Розробка уроку з інтегрованого курсу «Я досліджую світ» «Як живуть тварини восени» 2 клас

Про матеріал
Мета. Розширювати та уточнювати знання дітей про життя звірів восени, про зміни, що відбуваються в їхньому житті; розвивати спостережливість, уміння порівнювати, узагальнювати, вміння працювати в групі, парі; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати любов до тварин та бажання допомагати тваринам у зимовий період. Тип уроку: урок відкриття нових знань. Очікувані результати: Розрізняє предмети неживої і живої природи. Розуміє про різноманітність живих організмів. Встановлює найпростіші взаємозв’язки між живими організмами і навколишнім світом. Обладнання: календар природи, мультимедійний комплекс, клей, картки для групової і парної роботи, щоденники вражень, м’яч, скринька з пластмасовими або паперовими тваринами, музичний супровід, листочки та дерево самооцінки (з годівницею).
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Розробка уроку

з інтегрованого курсу

«Я досліджую світ»

«Як живуть тварини восени»

 

 

 

Кравцова Олена Олександрівна

вчитель початкових класів

Вовчоярівського НВК (ЗНЗ-ДНЗ)

Попаснянської РДА

Луганської області

 

 

 

 

2019

 

За Типовою освітньою програмою для закладів загальної середньої освіти

під керівництвом Савченко О.Я.

1 клас НУШ

Інтегрований курс «Я досліджую світ»

За підручником «Я досліджую світ» Н. Бібік, Г. Бондарчук

Урок № 13

Тема. Як живуть тварини восени

Мета. Розширювати та уточнювати знання дітей про життя звірів восени, про зміни, що відбуваються в їхньому житті; розвивати спостережливість, уміння порівнювати, узагальнювати, вміння працювати в групі, парі; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати любов до тварин та бажання допомагати тваринам у зимовий період.

Тип уроку: урок відкриття нових знань.

Очікувані результати:

Розрізняє  предмети неживої і живої природи.

Розуміє про різноманітність живих організмів.

Встановлює найпростіші взаємозв’язки між живими організмами і навколишнім світом.

Обладнання: календар природи, мультимедійний комплекс, клей, картки для групової і парної роботи, щоденники вражень, м’яч, скринька з пластмасовими або паперовими  тваринами, музичний супровід, листочки та дерево самооцінки (з годівницею).

Хід уроку

І. Ранкове коло

1. Вітання «Подарунок». Всі сидять на килимку.

- Любі діти! Вранці ви позначили свій настрій на смайликах, у всіх він сьогодні різний. А зараз давайте подаруємо посмішку своєму сусідові зліва, для того щоб покращити йому настрій, який допоможе впоратися з усіма завданнями і бути успішним на уроці. І я вам дарую  свою посмішку.

- Як гарно і сонячно стало у нашому класі, скажімо хором «Бажаю всім успіхів!».

ІІ. Доклад синоптиків. Лунає тихо пісня «Диво осінь». Переведення стрілочок на календарі природи.

-Діти, яка зараз пора року?

- Який місяць? Яке число?

- Який день тижня?

- Який стан неба?

-Тепло чи холодно надворі?

- Чи змінився ваш одяг порівняно з літом? Чому?

- Чим вам подобається осінь?

- Який настрій викликає у вас ця золота пора?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

  1. Лунає загадкова осіння мелодія «Танок дощів». Гра "Здогадайся, що це?
  • Діти, до нас надійшла новою поштою ось ця чудова скринька. Але що в ній, не знаю. Спробуйте здогадатися, що усередині. (Передають по колу скриньку і називають свої здогадки. Вчитель надає підказки.)
  • Вони відносяться до живої природи.
  • Мають різну будову тіла.
  • Зимують по-різному.
  • Розмножуються.
  • Харчуються.
  • Різні види пересування.
  • Бувають свійські і дикі.

- Правильно, дітки, це тварини! (відкривають скриньку і кожний обирає собі тваринку за бажанням, унаслідок вибору, автоматично діляться на групи: «Звірі», «Комахи», «Птахи» і «Риби»)

- Прошу вас зайняти свої місця за круглими столами.

2. Вправа на зосередження уваги «Дятел» (вчитель вистукує ковпачком ручки певний звуковий ряд, а учні мають повторити його).

3.Робота у групах. Вправа «Попереднє керівництво»

- Сьогодні на уроці ми поговоримо про те, як живеться тваринам восени. У вас на столах лежать листочки з тваринами вашої групи (ДОДАТОК 1). Вам необхідно знайти місця зимівлі тваринок  і відповідно приклеїти їх.

4. Повторення правил роботи у групах.

Похожее изображение

(Учні працюють у групах, а потім після перегляду відео перевіряють правильність виконаної роботи).

5.  Мозковий штурм.

  • - Що на ваш погляд страшніше для тварин: голод чи холод?

6. Перегляд відео «Віртуальна школа. Як тварини готуються до зими» (https://youtu.be/K-E-F_7HABU), https://www.youtube.com/watch?v=Trx86kplw9E  або власної презентації.

ІV. Фізкультхвилинка

Гра «Передай м’яч» (звучить німецька пісня про тварин) https://youtu.be/1tB5xl2t7wQ

Учні під музику передають у колі м’яч, коли музика зупиняється, на екрані з’являється картинка з твариною. Учень має сказати де вона зимує.

  • Картинка курки
  • Картинка індика
  • Картинка корови
  • Картинка кішки
  • Картинка їжака
  • Картинка вівці

- Яка із даних тваринок була зайва і чому? (Їжак, всі інші тварини свійські)

V. Закріплення вивченого матеріалу.

1.  Робота в парах «Знайдіть зайве» (Додаток 2)

- Чому ви вважаєте цю тваринку зайвою? Обговорення в парах.

2.Робота за підручником, с. 22 – 23

  • Розгляньте малюнок і назвіть тварин, яких ви можете зустріти восени. (горобець, лис, заєць, вовк)

Робота у щоденнику вражень .

  • Уявіть, що ви перетворилися на цих тваринок і зараз на лісовій галявині зустріли царівну Осінь, яка здійснює бажання. Про що б ви її попросили? Намалюйте у щоденнику вражень свої побажання.
  • Якби я був горобчиком восени, я хотів би …
  • Якби я була лисичкою восени, я хотіла б …
  • Якби я був зайчиком восени, я хотів би …
  • Якби я був вовчиськом восени, я хотів би …
  1. Енерджайзер «Осінь в лісі»
  • Уявіть, що ми з вами фотографи. Бадьоро крокуємо лісом (учні пересуваються по класу). Краса осіннього лісу вражає. Дерева стоять в золоті  (фотографуємо). Калинові кущі — незвичного, червоного кольору. (фотографуємо)
  • Тільки хвойні — ялини та сосни — цілий рік стоять зелені. (фотографуємо)
  • Стрижі, ластівки, зозулі, журавлі, качки, гуси та лебеді відлітають у вирій. (фотографуємо) Вони повернуться тільки навесні, коли вдома стане тепліше та з’являться комахи для їхнього прожитку.
  • Щоб не голодувати взимку, білка зносить в дупло ягоди, гриби, горіхи, жолуді. (фотографуємо)
  • Їжачок переносить припаси до нірки, нанизуючи їх на свої голки. (фотографуємо) Ведмідь готує собі барліг, щоб проспати в ньому до весни. (фотографуємо)
  • А заєць змінює сіру шубку на білу, щоб непомітно гризти кору в засніженому лісі. (фотографуємо)
  • Нещодавно пройшов дощ, тому це саме та пора, щоб збирати маслюки, опеньки, лисички та білі гриби. Всі ми взяли з собою по величезному кошику в надії на великий «урожай» грибів, збираємо…( і фотографуємо один одного)
  • А ось за деревом вовк. Він хижак та ще й голодний. Прощавай, осінній ліс! Мерщій додому!
  1. Вправа на зосередження уваги «Комарик». Вчитель з усіма учнями потирає долоньки одна об одну та вимовляє «Ш-ш-ш» і потім всі мають разом з вчителем плеснути один раз. Якщо не вийшло  в «унісон» плеснути – починають 2, 3 спробу.
  2. Гра «Так чи не так?"

Зіграти хочеться мені

З вами, друзі, в «так» чи «ні».

  1.                         Восени білочка робить собі запаси на зиму. (Так)
  2.                         Ведмідь цілу осінь запасається ягодами. (Ні)
  3.                         Хом’ячок інколи взимку прокидається, щоб поїсти. (Так)
  4.                         Вовка ноги годують. (Так)
  5.                         Зайчик, лисиця та вовк восени линяють. (Так)
  6.                         Бобер не робить запасів восени, бо взимку спить. (Ні)
  7.                         Борсучок вистилає свою нірку листочками і цілу зиму спить. (Так)
  1. Гра «Осінні турботи»

- У кожного з вас на столі лежить тваринка. На кожну з них чекають різні осінні турботи. Подумайте і правильно розподіліть тварин за групами (учні прикріплюють тварин до таблиці).

Роблять запаси на зиму

Цілу зиму сплять

Взимку активні

Змінюють місце проживання

 

Картинки по запросу корзинка

Картинки по запросу кроватка

Картинки по запросу активность

Похожее изображение

 

 

 

 

 

6. У світі цікавого (підготовлені спікери або ті діти, які вміють читати)

Хто перший?

Взимку обсяги їжі значно скорочуються, саме тому багато звірят починають готуватися до холодів ще з осені, а деякі розпочинають займатися заготівлею харчів з літа. Найпершими збирають запаси гризуни: мишки, бурундуки, бабаки.

Уже влітку вони шукають по всьому лісу зернятка, горішки, відкладаючи їх у нірки. Це дає їм можливість всю зиму сидіти у своїй домівці, не виходячи назовні. Майже весь час гризуни сплять, перериваючи сон лише для того, щоби підкріпитися.

Кому не страшні морози?

Лисички, зайці і вовки до морозів практично не готуються, бо проводять зиму на ногах у пошуках їжі. Зайченята лише перевдягаються: змінюють сірий кожушок на білий, щоб хижаки не помічали їх на сніговій ковдрі. Дуже цікаво спостерігати за тим, як звірі готуються до зими, адже у кожного є свої секрети.

Лисички й вовки

Лисички й вовки колір шубки не змінюють, але хутро у них стає більш густим і пухнастим: так легше пережити люті морози. Вовки збираються в зграї, бо їм так набагато зручніше виживати взимку. Хитрі лисички шукають будь-які вільні нірки, щоб перепочити й сховатися від заметілі.

Бобри й білочки

Білки й бобри не впадають у сплячку, але підготовку проводять відповідально. Бобри живуть великими сім’ями, всі разом вони будують поблизу води собі затишні хатинки, поряд з якими складають свою їжу – гілочки з дерев. Також вони харчуються корінням рослин, котрі ростуть у воді.

Цікаво, як білка готується до зими? Руді мешканки лісу не впадають у сплячку, хоча й проводять багато часу у своїх помешканнях – дуплах, котрі вони облаштовують високо на деревах .

Білка змінює колір своєї шубки з рудого на сіруватий для маскування від хижаків. Що ж їсть білочка взимку? На період холодів цей гризун запасається такими пожитками: жолуді, гриби, горішки, зернятка.

Розкажемо про ведмедика

Ведмеді заздалегідь облаштовують свій дім. Вони шукають печери, яри, куди зносять листя, гілки, мох, зверху роблять собі м’який матрац з ялинкових гілочок. Коли випадає сніг, він маскує ведмежу схованку й зберігає в ній тепло .

Ведмеді не роблять запасів їжі, але восени вони дуже активно харчуються горіхами, рибою, щоб накопичити якомога більше жиру на час зимівлі. Насправді хижак не спить, а дрімає, і в разі необхідності може вийти з барлогу. Саме взимку у ведмедиці з’являються маленькі ведмежатка.

VІ. Підсумок уроку, рефлексія.

1. Рефлексія. Гра «Розкажи про…»

- Сьогодні ви  відкрили для себе якісь таємниці із життя тварин. Що ви дізналися нового про…(вчитель демонструє на проекті зображення тваринки)

Продовж  речення: 

Сьогодні я дізнався …

Мене здивувало…

Мені захотілося …

2. Аналіз роботи

Дерево самооцінки (з годівницею)

  • У кожної групи три види опалого осіннього листя (жовте, червоне і зелене). Дітям потрібно приклеїти вибраний листочок на дерево.

 (жовтий) – Хто для себе зробив відкриття і відчував себе впевнено?

(зелене) – Хто помилявся, але  зрозумів і виправив помилки?

 (червоне) – Кому було складно?

  • Яке чудове осіннє дерево у нас з вами вийшло? Сонячний настрій панував весь час. Ваша робота на уроці була такою ж гарною, як це дерево.

        На нашому кленочку є годівниця для птахів – це невелика конструкція-їдальня  ддя живлення пернатих, яка буде збирати навколо себе безліч зголоднілих і бідуючих птахів під час холодів. Вона може врятувати  багато життів. Запропонуйте вашим батькам зробити таку годівничку разом з вами та розмістіть її на будь-якому дереві у власному дворі. І наостанок я приготувала слова для вас:

Починайте, дітки, нарешті відчувать,
Що для когось крихта — це дрібниця,
А для пташки — жить чи замерзать.

 

 

 

 

 

ДОДАТОК 1

Звірі

Картинки по запросу картинка медведь

Картинки по запросу картинка берлога

Похожее изображение

Похожее изображение

Картинки по запросу картинка белка

Похожее изображение

Похожее изображение

Картинки по запросу картинка заяц где зимует

Птахи

Картинки по запросу картинка соловей

Картинки по запросу картинка африка

Картинки по запросу картинка синичка

Похожее изображение

Картинки по запросу цапля фото

Похожее изображение

Похожее изображение

Картинки по запросу дубовый зимний лес

 

 Комахи 

Картинки по запросу картинка мураха

Картинки по запросу картинка мурашник

Картинки по запросу картинка сонечко жук

Картинки по запросу картинка кора дерева

Похожее изображение

Картинки по запросу картинка вулик взимку

Картинки по запросу картинка муха

Похожее изображение

 

Риби

Картинки по запросу картинка щука

Похожее изображение

Картинки по запросу картинка карась

Похожее изображение

Картинки по запросу картинка окунь

Похожее изображение

Похожее изображение

Картинки по запросу зимует сом

 

Додаток 2

Робота в парах «Знайдіть зайве»

 

Робота в парах «Знайдіть зайве»

 

 

Робота в парах «Знайдіть зайве»

 

 

Робота в парах «Знайдіть зайве»

 

 

docx
Пов’язані теми
Я у світі, Розробки уроків
Додано
13 жовтня
Переглядів
222
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку