Урок з елементами STEAM

Про матеріал
Урок біології з елементами STEM освіти. Ліплення смаколиків для птахів сприяють формуванню розумових здібностей, виховують організованість, дисциплінованість і акуратність при роботі з тістом та насінням, розширюють художній кругозір, прищеплює інтерес та сприяє формуванню дбайливого ставлення до навколишнього сваіту.
Перегляд файлу

Про матеріал

Урок біології з елементами STEM освіти. Ліплення смаколиків для птахів сприяють формуванню розумових здібностей, виховують організованість, дисциплінованість і акуратність при роботі з тістом та насінням, розширюють художній кругозір, прищеплює інтерес та сприяє формуванню дбайливого ставлення до навколишнього сваіту.

 

Урок біології з елементами STEM освіти «Турбота про птахів-смаколики взимку»

 

Мета: Ознайомити дітей з різноманітністю видового складу зимуючих птахів свого міста, уточнити уявлення про спосіб життя птахів взимку, активізувати бажання допомагати птахам у холодну пору року, виховувати бережне ставлення до природи, любов до братів наших менших.

Ключові компетентності: продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі та команді, формувати вміння оволодівати новими інформаційними технологіями, використовувати джерела інформації для власного розвитку.

Обладнання: ілюстративний матеріал (картинки та фото зимуючих птахів); сухий корм (суміш для птахів), мука, глибока середня миска, одноразові рукавички, очищена вода(1л.), велика пластикова пляшка(5 л.), білий пластир, ножиці, одноразова скатертина.

Хід уроку

І. Етап мотивації, цілевизначення і планування.

1. Перевірка готовності класу до уроку. Привітання.

(Створення позитивного психологічного клімату класу)

ІІ. Оголошення теми, визначення навчальних цілей уроку. Мотивація пізнавальної діяльності.

1. Мотивація навчальної діяльності.

Метод «Очікування»

-Діти, що ви очікуєте від уроку?(відповіді дітей)

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Пропоную разом згадати які бувають птахи?

Вправа «Гронування»

  1. Які птахи відлітають у теплі краї?
  2. Чому вони відлітають?
  3. Які птахи залишаються зимувати?

ІV. Вивчення нового матеріалу (бесіда з елементами розповіді)

Вчитель: Україна, як ви знаєте, – найбільша країна Європи за рівнем освоєння людиною. Більше половини її території складають поля і населені пункти. Щорічне випалювання рослинних залишків на узбіччях доріг, в лісосмугах, у балках та на схилах знищує переважну більшість насіння, що могло б стати безцінним запасом корму для зимуючих птахів. Так само знищуються і зимуючі комахи. І це не говорячи вже про те, що загалом кількість комах у останні роки стала на багато меншою у зв’язку із масовим використанням пестицидів у сільському та лісовому господарстві. Види, що мігрують на зиму з більш північних регіонів, в яких значно більше природних територій, зіштовхуються з тим, що прилетівши до України, опиняються у досить бідному на поживу краї.

Підгодівля диких птахів взимку є цілком обґрунтованою, з біологічної точки зору, корисною справою. Хоча подекуди можна почути думки про те, що ми не маємо втручатись у природні процеси виживання птахів. Зовсім ні. Цивілізація вже і без того занадто втрутилася в ці процеси і забрала у птахів безліч природних місць для існування та пошуку харчів. І зараз ми дійсно можемо частково виправити ситуацію.

Запитання до класу:

Як ви важаєте, з якої причини птахи тягнуться до населених пунктів?

Відповідь: (доповнення вчителя)

Птахи природно тягнуться до населених пунктів, де взимку можна знайти хоч трохи більше їжі. Підгодівля їх є вкрай важливою справою, яка щодня може врятувати багато пташиних життів. Метаболізм у птаха проходить надзвичайно швидко і тому для обігріву організму постійно треба харчуватись.

Вчитель: головне правило меню — птахам не можна давати прогоркле та гниле, смажене, солоне. Жодного чорного хлібу! Він починає бродити у шлунку і може навіть призвести птаха до загибелі. Не зловживайте також і білим хлібом. Його можна давати тільки у вигляді сухих крихтів і в невеликій кількості. Не кладіть у годівницю пшоно. Без захисних оболонок на ньому утворюється тоненький шар плісняви та шкідливих для птаха речовин. Перловка та гречана крупа дуже гігроскопічні, набухають у шлунку, краще утриматись. Чечевиця, горох та квасоля, сухий рис, овес — незручний корм для маленьких птахів з невеличкими дзьобами. Овсом залюбки поласують тільки голуби, горлиці або сірі куріпки. Те саме стосується пшениці та ячміню, ці корми можна закладати у годівничку, тільки подрібнивши.
Завдання для дівчаток «Смаколик птахам» 1 група

Матеріали: одноразові рукавички, скатертина; шнурок, формочки для піску або випікання, глибока середня миска, вода очищена, 1 пакетик зерна (мікс суміш), горіхи, сухофрукти, вівсяні пластівці.

Усе ретельно перемішай, розклади в формочки для піску або випікання. У формочку встав петельку зі скрученого шнурочка, щоб підвісити корм. Постав смаколик на підвіконня або вистав на холод, щоб він затверднув.

Завдання для хлопців «Смачна їдальня» 2 група

Матеріали: 5 шт великих пляшок по 5л., пластир, ножиці, міцний шнурок.

Не варто робити годівнички з картону, оскільки він намокає і втрачає міцність. Ви робите годівничку із пластикової пляшки, важливо відігнути краї, на які сідатимуть птахи – або оплавити їх над вогнем, або обклеїти скотчем, пластирем. Це потрібно для того, щоб птахи не поранили лапки об гострий край пластику. Не робіть великих годівниць – це привабить ворон та граків, які не допустять до неї дрібних птахів.

 

Порада:

Найголовніша умова розміщення годівнички — до неї має бути зручно навідуватись кожного дня або через два дні: підсипати свіжих кормів, чистити від бруду та недоїдків. Так, відповідальне ставлення до годівнички — критично важливе. Пташки дуже добре запам’ятовують місця концентрації кормів. Вивчивши таке місце, вони будуть перевіряти його щодня. У люті морози головна умова виживання птахів — наявність енергії та тепла, яку забезпечує виключно їжа. Кожен рух на морозі змушує птаха витрачати енергію. Якщо ви привчите птахів навідуватись до годівнички, а потім вона у якийсь момент виявиться порожньою, енергію буде витрачено марно, і птаха може загинути. Тому якщо не впевнені, що зможете постійно підгодовувати птахів до відлиги, то краще і не починати.

Досипати корми у годівничку краще зранку. Загнилі та зволожені корми треба обов’язково викидати. Пліснява вкрай небезпечна для птахів.
Гра «Мікрофон»
Про що ми сьогодні дізналися?
Над чим розмірковували?
V. Рефлексійно-оцінювальний етап.
1. Рефлексія, самооцінювання.
1. Якщо ви любите птахів-підніміть руки вгору.
2. Якщо не руйнуєте пташиних гнізд-плесніть у долоні.
3. Якщо ви заготовляєте корм для зимуючих птахів-руки вгору.
4. Якщо ви вважаєте, що «Птахи-наші друзі»- за допомогою рукпокажіть сердечко.
Що найбільше сподобалося на уроці? (відповіді учнів)
Покладіть долоньку на голівку, погладьте себе і скажіть:-я сьогодні, молодець, я сьогодні супер!
Вчитель: Дякую вам за роботу на уроці.
 

Посилання на фрагмент уроку «Турбота про птахів-смаколики взимку» https://www.facebook.com/groups/500459010627784/permalink/859589901381358/

 
 
docx
До підручника
Біологія 7 клас (Довгаль І.В., Ягенська Г. В., Жолос О. В., Ходосовцев О. Є., Костіков І. Ю., Волгін С. О., Додь В. В., Сиволоб А. В., Скрипник Н.В., Толстанова Г. М.)
Додано
30 січня 2022
Переглядів
509
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку