Урок виробничого навчання з теми "Нарізання кріпильних різьб плашками та мітчиками"

Про матеріал
План-конспект уроку виробничого навчання з професії «Верстатник широкого профілю» 2 розряду з теми «Нарізання кріпильних різьб». Матеріали уроку призначені для майстрів виробничого навчання закладів професійної (професійно-технічної) освіти.
Перегляд файлу

Про матеріал

План-конспект уроку виробничого навчання з професії «Верстатник широкого профілю» 2 розряду з теми «Нарізання кріпильних різьб». Матеріали уроку призначені для майстрів виробничого навчання закладів професійної (професійно-технічної) освіти.

Урок виробничого навчання
(з використанням ІКТ за технологією«перевернутого навчання»)

                                               

Тема програми: Нарізання кріпильних різьб

Тема уроку: Нарізання кріпильних різьб плашками та мітчиками

Мета уроку:

 Навчальна: сформувати уміння по нарізанню кріпильних різьб
 Розвиваюча: розвивати вміння планувати та контролювати власну працю
 Виховна: виховувати любов до обраної професії

Тип уроку: урок формування первинних умінь

Вид уроку: урок вправа

Дидактичне забезпечення: тестові завдання

Матеріально-технічне забезпечення: верстати 1А616, різці прохідні упорні, прохідні відігнуті, ШЦ-1, плашки, плашко-тримачі, мітчики, мітчикотримачі, різьбоміри, різьбові калібри, смартфони

Міжпредметні зв’язки: спецтехнологія, допуски та технічні вимірювання

Список використаних джерел:

  1. «Токарна справа. Частина 1» : навчальний посібник Базь О.С., Захаренко П.С.. Чернівці: «Букрек», 2020.
    https://lib.imzo.gov.ua/navchalniy-posbnik-tokarna-sprava-chastina--baz-os-zakharenko-gs
  2. Володимир Кухаренко (к.п.н.). Теорія та практика змішаного навчання. 2014
    http://slidesha.re/1JYNsT7
  3. Горб Г. Г. та інші автори.
    http://bcpl.pto.org.ua/index.php/component/k2/itemlist/category/367-9-3-sposobi-obrobki-zovnishnikh-konichnikh-poverkhon
  4. Константин Бугайчук (к.ю.н.). FlippedClassroom (перевернутийклас). 2014
    http://slidesha.re/17GA0BH
  5. Оковита С. І. Презентація на тему: «Обробка конічних поверхонь» https://svitppt.com.ua/trudove-navchannya/obrobka-konichnih-poverhon.html
  6.  Ємець М. М. «Нарізання різьби» https://www.youtube.com/watch?v=Cc0Zy6OQRbM
  7. БлідарІ.М.Посібник для Формування Нових знань і навичок щодо використання сучасних ІТ-технологій «Перевернуте навчання». Кіровоград 2017.

Хід уроку:

  1. Організаційна частина:
    Перевірка наявності здобувачів освіти; перевірка їх стану здоров’я, підготовленості до уроку.
  2. Вступний інструктаж:
    а) Повідомлення теми та мети уроку.
    б) Перевірка домашнього завдання:
         1. Перевірка індивідуального завдання, яке було задано:
    дистанційно за поданими посиланнями підготувати повідомлення про переваги різьбових з’єднань:
        а. https://uk.m.wikipedia.org/wiki : «Різьбове з’єднання»
        б. https://stud.com.ua/zyadnannya : «З’єднання, основні поняття, різьбове з’єднання»
        в.https://probud.in.ua/rizbonarizr: «Різьбонарізний інструмент для труб»
        г. https://studopedia.com.ua/1_1767 … «переваги різьбових з’єднань»
        2. Перевірка знань здобувачів освіти за допомогою тестових завдань (Додаток 1).
    а) Пояснення нового матеріалу.
    Майстер в/н пропонує здобувачам освіти завантажити за посиланням https://lib.imzo.gov.ua/navchalniy-posbnik-tokarna-sprava-chastina--baz-os-zakharenko-gs
    електронний посібник «Токарна справа. Частина 1» : навчальний посібник Базь О.С., Захаренко П.С.. Чернівці: «Букрек», 2020.

Майстер в/н дає завдання: відкрити підручник на стор. 85, ознайомитись із навчальним матеріалом§5 «Виконання нарізання кріпильних різьби.»(с. 85-100)
б) Майстер в/н пропонує матеріал з теми для перегляду здобувачами освіти за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=Cc0Zy6OQRbM
в) Для здобувачів освіти майстер в/н здійснює паралельно консультування - онлайн, відповідає на запитання.
г) Основні види дефекту при нарізанні різьби плашками і мітчиками, їх причини та міри запобігання

Причина дефекту

Міри запобігання

Неповна висота різьби

Неправильний вибір заготовки: занижений діаметр стержня або завищений діаметр отвору

Розміри стержня або отвору під різьбу приймати по довіднику і ретельно контролювати

Неоднакова висота різьби по всій довжині

Конусність стержня або отвору під різьбу
 

Ретельно контролювати заготовку; кріпити інструмент у хитливій оправці

Перекіс плашки чи мітчика в процесі нарізання

Контролювати положення плашки чи мітчика в момент врізання

Нечиста (рвана) поверхня різьби

Робота затупленим інструментом

Використовувати заточений інструмент

Завищена швидкість різання

 Корегувати швидкість різання по першій деталі

Неправильний вибір мастильного матеріалу

Підбирати мастильний матеріал по довіднику


д) Підведення підсумків вступного інструктажу: здобувачі освіти в своєму конспекті повинні дати письмові відповіді на запитання:

  1. Вкажіть основні елементи різьби.
  2.  Якими вимірювальними і контрольно-перевірочними інструментами контролюють різьбу?
  3.  Які найбільш поширені види браку при нарізанні різьби? (стор. 99)
  4.  В конспекті зробити схему: «Класифікація різьби.»
    (§5, с. 86)
  5.  Як готується поверхня для нарізання різьби плашкою?
  6.  Як готується поверхня для нарізання різьби мітчиком?
     
  1.                Поточний інструктаж:
    здобувачі освіти дають відповіді на тестові запитання: (Додаток 2)
    Майстер в/н перевіряє відповіді, виставляє оцінки.
  2.                Заключний інструктаж:
    - аналіз діяльності здобувачів освіти у процесі всього уроку;
    - оцінка роботи здобувачів освіти, її об’єктивне обґрунтування;
    - аналіз причин помилок здобувачів освіти та засоби їх усунення;
    - повідомлення та обґрунтування оцінок;
    - видача домашнє завдання:
    1. Опрацювати §5 (стор. 85-100) навчального посібника «Токарна справа. Частина 1»: навчальний посібник

Базь О.С., Захаренко П.С.. Чернівці: «Букрек», 2020.
https://lib.imzo.gov.ua/navchalniy-posbnik-tokarna-sprava-chastina--baz-os-zakharenko-gs
2. Переглянути презентацію на тему: «Обробка конічних поверхонь» - https://svitppt.com.ua/trudove-navchannya/obrobka-konichnih-poverhon.html
3. Скласти кросворд з теми: «Нарізання кріпильної різьби плашкою та мітчиком».
4. Творче завдання: Підготувати на наступне заняття презентацію з теми «Способи обробки зовнішніх конічних поверхонь» за посиланням: http://bcpl.pto.org.ua/index.php/component/k2/itemlist/category/367-9-3-sposobi-obrobki-zovnishnikh-konichnikh-poverkhon.

 

                                                Дем’янчук Олександр Іванович,

                     майстер виробничого навчання з професії

                     «Верстатник широкого профілю.

                                              Оператор верстатів з ПК»

                                              Державного навчального закладу

                                              «Первомайський професійний промисловий ліцей»,

                                              педагогічне звання «майстер виробничого навчання

                                              ІІ категорії», 14 тарифний розряд

 



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

 

Тести для перевірки домашнього завдання:
 

  1. Залежно від способу обробки розрізняють такі види отворів:
       а) ступінчаті, конічні, профільні
       б) малі, середні, великі
       в) однобічні, двобічні, лінійні
  2. Свердління – це:
       а) операція, що полягає у збільшенні діаметру вже існуючих отворів
       б) технологічний спосіб утворення отворів у суцільному металі оброблюваної заготовки
       в) спосіб обробки попередньо просвердлених отворів
  3. Розточування – це:
       а) операція, що полягає у збільшенні діаметру вже існуючих отворів
       б) технологічний спосіб утворення отворів у суцільному металі оброблюваної заготовки
       в) спосіб обробки попередньо просвердлених отворів
  4. Зенкерування – це:
       а) операція, що полягає у збільшенні діаметру вже існуючих отворів
       б) технологічний спосіб утворення отворів у суцільному металі оброблюваної заготовки
       в) спосіб обробки попередньо просвердлених отворів

 

 

  1.  Яким інструментом обробляють внутрішню фаску:
       а) відрізним різцем
       б) прохідним різцем
       в) зенковкою
  2. Кут заточки свердла для свердління сталі та чавуну:
       а) 90°
       б) 140°
       в) 116-118°
  3. Кут заточки свердла для свердління алюмінію:
       а) 90°
       б) 140°
       в) 116-118°
  4. З яких матеріалів виготовляють робочу частину свердла?
       а) сталь 45
       б) сталь 6  
       в) швидкорізальні: Р18, Р6М5, тверді сплави
  5. За допомогою чого можна закріпити свердло в задній бабці верстата:
       а) різцетримача
       б) планшайби
       в) свердлильного патрона, перехідних втулок
  6.    Яке призначення гвинтової канавки на калібруючій частині свердла?
       а) просто так, для краси
       б) для виходу стружки та подачі МОР
       в) для облегшення конструкції свердла

 

 

Додаток 2

Тестові запитання:

  1. Плашка - це інструмент для:
    а) вимірювання зовнішніх, внутрішніх поверхонь.
    б) для нарізання зовнішньої різьби
    в) для нарізання внутрішньої різьби
  2. Мітчики – це інструмент для:
    а) вимірювання зовнішніх, внутрішніх поверхонь.
    б) для нарізання зовнішньої різьби
    в) для нарізання внутрішньої різьби
  3. Метрична різьба має кут профілю:
    а) 55°
    б) 60°
    в) 30°
  4. Дюймова різьба має кут профілю:
    а) 55°
    б) 60°
    в) 30°
  5. Дюйм дорівнює:
    а) 25,4 мм
    б) 20,4 мм
    в) 29 мм

 

  1. Діаметр отвору під нарізання різьби визначають за формуло:
    а)(D – d)/2 = мм
    б)V = (Dn)/320, м/хв
    в)D = dр – P, мм
     
  2. Діаметр стержня під нарізання різьби визначають за формулою:
    а)(D – d)/2 = мм
    б) V = (Dn)/320, м/хв
    в) D = dр – P, мм
  3. Що не входить до найбільш поширених видів браку при нарізанні різьби?
    а) рвана різьба
    б) неповна різьба
    в) зрив різьби
    г) неправильна заточка свердла
  4. Який інструмент не відноситься до контрольно-вимірювальних інструментів різьб?
    а) калібр-пробка гладка
    б) різьбомір
    в) калібр-пробка різьбова
    г) калібр-кільце різьбове
  5.                  Як позначається трубна різьба?
    а) M6-6H/6g
    б)M24-6h
    в)G1½-А


Дешифратор тесту (Додаток 1)

  1.  а
  2.  б
  3.  а
  4.  в
  5.  в
  6.  в
  7.  б
  8.  в
  9.  в
  10.  б

Дешифратор тесту (Додаток 2)

  1. б
  2. в
  3. б
  4. а
  5. а
  6. в
  7. б
  8. г
  9. а
  10. в
docx
Додав(-ла)
Vladimir Demianchuk
Додано
21 лютого 2022
Переглядів
405
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку