Тема: Я і мої емоції ( Світ моїх почуттів)
Мета: Познайомити учнів з емоціями: радістю, горем, гнівом, здивуванням. Вчити дітей розрізняти емоції за схематичними зображеннями; розуміти свої почуття, інших людей. Продовжувати вчити дітей передавати потрібний емоційний стан; вчити слухати і розуміти музичні та віршовані твори. Розвивати емпатію, увагу. Виховувати у дітей доброту, співчуття, до душевного стану інших.
Обладнання: Предметні малюнки, аудіозапис, піктограма (смайлики).
Хід заняття
І. Організація класу
- Сядьте рівненько. А тепер поверніться один до одного, посміхніться… і тепер з гарним настроєм починаємо.
ІІ. Оголошення теми і завдання заняття
-
А поговоримо ми з вами про почуття, емоції. Про душевний стан людини.
ІІІ. Основна частина
-
А як ви думаєте, про що це йтиме мова на занятті? (Відповіді учнів)
-
Що ж, ви сказали правильно. Наше заняття буде присвячене світу наших переживань. Адже все, що нас оточує, викликає у нас певні переживання.
-
Огляньтесь навколо. Вам у класі як? (Відповіді учнів)
-
А погода вам сьогодні подобається? Чому? (Відповіді учнів)
-
А якщо поглянути у зошити кожному. Від цього буде приємно чи ні? (Відповіді учнів)
-
Тож давайте зробимо перший висновок: наші переживання виражаються в почуттях і емоціях. Про це підказують нам різні ознаки. Які ж саме?
-
Погляньте на дошку. Це піктограми. Скажіть, а ви знаєте, що таке піктограма? (Відповіді учнів)
-
Піктограма – це схематичне зображення, яке передає певну подію.
-
В нашому випадку це смайлики.
-
А подивіться на них і скажіть, яке обличчя, що показує? (Додаток 1)
(Демонстрація піктограм та їх обговорення)
-
Давайте спробуємо зобразити на своїх обличчях подібні переживання.
(Учні зображують емоції відповідно до смайлика, який демонструє вчитель)
-
Переживання можна демонструвати не тільки за допомогою обличчя, а і за допомогою голосу.
-
Давайте і ми спробуємо. Для цього згадайте, який вірш ви недавно вчили?
-
А ви його пам’ятаєте?
-
Давайте його прочитаємо так грізно, сердито.
-
Тепер з сумом.
-
Тепер весело.
-
А хто зможе цей вірш передати взагалі без всяких емоцій?
-
А тепер хто прочитає його так як треба?
-
Молодці! З цим завданням ви дуже добре справились!
-
А тепер послухаємо казку.
-
В одній казковій країні жили були хлопчики. Всі були дуже різними і звали їх також неоднаково: Веселунчик, Сумненький, Буркотунчик, Злюнчик, Дивунчик. Кожен хлопчик жив у своєму будиночку. Інколи вони ходили один до одного в гості.
-
Сьогодні ми завітаємо тільки до двох з них.
-
Подивіться на їх фото і скажіть до кого ми завітаємо? (Відповіді учнів) (Додаток 2)
-
А як ви здогадалися що це саме вони? (Відповіді учнів)
-
А тепер давайте послухаємо музику
(слухання веселої музики)
-
Про що ви думали, коли слухали музику?
-
Що відчували?
-
Що хочеться робити під таку музику?
-
Я помітила, що коли ви слухали цю музику у вас на обличчях була усмішка, радість. А чому так?
ІV. Підсумок
-
Ви всі великі молодці! Ми з вами дуже багато зробили за це заняття.
-
Так від чого ж залежать людські переживання? (Відповіді учнів)
-
У чому вони проявляються? (в почуттях та емоціях)
-
Дійсно так!
-
Я вам бажаю, щоб у вас був тільки гарний настрій, щоб вам було завжди весело!
-
На цьому наше заняття закінчене!
Додаток 1
Додаток 2