Урок ". Взаємодія тіл. Сила. Додавання сил. Рівнодіна. Графічне зображення сил"

Про матеріал

урок вивчення нового матеріалу для введення поняття сили як фізичної величини, що характеризує дію одного тіла на інше, навчити зображувати сили на рисунку, вимірювати значення сили, додавати кілька сил, що діють вздовж однієї прямої.

Перегляд файлу

Тема.  Взаємодія тіл. Сила. Додавання сил. Рівнодіна. Графічне зображення сил

Мета: ввести поняття  сили як фізичної величини, що характеризує дію одного тіла на інше, навчити зображувати сили на рисунку, вимірювати значення сили, додавати кілька сил, що діють вздовж однієї прямої. Виховувати культуру записів та розуміння, що фізика – наука, що описує закони природи.

Очікувані результати: учні володіють поняттям та формулюють визначення сили,  визначають одиницю її вимірювання, позначають сили графічно, обчислюють рівнодійну силу.

                                                                     Хід уроку

  1. Організаційний момент.

Привітання, перевірка присутності учнів у класі та їх готовності до уроку.

  1. Актуалізація опорних знань. 

     Метод «мозковий штурм»

  1. Явище зберігання швидкості тіла за відсутності дії на нього інших тіл називається….
  2. Властивість тіла, яка полягає в тому, що для зміни швидкості руху тіла внаслідок взаємодії потрібен час називається….
  3. Фізична величина, що є мірою інертності називається …
  4. Експериментально визначити масу тіла можна методом ….
  5. Одиницею маси в системі СІ є…
  6. На практиці використовують одиниці вимірювання маси…
  • Розв’язування задач

Два тіла масами 600 і 400г рухалися назустріч  одне одному, після удару обидва зупинилися. Якою була швидкість другого тіла, якщо швидкість першого дорівнювала 3 м/с?

3.  Мотивація   навчальної  діяльності

Разом з учнями скласти і проаналізувати «асоціативний кущ» до слова «сила». Сьогодні  ми дізнаємося, який зміст вкладають у поняття «сила» фізики.

4. Вивчення  нового матеріалу.

      Для характеристики дії одного тіла на інше вводять фізичну величину – силу.  Можна говорити, що одне тіло діяло на інше, а можна сказати, що на перше тіло діяла певна сила.

Сила це фізична величина, яка є мірою взаємодії тіл і є причи­ною зміни швидкостей тіл або деформації тіла.

Дослід . Підвісимо на пружину один тягарець. Пружина видовжиться. Якщо на неї підвісити два тягарці, то вона видовжиться більше. Отже, два тягарці  діють на пружину з більшою силою, ніж один.

Висновок: Результат дії одного тіла на інше залежить від значення прикладеної сили.

C:\Documents and Settings\UserXP\Рабочий стол\images.jpg C:\Documents and Settings\UserXP\Рабочий стол\N95zzVHw.jpg

Чим щільніше зачинені двері, тим з більшою силою ми повинні їх штовхати або тягнути на себе, щоб відчинити.

Щоб легше було відкривати двері, ручку две­рей прикріплюють якомога далі від петель. Спро­буйте їх відкрити, штовхаючи у точці, яка розміщується поблизу петель. Ви переконаєтесь, що це зробити набагато важче, ніж за допомогою ручки.

Висновок: Результат дії одного тіла на інше, залежить від точки прикладання сили.

     Для одержання певного результату дії, наприклад, розтягнути або стис­нути пружину, двері зачинити або відчинити, потрібно прикладати сили у різних напрямах.

           Висновок: Дія одного тіла на інше залежить від напряму дії сили.

Графічно силу зображають у вигляді відрізка прямої зі стрілкою на кінці .

Початок відрізка суміщають із точкою прикладання сили. Довжина відріз­ка у певному масштабі дорівнює значенню сили. Стрілка показує напрям сили.

Силу позначають літерою F.Одиницею вимірювання сили  є 1 ньютон на честь англійського фізика Ісаака Ньютона.  [F] = 1 H

Похідні одиниці вимірювання сили:

                                     1кН=1000Н; 1мН=0,001Н.

1Н — це сила, що діє нa тіло масою 1 кг протягом 1с, змінює  його швидкість щосекунди на 1 м/с.

 Сила, на відміну від маси, визначається не тільки чисельним значенням, а й напрямком. Величину, яка визначається числовим значенням та напрямом, називають векторною.  Cилa- векторна величина, що є мірою взаємодії тіл.

Отже, кожна сила характеризується: 

1) значенням; 

2) напрямком у просторі; 

3) точкою прикладання.

Вимірюють силу за допомогою динамометра. Учитель демонструє динамометр і пояснює принцип його дії.

Додаємо сили, що діють вздовж однієї  прямої (перегляд відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=pQF06VxxQlo з коментарями вчителя).

Рівнодійна – це сила, яка здійснює на тіло таку саму дію,  як і кілька сил, прикладених одночасно.

5. Закріплення вивченого матеріалу.

Розв’язування вправ

Вправа 18 (1 – 5) ст. 125

 

  1. Підсумок уроку.

Метод «Незакінчене речення».

 Учні підсумовують урок  одним реченням, починаючи словами:

   «Я зрозумів, що …»

   «Мене зацікавило те,що…»

    «Я дізнався про…»

          Оцінювання вчителем роботи учнів на уроці.

  1. Домашнє завдання.

Вивчити §18, впр.18 (5 – 7).

 

 

1

 

docx
Додав(-ла)
Fodor Antonina
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
До уроку
§ 20.Сила — міра взаємодії
Додано
24 липня 2018
Переглядів
784
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку