Дана розробка допоможе виховувати в учнів почуття патріотизму, любові до рідного краю, познайомить з державними символами України, сприятиме формуванню поваги та гордості за Батьківщину та її символіку;познайомить учнів в класній родині, ознайомить з правилами роботи на уроці
Глущенко Лариса Борисівна
вчитель початкових класів
загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів
: Я ЛЮБЛЮ СВОЮ УКРАЇНУ…
(перший урок для учнів 1 класу)
МЕТА: виховувати в учнів почуття патріотизму, національної гордості, любові до рідного краю, формувати переконання у нетлінності духовних скарбів народу, повагу до символів України; спонукати учнів до усвідомлення ними необхідності бути корисними своїй державі; розвивати мислення, мовлення, пам’ять.
ОБЛАДНАННЯ: зображення державних символів України,роздатковий матеріал, аудіозапис пісні, зображення калини.
ХІД УРОКУ
І.Орг. момент.
- Шановні батьки, гості, діти, сідаємо зручно, урок розпочинаємо.
Добрий день, мої любі діти!
Ви прийшли нині в перший клас
Вчитись будете і радіти,
І рости кожен день і час.
Школа двері для вас відкрила,
І запрошує вчитись вас,
Бо знання – то велика сила!
То ж навчайтеся! В добрий час!
Дорогі мої першокласники! Сьогодні ви стали учнями нашої школи, сьогодні розпочинається ваше шкільне життя. Я вітаю вас з першим шкільним днем, з першим шкільним святом,. Адже сьогодні наша держава святкує день знань і науки. Школа радісно вас зустріла і усміхається усіма віконцями до своїх дітей. Вона подарує вам багато нових знань, розкриє багато секретів. Ви пройдете багатьма стежками, і завжди поряд з вами усі 4 роки буду я – ваша перша вчителька
ІІ. Знайомство.
ПРАВИЛА ЖИТТЯ В НАШІЙ РОДИНІ»:
Треба добре дітям знати:
В школі вчать дітей читати,
І писати будуть вчити,
На екскурсії водити.
Будуть вчити рахувати,
Танцювати і співати.
Нас навчать, як в світі жити,
З усіма дітьми дружити.
Вчать ушколі працювати,
Труднощі перемагати.
Завжди правду говорити,
В світі лиш добро творити.
ІІІ. Робота за темою урока.
-Діти, сьогодні у вас свято. Ви вперше прийшли до школи на свій перший справжній урок.
Давайте разом послухаємо пісню.
1. Пісня про Україну.
Про що ця пісня?
2. Павутинка до слова Україна
Що ви уявляєте при слові Україна?
Зараз ми перевіримо, що ж ви знаєте про нашу країну
3. Мозковий штурм.
-Як називається наша країна?
-Яка столиця України?
-Де ми з вами живемо?
-Як називається наше село?
-Як район?
-А в якій області ми живемо?
-Так в якій країні ми живемо?
Кожна країна має свої цінності – символи. Україна також їх має. Які символи нашої країни ви знаєте?
4 Послухайте легенду про Україну.
Жила собі жінка. І мала вона трьох синів. Сини зростали чесними,
сміливими, дуже любили свою неньку і готові були віддати за неї своє життя. Виросли сини і розійшлися по світах, прославляючи свою матір. Найстаршому матір подарувала на згадку про себе золоту корону з трьома промінцями. Корона зігрівала людей, вела вперед, показувала шлях до кращого життя. За цю трипроменеву корону люди дали першому синові ім’я Тризуб. Середньому сину мати дала в дорогу блакитно жовтий одяг. Сміливий та сильний був середній син, і прославив він свою матір добрими звитяжними (героїчними вчинками). Люди запам’ятали його і прозвали Прапором. А найменший син отримав у дарунок від матері соловейків голос. І де б він не був, усюди лунала його дзвінка урочиста пісня. За цей голос і величний спів люди дали йому ім’я Гімн. Так і донині по всьому світу золотий тризуб, синьо-жовтий прапор і урочистий гімн прославляють рідну неньку – Україну. Вони стали державними символами України.
- Герб, Прапор і Гімн – три основні національні символи України.
- Розгляньте зображення Герба України. На що він схожий? Число „три” завжди вважалося казковим, чарівним. У народних казках йдеться про трьох богатирів, три бажання, які виконують чарівники, три дороги, що лягають перед казковими героями. Отже, у тризубі відображено триєдність життя. Це Батько-Мати-Дитя. Вони символізують собою Силу- Мудрість-Любов.
- Розгляньте зображення Прапора України. Якої він форми? Які кольори ви
бачите на українському прапорі?
- Пригадайте, що означають ці кольори?
- Жовтий колір – це колір пшеничної ниви, колір хліба, зерна, що дарує
життя всьому сущому на землі, це колір жовтогарячого сонця, без
лагідних променів якого не дозрів би, не заколосився б хліб. Це символ
достатку українського народу.
- Блакитний, синій колір – це колір ясного, чистого, мирного неба. Це колір
води, без якої не дозрів би хліб. І ще – це колір миру.
- Що таке Гімн?
- Як називається Гімн України?
- Гімн – це найголовніша пісня держави. З гімну починають урочисті збори, свята, надзвичайні масові події, гімном їх і закінчують. Це хвалебна пісня своїй Батьківщині в якій народ висловлює побажання бути вільним, щасливим, жити в достатку.
Наша країна , уряд піклуються про своїх людей, дітей, тому і зробили ось такі умови для вашого навчання .А ви в свою чергу повинні добре вчитися, прославляти свою Батьківщину.
І перше повинні не забувати про
5. «ПРАВИЛА ДЛЯ УЧНІВ»
Лінькам волі не … (давай)
А далі вмиватись і чистити … (зуби)
Своєчасно йди до … (школи)
Розпочинається … (урок)
Зайде вчитель, треба … (встати)
6. Сісти дозволить треба (сідати)
А тільки руку … (підніми)
8. Щоб не сутулилася спина,
Сядемо рівно неодмінно.
6. ГРА «ДОБРИЙ ДЕНЬ» .
7. ЗАГАДКИ.
Діточки довкола. Це наша люба… (школа)
Озветься – тиша йде у клас, озветься ще раз – гомін.
Щоб не спізнитись на урок нам голос подає … (дзвінок)
І ми радо поспішаєм не в садок, а на … (урок)
Він хоче нас навчити любити край чудовий свій,
Це мудрий наш … (учитель)
Як піде у перший клас.
Бо хоч завжди він мовчить,
Та читати всіх навчить … (буквар)
8. ГРА «ХТО БІЛЬШЕ»
(яка з команд назве більше речей які потрібні в школу)
Тепер ми з вами одна шкільна сім’я, одна родина. Кожна сім’я має альбом, де зберігає свої фотокартки. Ми теж будемо зберігати свої надбання .Сьогодні ви вперше намалюєте на аркушах свої маленькі долоньки, які ми будемо зберігати протягом навчання в початковій школі.
ІV.Підсумок уроку.
-Про що ми говорили сьогодні на уроці?
-Що найбільше вам запам’яталося?
Найсвітліша дорога в світі-
Це дорога до знань, до школи.
Пам’ятайте це, любі діти,
Не забудьте цього ніколи!
Використані джерела
Г.Й. Горинь, Р.Ф. Кирчива.- Львів:Фенікс 1994. – 608 с.
2. Уроки з народознавства : Посібник /Упоряд. М.К. Дмитренко,
Г.К. Дмитренко. –К. : Ред. Часопису «Народознавство», 1995. – 224 с. –
Бібліограф. В кінці ст..
3. Перший урок для учнів 1 класу «Я люблю свою Україну». І.М.Гриценко