Урок "Внутрішня будова кореня"

Про матеріал
Урок "Внутрішня будова кореня" пердбачає наступні цілі: - знайомство з зонами коренів та їх призначенням; - розширення уявлення про життєдіяльність рослини, - значення мінеральних речовин для рослини; - формування дбайливого ставлення до природи. На уроці використовувалися інтерактивні технології.
Перегляд файлу

Тема.  Внутрішня будова кореня

Мета:

  • знайомство з пристроєм зон коренів, їх призначенням для кореня;
  • розширити уявлення про життєдіяльність рослини, значення мінеральних речовин для рослини;
  • формувати дбайливе ставлення до природи.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: мікропрепарати кореня рослин, таблиці, гербарії, дидактичні картки.

Ход урока

  1.  Перевірка домашнього завдання:

Прийом «Вірю – не вірю».

Визначте, правильні чи неправильні те ​​чи інші твердження. Випишіть номери правильних тверджень.

1. Бічні корені розвиваються на нижній частині стебла.

2. На черешку тополі, поставленому у воду, розвиваються додаткові корені.

3. Бічні корені, на відміну від головного, не гілкуються.

4. У кульбаби коренева система стрижнева.

5. Додаткові корені утворюються тільки на головному корені.

6. Головний корінь добре помітний в кореневій системі квасолі.

 

Прийом « Закінчіть речення».

1. Через корінь рослина отримує з грунту ... і ....

2. Якщо головний корінь не розвивається або не відрізняється від численних інших коренів, то коренева система називається ....

3. Всі корні рослини становлять його ....

4. На головному корені і придаткових коренях розвиваються ... коріння.

5. Головний корінь розвивається з …

 

Гра "Хто зайвий" .

  • Квасоля, горох, соя, цибуля.
  • Пшениця, морква, рис, кукурудза.
  • Кульбаба, щавель, овес, картопля.

 

Прийом «Індивідуальні завдання».

Копия 14Картка 1

1. Розставте позначення.

2. Який тип кореневої системи зображений на малюнку?

3. Напишіть приклади рослин з вказаним типом кореневої системи.

 

 

AKZKT47CAUEEMVACA93KZFSCA6N5L1GCA1F2H7GCAD1MYZ2CA43X437CAA41UR4CAHPTGK3CAGF30LCCAPYG5L1CAAAGNVGCAL6WA4RCAQ33ECRCAD8ED20CAQQVUKOCA4OIPLVCAX0H6AICADP4U0QCAFKN1AS Картка 2

 

1. Розставте позначення.

2. Який тип кореневої системи зображений на малюнку?

3. Напишіть приклади рослин з вказаним типом кореневої системи.

 

 

 

 

 

  1.  Актуалізація опорних знань

Методика шести питань.

 

    III. Вивчення нового матеріалу

Прийом «Виділи особливе».

За виконуваних функцій корінь складається з кількох зон.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Кореневий чохлик.
  • 0a061fb4b170282b98623e4690c1212c.jpg  Точка зростання кореня, не відноситься до зон кореня
  • Верхня частина кореня, утворює конус наростання

 

 

 

 

На поздовжньому розрізі зростаючого кореня можна бачити кілька зон: зону ділення клітин, зону росту, зону всмоктування і зону проведення.

  1. Зона поділу.
  • Складається з твірної тканини
  • Клітини інтенсивно діляться, забезпечуючи зростання кореня в довжину
  1. Зона росту.
  • Новостворені клітини ростуть і збільшуються в розмірах
  • Відбувається поступове формування провідної тканини
  1. Зона всмоктування.
  • Покрита великою кількістю волосків, що забезпечують всмоктування речовин
  • Волоски з'являються за рахунок витягування тонкостінних клітин покривної тканини
  1. Зона проведення.
  • Забезпечує проведення речовин до всіх частин рослини
  • Є багато бічних коренів, утворюються висхідні (деревина) і низхідні (луб) шляхи проведення речовин

 

Одна зона переходить в іншу поступово, різких кордонів між ними немає.

 

Прийом «Заповни таблицю»

 

Вид тканини

Місцезнаходження тканини в корені

Виконуванні функції

Покривна

 

 

Твірна

 

 

Провідна

 

 

 

 

Основна функція кореня - харчування рослини речовинами, всмоктуються з грунту. Корінь здійснює мінеральне живлення рослини.

 

Прийом «Асоціації».

Які асоціації в вас викликає поняття «мінеральне живлення»?

 

 

 

 

                                                               ?

 ? ?

 

 

 

 ? ?

 

 

 

 ? ? ?

 

 

Мінеральне живлення - це поглинання корінням рослин необхідних елементів з грунту, їх пересування і засвоєння рослинами. Більшість поживних речовин доставляється в пагони рослин у вигляді мінеральних розчинів. Провідна система коренів доводить поживні речовини до всіх тканин.

pitveva.jpgДля нормального росту і розвитку рослин необхідні багато елементів, а насамперед - азот, фосфор і калій.

  • Азот необхідний всьому живому для нормального росту і розвитку. При нестачі азоту рослина відстає у розвитку, листки жовтіють і обпадають, бічні пагони не розвиваються.
  • Фосфор забезпечує утворення клітинної оболонки, сприяє накопиченню вуглеводів в плодах і олії в насінні.
  • Калій - забезпечує розвиток опорної тканини рослини, нормальний розвиток коренів і коренеплодів і відкладення поживних речовин в запас.

Для поліпшення росту та розвитку рослин в грунт вносять добрива, які збагачують грунт тими чи іншими речовинами.

 

Прийом «Знайди відмінності».

Виділіть відмінності органічних добрив від мінеральних.

Органічні добрива - речовини рослинного і тваринного походження: гній, торф, пташиний послід і т.д.

Мінеральні добрива - спеціальні комплекси, що складаються з одного або декількох мінеральних компонентів.

 

Прийом «Проблемне питання».

  1. Чи існує взаємозв'язок між внесенням добрив і навколишнім середовищем?
  2. Коли вносять добрива на поля або городи, чи може це вплинути на навколишню природу в цілому?

 

 

  1. Закріплення вивченого матеріалу.

Прийом «Тестові завдання».

1. Найнеобхідніші для рослин солі:

А. фосфору                                     Б. азоту

В. калію                                          Г. все приблизно в рівній мірі.

2. Твірна тканина в корені знаходиться:

А. на верхівці                                 Б. на всій його довжині

В. біля основи                                Г. в зоні всмоктування.

3. Кореневий чохлик відсутній у:

А. пшениці                                     Б. лука 

В. ряски                                          Г. берези.

4. Довжина кореневих волосків у пшениці може досягати:

А. 9 мм                                           Б. 2 мм

В. 16 мм                                         Г. 24 мм.

5. Найбільшу довжину  коріння деревних рослин має:

А. зона поділу                               Б. кореневої чохлик

В. зона росту                                 Г. зона проведення.

6. Бічні корені відходять від головного:

А. в зоні проведення                     Б. в області кореневого чохлика

В. в зоні росту                               Г. бічні корені не пов'язані з головним.

7. Фосфорні добрива:

А. підсилюють ріст кореня           Б. прискорюють дозрівання плодів

В. підсилюють ріст стебла            Г. прискорюють розкриття листя

 

Прийом «Проблемне питання».

1. В умовах арктичної тундри коріння рослин розташовуються в ґрунті не глибше 15-20 см, а в пустелях Середньої Азії, наприклад, коріння верблюжої колючки йдуть у грунт на глибину 15 м. Поясніть це явище.

2. Учень, вимірюючи коріння декількох рослин одного виду, зібраних з різних ґрунтів, отримав наступні результати: 10 см, 28 см, 70 см. У якому ґрунті могло рости кожне з рослин: глинистої, піщаної, чорноземної?

 

  1. Підсумки уроку.

Підведення підсумків уроку, виставлення оцінок за відповідями учнів і підсумками перевірки домашньої роботи.

 

  1.  Домашнє завдання:
  • § 8 (до кінця),  §9
  • створити модель кореневої системи.
docx
Додано
15 квітня 2020
Переглядів
1961
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку