Тема уроку. Pets and animals.
Мета уроку: закріпити лексичні одиниці з попереднього уроку та граматичні структури Have you got?; ввести нові лексичні одиниці (long, short, body, tail) та активізувати їх в усному мовленні; навчити правильно вимовляти звуки, розвивати словесно-логічну пам'ять, монологічне мовлення, творчі навички, розвивати навички читання і письма; виховувати любов до тварин.
Хід уроку
Літнє сонечко проснулось, все у лісі стрепенулось. Усміхнувся старий дуб, причесав розкішний чуб. Каже білці: «Годі спати, треба діток годувати. Ти поглянь, як їжачок [f-f-f] вивів зранку діточок і шикує по порядку край галяви на зарядку.
Repeat after me: [f-f-f]
Тема уроку. Pets and animals.
Мета уроку: закріпити лексичні одиниці з попереднього уроку та граматичні структури Have you got?; ввести нові лексичні одиниці (long, short, body, tail) та активізувати їх в усному мовленні; навчити правильно вимовляти звуки, розвивати словесно-логічну пам'ять, монологічне мовлення, творчі навички, розвивати навички читання і письма; виховувати любов до тварин.
Хід уроку
Літнє сонечко проснулось, все у лісі стрепенулось. Усміхнувся старий дуб, причесав розкішний чуб. Каже білці: «Годі спати, треба діток годувати. Ти поглянь, як їжачок [f-f-f] вивів зранку діточок і шикує по порядку край галяви на зарядку.
Repeat after me: [f-f-f]
far
fat
feel
off
life
safe
front
from
free
Flowers here,
Flowers there,
Flowers growing
Everywhere.
А турботливі синички вже визбирують сунички. В джунглях тигр вже проснувсь каже [r] привіт усім.»
Everyone, repeat after me:
read
rule
run
very
sorry
free
present
pretty
proud
Rain on the green grass,
Rain on the tree,
Rain on the house top
But not upon me.
Глянь у нас летить сова [u-u-u] – дуже мудра голова.
Repeat after me: [u-u-u], once more [u-u-u].
Repeat the words:
good
could
should
room
look
cook
full
wolf
push
All together:
Warm September brings us school,
Days are shorter, nights are cool.
Fresh October, brings much fruit,
Then to gather them is good.
Then November brings us joy,
Fun for every girl and boy.
В неї клопоту доволі: вчить малят у нашій школі. Це ж сьогодні по росі поспішають в школу всі. Скоро дзвоник заспіває [ð], всіх за парти поскликає.
Repeat the sound [ð- ð- ð] (twice)
Repeat the words:
these
there
this
with
smoth
cloth
paths
mouths
either
Say it again please:
Together, together,
Together every day;
Together, together,
We work and play.
Together, together,
We read our books each day.
Today we shall speak about our pets.
What is it?
Have you got a pet? ( Yes, I have)
Have you got a hamster?
Have you got a dog?
Children, what is it? (It is a dog).
This is his body – тіло.
Repeat after me body, once more body.
Children, look at the picture. This is a tail. Repeat after me tail, once more tail – хвіст.
Children, look at the picture.
Repeat after me long. All together long-long- long.
Repeat after me short. All together short – short- short.
Children, open your books at page100. Find exercises 2.
Look at the picture.
Number 1. It is a long tail.
2. It is a short tail.
3. It is a long tail.
4. It is a long neck.
5. It is a short neck.
6. It is a short nose.
7. It is a long nose.
5. Монологічне мовлення.
Children, look at the blackboard. You must tell about your pet.
I have got a pet.
It is …
It’s name is …
… has got … and …
My pets is …
Children, look at the blackboard. You must find 8 words.
f |
t |
a |
i |
l |
h |
d |
o |
g |
z |
w |
k |
p |
a |
h |
j |
h |
|
a |
f |
h |
l |
c |
n |
l |
u |
b |
o |
d |
y |
e |
m |
t |
n |
p |
c |
x |
o |
q |
j |
f |
o |
p |
i |
s |
e |
v |
e |
n |
m |
n |
k |
f |
d |
z |
a |
q |
t |
w |
b |
t |
k |
l |
g |
r |
t |
u |
r |
t |
l |
e |
e |
d |
j |
k |
r |
w |
c |
k |
g |
d |
s |
n |
r |
a |
b |
s |
h |
o |
r |
t |
I have got He has got She has got |
Please, look at the blackboard. Your task is to write correct word have or has. Read and translate.
I have got blue eyes.
Tom has got a pet.
Katy has got a big snake.
Lilly has got a long hair.
I have got a short pencil.
My pet has got a long tail.
It has got two eyes.
He has not got a long nose.
Find in the text.
Children, open your books at page at page 51, ex. 1. You must write correct words long or short.
Children, , look at the blackboard. You must guess a pazl.
c |
r |
o |
c |
o |
d |
i |
l |
e |
|
a |
|
|
|
o |
|
|
|
|
b |
|
|
|
g |
|
|
|
|
b |
|
|
|
|
|
|
|
g |
i |
r |
a |
f |
f |
e |
|
|
|
t |
|
|
|
|
l |
|
|
|
|
|
|
|
|
e |
|
|
|
|
|
|
|
|
p |
|
|
|
|
|
|
|
|
h |
|
|
|
|
|
h |
|
c |
a |
t |
|
|
|
|
o |
|
|
n |
|
|
|
p |
a |
r |
r |
o |
t |
|
|
|
|
|
s |
|
|
|
|
|
|
|
|
e |
|
|
|
|
|