Урок з християнської етики у 3 класі "Життя у правді".

Про матеріал
Мета: ознайомити учнів із заповіддю Божою, що стосується правди на землі; вчити дітей визнавати свою вину, відповідати за свої вчинки; формувати моральну людську якість – чесність; виховувати любов до ближнього, порядність, благородство душі і чисту совість.
Перегляд файлу

 

 

Тема.  Життя у правді.

 

Мета:  ознайомити учнів із заповіддю Божою, що стосується правди на землі; вчити дітей визнавати свою вину, відповідати за свої вчинки;

формувати моральну людську якість – чесність;

виховувати любов до ближнього, порядність, благородство душі і чисту совість.

 

Обладнання:  картки з прислів’ями, зошити з християнської етики

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

Молитва

Привітання

Сіли, діти всі, рівненько

Посміхнулися гарненько

Настрій на урок взяли

Й працювати почали

Вчитель  Що б ви побажали одне одному на уроці?

Діти         Хай сьогодні нам щастить,

                 Хай нам завтра пощастить,

                 Хай усім завжди щастить.

Вчитель  Бажаю вам діти хорошого настрою та плідної праці на уроці

ІІ. Актуалізація опорних знань

Вправа «Мікрофон».

  • Що ми діти зараз вивчаємо на уроках християнської етики?
  •  На якій горі Господь дав людям Заповіді Божі?
  • Як називався пророк, який отримав Заповіді Божі?
  • На чому були дані ці Заповіді?
  • Скільки є Заповідей Божих?
  • Яку Господню заповідь  ми обговорювали на попередньому уроці?
  • На якій скрижалі записана ця заповідь?
  • Для кого написана ця заповідь?
  • Які види привласнення ви запам’ятали?(Крадіжка, грабунок, хабарництво, дармоїдство, привласнення через обман)

Діти, на домашнє завдання ви  вивчили визначення всіх видів привласнення. Я зараз зачитаю визначення, а ви  одним словом напишете що це.

  1. Викрадення чужих речей це – (Крадіжка)
  2. Насильне відбирання чужих речей – (Грабунок)
  3. Привласнення чужої речі хитрощами – (Обман)
  4. Отримання платні за роботу яка не виконана – (Дармоїдство)
  5. Привласнення того, що освячено як власність церкви – (Святотацтво)
  6. Отримання великих грошей, користуючись чужою бідою – (Здирництво)

 

   Мотивація навчання.

Пригадайте, що ви сьогодні робили, коли прокинулися?

(відповіді учнів)

Отже, все те, що людина робить щодня, до чого звикає, називають звичкою. Зараз я називатиму погані і добрі звички, а ви, якщо це добра звичка, плескайте у долоні, якщо погана – мовчіть.

1. Допомагати мамі мити посуд.

2. Не вмиватися.

3. Шанувати працю інших людей.

4. Бути вихованою, стриманою.

5. Галасувати, коли хтось відпочиває.

6. Насміхатися з чужого горя.

7. Добре вчитися, багато читати.

8. Не слухати батьків.

9. Ображати інших.

10. Ділитися тим, що в тебе є.

11. Любити своїх батьків.

12. Ображати тварин.

13. Красти.

14. Обманювати

Добре ви орієнтуєтеся, які звички добрі, а які погані. Це допоможе нам  розібратися в темі нашого уроку.

Відкриваєте зошити і записуєте  тему нашого уроку

 ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

Сьогодні ми поговоримо про заповідь « Не свідчи неправдиво на ближнього свого», яку порушують люди дуже часто. Через ваш малий життєвий досвід, ви часто не можете відрізнити чесний вчинок від безчесного. Тому ми подумаємо над тим, як вберегти себе від такого гріха, та вчитися жити в правді.  Будемо вчитись оцінювати свої вчинки і вчинки оточуючих з моральної точки зору.

Звернемо увагу на руйнівну силу брехні.

Зараз, учні,  я пропоную вам переглянути мультик і ви мені скажете, які дві заповіді порушила дівчинка.

 

Мультфільм «Украдена іграшка»

(Обговорення переглянутого)

Вчитель: Запамятайте діти, що девятою заповіддю Господь Бог забороняє говорити неправду про іншу людину і забороняє взагалі усяку неправду. Кожен злий вчинок, зроблений у житті, буде виявлений. Ніщо не буде скрито або заховано, адже Бог все бачить. Честь є найвищою окрасою людини.

Але як не розгубитися,  як відрізнити правду від брехні, плітки від істини. Щоб знати як діяти, треба чітко розуміти сутність значення слова, які ми зараз запишемо в зошити.

Правда-це те, що відповідає дійсності

Брехня-це те що не відповідає дійсності

Правдивий-це той що говорить правду

 

Притча Леонардо да Вінчі «Язик і зуби».

 

   Жив-був на світі хлопчик, уражений серйозною хворобою, якій іноді   піддаються і дорослі, — він безустанно розмовляв, не знаючи міри.
    — Що за напасть цей язик,— бурчали зуби.— Коли він уже заспокоїться і   помовчить трохи?
   — Яке вам до мене діло? — зухвало відповідав язик.— Жуйте собі на здоров'я і   помовчуйте. Ось і все, що я вам скажу! Між нами нічого нема спільного. Нікому   не дозволю сувати носа в мої особисті справи, а ще й давати дурні поради.
       І хлопчик продовжував без упину белькотати до речі і не до речі.
        Але одного разу хлопчик так захопився балачками, що, сам    того не відаючи, попав у скрутне становище. Щоб якось виплутати з біди, він     дозволив язику сказати передбачену    брехню.

       Тоді зуби не витримали — увірвалася    їм терплячка. Вони разом зімкнулися і дуже     боляче вкусили брехунця.
         Язик став багряним від крові, що проступила, а хлопчик заплакав від болю.
        З тієї пори язик поводить себе з обережністю, та й хлопчик, перед тим як вимовити слово, двічі подумає.

    Дайте відповіді на запитання:

-Якими недоліками був наділений язик?

 -За що було покарано язика?

 -Чого вчить нас ця притча?
 

Вчитель: Треба вміти приборкувати свій язик, та завжди з усіма треба бути чесними.  Звичайно, ніхто не любить, коли йому говорять неправду, обманюють. Рано чи пізно правда все одно випливе. А от як потім дивитися людям у вічі? Сильна людина говорить правду, хоч як нелегко це буває. І душа такої людини така сама світла, як і сонце.

А от у людини зі слабкою волею страх перед покаранням переважає над здоровим глуздом. Вона придумує правдоподібну, на її думку, брехню і буде клястися, що так воно й було. Можливо, їй спочатку й повірять, але правду завжди дізнаються, рано чи пізно. І як тоді тій людині дивитися у вічі мамі, татові, вчителеві чи товаришам?

Отже, який ми можемо зробити висновок: в чому сила – в правді чи брехні?

На дошку прикріплюємо висновок – прислів’я: «У правді сила»

Дидактичні вправи

 

Назвіть одним словом:

-Людина,  яка не обманює? (чесна)

-Людина, яка не робить таких вчинків, що за них потім було б соромно? (чесна)

-Людина, яка не приховує від своїх друзів, батьків, якщо зробила щось не так?(чесна)

-Людина, яка має сміливість і мужність визнати свою провину, а не перекладає її на інших?(чесна)

Доберіть слова з протилежним значенням до слова чесний (підлий, непорядний, лукавий, нечесний і ін.).

 

Вчитель: Вже втомився 3 клас

                  Відпочити настав час

 Фізкультхвилинка

 

Вчитель: Зараз я кожній групі роздам завдання. Ви матимете 5 хв. на обдумування й обговорення. Потім лідер висловить думку групи.  
(Вчитель роздає завдання , вмикає музику на 5 хв.)

 

Ситуація 1Соня розлила мамині дорогі парфуми, а сказала, що це ненароком зробив Кешка (папуга). Ось їхній діалог: 
- Мамо, а Кешка розлив твої парфуми в рожевій пляшечці. 
- Ох, негідник! Доведеться йому надалі сидіти у клітці, а то ще більше нашкодить. 
- А може, вибачимо. Він більше не буде. 
- Ні, і не проси. 
- Добре, мамо. 
Запитання: 
Охарактеризуйте поведінку Соні. Поставте себе на місце Соні і скажіть, що б ви сказали мамі. 


Ситуація 2 Забігши першим до класу, Олексій побачив забутий кимось калькулятор. Він узяв його до рук і почав роздивлятися. «Ух ти, який гарний, це твій?» - почув він раптом голос однокласника. «Так. Це мені друг подарував на день народження». 
Запитання
Які погані вчинки зробив Олексій? Як він може виправити свою помилку?

Ситуація 3 Ганнуся впала i зламала ногу. Довелося в гiпсi лежати вдома. Вона дуже переживала, що багато в школi пропустить, а тодi зовсiм вiдстане вiд однокласникiв. Друзi вирiшили виручити однокласницю: домовилися щодня носити їй уроки i пояснювати, коли вона щось не зрозумiє. Коли настала черга Наталки провiдувати Ганнусю, вона не пішла до однокласницi. В класi збрехала, що у неї, мовляв, бабуся захворiла.

 

Як тобi не соромно! — обурилася Надiйка. Та ти ж учора цiлий день через скакалку на вулицi стрибала. - Подумаєш, злочин великий,— трохи зашарiлася Наталка.— Я зовсiм трiшечки збрехала.

Запитання
Як ви гадаєте: брехня може бути малою чи великою?

Вчитель: Мала брехня спричиняє таку саму шкоду, що i велика. Адже i мала брехня - це неправда, i пiв брехнi  - теж неправда. І починається все завжди з малого: пiшов у кiно, а мамi сказав, що був у школi. Бігав у дворi, а вдома сказав, що ходив до хворого товарища. Здавалося б дрiбницi. Аж нi! Мала брехня з часом переростає у велику брехню, якiй немає прощення.

Вчитель. Молодці, а зараз  завдання «Чому ви осуджуєте брехню?» У вас на партах є варіанти відповідей. Ви обираєте   найбільш прийнятну думку для себе і пояснює її.

 

Щоб не засмучувати тих, хто мене любить.

 

Якщо я одурюватиму, мені перестануть вірити. Сьогодні обдуриш — завтра тобі не повірять!

 

Якщо я брехатиму, то і мені стануть брехати.

 

Тому що на обмані нічого надійного не побудуєш; усе буде

несправжнім.

 

Тому що дурити соромно; це непристойно.

 

Тому що я правди не боюся; брешуть тільки боягузи.

 

 Правду говорити легко. А якщо брешеш, треба весь час про це пам'ятати, щоб не проговоритися.

 

Тому що правда все одно вийде назовні — якщо не зараз, то

потім.

 

Людина може втратити друзів

 

Тому що за обман можуть покарати.

 

Брехня принижує людину

 

Обманювати гріх

 

 

Пропоную ще одне цікаве завдання, в якому ви маєте продовжити прислів’я.

Вибери відповідь. Цифру відповіді запиши у віконечко:

Сказав — …

 

Не впевнений — …

 

Помилився — …

 

Говори те, …

 

Не видавай …

 

Краще гірка правда,

 


1. чужу таємницю. 2. ніж солодка брехня. 3. визнай. 4. зроби. 5. не обіцяй. 6. що думаєш.
 

 

Вчитель: Послухайте віршик

 

Лисиця в школу вчитися прийшла.

А як вона ледачою була,

То щоб уроки не робити —

Надумала учительку дурити!

Напише нишком на хвості

Таблицю множення чи приклади прості

І вгору лапу піднімає.

— Я знаю!

Я піду до дошки! —

Озветься так, помнеться трошки,

Хвоста до носа піднесе

І прочита, як з книги, все.

Отак знання у неї ті

Не в голові були, а на хвості!

Учителька помітила це діло —

На хвіст ногою наступила:

— Тепер відповідай! —

Лисиця — так і сяк — не зна

нічого — й край.

Шановні друзі, учні й учениці,

А поміж вас нема подібної лисиці

(Обговорення з учнями)

Вчитель:Збрехати в будь якому випадку це низько і не розумно.

V. Закріплення вивченого

 - Робота в зошиті 

 - Складання правил чесної дитини

                    1. Не можна обманювати.

2.Потрібно завжди говорити правду.

3.Краще не обіцяти, як слова не дотримати.

4.Не можна нікого обмовляти

5.Ніколи не слухати брехунів та наклепників

6.Завжди бути щирим

7.Діти розказують віршики

 

VІ. Підсумок уроку

Вправа «Допитливе сонечко»

  •                   Яку заповідь ми сьогодні вивчили?
  •                   Що нею Господь забороняє?
  •                   До чого спонукає нас ця заповідь?
  •                   Що вам найбільше запам’яталось на уроці?
  •                   Чи поважають людину, яка каже неправду? (Ні)
  •                   Чи хочемо ми, щоб нас поважали? (Так)

Тоді повторюємо за мною:

Я хочу, щоб мене поважали, і тому ніколи не говоритиму неправди.

Вчитель: Запам'ятайте: краще сказати правду, якою б вона не була, тому що, як мовить народ «брехнею свiт пройдеш, а назад не повернешся». Будьте з усiма чесними - i вам буде легко жити.

 

Візьміться за ручки, і стискаючи руки один одному, подякуйте за гарну роботу.

На цьому ми закінчуємо наш урок. До побачення.

 

 

 

docx
Додано
9 лютого 2023
Переглядів
870
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку