Урок-подорож «Навколо світу»
Мета: розширити, поглибити знання учнів про країни світу, їхню культуру, традиції , основні характеристики, місце у світі; Підвести підсумки вивчення курсу географії; перевірити рівень засвоєння учнями програми курсу; розвивати пізнавальний інтерес учнів до вивчення географії, логічне та творче мислення, будувати власне висловлювання на певну тему; формувати комунікаційні компетентності в ході роботи в групах.
Встановити міжпредметні зв’язки з іншими навчальними дисциплінами: мовою, літературою, історією.
Обладнання: мапа світу (демонстраційна для учителя, на якій він показує розташування географічних об’єктів для всіх учнів класу), мапи світу для учнів (за кількістю команд-учасниць), мультимедійний комплекс для демонстрації фотографій географічних об’єктів; картки із завданнями (за кількістю команд-учасниць)
Тип уроку: урок-подорож.
Для вікторини учні об’єднуються у дві команди. Починаємо з того, що ми визначаємо капітанів. За кожну правильну відповідь команда буде отримувати бали, яка команда набере найбільше балів та і отримає перше місце.
Навчальний рік підходить до завершення, практично вивчено весь програмовий матеріал, можна перейти до його повторення. А щоб повторення було більш цікавим, запропонуємо учням інтелектуальне змагання.
Хід Уроку
І. Організаційний момент
Викладач визначає готовність учнів до уроку.
Викладач
- Добрий день! Вітаю всіх присутніх.
На сьогоднішньому уроці, ми з вами проведемо географічну вікторину «Подорож навколо світу»
ІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів. Знання, отримані людиною під час навчання мають розширювати її кругозір, давати можливість орієнтуватися у бурхливому потоці інформації, який обвалюється на неї щодня.
Ми вирушимо в цікаву подорож країнами та континентами нашої планети. Під час уроку ви не тільки дізнаєтеся багато нового про історичні та географічні особливості держав світу, але і поринете у дивовижний світ традицій та культури цих країн.
Географія – це наука, яка має давню історію. Майбутнє починається із минулого. Без подорожей під вітрилами не було б злетів до зірок. (Слайд 2) Навколишній світ нескінченний, він постійно змінюється. Географія дає цілісне уявлення про Землю як планету людей. Географія формує не тільки розумову, але й загальну культуру розвитку учня. Практично в усіх сферах господарювання, необхідні тією чи іншою мірою, знання з географії. Сьогодні, під час проведення інтелектуального шоу ми перенесемося в уяві в цікаві куточки нашої планети.
Для початку гри з кожної команди капітан представляє назву своєї команди.
ІІІ. Оголошення теми і завдань уроку
Перше запитання є бонусним. Правильна відповідь визначить, котра команда буде першою відповідати на питання.
Конкурс «Розминка»:
1. Країна без будинків, місто без людей, море без води, ліс без дерев. Що це таке? (Географічна мапа)
2. Де це: є моря – плисти не можна, є шляхи, а не поїдеш, є земля, та не поореш? (На географічній мапі)
ІV. Підготовчий етап гри
Викладач об’єднує учнів у декілька команд-груп, також з числа кращих учнів визначає своїх помічників.
Ознайомлення з правилами гри:
- викладач ставить завдання для команд, учні повинні здогадатися про який географічний об’єкт іде мова і позначити його географічній мапі;
- на обговорення завдань і пошук правильної відповіді 1-4 турів групи мають не більше 5-ти хвилин;
- по завершені кожного туру викладач оголошує правильні відповіді, на мапі світу показує місце розташування вказаних об’єктів, демонструє фотографії деяких з них (на розсуд викладача);
- помічники разом з викладачем визначають кількість правильних відповідей у кожної команди та записують результат у таблицю;
- перемагає команда, яка за сумою всіх турів матиме найбільшу кількість правильних відповідей.
V. Хід гри
Викладач: Як ви вже здогадалися, під час наступного завдання потрібно буде не тільки відповісти правильно на питання, але й позначити географічний об’єкт на мапі.
2. Гра «Робота з картою».
1. Мешканці цієї країни беруть участь у карнавалах і дуже полюбляють футбол. (Бразилія).
2. Країна з найбільшою кількістю населення (Китай).
3. На території цієї країни в давні часи процвітала цивілізація інків. (Перу).
4. Столиця країни, яку ви повинні назвати, розташована в дельті річки Ніл. (Єгипет).
5. Яку офіційну назву має держава, відома нам як «країна ранкового сонця» (Японія).
2 команда:
1. Єдина економічно розвинена країна Африки. (ПАР).
2. У цій державі виробляються автомобілі «БМВ», «Ауді», «Фольксваген». (Німеччина).
3. Країна-банків у Європі (Швейцарія).
4. Країна з найбільшими покладами нафти у світі. (Саудівська Аравія).
5. Найбільша за площею країна Північної Америки. (Канада).
- Чому на Землі існує день і ніч?
- Чому з підняттям у гори стає важко дихати?
- Чому деякі річки Африки та Австралії на карті зображаються пунктирною лінією?
- Чому в Карпатських горах немає льодовиків?
3. Гра «Чи знаєте ви? А тепер найцікавіше. Всі прапори переплутались і нам необхідно знайти відповідність між назвою країни і прапором.
Німеччина, Китай, Південна Корея, США, ПАР, Бразилія, Велика Британія, Японія, Індія, Єгипет, Канада.
4. Гра для капітанів «Встанови відповідність «Країна – столиця»»
5. Гра «Географія + зоологія»
- Відгадайте назви держав, в яких заховалися різні тварини.
- КИТ - держава в Азії. (Китай)
- ПОНІ - острівна держава в Азії. (Японія)
- РАК - держава в Азії. (Ірак)
- СОМ - держава в Африці. (Сомалі)
- ТУР - держава в Євразії. (Туреччина)
6. « Хто більше?»
На даний час в Євросоюзі налічується 27 країн, які успішно розвиваються на засадах свободи, демократії, ринкової економіки. Ваша задача за 1 хв написати країни, які входять до Європейського Союзу.
7. Гра «Програма передач»
Приготовані картки, де написані 5-6 не пов’язаних за змістом слів. Учасники витягують картки і за 3 хв. Придумують «гарячу новину» або подію, яка нібито сталася у світі. Причому, дана новина повинна містити усі слова з картки. Та команда яка краще виконає завдання отримає 3 бали.
Дональд Трамп, 1 вересня, грип, шахи, бобер.
Оселедець, жуйка, Японія, учень, шлагбаум.
Китай, пластилін, олень, автомобіль, Новий рік.
Компот, рука, двері, Антарктида, стоматолог.
8. Гра «Смачна географія» (географія + кулінарія)
Команди по черзі відповідають на питання
1 команда:
2 команда:
9. Гра « Міста»
Назвати міста, що починається на кожну букву імені дівчини.
10. Гра « Я Ерудит»
VI Підсумок уроку
А зараз ми підведемо підсумки гри підрахуємо бали. Поки журі зайняте підбиттям підсумків, ми з вами пограємо у ще одну гру Я ВІКІПЕДИСТ
{{Q
| Цитата = "Географія занадто важлива, щоб залишати її географам".
| Коментар =
| Оригінал = Geography is tooimportant to be left to geographers
<ref name="">https://www.bristol.ac.uk/graduation/honorary-degrees/hondeg12/harvey.html</ref>.
| Автор = [[Девід Харві]]}}
Отже, ми з вами сьогодні пригадали вивчений матеріал, я пропоную поділитися своїми знаннями у Вікіпедії, тому ми з вами створимо Вікіцитату.
Ви молоді у вам усе життя попереду. Мрійте, подорожуйте, вивчайте культуру, традиції інших народів, вчіться у них чогось нового, кращого, але повертайтесь на свою Землю. Бажаю всім успіху!!!
VII Домашнє завдання
На домашнє завдання знайдіть цитати про країни, які ми з вами вивчали, а на уроці ми спробуємо створити статті.