План уроку
Професія: Оператор з обробки інформації та програмного забезпечення.
Тема уроку: Створення презентацій. Вимоги до її оформлення.
Мета уроку: формування комплексного застосування знань, умінь і навичок при виконанні навчально-виробничих робіт, сприяти розвитку технічного й творчого мислення, професійної самостійності учнів, розвивати в учнів прикладні можливості майбутньої професії, розвиток логічності, аналітичності, виховувати сумлінне ставлення до устаткування, формувати почуття відповідальності за результати роботи.
Тип уроку: урок виконання складних комплексних робіт.
Методи уроку: бесіда, пояснення, демонстрація презентації, репродуктивний - виконання трудових прийомів і операцій згідно вимог технологічних карток; пошуковий - виконання завдань, які не мають інструктивних вказівок.
Матеріально-технічне забезпечення уроку: робоче місце оператора, підключене до локальної мережі, проектор, принтер, локальна мережа, зв’язок з Інтернетом.
Програмне забезпечення:: операційна система Windows XP, Microsoft Office 2010, Microsoft PowerPoint 2010.
Міжпредметні зв’язки: технології обробки інформації, охорона праці.
Література:
1. Д.Г. Николаев, А.В. Ольшевская, Д.Г. Штенников Современные технологии компьютерной верстки. Учебное пособие. Санкт-Петербург 2010, 132 с.
2. Іржі Чатіл, Борис Чатіл Mіcrosoft Ofice Publіsher 2007 Методичний посібник для вчителів. Посібник створено за підтримки Mіcrosoft Czech Republіc у рамках програми Mіcrosoft «Партнерство в навчанні». Корпорація
Майкрософт (Mіcrosoft Corporatіon). 2008, 30 с.
3. Сучасний урок професійної підготовки - шлях до формування конкурентоспроможного робітника (на допомогу педпрацівникам ПТНЗ).
Навчально-методичний кабінет професійно-технічної освіти в Кіровоградській області: Кіровоград 2004, 37 с.
http://ukped.com/skarbnichka/687-.html Застосування інтерактивних методик на уроках інформатики/
4. А.М.Гуржій, Н.І.Поворознюк, В.В.Самсонов Інформатика інформаційні технології, 2003, стор. 77-85, 89-92.
5. Дибкова Л.М. Інформатика та комп’ютерна техніка. Рекомендовано
Міністерством освіти і науки України як посібник для студентів вищих
навчальних закладів (Лист № 14/18.2 - 603 від 05.05.2001 р.).
6. Микуляк О.П., Сілаєва І.Є. Підготовка викладача до уроку загальнотехнічних і спеціальних дисциплін./ Методичні рекомендації. Донецьк – 2002.
7. Інформатика: Навч. посібн. для 10-11 кл. середн. загально-освітн. шкіл / І.Т. Зарецька, Б.Г. Колодяжний, А.М. Гуржій, О.Ю. Соколов. - К.: Форум, 2001. - 496 с.: іл.
8. Пушкар О.І. Інформатика. Комп’ютерна техніка. Комп’ютерні
технології, 2003, стор. 227-319.
Хід уроку:
І. Організаційна частина 5 - хв.
1. Перевірка наявності учнів.
2. Відповідність спецодягу вимогам охорони праці (наявність спецодягу).
ІІ. Вступний інструктаж – 40 хв.
2. Перегляд презентації на тему: «MS PowerPoint 2010»
|
|
|
|
3. Гра «Перший мільйон» по темі «Електронні таблиці»:
Шановні учні, вітаю вас на інтелектуальній міні- грі «Перший мільйон» з теми «Електронні таблиці».
Ми починаємо гру! Хай вам щастить! Отже завдання відбіркового туру (правильну відповідь виділено жирним шрифтом):
Розмістіть команди з рядка меню так, щоб першими були команди, розміщені лівіше:
1)правка;
2) файл;
3) сервіс;
4) формат. Відповідь: 2143.
Отже, ви ознайомилися з правилами гри, і ми починаємо.
Запитання
1. Що таке Microsoft Excel?
1) редактор журналу «People»;
2) редактор електронних таблиць;
3) директор корпорації Microsoft;
4) директор заводу «Імпульс ».
2. Що з'являється на екрані при запуску Excel?
1) робоча книга «Книга 1»;
2) «Війна і мир» Л.Толстого;
3) енциклопедія;
4) Біблія.
3. Для чого призначено смуги прокручування?
1) для переміщення по робочому кабінету;
2) для переміщення по робочому столу;
3) для переміщення по робочому аркушу;
4) для переміщення по робочому рядку.
4. Який пункт меню призначений для виведення певної панелі інструментів на екран?
1)Вид;
2) Вставка;
3) Формат;
4) Сервіс.
5. За допомогою якої клавіші можна потрапити в меню попереднього рівня?
1) Backspace;
2) Del;
3) Esc;
4) Ctrl.
6. Яку клавішу необхідно натиснути, щоб отримати довідкову інформацію під час роботи в Excel?
1)F1;
2)F2;
3)F3;
3)F10;
7. Скільки символів може вміщувати комірка таблиці Excel?
1) до 125 символів;
2) до 195 символів;
3) до 235 символів;
4) до 255 символів.
8. Аргументами можуть бути:
1) числа, вирази, діапазони;
2) вирази, діапазони, адреси комірок;
3) числа, вирази, адреси комірок;
4) числа, вирази, діапазони, адреси комірок.
9. На якій панелі Excel розміщена піктограма кнопки, що використовується для створення нових кнопок?
1) Малювання і Додаткові засоби;
2) Малювання і Рецензування;
3) Додаткові засоби і Форми;
4) Форми і Рецензування.
10. Який із цих типів діаграм належить лише до тривимірних?
1) Лінійчаста;
2) Гістограма;
3) Графік;
4) Поверхня.
11. Скільки типів екстраполяції існує в Excel?
1)4; 2)5; 3)6; 4)7.
12. В яких режимах може функціонувати таблиця?
1) режим відображення формул і режим відображення результатів;
2) режим відображення формул, режим відображення результатів, режим відображення тексту;
3) режим відображення формул і режим відображення тексту;
4) режим відображення тексту і режим відображення результатів.
13. Які з поданих функцій належать до статистичних?
1) sin(x), cos(x), exp(x), sqrt(x);
2) AVERAGE, MIN, MAX, SUM;
3) IF, AND, OR;
4) для опрацювання дат і текстів.
14. Які осі мають горизонтальні діаграми?
1) вісь категорій і вісь рядів;
2) вісь рядів і вісь значень;
3) вісь категорій і вісь значень;
4) вісь рядів, вісь значень і вісь рядів.
15. Одним із типів екстраполяції є:
1) експоренціальний;
2) експоненціальний;
3) ексконенціальний;
4) екскоренціальний.
Вітаємо!!! Ви відповіли на п'ятнадцять запитань. Ви довели, що засвоїли матеріал з теми «Електронні таблиці»!!!
4. Викладання нового матеріалу, вивчення сучасних методів праці.
а) організація робочого місця:
Робоче місце оператора ПК оснащено:
При роботі з персональним комп'ютером дуже важливу роль відіграє дотримання правильного режиму праці і відпочинку. Інакше у оператора виникає напруга зорового апарату з появою скарг на незадоволеність роботою, головні болі, дратівливість, порушення сну, утомленість і хворобливі відчуття в очах, в поясниці, в області шиї і руках.
Робоча сидяча поза викликає мінімальне стомлення працюючого. Раціональне планування робочого місця передбачає чіткий порядок і постійність розміщення предметів, засобів праці і документації. Те, що потрібне для виконання робіт частіше, розташоване в зоні легкої досяжності робочого простору.
б) інструктаж з охорони праці:
1. Забороняється вмикати комп’ютери або вимикати їх самостійно, без дозволу майстра.
2. Забороняється самостійно, без дозволу майстра, підключати до комп’ютера або відключати від нього будь-які додаткові пристрої.
3. За вимкненням напруги в мережі класу, появі запаху диму або сторонніх шумів з монітора, системного блоку або розетки підключення комп’ютера, необхідно негайно вимкнути комп’ютер і покликати майстра.
4. Щоб уникнути враження електричним струмом, забороняється одночасно доторкатися до металевих частин комп’ютера і будь-яких заземлених металевих предметів.
5. Забороняється ставити на комп’ютери будь-які предмети, що містять рідини.
6. Штатне вмикання або вимикання комп’ютера робити в строго встановленому порядку.
в) інструменти та інвентар для даного виду робіт:
Робоче місце оператора комп’ютерного набору, підключене до локальної мережі, проектор, принтер, локальна мережа, операційна система Windows XP, Microsoft , MS Power Point 2010.
г) особистий показ майстром технологічних операцій в уповільненому темпі з коментарями та робочому темпі
Показ технології роботи з створення презентацій в Power Poinr 2010 здійснюється із використання програми віддаленого адміністрування Net Op School:
Вимоги до оформлення презентацій:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. Закріплення нового матеріалу
Відтворення двома-трьома учнями трудових показів.
Перевірка теоретичного матеріалу кросворд:
6.Видача завдань кожному учню, розподіл по робочим місцям, видача картки- завдання, інструкційно-технологічної карти.
ІІІ. Поточний інструктаж та самостійна робота учнів 270 хв.
1. Обхід робочих місць протягом самостійної роботи з метою перевірки:
а) організація і планування роботи учнем;
б) вибір раціональних засобів трудових прийомів;
в) надання необхідної допомоги учням у роботі;
г) виконання технологічного процесу під час опрацювання теми
2. Охорона праці на робочих місцях.
3. Контроль якості виконуваних робіт.
ІV. Заключний інструктаж – 30 хв.
1. Аналіз виконаних робіт:
а) норма часу виробітку;
б) якість виконаної роботи;
в) розбирання помилок, допущених в процесі виконання роботи;
2. Виставлення оцінок в журнал.
3. Прибирання робочого місця.
4. Домашнє завдання. Повторення теоретичного матеріалу розміщеного в презентації:
|
|
Підпис майстра виробничого навчання____________________ В.Г. Юпик
1