Урок Як зимують птахи і звірі

Про матеріал

Метою уроку ставлю продовжувати формувати уявлення про птахів і

звірів, установлювати взаємозв'язки між змінами в

неживій природі, житті рослин і тварин; розвивати ло-

гічне мислення; виховувати бажання берегти рідну

природу.

Перегляд файлу

Добропільський НВК

 «Гімназія - ЗОШ І – ІІІ ступенів №1»

 

 

 

 

 

            ( « Я і Україна» ,  2 клас)

 

 

                                                Підготувала

                                 вчитель початкових класів

                                          вищої категорії

                                   Ягаєва Лариса Вікторівна

 

 

2017р.

 

            Тема.  Як зимують птахи і звірі.

            Мета: продовжувати формувати уявлення про птахів і

                  звірів, установлювати взаємозв'язки між змінами в

                  неживій природі, житті рослин і тварин; розвивати ло-

                  гічне мислення; виховувати бажання берегти рідну        

                  природу.

            Обладнання: підручник «Я і Україна», зошит з друкованою

                   основою, таблиці, малюнки, слайди з зображенням птахів

                   і звірів узимку, годівнички для пташок, аудіозапис «Спів птахів»,

                   презентація фізхвилинки.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

1. Перевірка готовності учнів до уроку.

2. Установка на увагу.

а) Привітання.

У нас сьогодні ніби свято,

Гостей зібралося багато.

Ану ж назад ви подивіться,

І веселенько посміхніться,

Привітайтеся. (Добрий день!)

А тепер поверніться, підтягніться,

Одне одному і мені теж усміхніться.

Тепер за парти тихо всі сідайте,

Урок Я і Україна розпочинаємо з вами.

Займатися будемо сьогодні

Серйозними ділами (говорять всі діти).

Розкриватимемо віконця в чудовий світ природи,

То часу не втрачаєм і до роботи приступаємо.

б) Вправа на уважність

- Щоб урок був цікавим, ми повинні бути:

   

Девіз уроку:

У – уважні

Р – розумні

О – організовані

К – кмітливі

ІІ. Хвилинка спостережень. Гра «Кореспондент».

  • Яка зараз пора року?
  • Який місяць?
  • Що ви можете сказати про небо?
  • Чи є надворі вітер?
  • Давайте, діти, підсумуємо спостереження.
  • Так, від чого ж залежать зміни в природі? (Всі зміни залежать від висоти сонця на небозводі).
  • Дякуємо синоптику за інформацію про погоду. Продовжуйте вести спостереження, уважно придивляйтеся до змін, які відбуваються в природі.

ІІІ. Перевірка домашнього завдання.

  1. Фронтальне опитування.
  • Які зміни сталися у неживій природі?
  • До якої частини природи належать тварини?
  • На які групи їх поділяють?
  • Які істотні ознаки птахів?
  • Які істотні ознаки звірів?

2.Диктант «Так чи ні»

  1. Зимові місяці: грудень, січень, лютий.

Так чи ні? (+)

  1. Зозулі, солов’ї, лелеки, чаплі відлетіли на зиму у теплі краї.

Так чи ні? (+)

  1. Рослини взимку ростуть.

Так чи ні? (-)

  1. На зиму не відлітають у теплі краї: дятли, ворони, синиці, сойки.

Так чи ні? (+)

  1. У морозну погоду сніг рипить під ногами.

Так чи ні? (+)

  1. Перелітні птахи відлітають у теплі краї, тому що голодно.

Так чи ні? (+)

  1. Ялинка, сосна завжди зелені.

Так чи ні? (+)

  1. Дерева вкрилися інеєм – буде тепло.

Так чи ні? (+)

  • Перевіримо.
  • Діти, ви будете в ролі вчителя і виправите помилки свого сусіда по парті (обмінюється з сусідом по парті зошитом).

На екрані відповідь:

  1.     +
  2.     +
  3.    
  4.     +
  5.     +
  6.     +
  7.     +
  8.     +

«+» - 7

«-» - 1

Вчитель підсумовує як діти справились з природничим диктантом.

3.Релаксація.

  • Давайте закриємо очі і пригадаємо, як співають пташки. (Діти слухають аудіо запис «Голоси птахів»).
  • Чи сподобався вам пташиний спів?
  • Як ви гадаєте, чому пташки взимку не співають, ми не чуємо їхнього веселого щебету?

4.Робота в групах.

 За малюнками, які розложені на партах діти діляються на групи.

 Завдання.

1 група. Записати назви перелітних пташок.

2 група. Записати назви зимуючих пташок.

3 група. Скласти ланцюжки живлення ( заєць, лисиця, білочка, куниця, шишка, озиме жито).

( Відповідають 1 і 2 групи)

ІV. Мотивація навчальної діяльності й актуалізація опорних знань

  учнів.

  1. Заслуховування вірша Л.Горлач « Сліди».
  • Уважно послухайте віршик.

На галяві серед гаю,

Де в снігу пеньки старі,

Я сліди щодня читаю,

Як слова у букварі.

   Тут ось ямочок мережка:

   Дві, одна і знову дві…

   Так і знай:

   Це зайця стежка

   Через хащі лісові.

А он там пройшла лисиця,

Обережно, крадькома.

Слід її ледь – ледь іскриться,

Бо лисиця – витівниця

Замела його сама.

   Поруч мишка – сіроспинка

   Від нори шмигнула вбік.

   В неї слід, як павутинка,

   Непомітний віддалік.

А в кущах сліди глибокі.

Видно, лосі йшли гуртом.

Біля них прудка сорока

Розписалася хвостом.

  1. Бесіда.
  • Про що йдеться у цьому віршику?
  • Які звірі залишають на снігу сліди?
  • Чи можна прочитати по цій «білій книзі», хто за ким і куди біг?
  • Які тварини залишають сліди на снігу?

Зараз нам 3 група покаже, які ланцюжки живлення вони склали.

  • Які звірі не залишають слідів на снігу? Чому?
  • Які птахи нашої місцевості не відлітають у вирій, а залишаються зимувати? Чому?
  1. Фізхвилинка.

V. Повідомлення теми і завдань уроку.

   Тема уроку « Як зимують птахи і звірі». Сьогодні ми продовжимо вивчати тварин і дізнаємось, як зимують птахи і звірі, як їхнє життя залежить від неживої природи, від життя рослин, дізнаємось, хто чим підгодовує птахів у скрутну для них пору.

VІ. Первинне сприйняття й усвідомлення нового матеріалу.

  1. Презентація «Як зимують птахи» з елементами розповіді.
  • Тихо в зимовому лісі. Як ви вважаєте, чому?У мороз і заметіль птахи ховаються у затишні місця і настовбурчують пір'я. Від цього їм тепліше, так вони рятуються від холоду.
  • А чи загрожує птахам голод?
  • Що для зимуючих птахів страшніше – холод чи голод?

(Презентація)

2.Бесіда.

 - Які пташки до нас завітали?

 - Що ви про них дізнилися?

 - Як ми з вами можемо допомогти пташкам?

3.Робота з підручником .

Діти самостійно працюють над першою частиною тексту « Як зимують птахи і звірі» ( ст. 94)

  • Про що ще ви дізналися з прочитаного?
  1. Демонстрація годівниць.
  2. Презентація «Як зимують звірі».
  • Зараз ми подивимось як зимують звірі. Ті, кому взимку не знайти ягід, корінців, листків, жуків, личинок, плодів та іншої звичної їжі, вже сплять у теплих м'яких барлогах, або норах…
  • Чи можуть люди допомагати диким звірям пережити суворі зими?

VІІ. Закріплення й осмислення знань

  1. Бесіда.

 - Що для птахів і звірів страшніше: холод чи голод? Чому?

 - Чиїх слідів не побачиш узимку? Чому?

VІІІ. Узагальнення та систематизація знань.

  1. Робота за підручником (ст.94-95).
  2. Робота в зошитах з друкованою основою (ст.45).
  3. Заповнення таблиці.

 Запишіть до таблиці, хто чим живиться взимку.

Птахи

Чим живляться

Звірі

Чим живляться

Синичка

Дятел

Сорока, сойка

Ворона

Горобець

Снігур

 

Білочка

Заєць

Лисиця

Вовк

Лось, олень

 

ІX. Підсумок уроку. Оцінювання дітей.

Гра «Мікрофон».

  • Чи сподобався вам урок?
  • Що сподобалося найбільше?

X. Домашнє завдання.

 1. Опрацювати статтю підручника ( ст.94-95)

 2. Робота в зошиті ( ст. 45 ).

3. Продовжувати підгодовувати птахів на годівниці. Замалювати гостей на годівничці. Скласти про них зимову казку.

4. Продовжувати виконувати проект « Кожну крихту збережемо».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
22 березня 2018
Переглядів
2140
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку