Бінарний урок з англійської мови та літературного читання
Тема. «Winter adventure» («Зимові пригоди»)
Мета:
уроку англійської мови: повторити та активізувати лексику з теми «Winter»; формувати навички пошукового читання; розвивати комунікативні здібності учнів, навички монологічного та діалогічного мовлення; прищеплювати інтерес до вивчення англійської мови;
уроку літературного читання: активізувати знання учнів про жанр казки; формувати уявлення дітей про характерні ознаки зими, вдосконалювати навички виразного читання художніх творів, збагачувати словниковий запас учнів, вчити відчувати образність художнього слова; розвивати пізнавальну активність, навички критичного мислення, творчу уяву, фантазію; виховувати естетичні почуття у дітей.
Обладнання: підручники; картки для парної та групової роботи; мультимедійна презентація.
І. Організація до уроку
Вчитель англ. мови:
- Good morning, boys and girls!
- Good morning, dear guest!
- How are you today?
- We are fine, thank you! And how are you?
- You look wonderful today!
- Sit down, please!
Вчитель поч. класів:
- Подаруйте посмішку один одному. Із гарним настроєм розпочнемо урок!
- Корисним буде нагадування, яке зараз всі разом прочитаємо:
Я – особистість. Я вмію замислюватись, аналізувати, досліджувати, тому прагну більше знати і вміти.
- Що для цього потрібно?
-Отже, у нас народилась надія: в кінці уроку будемо розумнішими і кмітливішими.
- Усі готові? Покажіть (піднімають об’єднані руки).
ІІ. Актуалізація опорних знань
● Скоромовки
Вчитель поч. класів
- Розпочнемо з мовленнєвої розминки. Чому? (Щоб мовлення було милозвучним і чітким).
Читання скоромовки:а) тихо; б) швидше; в)ще швидше; г) по одному; д) з окличною інтонацією; е) з питальною інтонацією.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Перевірка домашнього завдання
Вчитель англ. мови
● Бесіда про погоду
- Look at the pictures and give me the answers!
- What season is it now?
- Is it hot in winter? Is it cold? snowy? rainy? frosty? cloudy? Is the sky grey? Are the trees green? Are the trees bare? Is the ground white?
Вчитель поч. класів
● Робота в парах. Текст О. Копиленко «Переполох
- Візьміть жовті картки. Виберіть слова, які є в тексті.
1) лижі, санки;
2) мишка, жук;
3) дятел, гачок;
4) білка, ведмідь;
5) заєць, кора;
6) лисиця, гадюка;
7)переполох, сліди.
(Кожна пара обґрунтовує свій вибір і прикріплює до дошки)
● Гра «Чи вірите ви, що… Do you believe that…»
- Чи вірите ви, що в мишки багато ворогів?
- Чи вірите ви, що в дятла дзьоб і лапи міцні?
- Do you believe that skiing is good for a ride in the forest?
- Do you believe the bear was having a breakfast bunker?
- Чи вірите ви, що заєць ласує корою дерев?
- Do you believe that the fox did not want to eat a bunny?
- Чи вірите ви, що хлопці зробили переполох?
Вчитель англ. мови
● Відгадування загадок на англійській мові
Ridelles
I come with cold and snow.
But you like me and know.
(Winter)
It's blue by night,
By day it's white.
It is cold and not dry,
It falls from the sky.
(Snow)
The wind is blowing,
The snow is falling.
When all is white,
Short day and long night.
(Winter)
What kind of ball doesn't bounce?
(A snowball!)
What do snowmen eat for breakfast?
(Snowflakes)
Тhey bring a Christmas tree
(Santa Claus and Snow Maiden)
● Бесіда про розваги
Вчитель англ. мови
-And now let’s talk about what children can do in winter! Look at the pictures and repeat the words after me!
Ski, skate, sledge, make a snowman, play snowballs
Answer my questions!
- Can children ski/skate/sledge in winter?
- Yes, they can.
-Can children ride a bike/ play hopscotch in winter?
- Чи можуть зимою траплятися пригоди?
- Пригоди англійською мовою звучать adventure. А зимові пригоди?
- Хочете дізнатися, які ж пригоди можуть трапитися зимою?
ІV. Оголошення теми і мети уроку
Вчитель поч. класів
- Який розділ ви вивчаєте? Чим він цікавий?
- Сьогодні ми дізнаємося про цікаві пригоди, а саме про пригоди в хатинці лісника. Це казка Марії Людкевич
● Біографічна довідка
Ознайомлення з біографією М. Людкевич. Рекомендація творів для читання.
Марія Людкевич народилася 7 січня 1948 року в селі Нижня Липиця Рогатинського району Івано-Франківської області.
Закінчила Коломийське педучилище та Львівський державний університет імені Івана Франка.
Працювала вчителькою молодших класів, журналісткою газети «Молода Галичина». Нині — редакторка львівської газети «Галицьке юнацтво». З 1987 року — керівниця літературної студії «Джерельце» при Львівській обласній бібліотеці для дітей.
Авторка понад 30 книг, з них — 14 книг для дорослих, інші — для дітей. Це такі збірки: «Джмелятко» , «Продовження літа», «Левцеве товариство з міста Лева», «Квіткова пані», «Мудрагелія», «Несподіваний скарб», «Хто сміявся зі страхопуда», «Кольорові парасольки» та ін..
V. Робота за темою уроку. Текст «Пригоди в хатинці лісника»
Вчитель поч. класів
а) Прочитаємо і поміркуємо:
- Які пригоди трапились?
б)Гра «Передаю». Читання тексту
в) Робота над змістом
- Який жанр твору?
- Які дійові особи?
- Які пригоди трапились?
- Що вразило і розсмішило?
г) Словникова робота
- У вас можуть виникнути питання про незрозумілі слова. Прочитаймо їх, ставлячи правильно наголос
Рейтинг, зашпори, зметикувала, програма-вірус, хакери.
- Візьміть картки блакитного кольору і спробуйте об’єднати слова лівого і правого стовпчиків.
Зразок картки
Рейтинг |
з’явилось відчуття гострого болю від холоду, морозу |
Зашпори зайшли |
особи, що намагаються отримати доступ до чужого комп’ютера з метою отримання секретної інформації |
Зметикувала |
числовий або порядковий показник успішності або популярності |
Програма-вірус |
додуматися |
Хакери |
комп'ютерна програма, яка може завдавати шкоди: знищувати, пошкоджувати, викрадати дані |
VІ. Фізкультхвилинка «Snowflakes»
Вчитель англ. мови
- Stand up, take snowflakes and let’s sing a very beautiful song about a snowflake!
(діти виконують відповідні рухи)
Snowflake, snowflake,
We love snowflake,
We love snowflake,
Falling from the sky.
Snowflake, snowflake,
We love snowflake,
Falling,….
Falling on my head.
Falling on my nose.
Falling іn my hand.
VІІ. Закріплення вивченого матеріалу
● Гра «Чи знаєте ви що…?»
Учні працюють з картками рожевого кольору, де написані опорні слова: зима (winter), іній (frosty), зимові місяці (the winter months), завірюха (blizzard) (можна ці слова перекласти англійською мовою). Доповнюють твердження вчителя, зачитуючи уривки з казки.
● Гра «Коло думок»
Учні висловлюють своє ставлення до зими рідною мовою, доповнюючи речення «Мені (не) подобається зима тому, що…», або англійською мовою «I (do not) like winter because…». Діти об’єднуються в два кола.
VІІІ. Підсумок уроку
Вчитель поч. класів
- Пригоди якої пори року були описані в казці?
- Чи могли б такі самі пригоди трапитись в іншу пору року? Чому?
Вчитель англ. мови
- Які «зимові» слова з тексту назвете англійською мовою?
- Які свята нас чекають попереду?
- Привітаємо наших гостей з наступаючими святами пісенькою «We wish you a Merry Cristmas»
We wish you a Merry Christmas
We wish you a Merry Christmas
We wish you a Merry Christmas
And a happy New Year