
  10.          Я буду обережним.

 

9. «Задачі»

Учні по черзі отримують картку з фразами, які необхідно закінчити.

1. Учениця 4-го класу Софія Мережна зайшла на незнайомий сайт. Раптом на екрані комп'ютера з'явилися незрозумілі повідомлення. Що зробити Софії?

  • Закрити сайт.
  • Звернутися до батьків за допомогою.
  • Самій усунути несправність.

(Завжди питай батьків про незнайомі речі в Інтернеті. Вони розкажуть, що безпечно робити, а що ні).

  1.               Софія Мережна, буваючи в Інтернеті, часто стикається з неприємною інформацією, яка "лізе з усіх боків", вона заважає їй працювати в Інтернеті. Як Соні позбутися від непотрібної інформації, щоб користуватися тільки цікавими їй сторінками.
  • Встановити антивірусну програму.  
  • Встановити на свій браузер фільтр. 
  • Встановити новий браузер.

(Щоб не стикатися з неприємною і агресивною інформацією в Інтернеті, встанови на свій браузер фільтр, або попроси зробити це дорослих - тоді можеш сміливо користуватися цікавими тобі сторінками в Інтернеті).

  1.               Софія Мережна на уроці інформатики створила собі електронну скриньку. Тепер вона може обмінюватися повідомленнями зі своїми друзями. Сьогодні на адресу її електронної пошти прийшло повідомлення: файл з грою від невідомого користувача. Як їй вчинити ?
  • Завантажити файл, і почати грати.
  • Не відкривати файл.
  • Відправити файл своїм друзям.

(Не скачуй і не відкривай невідомі тобі чи надіслані незнайомцями файли з Інтернету. Переконайся, що на твоєму комп'ютері встановлений брандмаузер і антивірусне програмне забезпечення. Навчися їх правильно використовувати. Пам'ятай про те, що ці програми повинні своєчасно оновлюватися).

  1.               На уроці природознавства Соні задали знайти зображення динозаврів. Вона захотіла скачати картинку в Інтернеті, натиснула кнопку "завантажити", на екрані з'явилося повідомлення відправити SMS на вказаний номер в Інтернеті. Як вчинити Соні?
  • Відправити SMS на вказаний номер в Інтернеті.
  • Перевірити цей номер в Інтернеті.
  • Не викачувати більше картинки.

( Якщо хочеш скачати картинку або мелодію, але тебе просять відправити смс - не поспішай! Спочатку перевір цей номер в Інтернеті - чи безпечно відправляти на нього смс і чи не обдурять тебе. Зробити це можна на спеціальному сайті.)

  1.               Софія Мережна познайомилася в Інтернеті з учнем 6-го класу Віталіком Незвичайним. Віталік не вчиться з Софією в одній школі, і взагалі Соня його жодного разу не бачила. Одного разу Віталік запросив Соню, зустрітися з ним у парку. Що робити Соні?
  • Піти на зустріч.
  • Піти на зустріч разом з мамою чи татом.
  • Не ходити на зустріч.

(Не зустрічайтеся без батьків з людьми з Інтернету наживо. В Інтернеті багато людей розповідають про себе неправду.)

  1.               Новий друг Софії Мережної, з яким вона познайомилася вчора в Інтернеті попросив її терміново повідомити йому таку інформацію: номер телефону, домашню адресу, ким працюють батьки. Соня повинна:
  • Повідомити йому потрібні відомості.
  • Не повідомляти в Інтернеті, а повідомити при зустрічі.
  • Порадитися з батьками.

(Ніколи не розповідай про себе незнайомим людям: де ти живеш, навчаєшся, свій номер телефону. Це повинні знати тільки твої друзі та родина!)

  1.               Соня вирішила опублікувати в Інтернеті свою фотографію і фотографії своїх однокласників. Чи можна їй це зробити?
  • Ні, не можна.
  • Можна, за згодою однокласників.
  • Можна, згода однокласників не обов'язково.
    1.               Софії купили комп'ютер. Вона тепер цілий день проводить за комп'ютером. Через кілька днів у неї стали сльозитися очі, з'явилися болі в руках. Що їй робити ?
  • Продовжувати проводити час за комп'ютером.
  • Дотримуватися правил роботи на комп'ютері.
  • Більше ніколи не працювати на комп'ютері.
  1.               У Софії Мережної багато друзів в Інтернеті, вона щодня додає нових друзів в свій контакт-лист в ICQ. Раптом їй стали приходити повідомлення з неприємним, грубим змістом. Що Софія повинна зробити?
  • Образити кривдника.
  • Не відповідати кривдникові тим же, а продовжити з ним спілкування.
  • Повідомити дорослим про це.
  1.          У Софії Мережної виникли питання при роботі в онлайн-середовищі. Батьки Соні виїхали у відрядження, бабуся Софії не може їй допомогти. До кого Софія може звернутися?
  • Їй слід почекати приїзду батьків.
  • Вона може звернутися на лінію допомоги "Діти Онлайн".
  • Вона може запитати у однокласників.
  1.          Марина Невідома порадила Софії Мережній для перегляду веб-сторінок дитячий браузер. Як ви думаєте який?
  • Гогуль.
  • Opera.
  • Google Chrome.

Гогуль - дитячий браузер для перегляду веб-сторінок. Його можна завантажити на сайті gogol.tv.

  1.          Софія Мережна на уроці інформатики навчилася заходити в Інтернет. За допомогою чого вона може потрапити в Інтернет?
  • Гіперпосилання.
  • Веб-сторінки.
  • Браузера.

(Браузер - засіб перегляду веб-сторінок.)

  1.          Софія Мережна на уроці інформатики почула нове слово "нетікет". Що воно означає?
  • Правила етикету.
  • Правила роботи на комп'ютері.
  • Правила мережевого етикету.

Нетікет (Netiquette) - (англ. Net - мережа, Etiquette - етикет) - моральні правила поведінки в комп'ютерних мережах.

10. «Небезпеки в Інтернеті»

Створення колажу з малюнків.

Перша команда називає позитивні сторони Інтернету, а друга - негативні.

Команди говорять по черзі.

Вчитель:

Інтернет - це диво-звір!

Його можливостям не вір

Такий цікавий й небезпечний

Будь з ним ти дуже обережний.

І хай з вас кожен пам'ятає,

Коли простори покоряє

Про небезпеку в Інтернеті,

Що манить у свої тенета.

У пошуках свого кохання

Ти починаєш спілкування

Із незнайомцем віртуальним,

Що прагне зустрічі реально.

Не дай ввести себе в оману!

Скажи ти «Стоп!» цьому обману,

Закінчи небезпечну гру,

Навчись розпізнавати цю брехню.

Коли ж заманюють в витрати,

Не дай себе ти ошукати!

Покинь цей небезпечний сайт,

Не вартий він твоїх витрат!

Якщо ж з'явилося бажання

Розповісти про себе все,

То пам'ятай, що особисті дані

Це інформація - «секрет».

А ще я хочу про сміття

Інформаційне розказати

Бруд інтернетний, як багно,

Він має здатність засмоктати.

І на останок пам'ятай:

Такі сторінки залишай!

 

Ми з Вами подорожували сьогодні стежками мережі Інтернет і дізналися, що в мережі Інтернет треба бути обережним і пам'ятати правила безпечної роботи в мережі Інтернет. Пам'ятайте, не забувайте й іншим знання свої передавайте!

Будь в інтернеті обережний дуже , а то в халепу потрапиш мій друже!

1


Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 7
Оцінки та відгуки
  1. Гладюк Лариса Ярославівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Мацюра Тетяна Федорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Келеберденко Тетяна Юріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Карташова Марина Євгенівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Капелюха Алла Теодозіївна
    Велике дякую! Матеріал змістовний і цікавий.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Демків Марія Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Каландарова Ніна Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 4 відгука
docx
Додано
7 квітня 2019
Переглядів
32115
Оцінка розробки
5.0 (7 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку