Урок "Я досліджую світ : Про безпеку життєдіяльності. Безпечні і небезпечні ситуації"

Про матеріал
Розробка уроку "Я досліджую світ" , тема: "Про безпеку життєдіяльності. Безпечні і небезпечні ситуації". (урок містить матеріал про безпечні і небезпечні ситуації , вчить орієнтуватися і приймати рішення)
Перегляд файлу

Конспект уроку з я досліджую світ

Тема: Про безпеку життєдіяльності. Безпечні і небезпечні ситуації.

Мета: ознайомити учнів з поняттями «безпека», «небезпека» і «безпека життєдіяльності»; учити реально оцінювати небезпеку, розвивати здатність орієнтуватися в небезпечних для життя і здоров’я ситуаціях; формувати вміння застосовувати правила безпечної поведінки в процесі розв’язання ситуативних завдань; виховувати обережність, винахідливість, уміння приймати рішення в небезпечних ситуаціях.

Обладнання: малюнки та слайди до теми, плакат з номерами телефонів рятувальних служб, картки із завданнями для практичної роботи, «Притча про двох жабок», казки Михайла Коцюбинського «Про двох цапків» та «Дві кізочки».

Ключові поняття: життєдіяльність, безпека життєдіяльності, безпечна ситуація, небезпечна ситуація, безпечна поведінка.

Хід уроку І. Повторення вивченого.

1. Колективна робота.

На дошці записано незакінчені речення.

- Прочитайте і продовжте речення.

1)  Найголовніші цінності для кожної людини – це...

2)  Здоров’я не можна купити...

3)  Життя є...

4)  Життя і здоров’я потрібно...

5)  Щоб бути здоровим (здоровою), я...

2. Робота з прислів’ями.

- Розкажіть, які прислів’я і приказки про цінність життя і здоров’я ви підготували. 

II. Повідомлення теми уроку.

- Сьогодні на уроці ми говоритимемо про те, що таке безпека, небезпека і безпека життєдіяльності. Вивчимо правила безпечної поведінки. Обговорюватимемо, як діяти в деяких небезпечних ситуаціях.

III. Актуалізація опорних знань.

-   Що таке безпека? Небезпека?

-   Які небезпечні ситуації можуть виникнути вдома, на вулиці?

-   Які правила безпечної поведінки вдома і на вулиці ви знаєте?

-   Яких правил ви дотримуєтеся?

IV. Вивчення нового матеріалу.

1. Розповідь учителя з демонстрацією малюнків та слайдів,  проведенням словникової роботи.

- Упродовж дня ви займаєтеся різними справами - виконуєте роботу вдома, ходите до школи, відпочиваєте тощо. Це і є ваша життєдіяльність.

Учитель демонструє малюнки та слайди з різними видами життєдіяльності дітей. 

Життєдіяльність – це дії людини, що забезпечують умови для її існування та розвитку.

Безпека життєдіяльності – це такі умови життя і діяльності людини, коли ніщо не загрожує її життю і здоров’ю.

-Ваша життєдіяльність відбувається в оточенні інших людей і різних предметів та явищ, що можуть спричинити різноманітні ситуації.

Безпечна ситуація – це ситуація, коли ніхто й ніщо не загрожує життю і здоров’ю людини.

Небезпечна ситуація – це ситуація, що загрожує життю і здоров’ю людини.

Безпечна поведінка – поведінка людини, що не загрожує її життю і здоров’ю та безпеці інших людей.

Учитель демонструє малюнки та слайди з різними небезпечними ситуаціям: пожежа, вибух, дорожньо-транспортна пригода, ураган.

- Щоб зберегти життя і здоров’я, треба знати, які небезпеки можуть трапитися на вулиці, а які - удома, і як слід поводитися, якщо станеться якась непередбачувана ситуація. У будь-якій небезпечній ситуації не треба панікувати, а потрібно зосередитися і діяти.

image 

2. Правила безпечної поведінки

Правила безпечної поведінки:

1)                Передбачати небезпеку – це означає, що потрібно передбачити небезпечні ситуації та спрогнозувати наслідки своїх дій. Наприклад, ви переходите дорогу в недозволеному місці. Слід передбачити, що автомобіль може не встигнути зупинитися - і станеться дорожньо-транспортна пригода.

2)                По можливості слід уникати небезпечних ситуацій і не наражати на ризик своє життя і здоров’я. Так, передбачаючи, що перехід дороги в недозволеному місці може спричинити ДТП, не слід ризикувати своїм життям і здоров’ям та життям і здоров’ям інших людей - потрібно переходити дорогу по пішохідних переходах.

3)                У разі необхідності – діяти. Наприклад, якщо заблукали в лісі, то потрібно не розгубитися, а заспокоїтися і зосередитися та пригадати, що робити в такому випадку.

3. Бесіда.

- У разі небезпеки слід знати, де можна отримати допомогу. До яких рятувальних та аварійних служб і за якими номерами телефонів слід звертатися в разі небезпечних ситуацій? (Учні називають номери телефонів і відповідні служби. Розповідають, у яких випадках до якої служби слід звертатися. Учитель підсумовує сказане учнями і вивішує плакат з номерами телефонів рятувальних та аварійних служб).

101   - пожежно-рятувальна служба;

102   - поліція;

103   - «швидка медична допомога»;

104   - аварійна газова служба.

4.   Фізкультхвилинка. 

5.   Робота за підручником.

·  Опрацювання тексту і бесіда за малюнками.

·  Проведення словникової роботи. V. Закріплення матеріалу.

1.   Розгадування ребуса.

2.   Робота з прислів’ями.

3.   Робота в групах.

- Обговоріть ситуації, у яких: можна передбачити небезпеку; треба уникнути небезпеки; потрібно діяти.

Вчитель об’єднує дітей  у групи. Кожна група наводить свої приклади.

1 і 2 групи - наводять приклади ситуацій, у яких можна передбачити небезпеку.

3 і 4 групи - наводять приклади ситуацій, у яких треба уникнути небезпеки.

5 і 6 групи - наводять приклади, як потрібно діяти в різних ситуаціях.

Після завершення роботи представники кожної групи наводять учням класу приклади своїх ситуацій з подальшим їх обговоренням.

4. Практична робота.

«Як діяти в небезпечних ситуаціях?»

Обговорення і розігрування запропонованих ситуацій. Учитель обирає декількох учнів для інсценізації, об’єднує їх у групи. Кожній групі дається завдання:

1)  Прочитати ситуацію.

2)  Обговорити її в групі, тобто дати відповідь на запитання: «Як діяти в даній ситуації?».

3)  Розіграти і показати запропоновану ситуацію.

1   група. Хлопчик дивиться телевізор. Раптово з телевізора пішов дим. Як діяти?

2   група. Діти надворі знайшли пакет з якимись речами. Що їм слід робити?

3   група. Дівчинка відчула запах газу в квартирі. Як їй потрібно вчинити?

Після завершення роботи учні презентують невеличкі сценки. Переглянувши їх, решта учнів відповідає на запитання вчителя.

image 

image 

5.   Робота в зошиті

Самостійне виконання завдань 

6.   Колективна робота.

- Закінчіть речення.

1)  У разі пограбування слід звертатися...

2)  При пожежі дзвонити за номером телефону...

3)  Якщо на вулиці людині похилого віку стало зле, потрібно викликати...

4)  Якщо в квартирі чи будинку чути запах газу, треба...

image 

7. Опрацювання літературних творів. 

а) Притча «Про двох жабок».

Слухання й обговорення притчі.

Одного дня дві жабки впали до глечика зі сметаною. Одна з них подумала, що це кінець, - і загинула. А друга почала борсатися, аж поки збила грудочку масла. Тоді вона відштовхнулася від неї та вистрибнула з глечика.

- Чого навчає ця історія?

б) Казки Михайла Коцюбинського «Про двох цапків» та «Дві кізочки».

8. Робота в групах (або парах).

Обговорення ситуацій.

1) Хлопчик пішов до магазину, щоб купити хліба й молока. У руках він тримав гаманець. Підійшовши до магазину, він побачив підозрілу компанію молодиків. Вони курили, пили пиво й голосно лаялися...

- Обговоріть усі можливі варіанти поведінки хлопчика і небезпечні ситуації, які можуть статися.

2) Марійка залишилася вдома сама з маленькою сестричкою. їх покликали гуляти подруги. Дівчатка швидко вийшли надвір. - Обговоріть можливу поведінку дівчаток.

1)  Дівчатка пішли гуляти без попередження батьків.

2)  Вийшовши з квартири, не зачинили двері на ключ.

3)  Пішли з квартири і не вимкнули телевізор, світло.

-   Що може статися?

-   Як уникнути небезпеки?

VI. Підсумок уроку.

-   Що таке безпека? Небезпека? Безпека життєдіяльності людини?

-   Які небезпечні ситуації можуть виникнути вдома і на вулиці?

-   Що слід робити, щоб не бути винуватцями небезпечних ситуацій?

-   Назвіть номери телефонів рятувальних та аварійних служб.

 

Додаток

image 

image

image 

image

image 

image

pdf
Додано
31 січня 2023
Переглядів
3874
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку