Виховний захід «INFOQUEST»
Підготувала Горбачова Ю.В.
Виховний захід «INFOQUEST»
Мета: створення умов для підвищення мотивації до вивчення інформатики, сприяння формуванню інформаційної культури, логічного мислення, колективної творчої активності; формування в учнів уміння працювати в команді; розвиток пам'яті, уважності, здатності до взаємодії та творчих здібностей дітей, швидкості реакції в неординарних ситуаціях; вміння гідно вести суперечку, виховання волі до перемоги та поваги до суперника.
Підготовка до гри
- за кілька днів до проведення заходу формуються команди учнів.
- готуються картки із завданнями для команд;
Час проведення: на перервах
Оголошення!!!
Увага! «INFOQUEST»
У будівлі корпусу №2 приховано запитання. Ваша мета, виконавши завдання, дізнатися місце зберігання наступного конверта. Переможців чекають призи!
ХІД ЗАХОДУ
1. Привітальне слово вчителя інформатики, що таке квест і яке його головне завдання.
Інформатика — наука,
Про яку скажу вам так,
Що без неї не запустиш
Ні ракету, ні літак.
Ось включаю я комп'ютер,
Загорається екран,
Натискаю кнопку Enter
І пірнаю в океан.
Інтернету шир безмежна
У комп'ютері сидить.
Треба швидкість тут шалену,
щоб цей космос облетіть.
Друзям всім своїм бажаю
Із комп'ютером дружить.
За плечима, я вважаю,
ці знання нам не носить.
Сьогодні у нас не просто виховний захід, а квест. Квест (англійське “quest” - пошук) - один з основних жанрів ігор, що вимагають від гравців рішення розумових інтелектуальних завдань по темі квест-гри, нестандартне мислення і кмітливість. Квест спрямований на оволодіння навичками вирішення поставлених завдань, вміння швидко орієнтуватися в різних предметних областях, виховує прагнення до перемоги. Квест, як відомо, - це командна гра-пригода і я сподіваюся, що ви будете сьогодні:
(К – кмітливими,
В – веселими,
Е – енергійними,
С – старанними,
Т – творчими).
Змагання проводяться у 6 етапів. У день проведення, вчитель роздає підказки, де знайти завдання 1 етапу. Підказку щодо завдань наступних етапів учні отримують, за умови правильного виконання попереднього. Найактивніші учасники отримують призи.
Завдання |
Відповідь |
ВІАКЛАРАТУ
|
|
РОНІМТО
|
|
БЕВ-СОТРІНКИ
|
|
ТЙАС
|
|
ЛАФЙ
|
|
КАШМИ
|
|
РИНПТЕР
|
|
ІНЕРТНЕТ
|
|
ЖАМЕРЕ
|
|
АКППА
|
|
Відповіді: сайт, монітор, ПАПКА, принтер, Інтернет, мережа, мишка, файл.
2станція «ЛОГІЧНА»
Завдання Якщо ви зараз тримаєш цього листа, то ви на вірному шляху. І так, дайте відповіді на поставлені питання, і взявши з кожного слова-відповіді зазначену букву, ви складете слово-пароль. З цим паролем зверніться до наступного кабінету. В кінці завершення квесту на вас чекає сюрприз. Не бійтеся труднощів і нехай вам допоможуть знання з інформатики та кмітливість! Бажаю успіхів!!!
Питання:
Не ховаюся по норах.
Ковзаю по столу трішки,
Бо комп’ютерна я … (З відповіді візьміть третю літеру)
Спершу учні – небораки,
А тепер раз – два й готово
І відстукали вже слово.
Ось де пальцям фізкультура
І це все – ... (З відповіді візьміть четверту літеру)
Я гарно для діток співаю.
Хай тупають ніжки, плещуть долоньки
Скажіть, діти, хором хто я? (З відповіді візьміть останю літеру)
Помічник він, не агрессор
В ньому щось гуде, співає
Одним оком нам моргає.
Головний він, знає толк,
А цей блок зовуть ... ? (З відповіді візьміть останю літеру)
Може ві пісні співати,
Малювати і писати,
Помилки перевіряти.
Може він листа прийняти,
З другом швидко нас зв’язати,
Він багато чого може
І завжди нам допоможе! (З відповіді візьміть першу літеру)
Фото-, відеопроекти.
Я не плеєр, не мотор,
А звичайний … (З відповіді візьміть другу літеру)
Відповідь: 1) мишка (Ш); 2) клавіатура (В); 3) колонка (А); 4) системний (Й); 5) комп’ютер (К); 6) монітор (О).
Відповідь: "ШВАЙКО".
3 станція «Шифрограма»:
Завдання Молодці! Ви робите вірні кроки. Для читання шифрограми використайте український алфавіт, замінивши цифру на відповідну літеру в алфавіті. Замінюючи числа на літери українського алфавіту, ви дізнаєтися, який розділовий знак у листопаді 1962 було пропущено в комп’ютерній програмі, через що довелося підірвати ракету, що стартувала з мису Канаверал до Венери. Відгадавши цей вислів, ви дізнаєтесь місце зберігання наступного конверта.
6 |
7 |
25 |
12 |
22 |
|
|
|
|
|
Відповідь Дефіс
4 станція «Дешифровщик»
Завдання Вітаю! Ви ще на крок наблизилися до завершення квесту. Ваше завдання в таблиці знайти 4 слова, що заховалися. Читати слова можна в будь-якому напрямку, крім діагонального. В завданні вказується місце знаходження наступного завдання.
О |
К |
Т |
Й |
А |
Д |
М |
М |
Е |
Б |
Ш |
И |
О |
Т |
Т |
К |
А |
Д |
И |
С |
Відповіді КОД, БАЙТ, МИШКА, МЕТОДИСТ
5 станція «РАХУНКОВА»
Завдання Привіт! Ти майже наблизився до завершення квесту. Залишилося кілька завдань, щоб отримати нагороду. І так, наступне завдання: відгадавши це число, ви дізнаєтесь місце зберігання наступного конверта.
1. Якого числа в серпні 1939 року народився Крейг Барретт, американський вчений і підприємець, голова корпорації Intel.
2. Якого числа день народження Інтернету.
Відповідь 29
6 станція «ПРИЗОВА»
Вітаю!!!1приз
Вітаю!!! 2 приз
Вітаю!!! 3 приз
Список використаних джерел
1. Агеєва, І.Д. Цікаві матеріали з інформатики та математики. Методичний посібник / І.Д. Агеєва. - М.: ТЦ Сфера, 2006. - 240 с.
2. Березовський В.С., Потієнко В.О., Завадський І.О. Основи комп’ютерної графіки. Навчальний посібник. - Київ, видавнича група BHV, 2009.- 398с.
3. Зубрилін А.А. Цікаві завдання на уроках інформатики / А.А. Зубрилін // Інформатика в школі: Додаток до журналу "Інформатика і освіта" 2004.
- № 5. - С. 1-94.
4. Intel. Навчання для майбутнього. – К.: Видавнича група BHV, 2004.- 416 с.
5. Комп’ютер у школі та сім’ї. Науково-методичний журнал. № 2(98), 2012
6. Морзе Н.В. Методика навчання інформатики.(Частина 1-2). Методичний посібник. – Київ, «Навчальна книга», 2004
7. Джерела Internet:
http://www.turbobit.net/wkplvn7x8hs0/nestandartni_uroki_informatiki.rar.html - нестандартні уроки інформатики
http://teacherjournal.com.ua/shkola/informatika/1539-qnestandartn-uroki-shlyax-do-uspxuq.html - учительський журнал
http://vvpk.at.ua/publ/cikavinki/cikavi_rebusi_z_informatiki/4-1-0-58 - Віртуальна електронна бібліотека Володимир-Волинського педагогічного коледжу імені А.Ю.Кримського
http://informaticon.narod.ru/pages/vchitel_3.htmlсайт для вчителя інформатик
http://www.google.com.ua/search?tbm=isch&hl=ru&source=hp&biw=1118&bih=752&q=%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D1%8C%D1%8E%D1%82%D0%B5%– малюнки комп’ютерів.