Урок з біології для учнів 7 класу «ОРГАНИ ЧУТТЯ.»

Про матеріал
ознайомити учнів з особливостями подразливості у різних груп тварин; - ознайомлює учнів із загальними принципами роботи і різноманіттям органів чуттів. - розвиває вміння логічно мислити та знаходити зв’язки між особливостями будови і функціями біологічних систем, узагальнювати знання під час заповнення таблиці; - виховує розуміння єдності всього живого.
Перегляд файлу

Великокостромська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів

Зеленодольської міської ради

Апостолівського району

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель : Позігун Т.В.

2017 р.

 

 

 

Урок  з біології для учнів 7 класу «ОРГАНИ ЧУТТЯ.»

 

Мета: - ознайомити учнів з особливостями подразливості  у різних груп тварин;

           - ознайомити учнів із загальними принципами роботи і різноманіттям органів чуттів.

           - розвивати вміння логічно мислити та знаходити зв’язки між особливостями

             будови і функціями біологічних систем, узагальнювати знання під час заповнення

             таблиці;

  • виховувати розуміння єдності всього живого.

 

Обладнання: таблиці, схеми,презентація про особливості будови органів чуттів у різних

            груп тварин, скотч, клей, підручники,  інтерактивна дошка, камертон,повітряна

            кулька, муляж риби, курки, рака, черепахи, два вида емоційних стікерів,слова

            відомих людей до уроку:

            «Щоб дійти до  мети, треба перш за все йти (Оноре де Бальзак)»;

            «Вдалий план – це половина успіху»(Бенджамін Франклін);

Тип уроку : Засвоєння нових знань.

 

Хід уроку :

І. Організаційний етап.

    Доброго дня! Я вірю, що він буде таким, бо сьогодні ми з вами відкриємо ще одну сторінку книги : «Життя тварин»А перед вами лежать Листки самоконтролю поставте в ньому позначку про свій настрій та підніміть емоційний стікер.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

     А)Робота біля дошки (2 учні) :

         1. Написати типи нервових систем медуз,червей , комах та птахів.

         2. Написати відділи головного мозку ссавців.

     Б)Біологічне лото(1 учень)

         Прикріпити сині стікери на тварин з нервовою системою дифузного типу, а

         Червоного-  трубчастого.  Відповідь: дифузна НС- А,В,Д,З,К а трубчастого – Б,Г.

        

А

Пугач (Bubo) Б

В

20100813170614 Г

Д

Ж

З

 

 

Й

 

К

 

    

В)Біологічний диктант( виконують інші учні класу)

    1.До основних систем життєдіяльності організмів, що котролюють інші

       органи     та системи відносять… та гуморальні системи.

    2.Здатність організму переходити із стану спокою в діяльний стан у відповідь на

       дію чинників середовища -   

    3.Передача імпульсів іде по нервових клітинах …

    4.Найдовший відросток якого називається …

    5.У ссавців є головний та … мозок.

    6.У гідр, медуз,коралових поліпів нервова система …

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

       Перед вами є епіграф нашого уроку:

У світі все буденне та святкове,

І дивне , і незвичне, і просте,

Є зміст у кольорі,

Є зміст в пташинній мові,

В усьому, що співає та живе.

       Як ви думаєте якою буде тема нашого уроку?

        Що ми маємо дізнатися ?

        Чого навчитися? 

IV. Вивчення нового матеріалу

1.Розповідь вчителя з елементами бесіди

 Так , дійсно сьогодні ми з вами будемо вивчати органи чуття у тваринних організмах. Ми дізнаємось яким чином тварини сприймають навколишній світ, таким , як він є.

Багато незвичайного і незвіданого у світі живої природи. Мільйони років тому у всевсіті, у галактиці Чумацький шлях ,на планеті Земля, відбулося диво. У світовому океані з’явилися

перші живі організми. Вони змінювались та пристосовувались до життя в навколишньому середовищі.Змінювались у них і органи чуття. А тварин описаних біологами близько 1,7 млн.видів.

Щоб всього цього досягти на нашому уроці потрібно мати план, як говорив Бенжамін Франклін :«Вдалий план – це половина успіху»

2. Складання плану уроку( За підручником УВ.І. Соболь ст.182 - 183)

  Дивлячись на схему: «Органи чуття» використовуючи біологічні терміни складаємо план до уроку.

Наприклад:

1.Еволюція органів чуття.

2.Розвиток нюху  у тварин.

3.Органи слуху у живих організмів.

4 Порівняння органів смаку у представників різних видів.

5.Особливості дотикових рецепторів.

6.Рівновага та вібрація.

 

3.Інформація вчителя з демонстрацією  презинтації.

На організм тварин постійно діють різноманітні чинники навколишнього середовища (світло, звуки, тиск, запахи, температура, вологість та інші). Водночас усередині організму відбуваються різноманітні хімічні та фізіологічні процеси, які впливають на його стан. Усі ці чинники називають подразниками. Різноманітні подразники зовнішнього та внутрішнього середовища в організмі сприймають рецептори. Зазвичай це закінчення чутливих нервових волокон або спеціалізовані клітини. Вони перетворюють сприйняті подразники на нервові імпульси, які від рецепторів далі передаються до відповідних нервових центрів.

Рецептори реагують на всі важливі для організму подразники.

Реакцію організму у відповідь на подразнення, що відбувається за участі нервової системи, називають рефлексом,. За допомогою рефлексів організм тварини дуже швидко реагує на відповідні зміни зовнішнього чи внутрішнього середовища.

Рецептори можуть бути розташовані поодиноко в певних тканинах тіла тварини або входити до складу спеціалізованих органів чуття: зору, слуху, рівноваги, нюху, смаку, дотику тощо.

4. Робота в групах «ПОТРРЕТ ТВАРИНИ»

    Учні отримують інформаційні картки із зображенням тварин:

    А) Кишковопорожнинні – медуза Аурелія;

    Б) Кільчасті черви – дощовий черв’як;

    В) Членистоногі – рак річковий;

    Г) Членистоногі – комаха «Око Павича»;

    Д) Риби   - судак звичайний;

    Е) Птахи – куріпка сіра;

    Ж)Ссавці – кіт домашній.

Кожна група готує звіт: один учень заповнює таблицю на дошці,

а другий  - усну презентацію роботи.

        Заповнення порівняльної таблиці :«ОРГАНИ ЧУТТЯ ТВАРИН»    

Назва органів

чуття

Медуза

АУРЕЛІЯ

Дощовий

черв’як

 

Рак

річковий

Метелик

Око павича

Судак

звичайний

Куріпка

сіра

Кіт

свійський

Органи зору

Клітини  біля щупалець,що реагують на світло,

світочутливі вічка

Світлочутливі клітини на передній частині тіла

Складні фасеткові очі, що можуть активно рухатись

Складні фасеткові очі

Очі вкриті рогівкоюбез повік,бачуть на невеликі відстані

Очі прості з широким полем зору. Бачуть далеко. Три повіки.

Очі прості

Бачуть добре.

Органи нюху

відсутні

Слабо розвинені

Антени,

вусики

Пірчасті вусика,пахучі залози

Капсули та ніздрі не сполучені з глоткою

недорозвинуті

Ніс з вібрисами

Органи смаку

відсутні

Клітини передньої частини глотки.

Щелепні щупики

Щелепні щупики сисного апарату, є слина.Кінцівки.

Язик та ротова порожнина.Малочутливі

Язик та ротова порожнина.

Язик з чутливими смаковими клітинами в носоглотці

Органи слуху

відсутні

Нерозви-нуті

Нервові мембрани

Мембрани ніг та вусиків

Внутрішнє вухо, бічна лінія

Внутрішнє вухо та слухова мембрана

Внутрішнє, середнє та зовнішнє вухо з вухами

Органи дотику

вібрації

Нервові клітини з ворсинками

На шкірі ворсинки  

Чутливі ворсинки вусиків, черевце

Числденні волоски, ворсинки тіла

Бічна лінія під лускою

На шкірі,

цівці

По всй шкірі

рецептори

Орган рівноваги

Міхурці з неорганчною речовиною по краю парасольки

Слабо розвинуті

Черевце,що є органом і руху

Нервові вузли

Внутрішнє вухо та бічна лінія,плавники,мозочок

Вестибуляр-

ний апарат, розвинутий мозочок

Вестибуляр-

ний апарат,    мозочок

 

5.Якщо учнів у класі багато, то пропонуйте ще один вид діяльності : «Робота з енциклопедіями, довідниками, науково – популярними журналами.»

6.Руханка

 Очі щільно ми закрили-

Це один, два,три, чотири,

Руки вгору підіймаєм

І долоні потираєм.

А щоб вушка відпочили,

Їх долоньками закрили,

Й так по колу- раз, два, три,

Кілька разів повтори.

 

7. Дослідження реакції тварин на подразники(Вибір тварини від особливостей класу та наявності тварин в куточку «Живої природи.»)

  А) Вплив світла на….

  Б) Вплив дотику на …

  В) Вплив звуку на …

V.Узагальнення та систематизація знань.

 А) для учнів з високим рівнем навчальних досягнень 

Креативна задача: «Кити самогубці»

Останнім часом все частіше трапляються випадки викидування морських ссавців на берег.Так на берег бухти Голден-Бей новозеландського Південного острова 10.02.2017 року викинулися 416 тварин. Це один з наймасовіших випадків самогубства китів за всю історію відому людству.Поясніть чому це трапляється? Як цьому завадити?

(Вислуховуються всі версії дітей і визначається в кінці вірна відповідь.)

Відповідь : . Сотні китів викинулись на берег Нової Зеландії (ФОТО) Структура берега пориста, вкрита піском і в години припливу видає звуки плячучого китьонка. Люди не чують цих звуків так, як діапазон слуху їх за межами слухового порогу.Дорослі ж кити помилившись із почутим звуком пливуть на допомогу.Якщо один з китів попливе до берега , інші попливуть разом з ним і не покинуть його, так як вони соціальні тварини. Виходів декілька: а) В прибрежних районах ставити слухові резонатори, що б змінювали звуки приливної хвилі;.б) Чатувати в ці моменти берегову лінію і у випадках підходу китів повертати їх у море чи океан.

Б) З середнім рівнем знань.

За муляжами ока великої рогатої худоби  та сторінок (160 – 161підручника

Л.І. Остапченко)  скласти вірно «будову ока ссавця.»

В) З достатнім рівнем знань.

     (160 – 161підручникаЛ.І. Остапченко)   «Складання схеми» будови бічної лінії представників кісткові риби.

Підсумкові запитання:

1. З якими органами чуттів ви зустрілися вперше?

2.Чи можливе булоб життя тварин без органів чуттів?

3. Через які органи чуття отримують найбільше інформації  ссавців? А риби ?

4. Які особливості будови та функціонування складних очей членистоногих?

5. Яка будова та функції бічної лінії риб? У яких ще тварин є цей орган чуття?

6. Які особливості будови органа слуху в різних груп тварин?

VІ. Оцінювання знань учнів за листом самоконтролю

                                                          Листок самоконтролю

 

          Прізвище та ім’я учня       ____________________________________________

 

Емоційний стан протягом уроку

Рівень знань

Ставлення до своєї роботи на уроці

Яке значення для тебе мають знання отримані на уроці

Початок уроку

Кінець уроку

Дуже поганий

 

низький

 

низький

 

дуже задоволений

 

Дуже важливі

 

Поганий

 

задовільний

 

задовільний

 

задоволений

 

Важливі

 

Гарний

 

середній

 

середній

 

не дуже задоволений

 

Практичні

 

Піднесений

 

достатній

 

достатній

 

зовсім не задоволений

 

Цікаві

 

Комфортний

 

високий

 

високий

 

байдужий

 

Не важливі

 

 

Я оцінюю свої знання на цьому уроці       _________   балів

 

VІ.Домашнє завдання

Всім - Параграф 42 підручника В.І.Соболь;

         -  Повторити параграф 4- види розмноження живих організмів

Підготувати міні – проект : «Як тварини чують?»

Групі А: Підготувати кросворд з данної теми.

Групі Б: Написати казку або вірш про органи чуття.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                          РОЗПИСКА-ДОЗВІЛ

Я, ___Позігун Тамара Вікторівна____________,

вчитель _біології____Великокостромської ЗШ І – ІІІ______________     ступенів__________________________________________________

дозволяю друкувати мій матеріал ___ Урок  з біології для учнів 7 класу «ОРГАНИ ЧУТТЯ».

у всеукраїнському науково-методичному журналі _________Біологія _________

Видавничої групи «Основа».

 Так, я передплачую журнал(и) ВГ «Основа», додаю копію передплатної квитанції

 Передаю свій матеріал на безоплатній основі

Гарантую, що цей матеріал є моєю власною авторською розробкою і не переданий до інших видавництв.

 

Дата      Підпис

 

 

 

 

 

АНКЕТА АВТОРА ВИДАВНИЧОЇ ГРУПИ «ОСНОВА»

Прізвище _____Позігун____________________________________________

Ім ’я   ___Тамара______________ По батькові__Вікторівна______________

Місце роботи (повна назва закладу)  Великокостромська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів Зеленодольської міської ради, Апостолівського району, Дніпропетровської області

Посада _Вчитель біології_____________________________________

Кваліфікаційна категорія, звання_______Вища____________________________

Домашня адреса  вул.Садова, будинок № 1, квартира 14,місто Зеленодольськ, Апостолівський район, Дніпропетровська область____________

Поштовий індекс___53860, __________ телефон дом. (_______) 0968076717__

Телефон служб. (_05556____)56436  e-mail___pozigun1971@mail.ua______________________

 

 Я передаю персональні дані, зазначені у цій розписці-анкеті, та надаю дозвіл на їх подальше використання та обробку (з метою реалізації цивільно-правових відносин, адміністративно-правових відносин, податкових відносин, відносин у сфері бухгалтерського обліку і у сфері інших відносин, що вимагають обробки персональних даних), довічне зберігання та видалення.

                    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІНФОРМАЦІЙНА КАРТКА

1c92f0da25f43b28afaaeb856dd106e0 Медуза аурелія: опис, особливості змісту, розмноження

 МЕДУЗА  АУРЕЛІЯ(Aurelia aurita), безхребетна тварина класу сцифомедуз типа кишковопорожнинних. Тіло прозоре і безбарвне, драглистої консистенції, блюдцеподібної форми, діаметром до 40 див. Рот розташований на нижній увігнутій стороні тіла і облямований 4 великими лопатями. По краю тіла є багаточисельні дрібні щупальця і 8 органів рівноваги. У телі просвічують хрестоподібний шлунок, радіальні гастральниє канали, що частково гілкуються, і 4 лілові подковоооразниє статеві залози. Поширена А. у Баренцевом, Білому і Чорному морях, а також в Тихому і Атлантичному океанах біля берегів Європи і Азії.

Парасолька у аурелій плоска і може бути до 40 см в діаметрі. На 98% складається з води, то він абсолютно прозорий. Це ж якість обумовлює факт того, що вага медузи аурелії дуже близький до ваги води, і це дуже полегшує плавання.Органи смаку, нюху,слуху – відсутні. Світлочутливі клітини розміщені  у основному малюнку медузи.

По краю парасольки аурелії розташовані щупальця, які досить невеликі, але при цьому надзвичайно рухливі. Щупальця дуже щільно часто оточені великою кількістю жалких клітин. По всьму тілі розхкидані дотикові клітини з ворсинками.

Рот цієї медузи чотирикутний, по його краях є 4 рухливі ротові лопаті. Скорочення цих лопатей (які, до речі, також покриті жалкими клітинами) дозволяє підтягнути уражену видобуток до ротового отвору і захопити її. Міхурці з неорганчною речовиною по краю парасольки – це органи рівноваги

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                  ІНФОРМАЦІЙНА КАРТКА

Дощовий черв'як звичайний (Lumbricus terrestris)

Дощовий черв’як

Тіло дощових червів складається з багатьох кілець, або сегментів кількість яких в різних видів від 80 до 320. Всі сегменти, окрім переднього, мають по 8, а в деяких тропічних видів — по декілька десятків, коротких щетинок, які допомагають тварині чіплятися за ґрунт під час руху. Довжина тіла великих тропічних дощових червів до 2-2,5 метрів, в Україні дорослі черв'яки доростають до 15-30 сантиметрів, а на півдні України й більше. Забарвлення — від ясно-сіруватого до чорнувато-бурого або вишнево-червоного. Черевна сторона тіла пласка, спинна — опукла і темніша, ніж черевна. Приблизно там, де закінчується передня частина тіла, у хробака є потовщення, зване пояском який розташований у більшості видів українських видів між 25 і 40-м сегментами. У ньому містяться особливі залози, що виділяють клейку рідину. При розмноженні з неї утворюється яйцевий кокон, всередині якого розвиваються яйця хробака.

 Шкіра тварин вкрита слизом, який захищає її від висихання та допомагає пересуватися в ґрунті.

Нервова система складається із слабо розвиненого головного мозку і черевного ланцюжка. У кожному членики тіла є по одному подвійному нервовому вузлу. Всі вузли з'єднані між собою перемичками. На передньому кінці тіла в області глотки від нервового ланцюжка відходять дві перемички. Вони охоплюють глотку праворуч і ліворуч, утворюючи навкологлоткове нервове кільце. Зверху в цьому кільці є потовщення — надглотковий нервовий вузол. Від нього в передню частина тіла хробака відходить безліч найтонших нервів. Цим пояснюється велика чутливість цієї частини тіла., де  знаходяться світлочутливі клітини.

Спеціальні органи чуття відсутні, але шкіра багата чутливими клітками. Відомо, що дощові черв'яки, не маючи спеціальних органів зору, все ж таки сприймають світлові подразнення. Якщо вночі раптово висвітлити хробака ліхтарем, він швидко ховається. Досліди показують також, що дощові черв'яки відчувають запахи. Нюх допомагає черв'якові знаходити їжу. Ще Чарлз Дарвін встановив, що черв'яки добре розрізняють по запаху листя рослин, якими харчуються.

 

 

 

                                             

 

                                         ІНФОРМАЦІЙНА КАРТКА

 Річковий рак (Astacus)  рід безхребетних тварин ряду десятиногих ракоподібних (Decapoda), довжина тіла зазвичай 6-15 см, іноді — до 80 см. Рід складається з трьох видів, усі зустрічаються вУкраїні.Тіло рака вкрите твердим покривом  панциром. Він складається з хітинової шкірки (кутикули), просоченої вапняними (неорганічними) солями, що додають панциру міцність і твердість. Панцир захищає тіло річкового рака від пошкоджень. Складні фасеткові очі, що можуть активно рухатись знаходяться на передній частині голови. Вони можуть рухатись в різних напрямках. Довгі антени, що мають вигляд вусиків виступають органами дотику, та нюху. Раки є санітарами водойм , бо підбирають і поїдають рештки мертвих живих організмів. Органи смаку знаходяться на  другій парі щелепних щупиків. Раки є всеїдними тваринами.. Черевце виступає органом руху та рівноваги. Органи слуху розвинені слабо. Вони розміщені на головогрудях  у вигляді нервових мембран за хітиновим покривом.

 

 

                                      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                           ІНФОРМАЦІЙНА КАРТКА

метелик родини Сонцевики (Nymphalidae). Широковідомий завдяки своєму яскравому забарвленню та доволі великим розмірам (розмах крил до 5 см) Метелики з'являються в кінці червня, літають до пізньої осені, зимують. На півдні за літо розвивається два покоління. Зимує в підвалах, печерах на стадії імаго, тому трапляється вже рано навесні, коли виходить зі схованок для відкладки яєць. Самка може відкладати до 500 яєць за одну кладку. Складні фасеткові очі. Кожне очко має кришталик, який дає тільки малу частину зображення. Мозок комахи з'єднує ці фрагменти в повну картину. Така будова очей дає змогу комахам миттєво помічати найменший рух. Пірчасті вусика – знаходяться на передній частині голови та виступають органами нюху а інколи.Пахучі залози, що відкриваються протоками на черевці виділяють запахи, які під час шлюбного періоду відчувають самці на відстані до 11 км.На кінці черевця є шовкові залози, які використовуються під час утворення лялечки, або кокона. Ротовий апаратсисного типу в якому є слинні залози. Тобто ми можемо стверджувати , що смак ці тварини відчувають. Також сприйняття смаку на себе беруть чутливі частинки лапок Павича, що передають данні про їжу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІНФОРМАЦІЙНА КАРТКА

Досить чутливий до концентрації кисню у воді та наявності суспензій, тому не зустрічається у замулених водоймах. У теплий період року держиться на глибинах 2-5 м. Активний як вдень, так і вночі, притому вночі заходить на мілини, а вдень відходить на глибші місця. Зазвичай віддає перевагу піщаному або гальковому дну, особливо якщо там присутні крупні об'єкти (корчі, каміння тощо), котрі можна використовувати як укриття, оскільки судак є переважно засадним хижаком.

У зимовий час тримається на ямах, часто разом з короповими рибами (лящем, коропом тощо), де ловиться на зимові снасті. Очі вкриті рогівкоюбез повік,бачуть на невеликі відстані. Нюхові капсули та ніздрі не сполучені з глоткою. Внутрішнє вухо та бічна лінія,плавники служать органами дотику та рівноваги. Органи смагу розташовані в ротовій порожнині, але розвинуті слабо.Бічна лінія допомагає виявляти напрям води, силу течії, температуру води та навіть за деякими данними навіть магнітне поле землі  за яким рухаються риби під час нересту.

Судак звичайний достатньо стійкий до різних хвороб. На передній частині верхньої щелепи 1-2 зуби перетворені на ікла.Нерест у судака відбувається навесні, коли температура води доходить до позначки близько 12 градусів. В широті Приазов'я, це квітень — початок травня. Для нересту вибирає мілководні ділянки, зазвичай з затопленими кущами, деревами або великим сміттям на дні. Глибиною від півметра до півтора метрів. Ікра дрібна, жовтувата. Молодь живиться спершу дрібними безхребетними. 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІНФОРМАЦІЙНА КАРТКА

Куріпка сіра нагадує рябчика чи невелику свійську курку. Представники виду є середньої величини куріпками. Дзьоб і ноги темного кольору. Верхня частинаоперення ряба, коричневого кольору, боки і хвіст руді. Шпори на ногах відсутні. Статеві відмінності зводяться лише до того, що самки забарвлені блідіше.

У забарвленні куріпки переважають сірі і охристо–бурі тони. Верх голови і потилиця забарвлені в оливково–бурий колір, боки голови і горло рудувато–охристі.Шия, груди і боки голубувато–сірого кольору, з дрібними хвилястими чорними смужками. На боках розташовані бурі плями, живіт світло–сірий. У самок пляма або зовсім відсутня, або розбита на декілька дрібних плям. Очі прості з широким полем зору. Бачуть далеко. Три повіки: вергня, нижня та мигальна, рогівкова, рухлива. Органи смаку розвинуті слабо, смакових бруньок до 25 на 1мм. Внутрішнє вухо та слухова мембрана складають основу слуху. Слухові отвори знаходяться зразу за очима. Органи дотику – це чутливі клітини, що виходять на поверхню шкіри.Орган рівноваги знаходиться у вестибуляр-

ному апараті завитків, що передають імпульси до головного мозку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІНФОРМАЦІЙНА КАРТКА

 Колаж з котами

Кіт сві́йський (лат. Felis silvestris catus), як і його родич кіт дикий (лісовий) — невеликий ссавець ряду хижих 

Кіт знаходиться у тісному співіснуванні з людиною понад 9500 років[ та є найпоширенішою хатньою твариною. Поширений у всіх районах земної кулі. Україна входить в 10 країн з найбільшою чисельністю населення котів (станом на 2006 рік), ставши домом для 7 350 000 домашніх котів. Загалом у світі нараховується близько 600 млн. (2015 рік) домашніх котів.

Налічується кількадесят порід кота свійського.Коти приблизно одного розміру з іншими малими кішками, вони мають струнке тіло, гострі зуби, чудовий  простий зір та нюх з вібрисами, що знаходяться біля очей, ніздрів, добре пристосовані для полювання на менших тварин.Кут зору невеликий – близько 120 градусів.Однак, коти, у порівнянні з дикими родичами, втратили смак до цукру,а інші смаки сприймають добре. Порівняно з антилопою , що має 3500 смакових рецепторів на язиці коти мають лише 45оо. Певні популяції проявляють спадкову глухоту(Бельгійські коти). Хоча коти полюють поодинці, вони є соціальними тваринами, що використовують численні засоби комунікації, у тому числі вокалізація, феромони, мову тіла.Органами рівноваги є вестибулярний апарат, що знаходиться у внутрішньому вусі та мозочку. Цетри координації рухів у потиличній зоні великих півкуль.Дотикові клітини знаходяться по всьому тілі.

Ще нещодавно вважалося, що коти були одомашнені у Стародавньому Єгипті, де вони були культовими тваринами. Однак, одне дослідження 2007 року поставило ці дані під сумнів, запевняючи, що всі домашні коти по жіночій лінії походять лише від 5 предків, ймовірно степових котів (Felis silvestris lybica), що були само одомашнені близько 10 тис. років тому.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Марушка Галина Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Черня Марианна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додав(-ла)
Позігун Тамара
Додано
29 жовтня 2019
Переглядів
14250
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку