Урок." Як не любити зими сніжно - синьої" .

Про матеріал
Розробка уроку до підручника О. Н. Хорошковської Літературне читання в 4 класі. Урок містить підбір матеріалу на повторення вивченої теми з історії України ( я показувала завдання у формі слайдів) .Під час уроку велика увага приділяється роботі над віршованими творами. Діти вчаться римувати, складати свої вірші, виразно читати їх. Ведеться робота в групах - діти складають прислів'я і пояснюють їх зміст.
Перегляд файлу

Українське читання. 4 клас

Тема: Як не любити зими сніжно-синьої…

Надія Черкес. Прийшла зима            Людмила Привалова. Білі коні                                                                                                                                   Анатолій Костецький. Грудень

Мета: познайомити з творами про зиму, вчити читати виразно, вдумливо, знаходити слова у переносному значенні, вчити римувати, виховувати любов до природи, оберігати пташок взимку, виховувати інтерес до уроків читання.

Хід уроку

I. Організація класу

(підрівнялись, приготувались, починаємо урок)

Емоційне налаштування

  • Хоча на вулиці похмуро, холодно. А у нас у класі тепло, затишно. І ми посміхнімося один одному і проведемо гарний урок.

Сьогодні на уроці ми: Міркуємо – Відповідаємо – Читаємо – гарно.

II. Перевірка домашнього завдання

  • Діти, а який розділ ми закінчили вивчати? («Україна – рідний край»).

Домашнє завдання вам було повторити твори цього розділу. Ми вивчали про героїчне минуле нашої країни України, про видатних людей-українців. А зараз перевіримо, як гарно ви засвоїли цей матеріал. Я буду показувати фрагменти до оповідань або фото історичних постатей, пам'ятники, а ви відгадаєте Хто це? або Що це?

(відеопоказ)

  • Молодці! А тепер бліц:
  • У якому році Верховна рада прийняла Акт проголошення незалежності України? (1991)
  • Як називається головна вулиця Києва? (Хрещатик)
  • Як називалося це місце в давнину? (Хрещатий Яр)
  • Скільки доньок було в Ярослава Мудрого? (Анна, Єлизавета, Анастасія)
  • Хто уклав слов'янську азбуку? (Кирило і Мефодій)
  • По легенді, хто заснував Київ? (Кий, Щек, Хорив, Либідь)
  • Хто написав Гімн України? (муз. комп. М. Вербицький, поет П. Чубинський)
  • Що означають кольори українського прапора? (синій – небо, жовтий – колоски пшениці)
  • Кого називають Великим Кобзарем? (Шевченко)
  • Хто написав вірш з такими словами: «Можна все на світі вибирати, сину,                                                            Вибрати не можна тільки Батьківщину» (В. Симоненко)
  • Молодці! Гарно вивчили цей розділ. Я сподіваюсь, що ви й надалі будете цікавитися історією нашої країни.

III. Робота над новою темою

  • Сьогодні ми починаємо новий розділ. А який, дізнаєтесь, відгадавши загадку:

Біла, гарна, чарівна

Мов Снігуронька вона.

Землю прикрашає, сріблом засипає.

Все навколо наче рай!

Ну-мо! Що це? Відгадай! (Зима).

  • А які асоціації у нас зі словом Зима? (сніг, мороз, Новий Рік, гірки, санчата, ковзани, подарунки, ялинка, Дід Мороз)
  • Давайте дамо ознаки зими. Яка вона? (холодна, срібна, біла, пухнаста, весела, іскриста)
  • За що ми любимо зиму? (Я люблю зиму за те, що все стає скрізь білим, чистим, особливо, коли випадає перший сніг)

Діти:

  • можна кататися на санчатах, лижах, ковзанах
  • багато свят, подарунків
  • зимові канікули

Підсумок: Але ми знаємо, що всі пори року по-своєму гарні.

1. Розминка перед читанням

  • Перед читанням давайте зробимо розминку.

Прочитаємо анаграми.

Ц Ь О Р Б Е О Г  Д Ь М І Д Е В  Е Л К Н  Н И З А В К О

Н И Ц Я С И  Ц Ь Є А З  З А Е Б Е Р Ж І Л И

С Т І Л А К А В  Я Ц И Л И С  Л И Н Я А К Т А Ч А А Н С

Л Д Я Е Т  О К В В   А Л И П  Я Ч М

  • Яке слово зайве? Чому?

2. «Гра сніговик»

3. Робота з підручником

  • Відкрийте підручники на с.74.
  • Якою тут зображена зима? (суворою, злою, похмурою)
  • Але, зима може бути і веселою. Як ви гадаєте, для кого зима – це весела пора року? (для дітей)
  • Перед тим, як читати, подивіться на незнайоме слово Ґринджоли:

Ґринджоли – це широкі низькі сани. (чіпляю малюнок)

(промовляємо це слово декілька разів)

Скоромовка на Ґ: Ґава ґаву запитала:

  - Ти на ґанок не літала?

  - Не літала я на ґанок,

  Та й проґавила сніданок.

  • Які ще слова на Ґ. (ґедзь, ґудзик, аґрус, ґрунт, ґелґотати)
  • Трапиться ще слово щодуху – якнайшвидше.

Щодня, щоранку, щорічно – префікс ЩО пишеться разом.

  • Як вимовляємо звук [шч] – твердо. (скільки букв – 1, а звуків – 2)

Скоромовка на Щ: « Борщик у горщику, щавель у борщику, а до борщу ще й  по лящу»

4. Читання віршів «Прийшла зима»

  • 1 раз вчитель.
  • Які жанри художніх творів ви знаєте?
  • Що таке вірш?
  • Які ознаки зими описані у вірші? (вибірк. чит.)
  • Читання хором.
  • Знайдіть слова у переносному значенні.
  • Як ви гадаєте, подобається авторові зима?

Фізхвилинка для очей

5. Робота над віршем «Білі коні»

а)

  • Прочитайте самостійно вірш «Білі коні».
  • Що ж це за коні? Чому так названо вірш?
  • Чому так назвали: Грудень, Січень, Лютий?

б) Читання хором.

  • Давайте знайдемо римовані слова.

6. Складання вірша самостійно.

Спробуємо скласти самі віршик. (на дошці)


Що зробила? Що? сизокрила,

Яким? Чим? Що? покрила.

Звідки? Що роблять? Які? сніжинки.

Хто? Що зробили? У чиї? хатинки.

Прилетіла зима сизокрила,

Білим снігом землю покрила.

З неба летять білосніжні сніжинки.

Звірі сховались у свої хатинки.


  • Молодці. А після вірша «Білі коні» записані слова. Спробуйте самостійно скласти вірш.

7. Читання вірша «Грудень»

а) Читає вчитель.

  • Як я читала? (тихо, спокійно)
  • Чому? (тому що в лісі тихо, не чутно співів пташок, завмерли дерева)
  • Важко пташкам. А яку добру справу ми можемо зробити, щоб допомагати їм вижити взимку.

б) Читання по-одному.

  • Знайдіть слова в переносному значенні.

Руханка

8. Робота з текстом «У полях»

а) Бесіда.

  • Прочитайте текст самостійно.
  • Де і на чому каталися діти? (на лижах у полі)
  • Хто злякав дівчинку? (заєць)
  • Кого ще побачили діти? Що вони там робили? (куріпок)
  • Чому куріпки з неохотою залишали свою їдальню?
  • А що таке озимина?
  • Яку ще чорну купу побачили діти?
  • Чому діти, ще не втомившись, повинні були їхати додому?

б) Вибіркове читання:

  • Як зобразили поле?

IV. Робота в групах

  • Об’єднаємося в групи.

Завдання: скласти зі слів прислів’я, пояснити їх значення.

Правила роботи в групах.( …)

Зима без снігу – літо без хліба.

Зимова днина така: сюди – тень, туди – день, та й минув день.

Зимою деньок як комарів носок.

Як сніг упаде, то й пастух пропаде, а як сніг розтане, то й пастух устане.

Той взимі голодує, хто літо гайнує.

Грудень рік кінчає, а зиму починає.

Зимове сонце як мачушине серце: світить та не гріє.

V. Робота над загадками (с.99).

 (сніг, сніжинки, мороз, сани, лід)

VI. Рефлексія. Підсумок уроку

  • Ви молодці. Гарно працювали. Підняли мені настрій.
  • А тепер на сніжинках намалюйте свій настрій. Чому він у вас такий?

(діти прикріплюють сніжинки і пояснюють)

  • Яка красива зимова, чарівна стала в нас дошка.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кругленя Лилия
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
1 квітня 2020
Переглядів
494
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку