Урок "Як вберегти комп’ютер від вірусів. Антивірусні програми. Гра «Упіймай віруси»"

Про матеріал
Інтегрований урок - квест інформатики та образотворчого мистецтва. Тема: Як вберегти комп’ютер від вірусів. Антивірусні програми. Гра «Упіймай віруси». Мета: сформувати уявлення про комп’ютерні віруси та антивірусні програми; навчитись шукати інформацію в Інтернеті на безпечних сайтах; сприяти розвитку життєвих та предметних компетентностей; розвивати увагу, критичне мислення, творчість та креативність,уміння працювати в команді; виховувати самостійність,відповідальність, повагу до однокласників та моральні цінності по відношенню до чужої праці. Обладнання: комп’ютери, олівці, фломастери, кольоровий папір, ножиці, клей, чистий аркуш ватману А1, робочі зошити, іграшкові комп’ютерні віруси. Тип уроку: комбінований.
Перегляд файлу

Інтегрований урок - квест інформатики та образотворчого мистецтва

Тема: Як вберегти комп’ютер від вірусів. Антивірусні програми. Гра «Упіймай віруси».

Мета: сформувати уявлення про комп’ютерні віруси та антивірусні програми; навчитись шукати інформацію в Інтернеті на безпечних сайтах; сприяти розвитку життєвих та предметних компетентностей; розвивати увагу, критичне мислення, творчість та креативність,уміння працювати в команді; виховувати самостійність,відповідальність, повагу до однокласників та моральні цінності по відношенню до чужої праці.

Обладнання: комп’ютери, олівці, фломастери, кольоровий папір, ножиці, клей, чистий аркуш ватману А1, робочі зошити, іграшкові комп’ютерні віруси.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

1. Організація класу

  • Привітання, створення емоційного настрою

Вчитель. Швиденько всі займайте свої місця, бо у вас сьогодні так багато роботи, що й годі уявити. Але вам точно сподобається, бо на вас чекає цікава гра.

2. Мотивація навчальної діяльності

Вчитель. Зверніть увагу, що парти в кабінеті не на своїх місцях, а деякі навіть стоять разом. Це все через те, що в кабінеті заховалися злі монстри з комп’ютерів. І лиш виконавши всі завдання, що для вас приготували, ви зможете їх зловити й навести порядок. Тож починаємо. Займіть всі місця біля наших зсунутих парт.

(учні сідають довкола зсунутих парт)

3. Вивчення нового матеріалу

  • Пояснення нового

Вчитель. На попередньому уроці ми з вами говорити про те, які небезпеки є в Інтернеті. Пригадайте їх всі.

(учні по черзі відповідають)

Вчитель. Серед них ви назвали й віруси. Хто ж це такі?

Комп'ютерний вірус - різновид комп'ютерних програм або шкідливий код, відмінною особливістю якого є здатність до розмноження. На додаток до цього, віруси можуть без відома користувача виконувати інші довільні дії, в тому числі завдають шкоди користувачеві і/або комп'ютеру.

Вчитель. В нашому класі заховалися саме комп’ютерні віруси. Але знайти їх можна, якщо шукати їх, доки грає музика. Тож коли ви почуєте її, виберіть когось із вас, щоби він шукав їх в кабінеті.

  • Робота в групі

Вчитель. Перед вами на столі порожній ватман. Ваше завдання на сьогодні – створити стін – газету на тему «Небезпечні комп’ютерні віруси». Працювати ви маєте усі разом, тож давайте пригадаємо правила роботи в групі.

Пов’язане зображення

Вчитель. Ви вже знаєте, що таке комп’ютерний вірус, і можете це написати в своїй газеті.

(вмикається музика, діти починають шукати першого віруса)

Вчитель. На вірусі прикріплено папірець із завданням.

Завдання 1. Скажіть, яку загрозу несуть комп’ютерні віруси? Обговоріть в групі та запишіть всі свої відповіді на стін – газеті кольоровими фломастерами.

Вчитель. Перший вірус ви вже зловили, молодці. Але їх ще декілька. І щоби зловити решту, треба знайти щось, що їх швидко знайде. Як ви гадаєте, як людина дізнається, що на її комп’ютер потрапив вірус?

(учні висловлюють свої варіанти)

  • Робота за комп’ютером

(вмикається музика, діти починають шукати другий  вірус)

Завдання 2. Пошукай в Інтернеті, що таке Антивірусні програми?

(учні шукають визначення в Інтернеті й записують його на стін – газеті)

Вчитель. Отже, антивірусні програми – це безкоштовні програми, створені для захисту та очищення ПК від різноманітних шкідливих програм, а також для запобігання інфікування комп’ютера таким програмним забезпеченням. Їх існує дуже багато:

Всі ці програми захищають комп’ютер від потрапляння на них вірусів, або ж знищують їх, якщо вони вже на комп’ютері. Їх ви також можете записати на своїй газеті.

  • Робота в робочих зошитах

(вмикається музика, діти починають шукати третій  вірус)

Завдання 3. У своїх робочих зошитах (автор Коршунова О. В. 4 клас) виконайте на сторінці 28 завдання № 1.

4. Узагальнення та систематизація вивченого

Вчитель. Отож, на вашій газеті вже є багато корисної та цікавої інформації, але їй бракує прикрас. Тому зараз ви можете оздобити її малюнками та всім, що зможете створити з матеріалів, що у вас є на парті. Для цього правильно розділіть в групі,хто що буде робити. А головне – щоб всі ваші малюнки відповідали темі вашої газети.

(учні завершують роботу над оформленням стін – газети)

5. Підсумки уроку

  • Демонстрація учнями готової стін – газети

Вчитель. Виконавши стільки завдань, давайте кожен дасть відповіді на наступні питання:

  • Що таке комп’ютерний вірус?
  • Чим він небезпечний?
  • Як віруси потрапляють на комп’ютер?
  • Що треба робити, щоб не заразити комп’ютер вірусом?

Вчитель. Ви всі молодці. І ви добре вивчили сьогоднішню тему.

  • Рефлексія
  • Чи сподобався вам урок?
  • Що було для вас легким? А що складним?
  • Чи була корисною для тебе нова інформація?
  • З яким настроєм ти ідеш з уроку?

6. Домашнє завдання.

У робочому зошиті (автор Коршунова О. В. 4 клас) виконай на сторінці 29 завдання № 2.

docx
Додано
29 січня 2019
Переглядів
996
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку