Урок "Візуалізація трендів даних. Інфографіка"

Про матеріал
Урок "Візуалізація трендів даних. Інфографіка" допоможе викладачам інформатики зробити урок цікавим і незвичайним.
Перегляд файлу

Тема:  Візуалізація трендів даних. Інфографіка.

Мета:

навчальна: удосконалити знання щодо планування роботи, сформувати уміння використовувати та будувати прості  математичні моделі, аргументовано добирати методи та засоби візуалізації даних, застосовувати різноманітні засоби інфографіки для подання даних, прогнозувати зміни характеристик деякого об’єкта на основі даних;

розвиваюча: розвивати уміння ставити  чітко запитання, робити висновки на основі  наявних даних, будувати і досліджувати найпростіші моделі реальних об’єктів, прогнозувати та ухвалювати оптимальні рішення, аналізувати результати;

виховна: виховувати уміння постійно дотримуватися правил техніки безпеки, організовувати свій робочий час.

Очікувальні результати: здобувач освіти вміє застосовувати засоби інфографіки для подання даних.

Обладнання: комп’ютери з доступом до мережі Інтернет, з табличним процесором Ms Excel, мультимедійний проектор.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

Організаційний момент

Привітання здобувачів освіти та перевірка готовності до уроку.

Повторення правил поведінки та БЖД в комп’ютерній аудиторії.

Перевірка домашнього завдання .

Викладач аналізує відповіді, які здобувачі освіти надіслали йому на e-mail та оцінює домашню роботу.

Актуалізація опорних знань з теми попереднього уроку

Вправи LearningApps:  «Пазл», «Заповнення пропусків», «Вікторина». Здобувачі освіти виконують вправи на ПК.

Мотивація

Розповідь викладача

Інколи для аналізу даних потрібно використати великі обсяги даних. Наприклад, для аналізу результатів навчання здобувачів освіти за семестр потрібно проаналізувати десятки, сотні або тисячі даних. Для такого аналізу створюють вибірку даних за певною ознакою, а потім подають дані у вигляді інфографіки.

Вивчення нового матеріалу

Інфографіка – це графічне візуальне подання інформації, даних або знань, призначених для швидкого і чіткого відображення комплексної інформації.

Проілюстровані дані легко, зручно і швидко зрозуміти. Залежно від типу  використовують  різні типи діаграм:

Завдання здобувачам освіти. В електронному тесті на ПК встановіть відповідність

Точкова діаграма

Співвідношення частин, що в сумі складають 100%

Кругова діаграма

Відображає взаємозв’язок між значеннями  декількох рядів чисел

Лінійний графік

Імена, які не мають конкретного порядку

Гістограма

Демонстрація трендів зміни даних за певні проміжки часу

Кільцева діаграма

На ній можна представити два і більш ряди даних  та встановити відсотковий вклад у загальну суму кожного джерела прибутку.

Біржова діаграма

Діаграма дуже вузько направлена і використовується, як правило, для відтворення зміни курсу акцій у часі.

Вправа «До та Після» Викладач пропонує повернутися до запитання: «Що таке інфографіка» та занотувати відповідь до таблиці у стовпець «До».

ДО

ПІСЛЯ

 

 

 

Розповідь викладача «Безкоштовні сервіси для створення інфографіки та візуалізація даних»

Google Charts - http: \\ developers. google.cjm\

Venngage  - http: \\venngage.com

Easel.ly  - http: \\ www. easel.ly\

Dipity- http: \\dipity.com\

Piktochart - http: \\ piktochart.com\

Creately -http: \\greately.com\

  Infogr.am - http: \\ infogr.am \

Spritesapp -http: \\spritesapp.com

Visual.ly- http: \\visual.ly\

Vizualize.me -http: \\vizualize.me\

Завдання здобувачам освіти. Використайте один із запропонованих сервісів для створення інфографіки ( http: \\venngage.com), створіть інфограму на одну  із запропонованих тем: «Найпопулярніші автомобілі», «Правила спілкування в чаті», «Переваги ходьби пішки».

  1.               На ПК перейдіть на посилання ( http: \\venngage.com).
  2.               Авторизуйте за допомогою  зручного для вас сервісу.
  3.               Познайомтесь з інтерфейсом сайту.
  4.               Перейдіть за посиланням ШАБЛОНИ      КАТЕГОРІЇ. Оберіть шаблон, який найбільше відповідає обраній темі.
  5.               Дослідіть панель інструментів.
  6.               Створіть інфограму на основі обраного шаблону, використовуючи іконки інструменту Icons.
  7.               Продемонструйте отриману інфографіку.

Розповідь викладача. Побудувати інфограму у табличному процесорі Ms Excel можна застосовуючи  таблицю з даними, зробити вибірку,  меню ВСТАВКА, вибір необхідної моделі (розповідь супроводжується показом). 

Завдання здобувачам освіти. Завантажте файл-заготовку.  Виконайте  розрахунки та побудуйте діаграму.

 

A

B

C

D

E

F

G

H

1.     

Витрати пального машинами різних марок.

2.     

Курс долара

25,2

 

 

 

 

 

 

3.     

Машина

Марка пального

Витрати на  100 км у літрах при швидкості

Середні витрати палива

Середня вартість на 100 км

4.     

50 км/г

90 км/г

120 км/г

180 км/г

 

 

5.     

AUDI

92

5

7

9

12

 

 

6.     

BMV

92

7

9

11

13

 

 

7.     

MERSEDES

95

7

8

9

10

 

 

8.     

ЗАПОРОЖЕЦ

92

8

12

20

30

 

 

9.     

FIAT

92

6

7

8

9

 

 

10.  

FERRARI

95

7

8

10

12

 

 

11.  

Всього

 

 

 

 

 

 

{сума ст. H}

12.  

 

 

 

 

 

 

 

 

13.  

 

 

Найменьша з середніх витрат палива

{Формула3}

 

14.  

 

 

Найбільша з середніх витрат палива

{Формула4}

 

 

 

A

B

1.     

Вартість пального

2.     

 

 

3.     

Марка пального

Ціна одного літру

4.     

92

24,5

5.     

95

24,85

6.     

 

 

7.     

 

 

8.     

 

 

{Формула1}

Розраховується як середне значення між всіма витратами палива

{Формула2}

 

 

 

 

 

 

 

 

{Формула3} 

{Формула4} 

 

= Ціна одного літру* Середні витрати палива (Ціна одного літру вибирається з таблиці Вартість пального за допомогою функції ЕСЛИ)

Методичні рекомендації: Вставити функцію ЕСЛИ (fx). У вікні Логічний вираз  - стати у  першу таблицю  стовпець Марка пального на 92, знак =, стати у другій таблиці в стовпець Марка пального на 92, натиснути F4. ИСТИНА – у першій таблиці Середні витрати * на у другій таблиці в стовпці Ціна одного літру стати на 24,5 натиснути F4* 100, ЛОЖ - у першій таблиці Середні витрати * на у другій таблиці в стовпці Ціна одного літру стати на 24,85 натиснути F4* 100. Ок.

Використати автосуму, або за допомогою функції.

Використати автосуму, або за допомогою функції

Побудуйте діаграму. Який тип діаграми оберете? Додайте лінію тренду. (Макет – Аналіз – Лінійна).

ЗАКРІПЛЕННЯ (ПРАКТИЧНІ ЗАВДАННЯ)

Виконайте розрахунки у таблиці.

 

A

B

C

D

E

F

G

H

I

  1.  

Обчислювання преміальних за березень 2019 року

  1.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  

Норма комісійних

25%

 

 

 

 

 

 

  1.  

Курс долара

 

25,20

 

 

 

 

 

 

  1.  

Торговельні представники

Обсяг продажів

Комісійні

Норма преміальних

Сума преміальних

Сума виплат

 

Таблиця премій

  1.  

Іванов

24500

{Формула1}

{Формула2}

{Формула3}

{Формула4}

 

Продажі

Нор-ма

  1.  

Петров

19000

{Формула1}

{Формула2}

{Формула3}

{Формула4}

 

0 -9000

0%

  1.  

Сідотов

8500

{Формула1}

{Формула2}

{Формула3}

{Формула4}

 

>9000

6%

  1.  

Антонов

32000

{Формула1}

{Формула2}

{Формула3}

{Формула4}

 

 

 

  1.  

Бірюлькін

9750

{Формула1}

{Формула2}

{Формула3}

{Формула4}

 

 

 

  1.  

Всього

{сума ст. B}

{сума ст. C}

{сума ст. D}

{сума ст. E}

{сума ст. F}

 

 

 

{Формула1}

= Норма комісійних*Обсяг продажів

{Формула2}

Вибирається З Таблиці Премій За Допомогою Функції ЕСЛИ

Методичні рекомендації: Вставити функцію ЕСЛИ (fx), У вікні Логічний вираз  - стати на першу клітинку Обсяг продаж, знак  < 9000. Вікно ИСТИН – стати на Комісійні* на норму 0% (друга таблиця), натиснути F4. Вікно ЛОЖ - стати на Комісійні* на норму 6% (друга таблиця), натиснути F4. ОК.

{Формула3}

= Норма преміальних*Обсяг продажів

{Формула4}

= Комісійні+Сума преміальних+Обсяг продажів

Побудуйте діаграму. Який тип діаграми оберете? Додайте лінію тренду. (Макет – Аналіз – Лінійна).

ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Вправа «До та Після» Викладач пропонує повернутися до запитання: «Що таке інфографіка» та занотувати відповідь до таблиці у стовпець «Після». Разом із викладачем здобувачі освіти порівнюють зміст стовпців.

Викладач оцінює роботу учнів та виставляє оцінки.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Опрацювати матеріал за підручником ст.55-60. Запропонувати власну інфограму.

РЕФЛЕКСІЯ

Вправа «Мікрофон» Продовжити речення: «Сьогодні на уроці я дізнався (лась)…»

 

docx
Додав(-ла)
Іщик Валентина
Додано
2 січня 2020
Переглядів
7223
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку