Урок ЯДС на тему: "Водойми України".

Про матеріал
Розробка містить роботу в групах, роботу з хибними та істинними твердженнями, метод Джигсоу, загадки
Перегляд файлу

Тема:    Водойми   України

Мета:  Повторити  і розширити поняття про водойми України,

їх різноманітність ( джерело, річка – її будова. Озеро,                         болото, море ) значення та охорону ; продовжувати формувати вміння учнів працювати з фізичною картою, зошитом, підручником;

розвивати  логічне та креативне вміння мислити, працювати в групі ;

виховувати любов до природи, бережливе ставлення до її багатств.

Обладнання:  фізична карта України, атласи, підручник, зошит,

                        лінійки для оцінювання, завдання для групової 

                        роботи, проектор, екран

Тип  уроку:  урок засвоєння нових знань

 

                           Хід  уроку

 

І    Організаційна частина

  1. Привітання

-         Погляньте, діти один на одного добрими очима

-         Подаруйте один одному посмішку

-         А тепер з цією посмішкою поверніться до наших гостей і привітайтесь.

-         Ми продовжуємо з вами вивчати тему

  « Наша Батьківщина  - Україна» і епіграфом до нашого

уроку будуть слова Василя Симоненка:

 « Україно! Доки жити  буду, доти відкриватиму тебе»

 

Сьогодні на уроці ми будемо працювати за таким планом:

  1. Фенологічні дослідження
  2. Перевірка домашнього завдання
  3. Попрацюємо в групах
  4. Відпочинемо
  5. Закріпимо наш матеріал
  6. Підсумок уроку
  7. Домашнє завдання

На нашому уроці сьогодні буде працювати довідкове бюро

 

  1. Фенологічні дослідження 

-         Розпочнемо наш урок, як і завжди повідомленням синоптика

  1. Перевірка домашнього завдання

-         Наступним кроком нашої  роботи буде перевірка домашнього завдання

-         Яку тему ми вивчали на минулому уроці? ( форми земної поверхні України)

-         Перед кожним з вас лежить аркуш паперу, на якому ви будете працювати

-         Я вам буду називати різні твердження

-         Ваше завдання знайти істинні та хибні твердження

-         Якщо твердження вірне ставимо +, хибне -

  1. Україна розташована на материку Євразія (+)
  2. Рівнина це територія суші, що має рівну поверхню (+)
  3. Рівнини поділяють на низовини і височини (+)
  4. Горб – це невелике заглиблення з крутими схилами (-)
  5. Через роки схили ярів заростають рослинами і перетворюються на балки (+)
  6. Ділянка земної поверхні високо піднята над рівнинами це

яр (-)

  1. Ряд гір -  це гірський хребет (+)
  2. Гори бувають тільки високі (-)

         взаємоперевірка

  (кожна вірна відповідь оцінюється в 0,5 бала)

-         Відмітьте свої бали на лінійці оцінювання

 

 ІІ    Мотивація навчальної діяльності 

-         Давайте пригадаємо, що на карті позначають жовто- коричневим кольором?

-         Чому їх позначають такими кольорами?

-         Що позначають зеленим кольором? (рівнини)

-         Діти, на карті є ще один колір.

-         Послухайте вислів  французького письменника Антуана де Сент- Екзюпері:

 «…у тебе ні смаку, ні кольору, ні запаху, тебе неможливо описати, тобою втішаються не відаючи, що ти таке. Не можна сказати, що ти необхідна для життя: ти і є життя… Ти – найбільше багатство в світі»

-         Подумайте і скажіть  про що він міг так сказати?

-         А як ви думаєте – вода, хіба це тільки та рідина, що налита в склянку?

-         Це океан, який вкриває ¾ нашої планети. Хмари, хмаринки, тумани, що несуть вологу всьому живому на земній поверхні.

-         Це сніги на гірських хребтах, річки та озера, джерела і криниці болота та льодовики  -  адже це також вода.

-         Ви знаєте, що життя дуже різноманітне, але воно є тільки там, де є вода: солона і прісна, прозора і каламутна, рідка,  тверда та у вигляді пари вона є в нас і навколо нас.

-         А чи хотіли б ви зробити нові відкриття про водойми?

-         Отже  тема над якою ми з вами сьогодні будемо працювати так і називається  « Водойми України»

 

 ІІІ   Повідомлення теми і завдань уроку

-         Чи зацікавила вас тема  уроку?

-         Тож давайте спробуємо назвати водойми, які ви знаєте

Діти називають водойми ( річки, озера, моря, болота, джерела, водосховища, ставки )

 

ІV  Практична робота в групах

-         Сьогодні з вами ми будемо працювати експертними групами

( метод Джигсоу )

-         У кожного з вас є певний номер

-         Ви за своїми номерами маєте створити групу експертів

-         Кожна група буде вивчати якусь водойму

-         Потім ви повернетеся до своїх постійних груп, де кожен розповість своїм друзям, що нового дізнався   (діти збираються в групи)

 

-         А щоб нам краще працювалося  ми з вами трішки відпочинемо

(фізкультхвилинка) слайд

 

-         Яку саме водойму буде вивчати група ви дізнаєтесь  коли відгадаєте загадки

                     Під горою, під крутою

                     Не ріка тече струною

                     Це холодна  б’є вода

                     Із старого … ( джерела )

 

                    Синя стрічечка блищить

                    Щось тихенько гомонить

                    І біжить собі, біжить

                    Не зупиниться й на мить  (річка)

 

                    Серед поля лежить дзеркало

                    Скло голубе, а рама зелена  (озеро)

 

                 

                        Не море, не земля

                        Човни не плавають

                        І ходити не можна  (болото)

 

                        Кругом біда, а з питвом біда

                        Хто знає коли це буває ?   (море)

 

 

-         На партах у вас лежать інформаційні листки, за якими ви маєте працювати

-         Ну що ж починаємо працювати. На виконання цього завдання вам дається 7 хвилин.

(діти починають роботу під музику) слайд

 

Інформаційні листки

 Група «Джерела»

  1. Опрацювати  матеріал підручника
  2. Що таке джерело ?
  3. Як утворюється джерело ?
  4. Де утворюються джерела ?
  5. Робота в зошиті

 

Група  «Річки»

  1. Опрацювати матеріал  підручника
  2. Яку будову має річка ?
  3. Як визначити лівий і правий берег річки ?
  4. Назвати великі річки України
  5. Показати їх на карті
  6. Робота в зошиті

 

Група «Озера і болота»

  1. Опрацювати матеріал підручника
  2. Що таке озеро ?
  3. Де в озерах береться вода ?
  4. Назвати озера, які є в Україні та які вони бувають
  5. Що таке болото ?
  6. Де в Україні найбільше боліт ?
  7. Робота в зошиті

 

Група «Моря»

  1. Опрацювати сторінки підручника
  2. Що таке море ?
  3. Які є моря в Україні ?
  4. Чому морська вода солона на смак ?
  5. Показати моря на карті
  6. Чи можна Україну назвати морською державою ?
  7. Робота в зошиті

 

-         А тепер ,будь ласка, поверніться в свої постійні групи. І кожен поділіться інформацією, яку ви почули та запам’ятали.

 

V  Презентація робіт

 

-         Отже ми з вами знаємо, що водойми це…(слайд)

Одна з груп презентує свою роботу .  Довідкове бюро доповнює відповіді цікавими відомостями. (по 1 балу)

 

-         А зараз одна з груп нам розповість що вони нового запам’ ятали тобто презентує свою роботу

Джерела (слайд)  довідкове бюро

 

Річки (слайд)  довідкове бюро

-         Нашому довідковому бюро було дане завдання:

-         Уважно роздивитися карту України і подумати на що, або на кого вона схожа, та скласти невеличку розповідь

 

Озера (слайд)  довідкове бюро

 

Моря (слайд)  довідкове бюро

 

Отже група, яка презентувала свою роботу, та наше довідкове бюро отримують по 2 бали помітьте це на своїх лінійках

 

  Закріплення ти узагальнення знань

-         А для того, щоб ви ще краще засвоїли матеріал

У  кожної  групи  є ще одне завдання

 

1гр – з’єднай       Чорне  Азовське        озера

                              Дністер Дунай          моря

                              Світязь  Ялпуг          річки

 

2гр – згрупуй  назви : озера, річки, моря

Прип’ять, Сиваш, Дунай, Чорне, Світязь, Ялпуг, Псел, Ворскла, Азовське , Синевір, Дніпро.

 

3 гр – знайди помилку

Річки України – це Дунай, Ялпуг, Світязь, Дніпро, Десна, Південний Буг,

 

4 гр –дай відповіді на питання

1.  Чому джерельна вода холодна і чиста?

2.  Скласти схему утворення джерела

 (по 1 балу)

 

-         А  дізнатися чи гарно ви попрацювали сьогодні на уроці нам допоможуть тестові завдання (вірна відповідь 0,5 бала)

  1.  Частина океанну, яка врізається в сушу – це :

 

а) річка      б) море     в) озеро

 

  1. Водойма, яка виникає в природних заглибинах на поверхні Землі -  це :

 

а) болото    б) джерело     в) озеро

 

  1. Витік, гирло, русло, ліва притока, права притока -  це будова :

 

а) річки     б) озера     в) джерела

 

  1. Місце, де на поверхню Землі витікає підземна вода називається

 

а) річкою     б) джерелом     в) болотом

 

  1. Ділянка надмірно зволоженої поверхні, з якої добувають

торф – це :

 

а) річка     б) море     в) болото

 

  1. Найбільша річка України

 

а) Прип’ять    б) Дніпро     в) Десна

 

  1. Ялпуг, Світязь, Синевір – це :

 

а) моря     б) річки    в) озера

 

  1.  Найбільше море

 

а) Чорне море      б) Азовське море

 

 

VІІ   Підсумок  уроку

 

-         Отже ми з вами познайомилися з водоймами України

-         А як ви думаєте наша Україна – багата на водойми ?

-         Подивіться ще раз на карту України

-         Що переважає на карті суша чи вода?

-         А чи потрібно берегти воду і водні ресурси ?

-         Як ви бережете ?

-         Чому потрібно берегти воду, а водойми охороняти від забруднень ?

 

-         І знову увага !  Продається ще 1 бал за вірну відповідь

  1. Яку воду не можна носити в решеті?
  2. Яка річка дні стирає?
  3. Що стане з білою хустиною, якщо її занурити в Чорне море?
  4. Які властивості джерельної води?
  5. В яких назвах річок є цифра 5?

 

VІІІ  Домашнє  завдання

      

                     

docx
Додано
14 лютого
Переглядів
191
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку