Вправи і задачі на засвоєння таблиці множення числа 9. Складання задач за коротким записом, схемою. Периметр трикутника.
Мета: закріплювати знання табличних випадків множення числа 8; формувати вміння розв'язувати задачі; повторити і систематизувати знання учнів про порядок виконання арифметичних дій; удосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, творчі здібності; виховувати уважність.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання (с. 125, завдання 6; 7)
2. Усна лічба
1) Гра “ Не скажу!”
Порахуйте від 1 до 50, але замість чисел, які діляться на 5 треба сказати: «Не скажу!» і записати це число на дошці (один учень працює біля дошки.)
2) Розв'язування задач.
• На одну жіночу сукню потрібно 4 м тканини. Скільки тканини потрібно на 3 сукні? на 4? на 6? на 8?
• У 3 однакових пакетах 6 кг борошна. Скільки кілограмів борошна в одному пакеті?
• Скільки потрібно трилітрових банок, щоб розлити 15 л соку?
4. Хвилинка каліграфії
— Запишіть відповіді до задач в порядку спадання.
Відповідь:, 2, 5, 12, 18, 32 .
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ми повторимо вивчені випадки табличного множення, а також навчимося розв’язувати задачі за допомогою схем.
IV. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота за підручником (с. 127 № 8)
Розв’яжіть приклади, користуючись таблицею множення
3·9+9 5·9-9 40-4·9 (6-4)·9
4·7+9 5·8-9 40+4·9 5·6-4
Перший стовпчик — з коментуванням, решта прикладів — самостійно. Один учень працює біля дошки, решта — у зошитах.
V. ВИВЧЕННЯ НОВОЇ ТЕМИ
Задача 2 ст. 126. Вчитель малює схему на дошці
Було 40 м тканини. Пошили кілька підковдр, витрачаючи на кожну по 4 м. Залишилось ще 12 м тканини. Скільки підковдр пошили?
4 12
?
40
-Що показує вся лінія на схемі?
-Що зображено пунктиром?
Намалюйте схему в зошит.
Розв’язання:
Скільки тканини витратили на підковдри?
40-12=28 (м)
Скільки підковдр пошили?
28:4=7 (п.)
Відповідь: пошили 7 підковдр.
Задача №5 ст.125
2. Фізкультхвилинка для очей
VІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Склади схему до задачі, розв’яжи її
Шістьом покупцям продали по 2 пакети молока кожному, і ще залишилось 38 пакетів молока. Скільки пакетів молока було спочатку?
6·2=12 (п.)-продали покупцям;
38+12=50 (п.)
Відповідь: 50 пакетів молока було спочатку.
VIІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
VIІI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 127, завдання 4; 6.