Інтегрований урок - квест інформатики та образотворчого мистецтва
Тема: Як вберегти комп’ютер від вірусів. Антивірусні програми. Гра «Упіймай віруси».
Мета: сформувати уявлення про комп’ютерні віруси та антивірусні програми; навчитись шукати інформацію в Інтернеті на безпечних сайтах; сприяти розвитку життєвих та предметних компетентностей; розвивати увагу, критичне мислення, творчість та креативність,уміння працювати в команді; виховувати самостійність,відповідальність, повагу до однокласників та моральні цінності по відношенню до чужої праці.
Обладнання: комп’ютери, олівці, фломастери, кольоровий папір, ножиці, клей, чистий аркуш ватману А1, робочі зошити, іграшкові комп’ютерні віруси.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
1. Організація класу
Вчитель. Швиденько всі займайте свої місця, бо у вас сьогодні так багато роботи, що й годі уявити. Але вам точно сподобається, бо на вас чекає цікава гра.
2. Мотивація навчальної діяльності
Вчитель. Зверніть увагу, що парти в кабінеті не на своїх місцях, а деякі навіть стоять разом. Це все через те, що в кабінеті заховалися злі монстри з комп’ютерів. І лиш виконавши всі завдання, що для вас приготували, ви зможете їх зловити й навести порядок. Тож починаємо. Займіть всі місця біля наших зсунутих парт.
(учні сідають довкола зсунутих парт)
3. Вивчення нового матеріалу
Вчитель. На попередньому уроці ми з вами говорити про те, які небезпеки є в Інтернеті. Пригадайте їх всі.
(учні по черзі відповідають)
Вчитель. Серед них ви назвали й віруси. Хто ж це такі?
Комп'ютерний вірус - різновид комп'ютерних програм або шкідливий код, відмінною особливістю якого є здатність до розмноження. На додаток до цього, віруси можуть без відома користувача виконувати інші довільні дії, в тому числі завдають шкоди користувачеві і/або комп'ютеру.
Вчитель. В нашому класі заховалися саме комп’ютерні віруси. Але знайти їх можна, якщо шукати їх, доки грає музика. Тож коли ви почуєте її, виберіть когось із вас, щоби він шукав їх в кабінеті.
Вчитель. Перед вами на столі порожній ватман. Ваше завдання на сьогодні – створити стін – газету на тему «Небезпечні комп’ютерні віруси». Працювати ви маєте усі разом, тож давайте пригадаємо правила роботи в групі.
Вчитель. Ви вже знаєте, що таке комп’ютерний вірус, і можете це написати в своїй газеті.
(вмикається музика, діти починають шукати першого віруса)
Вчитель. На вірусі прикріплено папірець із завданням.
Завдання 1. Скажіть, яку загрозу несуть комп’ютерні віруси? Обговоріть в групі та запишіть всі свої відповіді на стін – газеті кольоровими фломастерами.
Вчитель. Перший вірус ви вже зловили, молодці. Але їх ще декілька. І щоби зловити решту, треба знайти щось, що їх швидко знайде. Як ви гадаєте, як людина дізнається, що на її комп’ютер потрапив вірус?
(учні висловлюють свої варіанти)
(вмикається музика, діти починають шукати другий вірус)
Завдання 2. Пошукай в Інтернеті, що таке Антивірусні програми?
(учні шукають визначення в Інтернеті й записують його на стін – газеті)
Вчитель. Отже, антивірусні програми – це безкоштовні програми, створені для захисту та очищення ПК від різноманітних шкідливих програм, а також для запобігання інфікування комп’ютера таким програмним забезпеченням. Їх існує дуже багато:
Всі ці програми захищають комп’ютер від потрапляння на них вірусів, або ж знищують їх, якщо вони вже на комп’ютері. Їх ви також можете записати на своїй газеті.
(вмикається музика, діти починають шукати третій вірус)
Завдання 3. У своїх робочих зошитах (автор Коршунова О. В. 4 клас) виконайте на сторінці 28 завдання № 1.
4. Узагальнення та систематизація вивченого
Вчитель. Отож, на вашій газеті вже є багато корисної та цікавої інформації, але їй бракує прикрас. Тому зараз ви можете оздобити її малюнками та всім, що зможете створити з матеріалів, що у вас є на парті. Для цього правильно розділіть в групі,хто що буде робити. А головне – щоб всі ваші малюнки відповідали темі вашої газети.
(учні завершують роботу над оформленням стін – газети)
5. Підсумки уроку
Вчитель. Виконавши стільки завдань, давайте кожен дасть відповіді на наступні питання:
Вчитель. Ви всі молодці. І ви добре вивчили сьогоднішню тему.
6. Домашнє завдання.
У робочому зошиті (автор Коршунова О. В. 4 клас) виконай на сторінці 29 завдання № 2.