Урок виробничого навчання на тему: "Обробка низу рукавів в жіночій блузі"

Про матеріал
Матеріал може використовуватись для здобувачів освіти в професійно-технічних навчальних закладах
Перегляд файлу

ПЛАН УРОКУ

 

Тема програми: Виготовлення жіночої блузи.

 

Тема уроку: Обробка низу рукавів.

 

Мета уроку:

а) навчальна – ознайомити з різновидами обробки низу рукавів, а також навчитися технологічно вірно обробляти  низу рукавів відповідно до технічних  умов.

б) розвивальна розвивати процес зорового сприйняття, увагу, логічне мислення, просторову уяву.

в) виховна виховувати в учнів естетичний смак, терпеливість, любов до обраної професії.

 

Тип уроку: урок з формувань професійних умінь та навичок.

 

Вид уроку: урок – пояснення з одноразовим показом трудових прийомів.

 

Дидактичне забезпечення (друковане, наочне тощо): Борецька Є. П. «Технологія виготовлення  одягу», журнали «Бурда», «Ательє», інструкційно – технологічні карти, зразки виробів, картки контролю, картки дефектів.

 

Матеріально технічне забезпечення (матеріали, обладнання, пристрої тощо): універсальні швейні машини, спеціальна машина., лекала, лінійка, ножиці, голка, крейда, прасувальний стіл з праскою, сантиметрова стрічка, нитки, ножиці, деталі крою.

 

Міжпредметні зв'язки: охорона праці, технологія, конструювання, матеріалознавство, художнє оформлення костюма, спец малювання.

 

Методи навчання: пояснення, демонстрація прийомів або вправ виконання операцій.

 

Навчально-виробничі роботи: повузлова обробка виробу

.

Форма організації навчальної діяльності учнів: індивідуально - колективна.

Література: Борецька Є. П. «Технологія виготовлення  одягу», Труханова «Технологія виготовлення одягу».

 

Хід уроку

І. Організаційна частина (~5хв):

  •          перевірка наявності учнів: кількість 14 чол.
  •          перевірка готовності учнів до уроку: учні готові до уроку.
  •          допуск з техніки безпеки: допущено учнів в кількості 14 чол.

 

ІІ. Вступний інструктаж (~40хв):

 

2.1. Повідомлення теми програми.

 

2.2. Повідомлення теми уроку.

 

2.3. Повідомлення мети уроку.

 

2.4. Відновлення в пам’яті учнів теоретичних відомостей:

 

 Перевірка матеріалу, що вивчається на уроках теоретичного навчання і попередніх уроках виробничого навчання  проводиться у вигляді опитування.

 

Запитання до учнів:

 

1. Як проходить нитка основи у верхньому і нижньому комірі?

   Відповідь: У верхньому комірі нитка основи проходить паралельно лінії згину по середині, а у  нижньому комірі – паралельно кінцям коміра.

2. Як проводять ВТО верхнього і нижнього коміра?

   Відповідь: ВТО верхнього і нижнього коміра проводять відтягуючи верхній і нижній комір з боку стійки та відльоту.

3. Як наметують верхній комір на нижній?

   Відповідь: Укладають верхній комір на нижній  лицьовими сторонами всередину урівнюючи зрізи коміра і наметують зі сторони верхнього коміра утворюючи посадку в кутках, швом шириною 0,4- 0,6 см.

4. Яка ширина шва обшивання коміра?

    Відповідь: Комір обшивають зі сторони нижнього коміра швом завширшки 0,5-0,6 см.

5. Яка величина  канта при виметуванні  коміра?

   Відповідь : Комір  виметують зі сторони  нижнього коміра, утворюючи кант 0,2 см  зі сторони верхнього коміра ,косими стібками.

6. Якою шириною шва вметують   комір в  горловину?

   Відповідь: Комір вметують в горловину шириною шва  0,7-0,9 см.

7. Якою  шириною шва вшивають  комір в горловину?

   Відповідь: Комір в горловину вшивають швом  шириною 0,9-1,2 см.

8. На якій машині обметують зріз горловини?

   Відповідь : Зріз горловини обметують на спеціальній машині 51-А клас.

 

Повторюємо техніку безпеки при виконанні

- ручних робіт;

 - машинних робіт;

- ВТО робіт.

 

 

 

 

 

 2.5. Виклад нового матеріалу:

 

Пояснення.

 

Наступною операцією в послідовності обробки виробу є обробка  низу рукавів .

По конструкції рукави бувають: вшивні,  реглан, суцільно викроєні.

По способу обробки низка рукави бувають: з гладким низком, з шлицями, з манжетами, з патами.

За кількістю з’єднувальних швів  рукави бувають: одно, двох, трьох шовні.

Для обробки низу  рукавів пришивною манжетою нам необхідні такі деталі крою:

 

Деталі манжет :  верхня частина манжети;

                             нижня частина манжети;

                             оборка манжети;

                             оброблений рукав;

 

        Деталі прокладки:      прокладка манжети рукавів.

 

Послідовність обробки низу рукавів пришивною манжетою:

 

Обробка манжет:

 

     Прийом 1:

 

Продублювати манжету.

Накладаємо клейову прокладку на виворітний бік манжети  і приклеюємо за допомогою праски.

     Прийом 2:

 

Обробляємо край оборки на спеціальній машині , зигзагоподібною строчкою..

Загортаємо край оборки на 1,0 см, і прокладаємо по краю згину зигзагоподібну строчку(припуск підрізаємо до строчки обметування).

     Прийом 3:

По необробленому краю оборки прокладаємо дві паралельні строчки для утворення оборки.

Першу строчку прокладаємо відступивши від зрізу 0,5 см., другу строчку прокладаємо  паралельно першій на відстані 0.5 см.  від першої, і стягуємо рівномірно розприділивши зборку .

 

     Прийом 4:

 

Приметати оборку до нижньої манжети.

Оборку складаємо лицем до лиця верхнього зрізу манжети і приметуємо швом шириною 0,5- 0,7 см.

 

      Прийом 5:

 

Наметати верхню манжету на нижню.

 Манжету наметуємо швом шириною 0,5 -0,7 см..

 

    Прийом 6:

 

Обшити манжету.

Манжету обшивають швом шириною 0,5 – 0,7 см.

 

     Прийом 7:

 

Висікти припуски на обшивання манжети..

Висікаємо припуски, залишаючи 0,2 – 0,3 см.

 

 

     Прийом 8:

 

Виметати манжету.

Виметуємо прямими стібками.

 

     Прийом 9:

 

Припрасувати манжету.

Манжету припрасовуємо з боку нижньої манжети.

 

  

Зєднання манжети зрукавом:

 

 Прийом 10

Визначити місце розміщення застібки .

 

    Прийом 11:

 

Підготувати рукав до зєднання з манжетою.

          Для утворення зборки , по зрізу низу рукава прокласти дві паралельні строчки( відступивши від зрізу 0,5 см , )

 

    Прийом 12:

 

Приметати манжету до низу рукава.

Манжету приметуємо швом шириною 0,9 – 1,0 см.

 

 

    Прийом 13:

 

Пришити манжету до низу рукава.

Пришиваємо манжету швом шириною 1,0 см.

 

   Прийом 14:

 

Обметати зрізи пришивання манжети до низу рукава.

 Зрізи обметуємо на спеціальній машині 51 – А класу.

 

    Прийом 15:

 

Прокласти оздоблюючи строчку по краю манжети одночасно закріпити припуск на обробку застібки.

Строчку прокладаємо на 0,1 – 0,2 см від краю.

 

 

    Прийом 16:

 

Припасувати манжету і рукав.

Припрасовуємо на спеціальній колодці.

 

 

 

Дефекти, які виникають при обробці низу  рукавів пришивною манжетою:

- неякісно виконано дублювання манжет;

- неякісно оброблений край оборки;

- неякісно приметана оборка;

- невірно наметана верхня манжета;

- неякісно обшита манжета;

- невірно обрізано припуски;

- неякісно виметаний кант;

- неякісно припрасована манжета;

- невірно визначено місце розміщення застібки;

- невірно приметана манжета до низу рукава;

- неякісно пришита манжета до низу рукава;

- неякісно обметаний зріз пришивання манжети до низу рукава;

- неякісно припрасований рукав з манжетою.

 

2.6.Перевірка якості засвоєння учнями нового матеріалу:

 

    Слово майстра.

Отже підіб’ємо підсумок сьогоднішнього уроку. Що ми сьогодні вивчили?

      - теоретичного матеріалу;

- Назвати послідовність обробки манжети.

- Назвати послідовність з’єднання манжети з рукавом.

      - трудових прийомів;

      - способів виправлення можливих дефектів.

Які дефекти виникають при обробці манжети?

Які дефекти виникають при з’єднанні манжети з рукавом?

 

2.7. Повідомлення учням денного завдання.

 

Сьогодні ви повинні технологічно правильно виконати обробку низу рукавів пришивною манжетою .

2.8. Пропоную учням зайняти робочі місця.

 

ІІІ – Поточний інструктаж (~270хв):.

 

3 .1. Перевірка організації робочих місць учнів і своєчасності початку роботи.

 

Підчас підготовки робочого місця  до виконання завдання необхідно звернути увагу на те ,щоб усі прилади і матеріали , які необхідні  для роботи знаходились на столі з правого боку від учениці , булавки та голки мають бути у відведеному місці. В кожного працюючого  потрібно щоб  були свої інструменти для роботи, щоб не відволікати інших учнів.

 

3. 2. Перевірка правильності виконання трудових прийомів.

 

Для того щоб зразки  були якісними  необхідно перевірити якість обробки на поточному етапі виготовлення . Для встановлення типових помилок і способів усунення в допомогу є карточка контролю і карточка дефектів

(Додаток 2, Додаток 3).

 

3.3. Перевірка дотримання учнями безпечних умов праці

 

   1.Одягнути робочий одяг ,застібнути рукави , волосся  підібрати під головний убір.

   2. Оглянути і привести до ладу робоче місце.

   3. Прибрати зайві речі звільнити проходи , впевнитись, що воно достатньо освітлене .

   4. Перевірити надійність  кріплення заземлюючого проводу до машини , електродвигуна ,пускового приводу, відсутність обірваних та оголених проводів.

   5. Перевірити ,чи є в наявності запобіжна  лапка ,огородження пасів ,проводів.

   6. Впевнитись у справності машини шляхом її включення на холостому ходу, справність ножної пускової педалі.

   7.Перевірити надійність кріплення змінних частин машини.

   8. Перевірити на універсальних машинах чи встановлені запобіжники проколу пальців голкою чи обмежені ниткопритягувач машини огороджуючи ми скобами. Перевір поверхню робочого столу ( має бути гладкою і рівною).

   9. Чи забезпечені  спеціальні машини для пришивання ґудзиків захисними екранами, що попереджують, поранення уколами голок і ґудзиків.

   10. Перевірити чи  на педалях промислових машин  прикріплені діалектричні килими, чи є в наявності на стійках гумові прокладки з вібраційного матеріалу.

 

 

Вимоги безпеки при виконанні волого- теплової обробки:

 

  1. Переконатися ,що прес не вмикається натискуванням однієї з кнопок  і що при натисканні на  аварійну кнопку  прес негайно відкриється.
  2. Щоб уникнути попадання рук між подушками пресу ,його закривати тільки при натисканні на кнопки двома руками й утримати їх до повного закриття пресу.
  3. Преси повинні мати захисні пристрої , що утримують верхні подушки від падіння у разі неполадок кнопки аварійного розкриття подушок.
  4. Кнопки прасок . через які проходить струм , повинні мати спеціальні захисні пристрої. Шнури , через які проходить електричний струм до прасок , повинні  бути укладені в гумові «кембрики» .
  5. Ручна праска має бути виготовлена  з матеріалу що не проводить струм .
  6. Пристрій на якому кріпиться провід, через який проходить живлення до електропраски ,не повинен доторкатися до струмоведучих проводів до гарячої поверхні  праски і підставки . Живлення повинно здійснювати через розподільні трансформатори.
  7. Металевий корпус праски повинен бути  заземлений. Підошва  праски має бути  чистою і добре відполірованою. Електрична праска повинна  мати електричний регулятор температур .
  8. Підставки під праски мають  бути  виготовленні з вогнетривкого матеріалу з низькою теплопровідністю . Підставка повинна бути встановлена на одному рівні з робочою поверхнею  столу, огородженою з трьох  сторін бортиками.
  9. На робочих прасувальних  місцях повинні бути тепло-ізолюючі прокладки , або діалектричні  килими.

 

Вимоги безпеки  під час роботи

 

  1. Не відволікатися під час роботи.
  2. Заправляти  верхню і нижню нитки, заміну голки проводити тільки при вимкненому двигуні машини.
  3. Прокладаючи строчки на тканині слід тримати обома руками з обох сторін від  голки , аби уникнути попадання пальців  рук  під голку.
  4. Щоб уникнути травм , включення машини в роботу слід проводити плавним натисканням на пускову педаль.
  5. Не гальмувати рукою   махове колесо.
  6. Щоб запобігти удару ниткопритягувачем, не нахиляти голову низько до машини
  7. Не торкатися руками до частин машини  та голки ,які рухаються , не відчиняти, та не знімати огородження, та запобіжні пристрої на ходу машини.
  8. Інструменти ( ножиці, викрутки,  та інше) зберігати в спеціально в спеціально  відведених  місцях, робоче місце тримати в чистоті.
  9. Нитки, обрізки тканини, які випадково влучили в  привідний механізм, прибирати тільки при вимкненому електродвигуні машини.
  10. Відпрацьовані  та зламані голки не кидати на підлогу ,а складати у відведене місце .
  11. Не перегрівати праску ,  у випадку перегрівання –вимкнути для охолодження .
  12. Не залишати увімкнене обладнання без нагляду.
  13. Класти виріб на нижню подушку преса і направляти його обережно , не торкаючись нагрітої поверхні.
  14. Забороняється  направляти  виріб на нижню подушку преса.
  15. Всі  операції з ВТО виконувати , стоячи на діалектричному килимку.
  16. Закінчити прасування виробу ,  знімати його  з преса лише   після повного розкриття подушок.
  17. Щоб запобігти  пошкодженню ізоляцій шнура, слідкувати ,щоб він не торкався до праски, ставити праску лише на спеціалізовану підставку.
  18. Через кожну годину роботи  необхідно давати відпочинок очам.
  19. Дотримуватись правил користування ріжучим і гострим інструментами, не залишаючи голку без нитки , не підносити голку і ножиці до очей ,не вколювати голку  в робочий одяг.
  20. Чищення та змащення машини ,проводити тільки при вимкненому електродвигуні.
  21. Закінчивши роботу , слід вимкнути обладнання 

     22 .Прибрати робоче місце.

   

Вимоги безпеки після закінчення роботи:

 

1.Вимкнути машини з електромережі. Почистити  від пилу , обірваних, ниток, шматочків тканини .

2. Прибрати у відведене місце робочий інструмент, допоміжні пристрої  малої механізації .

3. Встановити голку у крайнє нижнє положення.

4.Доповісти майстру про всі недоліки , які мали місце під час роботи .

 

3.4. Перевірка дотримання ТУ виконання роботи.

 

Перегляд схем   і технічних умов виконання даного вузла:

Перед вами знаходиться інструкційна карта ,

де вказано послідовність  обробки манжети та з’єднання її з рукавом, а також зразки повузлової обробки.        ( Додаток1, інструкційна карта).

 

3.5. Проведення індивідуальних інструктажів з учнями.

 

3.6. Перевірка якості роботи і виконання денного завдання.

 

ІV – Заключний інструктаж (~20хв):.

 

4.1. Підведення підсумків роботи за день.

 

4.2. Повідомлення учням оцінок.

 

 Відмічаю кращих учнів та повідомляю оцінки

 

4.3. Аналіз типових помилок, які виникли під час виконання денного

 

завдання.

 

Назвати основні недоліки, які виникли під час виконання робіт та їх проаналізувати.

Назвати способи виправлення дефектів.

 

4.4. Разом з учнями визначаємо кращі роботи.

 

4.5. Повідомлення домашнього завдання.

 

 

 

 

docx
Додано
23 грудня
Переглядів
11
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку