Урок-вікторина з теми: “Північна Америка” (7 клас)

Про матеріал
Метою уроку є повторення та закріплення знань про особливості природи та населення Північної Америки; продовження формування навичок роботи з тематичними і контурними картами; розвиток навичок роботи в групі, творчих здібностей учнів. Урок створений з метою систематизації й узагальнення знань.
Перегляд файлу

                      Урок-вікторина з теми:

 

“Північна Америка” (7 клас)

 

Мета: повторити і закріпити знання про особливості природи та населення Північної Америки; продовжити формування навичок роботи з тематичними і контурними картами; навичок роботи в групі; стимулювати розвиток творчих здібностей учнів.

 

Обладнання: стінні фізична та політична карти світу, фізична карта Північної Америки, картки із завданнями.

 

Тип уроку: урок систематизації й узагальнення знань,  урок-вікторина.

 

Структура уроку:

    

        1. Організаційний момент

        2. Мотивація навчальної діяльності

        3. Хід вікторини

        4. Підсумки вікторини

        5. Домашнє завдання

 

 

 

 

 

Хід уроку ( вікторини )

Змагання 1. “Назва команди”

За 1 хвилину обговорення учні мають придумати назву своєї команди ( пов’язану з темою ); обрати капітана команди, який оголошує і пояснює назву своєї команди.

/ 3 бали /

 

Змагання 2. “Розминка”

Це гра на швидкість. Кожна команда по-черзі отримує від учителя по 10 запитань. Відповідь дається швидко, без обговорення. Відповідає

будь-який член команди. Якщо команда не відповідає на кілька запитань, вони задаються

команді суперника.     / 1 запитання – 1 бал; 10 балів /

Питання команді № 1.

  1. На честь кого названий материк?

Яка частина материка зазнала зледеніння?

  1. Найвища точка Північної Америки.

Хто будує свої будинки із снігової “цегли”; як вони називаються?

  1. Крайня західна точка материка.

Півострів, що мовою аборигенів означає “не розумію”

  1. Дикий степовий кінь.

Де була “золота лихоманка” в Америці?

  1. Хвойні дерева релікти, що панували в мезозойську еру і нині збереглися на заході в горах Сьєрра-Невада.
  2. Нащадки від шлюбів індіанців і європейців.

Яка особливість положення мису Принца Уельського?

  1. Природна зона, де в минулому мешкали численні стада бізонів.

Яку назву має вузька частина материка разом з островами?

  1. Дерево, що є символом Канади. Яка річка на мові індіанців називається “гуркотлива вода”?
  2. Річка материка, названа на честь першовідкривача Америки. Дві затоки – на півночі і на півдні, що глибоко врізаються в материк
  3.       Затока на заході материка, де мають місце найвищі припливи і віпливи на планеті. У герб якої країни входить зображення кактуса?

 

Питання команді № 2.

  1. Море, що омиває Пн. Америку на півдні.
  2. Прізвище російського мандрівника, який дослідив і організував перші поселення на заході і північному-заході материка.
  3. Одежа ковбоїв, яка нині заполонила увесь світ.
  4. Країна, в якій державними мовами є 2 – французька і англійська.

На півночі материка розташована затока “льдовий мішок”, а на півдні – затока, звана “гарячою сковородою”. Як називаються ці 2 затоки?

  1. Півострів, який був проданий Катериною ІІ уряду США в 1865 р. Природна зона, що в минулому була вкрита густою, високою травою, що тут міг сховатися вершник на коні.
  2. Найпотужніша тепла течія планети, що бере початок у берегів Пн. Америки.

Країна-лідер світової екорноміки.

  1. Часто повторювані смерчі на теріторії материка.
  2. Герой роману Майн Ріда наводив жах на навколишніх мешканців. Що це за роман і про якого героя йдеться?
  3. Напрямок простягання природних зон в центральній частині материка.

10. Давня цивілізація на території теперішньої Мексики.

          

Змагання 3. “Знайди помилку”

Вчитель пропонує членам команд витягти по два конверти, повернутись на місце, прочитати, обговорити і дати правильну відповідь. Починає команда,яка має найбільшу кількість балів. 

/1 завдання – 2 бали; 4 бали/

 

Твердження 1:

У субтропічному поясі Північної Америки (Флорида) бувають короткочасні морози і снігопади тому, що це пов’язано із впливом холодної Лабрадорської течії.

Твердження 2:

В північний частині материка численні озера мають тектонічне походження.

Твердження 3:

Корінні народи Північної Америки – алеути, ескімоси, які живуть у США (на Алясці) і на півночі Канади, й нині ще зберігають традиційний одяг – легкий одяг з бавовняної тканини; часто ходять босими, а голову вкривають солом’яними брилями з широкими крисами.

Твердження 4:

З роману Ж. Верна “В країні хутра”: “Наступого дня, 5 липня, загін досяг, нарешті, крайньої точки мису Батерст (70° пн.ш.  127° зх.д.). Горбисті береги озера густо поросли лісом, де можна було вдосталь нарубати сосен, беріз та інших дерев не лише для будівлі, а й для опалювання нового форту”.

 

Змагання 4. “Географічні об’єкти материка”

Починає команда, яка має більшу кількість балів. До карти запрошуються 2 представники однієї команди і 1 учень команди суперника. Учитель називає географічні об’єкти (по 6), представники команди показують їх на карті, якщо відповіді немає або вона невірна, учень іншої команди виправляє і заробляє додаткові бали.

/1 назва – 1 бал; 12 балів/ 

 


п-ів Каліфорнія

Аппалачі

оз.Верхнє

р.Юкон

Мексика

оз.Атабаска

п-ів Флорида

Центральні рівнини

р.Колорадо

Великі Антильські о-ви

Панама

р.Св.Лаврентія


 


                                                  п-ів Аляска                                                  Великі рівнини                                                 вдсп.Ніагарський                                                  Гудзонова затока                                                  Нікарагуа                                                 Мексиканська затока   

 

 

 

п-ів Юкатан

Примексиканська низовина

Затока Фанді

оз.Вінніпег

Канада

Долина Смерті

 

 

 


Змагання 5. “Відкрий і поясни”

На дошці магнітами прикріплені кольорові папірці, біля яких зазначений номер. Під папірцем на дошці написано слово-термін. Команда, яка лідирує, вказує, який номер відкрити і пояснює термін. Далі – по-черзі. Кожна команда відкриває по 7 термінів.

/1 термін – 2 бали; 14 балів/

 

Прерії, ковбой, вестерн, агава, мустанг, кленовий мед, самбреро, грізлі, іглу, апачі, вігвам, мокасіни, томагавк, скво.

 

Змагання ? “Рекорди природи”

Команди 1 хвилину обдумують і по-черзі називають “рекорди” Північної Америки. Додатковий бал отримує команда, у якій приймали участь всі гравці. Якщо об’єкт вже був назвний, команда втрачає 2 бали.

/1 назва – 1 бал;/

 

Завдання 6 “Чи знаєте ви штати США”

Це складний конкурс, бо про штати дізнаються учні 10 класу, вивчаючи “Соціальну та економічну географію світу” і, зокрема, США. Але ваша обізнаність, можливо, допоможе вам. Учитель ставить питання, команда, яка має відповідь піднімає руку.

/1 запитання – 2 бали; 12 балів/

 

  1. Розташований на північному-заході, колишня Російська Америка?
  2. Має одну назву з річкою (притокою Міссісіпі).
  3. Має назву, однакову з одним з найбільших міст США.
  4. Ім’я Індіано Джонса буде підказкою його назви.
  5. Автомобільний штат і місто США.
  6. Штат, де розташований всесвітньовідомий Голлівуд.
  7. Острівний штат, відомий дітям по мультиплікації “Ліло і Стіч”.
  8. Місто і штат, де випускають “Боїнги”
  9. Цей штат називають “сад і город” США, бо він дає ½ світвого збору лимонів, інших цитрусових, овочів.
  10.       Мис і штат США, де розташований космодром.
  11.       Штат, де розташований величезний метеоритний кратер.
  12.       Мрія дітей – Діснейленд.

 

 

Змагання 7 “Конкурс капітанів”

Капітани кожної з команд виходять до дошки, отримують по 2 конверти з найскладнішими запитаннями, відкривають іх, обдумують і відповідають.

Запитання капітану 1 команди:

  • Які 3 небезпеки очікують на моряків і рибалок в районі Ньюфаундлендської банки?
  • Морякам усього світу відомий природній “маяк” у берегів Центральної Америки. Кожні 8 хв. тут чутно підземний гул, а потім з’являється стовп диму висотою в 300 метрів. Так продовжується вже 200 років.

Запитання капітану 2-ї команди:

  • Поширений міф говорить: “Цього не знає ніхто, крім кількох людей, яким, щоб відкрити сейф, де зберігається це, потрібно зібратися разом і скористатися кожному своїм ключем. Це з’явилося на світ 8 травня 1886 року завдяки аптекарю Джонові Пембертону”. Що ж це за таємниця, прямо пов’язана з тим, що знають і люблять приблизно в 160 країнах світу?
  • Для спорудження пам’ятників і загалом у будівництві (зокрема у київському метрополітені) на території України широко використовують як облицювальний матеріал красиву гірську породу. Назву вона отримала від великого канадського п-ва, де розташована крайня східна точка Північної Америка. Що це за гірська порода і як називається півострів?

 

 

 

  • Учениці рахують бали кожної команди. Учитель оголошує результати і перможця.
  • Домашнє завдання – скласти свій кросворд за темою “Північна Америка”.
docx
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
1 січня
Переглядів
216
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку