У матеріал висвітлена проблема конструювання уроків через формування ключових компетенцій учнів у процесі викладання географії через упровадження новітніх технологій. Тема досвіду актуальна, головною умовою розкриття потенціалу креативності учнівської молоді є перетворення традиційного навчально-виховного процесу на освітній простір життєтворчості, насичений різноманітними інтерактивними заходами за всіма можливими сферами саморозвитку особистості.
Сутність досвіду полягає в системі цілеспрямованого і комплексного підходу до проблем формування і розвитку у учнів стійкого інтересу до вивчення географії, творчої самостійності, емоційного пізнання світу, набуття важливих соціальних знань і навичок, формування ключових компетентностей засобами предмету. Матеріал можуть використовувати у своїй роботі вчителі географії.
6 клас
Урок №26
Дата:06.12.18
Тема:ЗОВНІШНІ ПРОЦЕСИ, ЩО ЗУМОВЛЮЮТЬ ЗМІНИ
ЗЕМНОЇ КОРИ
Мета: розширити знання про літосферу шляхом вивчення процесів зовнішніх сил Землі; формувати первинні вміння встановлювати взаємозв’язки між дією зовнішніх сил та формами рельєфу;розвивати вміння учнів працювати з різними джерелами інформації;виховувати навички колективного спілкування, взаємодопомоги.
Обладнання: ПК,атласи, підручники, фізична карта, карточки, малюнки, що демонструють різні зовнішні процеси.
Тип уроку: комбінований.
Очікувані результати: називати та наводити приклади зовнішніх процесів,що зумовлюють зміни земної кори, коротко їх характеризувати.
ХІД УРОКУ
Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб впоратися на уроці із завданнями, будьте старанними.
Девіз уроку:
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно і плідно працювати.
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ
Прийом «Географічна розминка»
Використовують фізичну карту півкуль та атласи.
Учитель ставить запитання про розміщення вулканів з використанням «підказок».
1.Який найвищий вулкан Африки?
2. Назвіть вулкан, якому поклоняються жителі Японії.
3. Який вулкан розташований в Антарктиді?
4. Назвіть вулкан, що «не відбувся» у Кримських горах.
5. Осередок землетрусів
6. Місце на поверхні над осередком землетрусу
7.Океан, у якому найчастіше виникає цунамі
8. Материк, на якому немає діючих вулканів
9.Прилад для запису коливань земної кори
10.Держава — чемпіон за кількістю землетрусів
Прийом «Опитування»
IІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Прийом «Приваблива мета»
Учитель. Вам усім відомий процес ліплення фігурок з пластиліну або глини. Людину, що ліпить професійно, називають скульптором. Як працює скульптор? Незалежно від того, правша він чи лівша, завжди ліпить двома руками. Природу Землі можна порівняти зі скульптором: вона невтомно «ліпить» і створює образ поверхні нашої планети. З роботою однієї з її «рук» ми вже знайомі — це внутрішні сили Землі, що спричиняють рух плит, магматизм. Результат їхньої роботи наявний — це гори, западини. А що ж робить«друга рука» природи? Чому поверхня Землі така різноманітна?
IV. Оголошення теми і мети уроку
Сьогодні на уроці ми маємо з’ясувати, як «працює» ця «друга рука»,звідки бере сили та який її результат.
V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Презентація
1 Роль зовнішніх та внутрішніх процесів у формуванні сучасного вигляду Землі
Складання схеми в зошитах (презентація)
2. Характеристика зовнішніх процесів
Презентація
Зовнішні процеси відбуваються на земній поверхні або на невеликій глибині під впливом сонячної енергії, вітру, води, живихорганізмів.
3. Фізкультхвилинка
«Північ-Південь-Захід-Схід»
За вказівкою вчителя учні виконують вправи Подивитись на: зх.,сх… Заплющивши очі, зняти напругу рахуючи до десяти.
4. Прийом «Творча лабораторія» (робота в групах)
Завдання 1.
Вкажіть можливі негативні наслідки процесу.
Завдання 2
Назвіть способи боротьби з негативними наслідками цього процесу.
Завдання 3
Назвіть антропогенні форми рельєфу
Висновок 1. Земну поверхню формують не тільки внутрішні процеси, а й зовнішні. До них належать вивітрювання, робота вітру,поверхневих і підземних вод, моря, льодовиків.
V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1.Прийом «Прес-конференція»
Обговорення роботи груп: наскільки вдало було складено характеристики тощо.
2.Прийом «Географічний диктант»
Назвіть зовнішні сили формування поверхні
Назвіть основні типи вивітрювання.
Які форми рельєфу створюються руками людей?
Як називаються піщані гори, створені вітром у пустелі?
Які водно-ерозійні форми рельєфу поширені в Україні?
Взаємоперевірка
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
Підводимо підсумок. (робота в парах)
Доповни текст із поданих слів та словосполучень до тексту.
Зовнішній вигляд земної поверхні постійно___________. Зміни земної поверхні зумовлені взаємодією _____________________________. Зовнішні процеси надзвичайно_____________. Часто результати роботи зовнішніх сил ___________ позначаються на__________________________________________________.
Однак і господарська діяльність може стати причиною ________________________________________. Це підводить до висновку про те, що зовнішні процеси, як і внутрішні, необхідно ретельно досліджувати та вчитися запобігати їхнім негативним наслідкам.
Слова та словосполучення до тексту:Змінюється, внутрішніх та зовнішніх сил Землі, різноманітні, негативно, господарській діяльності людини, посилення зовнішніх процесів
Рефлексія
VII.Оцінювання
VIIІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Опрацювати §
2. Підготувати цікаву інформацію про роботу одного із зовнішніх «скульпторів».
1