Урок з біології "Пагін. Лабораторне дослідження "Будова пагона"

Про матеріал
Розробка сучасного уроку біології з використанням інноваційних технологій, 6 клас.
Перегляд файлу

Тема: Пагін: будова.  Лабораторне дослідження «Будова пагона»

Мета: Освітня. Сформувати уявлення про пагін як складний, важливий надземний орган рослини, про його розвиток та особливості будови; ознайомити зі складовими частинами пагону; розкрити поняття «брунька – зачатковий пагін». Розвивати уміння порівнювати органи рослин між собою; удосконалювати вміння і навички роботи з підручником, об’єктами природи; розвивати спостережливість. Виховувати бережливе ставлення до природи.

Тип уроку. Комбінований.

Матеріали та обладнання: схеми, малюнки, таблиці,

Основні поняття та терміни: пагін, брунька, вегетативна брунька, генеративна брунька

ХІД  УРОКУ

І. Розминка

Звучить спокійна музика

Доброго дня , шановні діти, гості нашого уроку! Я рада вас бачити сьогодні на уроці. Як ваше самопочуття? Ми будемо на уроці уважними, кмітливими, впевненими в собі. Посміхніться один одному. У такому настрої будемо працювати швидко і творчо, щоб отримали високі бали

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Будь яка частина рослини є дуже важливою для її життєдіяльності. Називаємо: пагін, стебло, квітка, брунька, корінь і т. д.

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь

Гра «Так чи ні»

        1. Корінь – спеціалізований орган мінерального живлення.

2. Існують кореневі системи: мичкувата, стрижнева, додаткова.

3. Бічні корені відходять від головних або додаткових.

4. Додаткові корені утворюються тільки на бічних коренях.

5. Корінь поглинає воду з ґрунту за допомогою кореневих волосків.

6. Ріст кореня забезпечується поділом клітин  на його верхівці.

7. Зона поділу кореня покрита кореневим чохликом.

8. В корені за зоною всмоктування іде зона росту.

9. Кореневі волоски - це вирости клітин покривної тканини.

10. У кульбаби стрижнева коренева система

11.У пшениці, кукурудзи, гороху – стрижнева коренева система.

12. Під кореневих чохликом знаходиться зона всмоктування.

Що ви знаєте про пагін?

Пагін – надземний вегетативний орган, що складається з стебла, листків та бруньок. Стебло – це основна частина, листки – бічні органи, а бруньки – зачаткові пагони. Вони бувають:

а) за розташуванням – верхівкові, бічні, сплячі, додаткові;

б) за призначенням – вегетативні і генеративні.

Значення пагона:

-фотосинтез;

-транспортування речовин;

-повітряне живлення;

-повернення листків до світла;

-розмноження рослин;

-виділення продуктів розпаду.

Нові пагони розвиваються з бруньок. 

 На стеблі завжди можна побачити місця прикріплення одного чи кількох листків -вузли. Частина стебла між двома сусідніми вузлами має назву міжвузля. Верхній кут, утворений стеблом і листком, називають пазуха листка. Порівняно з коренем має складнішу будову. Пагін складається з двох частин — стебла, яке є його віссю, та листків, які є його бічними виростами, або органами. Стебло і листки не можуть існувати одне без одного. Місця, де листки з’єднуються зі стеблом, називають листковими пазухами. Там розташовуються бруньки. Завдяки брунькам пагін може галузитися й утворювати систему пагонів. Місце, де листки відходять від стебла, називають вузлами, а відстань між сусідніми вузлами — міжвузлями. Пагони бувають трав’янистими, дерев’янистими, видовженими, вкороченими тощо.

Лабораторне дослідження №4.

Тема: «Будова пагона»

Мета: вивчити зовнішню будову пагона

V. Узагальнення та систематизація знань.

Рефлексія

Гра «До сонця»

Уявіть себе квіткою яка тягне руки - листочки до гори. А зараз якщо згодні з твердженням тягнемося до сонця, а якщо ні то опускаємо руки-листочки, заробляємо собі бали.

  • рослина це цілісний організм (так)
  • корінь виконує функцію фотосинтезу (ні)
  • листок це вегетативний орган (так)
  • пагін – надземна частина рослини (так)
  • фотосинтез відбувається в листках рослини (так)
  • стебло – генеративний орган рослини (ні)
  • плід і насіння – генеративний орган рослини (так)
  • бруньки розташовані на корені (ні)

ЦІКАВО

Найбільшою рослинною брунькою вважають головку капусти, маса якої коливається від 0,5-20 кг. 

 

VІ. Підведення підсумків уроку.

Виберіть одну правильну відповідь

1.    Укажіть частину рослини, зачатком якої є генеративна брунька: а) корінь;

б)    стебло; в) листок; г) квітка.

2.    Визначте, чим є брунька: а) зачатковим пагоном; б) зачатковим листком;

в) зачатковим    стеблом.

1.    Що таке пагін? З яких частин він складається?

2.    Що таке вузол, міжвузля та пазуха листка?

3.    Що таке конус наростання?

4.    Завдяки чому пагін росте в довжину?

Дослідницький практикум «Спостереження за розвитком пагона з бруньки» (виконувати вдома з допомогою дорослих).

1.    Живці тополі, верби, бузку (на вибір) завдовжки 15-20 см поставте в посудину з відстояною водою в тепле освітлене місце.

2.    Через кожні 2-3 дні міняйте воду в посудині. Спостерігайте за станом бруньок на живцях.

3.    Позначте в зошиті дату початку досліду, розкриття лусок бруньки, появи молодого пагона.

VІІ. Надання та пояснення домашнього завдання. Опрацювати п.26

 Заповніть таблицю

Рослина

Тип пагона (дерев’янистий чи трав’янистий)

Особливості будови пагона і стебла

Продовж речення

«Сьогодні на уроці мені сподобалось…»

«Я дізнався про…»

 

docx
Додано
8 грудня 2021
Переглядів
1576
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку