Урок вікторина "Подорож навколо світу"

Про матеріал
Підсумковий, нетрадиційний урок-вікторина. На такому уроці учні зможуть розширити знання про географію, культуру, історію та цікаві факти різних країн світу. Розвивати навички командної роботи, критичного мислення та вміння працювати з інформацією.
Перегляд файлу

Урок-подорож «Навколо світу»

Мета: розширити, поглибити знання учнів про країни світу, їхню культуру, традиції , основні характеристики, місце у світі;  Підвести підсумки вивчення курсу географії; перевірити рівень засвоєння учнями програми курсу; розвивати пізнавальний інтерес учнів до вивчення географії, логічне  та творче мислення, будувати власне висловлювання на певну тему; формувати комунікаційні компетентності в ході роботи в групах.

Встановити міжпредметні зв’язки з іншими навчальними дисциплінами: мовою, літературою,  історією.

Обладнання: мапа світу (демонстраційна для учителя, на якій він показує розташування географічних об’єктів для всіх учнів класу), мапи світу для учнів (за кількістю команд-учасниць), мультимедійний комплекс для демонстрації фотографій географічних об’єктів; картки із завданнями (за кількістю команд-учасниць)

Тип уроку: урок-подорож.

Для вікторини учні об’єднуються у дві команди. Починаємо з того, що ми визначаємо  капітанів. За кожну правильну відповідь команда буде отримувати  бали, яка команда набере найбільше балів та і отримає  перше місце.

Навчальний рік підходить до завершення, практично вивчено весь програмовий матеріал, можна перейти до його повторення. А щоб повторення було більш цікавим, запропонуємо учням інтелектуальне змагання.

                                                 Хід Уроку

І. Організаційний момент

Викладач визначає готовність учнів до уроку.

Викладач

   - Добрий день! Вітаю всіх присутніх.

 На сьогоднішньому уроці, ми з вами проведемо географічну вікторину «Подорож навколо світу»

ІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів.                                            Знання, отримані людиною під час навчання мають розширювати її кругозір, давати можливість орієнтуватися у бурхливому потоці інформації, який обвалюється на неї щодня.

Ми вирушимо в цікаву подорож  країнами та континентами нашої планети. Під час уроку ви не тільки дізнаєтеся багато нового про історичні та географічні особливості держав світу, але і поринете у дивовижний світ традицій та культури цих країн.

Географія – це наука, яка має давню історію. Майбутнє починається із    минулого. Без подорожей під вітрилами не було б злетів до зірок.  (Слайд 2) Навколишній світ нескінченний, він постійно змінюється. Географія  дає цілісне уявлення про Землю як планету людей. Географія формує не тільки розумову, але й загальну культуру розвитку учня.    Практично в усіх сферах господарювання, необхідні тією чи іншою мірою,  знання з географії. Сьогодні, під час проведення інтелектуального шоу ми перенесемося в уяві в цікаві куточки нашої планети.

Для початку гри з кожної команди  капітан представляє назву своєї команди.

ІІІ. Оголошення теми і завдань уроку

Перше запитання є бонусним. Правильна відповідь визначить, котра команда буде першою відповідати на питання.

Конкурс «Розминка»:

1. Країна без будинків, місто без людей, море без води, ліс без дерев. Що це таке? (Географічна мапа)

2. Де це: є моря – плисти не можна, є шляхи, а не поїдеш, є земля, та не поореш? (На географічній мапі)

ІV. Підготовчий етап гри

Викладач об’єднує учнів у декілька команд-груп, також з числа кращих учнів визначає своїх помічників.

Ознайомлення з правилами гри:

- викладач ставить завдання для команд, учні повинні здогадатися про який географічний об’єкт іде мова і позначити його географічній мапі;

- на обговорення завдань і пошук правильної відповіді 1-4 турів групи мають не більше 5-ти хвилин;

- по завершені кожного туру викладач оголошує правильні відповіді, на мапі світу показує місце розташування вказаних об’єктів, демонструє фотографії деяких з них (на розсуд викладача);

- помічники разом з викладачем визначають кількість правильних відповідей у кожної команди та записують результат у таблицю;

- перемагає команда, яка за сумою всіх турів матиме найбільшу кількість правильних відповідей.

 

V. Хід гри

Викладач: Як ви вже здогадалися, під час наступного завдання потрібно буде не тільки відповісти правильно на питання, але й позначити географічний об’єкт на мапі.

2. Гра  «Робота з картою».

1 команда.

1. Мешканці цієї країни  беруть участь у карнавалах і дуже полюбляють футбол. (Бразилія).

2. Країна з найбільшою кількістю населення (Китай).

3. На території цієї країни в давні часи процвітала цивілізація інків. (Перу).

4. Столиця країни, яку ви повинні назвати, розташована в дельті річки Ніл. (Єгипет).

5. Яку офіційну назву має держава, відома нам як «країна ранкового сонця» (Японія).

2 команда:

1. Єдина економічно розвинена країна Африки. (ПАР).

2. У цій державі виробляються автомобілі «БМВ», «Ауді», «Фольксваген». (Німеччина).

3. Країна-банків у Європі (Швейцарія).

4. Країна з найбільшими покладами нафти у світі. (Саудівська Аравія).

5. Найбільша за площею країна Північної Америки. (Канада).

2. Гра Географічний виклик

- Чому на Землі існує день і ніч?

- Чому з підняттям у гори стає важко дихати?

- Чому деякі річки Африки та Австралії на карті зображаються пунктирною лінією?

- Чому в Карпатських горах немає льодовиків?

3. Гра «Чи знаєте ви? А тепер найцікавіше. Всі прапори переплутались і нам необхідно знайти відповідність між назвою країни і прапором.

Німеччина, Китай, Південна Корея, США, ПАР, Бразилія, Велика Британія, Японія, Індія, Єгипет, Канада.

4. Гра  для капітанів «Встанови відповідність «Країна – столиця»» 

Канада – Оттава, Україна – Київ, Австралія – Канберра, Китай – Пекін, Південна Корея – Сеул, Єгипет – Каїр, Швейцарія – Берн, Велика Британія – Лондон

5. Гра «Географія + зоологія»

- Відгадайте назви держав, в яких заховалися різні тварини.

- КИТ - держава в Азії. (Китай)

- ПОНІ - острівна держава в Азії. (Японія)

- РАК - держава в Азії. (Ірак)

- СОМ - держава в Африці. (Сомалі)

- ТУР - держава в Євразії. (Туреччина)

6.  « Хто більше

На даний час в  Євросоюзі  налічується  27 країн, які  успішно розвиваються  на засадах свободи, демократії, ринкової економіки. Ваша задача за 1 хв написати країни, які входять до Європейського Союзу.

Бельгія, Німеччина, Франція, Італія, Люксембург, Нідерланди, Ірландія, Данія, Греція, Іспанія, Португалія, Фінляндія, Швеція, Австрія, Естонія, Латвія, Литва, Польща, Чехія, Словаччина, Угорщина, Словенія, Кіпр, Мальта, Болгарія, Румунія, Хорватія

7. Гра «Програма передач»

Приготовані картки, де написані 5-6 не пов’язаних за змістом слів. Учасники витягують картки і за 3 хв. Придумують «гарячу новину» або подію, яка нібито сталася у світі. Причому, дана новина повинна містити усі слова з картки. Та команда яка краще виконає завдання отримає 3 бали.

Дональд Трамп, 1 вересня, грип, шахи, бобер.

Оселедець, жуйка, Японія, учень, шлагбаум.

     Китай, пластилін, олень, автомобіль, Новий рік.

     Компот, рука, двері, Антарктида, стоматолог.

8. Гра «Смачна географія» (географія + кулінарія)

Команди по черзі відповідають на питання

 

1 команда:

  1. Яке місто подають до чаю? («Прага» - торт, Прага - столиця Чехії)
  2. Що називають італійськими трубками? (макарони)
  3. Хліб кавказької національності? (лаваш)
  4. Яка країна подарувала світу свій відкритий пиріг – піцу? (Італія)

 

2 команда:

  1. За назвою якого німецького міста, іменується яловича котлета, вкладена в розрізану навпіл хрустку булочку?  (Гамбург - гамбургер)
  2.  Ця форма випічки пшеничного хліба по-французьки означає просто «палиця»? (батон)
  3. Переведіть на німецьку мову фразу "хліб з маслом"? (бутерброд)
  4. Що, на думку французів, подають на стіл, коли з нього прибирають страви? (десерт)

9. Гра « Міста»

 Назвати міста, що починається на кожну букву імені дівчини.

10. Гра « Я Ерудит»

  1. Закінчіть фразу відомої великої людини, колишнього прем’єр-міністра Великобританії ВінстонаЧерчілля: «Дивні істоти ці домашні тварини. Собаки дивляться на нас знизу догори, коти – зверху донизу, і лише … - як на рівних» (Свиня)
  2. У XVII-XVIII ст..у Франції в палацах придворні дами носили на ланцюжку на шиї великі золоті коробочки, схожі на медальйони. Як називалися ці коробочки або для чого їх носили? (Блохоловки)
  3. Близько 100р. тому за допомогою цієї комахи у шведському місті Граденбурзі відбувалися вибори бургомістра. Претенденти сідали навколо столу, на якому розташовували цю комаху, і перемагав той, на чию бороду вона заповзла. Як називається ця комаха? (Воша)
  4. Для чого сіамські принцеси брали в лазню породи кішок із зігнутими (раніше спеціально для цього поламаними) хвостами, які стирчали догори? (Чіпляли на них свої перстні)
  5. До штату всесвітньо відомого Британського музею офіційно зачислена «рота» цих тварин у складі шести особин. Кожна з них отримує «платню» в 50 фунтів стерлінгів на рік. Щоб їх ніхто не рухав і всі відвідувачі знали, що ці тварини службовці музею, їм видають уніформу – на шию зав’язують жовтий бант. Що це за тварини? (Коти)
  6. В Австралії  раніше не було ні корів, ні овець, потім туди їх завезли європейці. Але згодом це загрожувало стати екологічною катастрофою. Екскременти цих тварин почали вкривати пасовища суцільним шаром до 4 см. Трава переставала рости. І в першу чергу це загрожувало зникненню кенгуру. Як вдалося розв’язати цю проблему? (Жуки-гнойовики)

VI Підсумок уроку

А зараз ми підведемо підсумки гри підрахуємо бали. Поки журі зайняте підбиттям підсумків, ми з вами пограємо у ще одну гру Я ВІКІПЕДИСТ

{{Q

 | Цитата   = "Географія занадто важлива, щоб залишати її географам".

 | Коментар =

 | Оригінал = Geography is tooimportant to be left to geographers

<ref name="">https://www.bristol.ac.uk/graduation/honorary-degrees/hondeg12/harvey.html</ref>.

 | Автор    = [[Девід Харві]]}}

Отже, ми з вами сьогодні пригадали вивчений матеріал, я пропоную поділитися своїми знаннями у Вікіпедії, тому ми з вами створимо Вікіцитату.

Ви молоді у вам усе життя попереду. Мрійте, подорожуйте, вивчайте культуру, традиції інших народів, вчіться у них чогось нового, кращого, але повертайтесь на свою Землю. Бажаю всім успіху!!!

VII Домашнє завдання

На домашнє завдання знайдіть цитати про країни, які ми з вами вивчали, а на уроці ми спробуємо створити статті.

 

docx
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
19 червня
Переглядів
41
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку