Урок "Вивчення букви Гг"

Про матеріал
Розгорнута розробка уроку для 1 класу навчання грамоти з вивчення букви Гг допоможе вчителю якісно і цікаво провести урок
Перегляд файлу

Предмет: читання (навчання грамоти)

Тема. Звуки [г],[г'] позначення їх буквами Гг. Читання слів і складів з ними. Читання тексту.

 

Мета. Ознайомити учнів зі звуками[г],[г'] і буквою Гг, що їх позначає. Учити правильно артикулювати звуки, виділяти їх в мовленому слові. Удосконалювати навички читання. Збагачувати словниковий запас. Розвивати аналітико-синтетичні вміння, зв’язне мовлення. Виховувати працьовитість, прагнення до здорового харчування.

 

Обладнання: проектор,комп’ютер,індивідуальні картки, дротики,диференційовані картки, картки-слова, кошики,картки етапів уроку, індивідуальні набори для складання звукових моделей, кошик із фруктами і овочами – урожай, маски овочів до пісні «Ходить гарбуз по городу».

 

 Хід уроку

І. Етап орієнтації.                               слайд 0

А) Орг. момент, привітання, мотивація.

- Доброго дня, діти, гості.                                                    Слайд1(3 щелчка)

- Посміхніться одне одному, візьміться за руки.

- Будемо з вами працювати як? (дружно, завзято)

- Дізнаємось багато чого? (нового, цікавого)

-  Чого побажаємо одне одному? (успіхів)

 

А тепер давайте налаштуємо наш організм на роботу.             Слайд2(5 щелчков)

Сьогодні середа. Колір середи рожевий. Це колір тепла, волі і сили. Символізує ніжність, теплоту, процвітання. Лікує щитовидну залозу, астму, ревматизм.

[н] – мозок

[ж] – серце і легені

[р] – весь організм до роботи..

- Молодці, сідайте.

 

ІІ. Етап цілепокладання

  • Діти, а яка зараз пора року?                  Слайд3

-  Який місяць?                                                  Слайд4

- І до нас у клас  залетіли листочки і прикрасили наш клас.

- А чому  осінь називають щедрою?                слайд5

- І ми сьогодні будемо збирати врожай.

- А яким буде наш врожай ми дізнаємось коли виконаємо завдання осені. За кожне завдання  будемо отримувати в кошик овочі чи фрукти.

-  Сьогодні у нас з вами  урок вивчення нового матеріалу, що це значить?(ми познайомимося з новими звуками і буквою.) Будемо вчитися читати склади і слова з новою буквою. От тільки вітерець розкидав завдання, давайте наведемо лад.                      Слайд6

-  Що будемо робити спочатку? А потім?           

 

ІІІ. Етап проектування.

  1. Привітання.
  2. Чарівний мішечок.
  3. Новий матеріал. Увага!
  4.  Звукові моделі.
  5. Читання складів.
  6. Читання слів.
  7. Фізхвилинка.
  8.  Робота з текстом.
  9. Диференційована робота.
  10. Робота в групах.
  11. Підсумок.

От ми і виконали перше завдання і за нього отримуємо у кошик диню.

 

ІV. Етап виконання плану діяльності.

Почнемо роботу з розминки (артикуляційна гімнастика)

Увага на екран!                                                                                  Слайд7

 

Наступне наше завдання  - чарівний мішечок.                               Слайд8

(Діти витягають вивчені букви. Впізнаючи їх на дотик і розповідають,  що про них знають.

(За завдання отримують огірки )

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу. Увага!                                   Слайд9

  • А вам цікаво, з якою буквою ми познайомимося сьогодні? Тоді закрийте очі і спіймайте звук, який буде часто повторюватися.

Град городом прошумів,        (розповідає дитина)                   слайд10

Гарбузи геть чисто збив.

Гримнув грім і знову град,

Лопотить на виноград.

  • Який звук спіймали?
  • Які слова з цим звуком запам’ятали?(град,город,гарбузи,геть, гримнув, грім, виноград)
  •  Де знаходиться звук?
  • Давайте візьмемо дзеркальце і подивимось, як утворюється звук [г]. Чи можна цей звук проспівати? Де знаходиться язик?
  • Так, струмінь повітря потрапляє на перешкоду створену задньою частиною язика. Отже, який це звук? (приголосний). Що ще можете сказати? (дзвінкий).

Давайте потренуємось правильно вимовляти цей звук, повторіть за мною чистомовку:                                                                              Слайд11

ГА-ГА-ГА – широка дорога.

ГИ-ГИ-ГИ – смачні пироги.

ГУ-ГУ-ГУ – прочитаю книгу.

ГО-ГО -ГО – гори ого-го.

  • Молодці, ми добре попрацювали із звуками і отримуємо до кошика – моркву.

 

Проблемна ситуація   (звукова модель)                                             слайд12

  • Викладіть звукову модель слова: град,  город

(викладають, один біля дошки, перевіряють)

  • Складіть звукову модель слова  гілка.
  • Хто позначить буквами звуки у словах город  і гілка  (визиваю дитину, яка тільки вчиться читати)
  • Для яких звуків  немає букви?
  • У нас є діти,які вміють читати, може вони нам допоможуть? Так  звуки [г], [г΄] позначаються буквою «ге»
  •  В який будиночок поселимо цю букву?
  • Знайдіть її в азбуці, який порядковий номер цієї букви.
  • Роздивіться цю букву на що вона схожа?
  • Давайте зігнемо цю букву за допомогою нашого чарівного дротика

Швидко дротик гнеться

                                                 Як змія, він в’ється

  Гну наліво, гну направо

     Букву  «ге» зігну на славу.

Чудово і в наш кошик відправляються буряки

Робота в зошиті                                                 слайд13

Давайте розглянемо велику і малу  букви Г г.

  • Що можете сказати про ці букви?  Надрукуйте.

Ми поселили букву у будинок до букв,що позначають приголосні звуки. А тепер познайомимо її із сусідами, утворимо склади.

                              а          о

                     г                     у

                                            и

                          і                  е

А тепер прочитайте із вправою  на дихання «кулька» (вдих, затримка, видих – читають всі склади)

  • Прочитайте з наростанням голосу.

Ну, що ж почитаємо за складовою таблицею.    Слайд14

га

го

ги

ге

гу

гі

гра

гро

гри

гре

гру

грі

гла

гло

гли

гле

глу

глі

гна

гно

гни

гне

гну

гні

  • Прочитаємо рядки, стовпчики.
  • Прочитаємо   «жабкою»
  • Молодці і до нашого кошика відправляється картопля.               Слайд15

Спробуємо читати слова. («черепашки», «сороки»)        

Там                                    гол                                        гарбуз                     Гнат

горох                               город                                      гарбузи                Богдан

огірочки                       городина                                господарі               Галина

  • Прочитайте односкладові слова.
  • Прочитайте слова, назви імен
  • Умнички, і в кошик відправляється квасоля.
  • Діти, а овочі у кошику вам нічого не нагадують?

Давайте відпочинемо і заспіваємо пісню « Ходить гарбуз по городу»

 ІV.   Фізхвилинка                                                                                        слайд16

(інсценізація пісні) в кошик відправляється гарбуз.

V. Закріплення знань.                                                                                слайд17

  • А зараз ми з вами уявно побуваємо в гостях. А де, ви зрозумієте, коли прочитаємо текст.

На городі

У баби Галини і діда Богдана великий город. Вони гарні господарі. На городі гарно уродила городина. Довкола – круглі гарбузи, зелені огірочки. Там – помідори, капуста, морква та горох.

-  Отже де ми побували?(на городі)

- У кого на городі ми побували?

- Що росло в господарів?

- Які плоди з перелічених мають зелений колір? (огірки, капуста)

- А які червоний? (помідори)

Повторне читання  напівголосне. Сильні беруть на буксир слабких.

Читання вголос.(ланцюжком)

  • Знайдіть речення, яке складається з 3 слів?
  • Знайдіть і прочитайте речення, яке підходить до малюнка?          Слайд18

 

  • Хто може переказати текст? В кошик відправляється яблуко

 

VІ.   Звуко-зорова хвилинка.                                                               слайд19

Тихо осінній вітер повіває

Ф-ф-ф

Легко листочки на гілках гойдає

Ш-ш-ш

Сильний вітер ось подув

Ф-ф-ф

Ось так листя колихнув

Ш-ш-ш

Осінні листочки на деревах висіли

З дітками радо вони говорили

Хочуть листочки восени пограти

Та пісеньки свої з вами співати

Кленові листочки з дерева впали

І пісню таку вони проспівали…

З берези листочки ось полетіли

Співати із ними вони запросили…

З горобини листочки під ноги упали

І пісню осінню так заспівали…

Дубові листочки в повітрі кружляють

Та пісню свою з усіма заспівають…

Гарно ви діти з листячком пограли

Співали разом та осінь стрічали.

VІІ.Узагальнення і систематизація знань.                                           Слайд20

А) диференційоване завдання:

 

                  А            для дітей, які тільки вчаться читати

Зафарбувати всі фігури з буквою «ге»

Вставити букву «г» в слова

Підкреслити злиття, прочитати  слова.

                  В             для дітей, які вміють читати.

Розшифрувати і надрукувати  слова:

Лубго, ронадиго, линаГа, бузгар, орокгі, рохго.

Скласти речення з одним із слів.

                 С              для дітей, які дуже добре читають

Прочитати і переказати текст.

  1. Виявляється, кожен колір овочів "відповідає" за різні поживні  речовини, які приносять величезну користь для організму. Наприклад, овочі зеленого кольору,  підтримують роботу легенів, печінки, артерій..

 2.Сині і фіолетові плоди  сприяють  здоров'ю психіки і нервової системи, підтримують серце і судини, захищають організм від старіння.Овочі білого кольору зміцнюють кістки і стінки судин.

3. Жовті овочі та фрукти містять  природні речовини,які  відповідають за здоров'я очей і роботу імунної системи.

А овочі червоного кольору містять речовини, які зміцнюють серце і борються з раком.

 

 В кошик відправляється виноград

 

Б) Гра «Що де росте?», чий ряд швидше.                                         Слайд21

У 3 кошика скласти слова за темами: «У лісі», «У саду», «На городі»

За це завдання ми отримуємо  грушу.

VІІІ. Підсумок уроку. Кубик.          Слайд22

  • Яку літеру ви сьогодні вивчили на уроці? Які звуки вона позначає?
  • Що вам сподобалось?
  • Хто сьогодні старався і був працьовитим?
  • Подивіться який врожай ми зібрали, гарно попрацювали.

 

 

docx
Додано
19 жовтня 2022
Переглядів
830
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку