Урок з інтегрованого курсу "Я досліджую світ". Тема. "Сонце-джерело світла і тепла на Землі". Проєкт "Сонце нашого класу".

Про матеріал

Розробка уроку допомагає формувати предметні компетентності здобувачів освіти знаннями про Сонце, як небесну зірку та про його властивості. Ознайомити їх із значенням сонячного тепла і світла на Землі, його вплив на життя та організм людини, зі способами запобігання й надання першої допомоги у разі сонячного удару, пробуджувати інтерес до навколишнього світу. Дозволяє виховувати екологічну грамотність, прищеплювати навички здорового способу життя, почуття любові до живого, людяність і доброту.

Перегляд файлу

1

 

Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ

1 клас

Тема.  Сонце – джерело світла й тепла. Значення Сонця. Правила захисту від сонячного проміння. Проєкт «Сонце нашого класу»

Мета:  Формувати предметні компетентності здобувачів освіти знаннями про Сонце, як небесну зірку та його властивості. Ознайомити їх із значенням сонячного тепла і світла на Землі, його вплив на життя та організм людини, зі способами запобігання й надання першої допомоги у разі сонячного удару.  На основі практичної роботи розвивати у дітей переконливість  у тому, що все живе потребує світла і тепла, вміння мислити логічно, робити висновки. Пробуджувати інтерес до навколишнього світу. Виховувати екологічну грамотність , прищеплювати навички здорового життя, почуття любові до живого, людяність і доброту.

Матеріали до уроку: мультимедійний комплект: презентація до уроку,  музична руханка, навчальні відео (режим доступу надається) та ін.

/За підручником «Я досліджую світ» авторів: Тетяни Гільберг, Світлани Тарнавської,  Ніни Павич/

Тип уроку: засвоєння нових знань.

 

Методи та прийоми роботи на уроці:

 

-         емоційне налаштування на урок;

-         вправи: «Сонячний зайчик», «М’яч», «Очікування від уроку». «Мікрофон» та ін.

-         відгадування загадок;

-         ігрові ситуації;

-         малюнковий скрайбінг;

-         відеоролики за посиланнями;

-         творча робота «Юні дизайнери»;

-         методичний прийом «Сторітелінг»

-         проект «Сонце нашого класу»;

-         самооцінка уроку та ін.

 

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

1. Привітання  (На початку уроку учні стають у коло, промовляють вірш та виконують рухи) 

- Треба разом привітатись:

- Добрий день! Добрий день!

- Дружно й весело сказати:

- Добрий день! Добрий день!

- Вправо, вліво повернутись.

- Добрий день! Добрий день!

- Один одному всміхнутись!

- Добрий день! Добрий день!

2. Емоційне налаштування учнів на урок  (Учитель пропонує дітям взяти люстерка)

Учитель:

-       Діти, подивіться, я пускаю на кожного з вас «Сонячного зайчика»! Ось «Сонячний зайчик» сів Олегу на голівку, Максиму – на щоку, Богдану – на носик і т.д.

-       А тепер давайте всі разом будемо пускати «Сонячних зайчиків»! Подаруйте один одному разом із «Сонячним зайчиком» комплімент тому, кому бажаєте. А тепер пустіть його на свою парту, за котрою кожен з вас сидить, підійдіть до свого місця і покладіть люстерка (діти кладуть люстерка на парти).

Рефлексія вправи

-      Що ви відчуваєте після цієї вправи? Чи змінився ваш настрій? Поділіться, будь ласка!

-      Скажіть, звідки взялися ці «Сонячні зайчики»?

 ІІ. Актуалізація знань

1. Хвилинка фенологічних спостережень. Вправа «М’яч» (Учитель кидає м’яч, діти відповідають на запитання, один учень заповнює календар природи)

- Яка зараз пора року?

- Який місяць?

- Який стан неба?

- Чи були сьогодні опади?

- Якої сили вітер сьогодні?

- Сьогодні тепло чи холодно?

- А від чого це залежить?

- До якої природи можна віднести Сонце?

2. Мотивація навчальної діяльності учнів. Вправа «Очікування від уроку»

-       Як думаєте, про мова буде йти на уроці?

3. Повідомлення теми і завдань уроку

-       Ми будемо шукати відповіді на запитання, чи справді сонце – це зірка, чи точно сонце джерело тепла і світла, чи є інші джерела, кому потрібне сонячне світло, яким буває сонце, корисним чи шкідливим?

-       Чи зацікавила вас тема уроку?

-       Що вже знаєте?

-       Що хотіли б дізнатися про Сонце?

-До нас сьогодні завітають гості. Вам треба відгадати хто це.

4. Відгадування загадок

1. Ця червона намистинка має крильця у краплинках.

Невеличка, гарна дуже, упізнай її, мій друже! (Сонечко)

2. Бродить одиноко вогняне око, на всіх поглядає, теплом зігріває. (Сонце)

3. Квітка ця на сонце схожа,

    На олію вона гожа,

     Жовті пелюсточки має,

    Їх до сонця повертає. (Соняшник)    

(Діти відгадують, вчитель на дошці розміщує малюнки сонця і соняшника)

 

Результат пошуку зображень за запитом "лан соняшників"   Похожее изображение  Похожее изображение

 

-         Що вам допомогло відгадати загадки?

-         Уявіть собі, що перед вами ціле поле соняшників. Якби ми з вами зараз були на цьому полі, то помітили б, що соняшник свою голівку завжди повертає до сонця. Сонечко котиться по небу, і соняшник повторює цей рух. Зранку він дивиться в той бік, де сходить сонце, наче вітає його, а ввечері — туди, де заходить сонце. Так соняшник прощається зі світилом до наступного ранку.

ІІІ. Основна частина уроку

  1. Оголошення теми і мети уроку
  • Сьогодні на уроці ми з вами дізнаємося про Сонце. Ви вже й самі дещо сказали про нього.
  1.  Ігрова ситуація
  • Я пропоную дослідження-спостереження разом із Сонячним Зайчиком.

- Як ми утворили Зайчика? Що  нам допомогло це зробити?

- Що нам дає Сонце? (тепло, світло)

- Зараз пропоную дізнатися, які є джерела світла?

     3. Малюнковий скрайбінг.

(Один учень працює біля дошки – розташовує малюнки в правильному порядку)    - Який висновок можна зробити?

  1. Вправа «Мікрофон»

Я знаю про Сонце…

  1. Інформаційне повідомлення

Сонце – величезна розпечена куля, найближча до Земля зоря.

Перегляд відеороликів на тему «Сонце – джерело світла і тепла на Землі».

Режим доступу:

  1. https://www.youtube.com/watch?v=gB0kTxguNF0

 

  1. https://youtu.be/0JIbX4ifyd0?si=KRJ-biFkg-GDX1Pk

 

  1. https://youtu.be/JA8AEL6bpOI?si=_Qo7VzmD2DOrzd2T

 

-         Пригадайте, що належить до неживої природи. До якої природи належить Сонце?

-         Чи може існувати життя без сонячного світла й тепла? Чому?

-         Яку рослину зображено на малюнку? Поспостерігайте, як змінюється її положення впродовж дня. Поясніть чому.

-         Яку рослину зображено на малюнку? Поспостерігайте, як змінюється її положення впродовж дня. Поясніть чому.

  1. Вправа «Фантастична гіпотеза»

-         Що станеться, якщо зникне Сонце?

                                (Відповіді дітей)

  1. Руханка «Сонечко»

Режим доступу: https://youtu.be/8vVpG7C8OJw?si=1RAu_9nuQlPh7Igm

  1. Робота з підручником (с. 105-106)

-         Яку рослину зображено на малюнку?

-         Поспостерігайте, як змінюється її положення впродовж дня.

-         Поясніть чому?

  1. Робота в групах

Діти об’єднуються у дві групи і обговорюють питання

1 група   Яка користь людині від сонця?

      2 група   Як сонце може зашкодити?

(Звіт груп)

  1.  Складання пам’ятки перебування на сонці

(На екрані великий малюнок, де зображено людей, які відпочивають на пляжі. За цим малюнком діти розповідають, хто захищає себе від сонця, а хто – ні.)

Результат пошуку зображень за запитом "рисунок дети на пляже"

 

 

Пам’ятка

  • Намагайтеся проводити більше часу у тіні.
  • Обирайте відповідний одяг для відпочинку.
  • Не забувайте про панамки.
  • Надягайте сонцезахисні окуляри.
  • Пам’ятайте про сонцезахисний засіб.
    1.  Творча робота «Юні дизайнери»

-         Одягніть людину, для перебування на пляжі, створіть свій дизайн сонцезахисних окулярів.

Результат пошуку зображень за запитом "шаблон человечек"

  1.  Висновок

Сонце — джерело світла й тепла, без яких не було б життя на Землі. Сонячне світло можна побачити, а тепло — відчути.

 Сонце потрібне всьому живому. Без сонячного світла й тепла не може жити жоден організм.   Організми — це тіла живої природи.

IV. Заключна частина. Рефлексія

  1. Методичний прийом «Сторітелінг»

Учитель розповідає історію із власного життя, потім діти – свої історії із досвіду загартування сонцем.

2. Вправа Кубик «Блума» (діти стають у коло і кидають куб, відповідаючи на запитання).  Запитання на сторонах куба:

  • Чи можемо ми назвати Сонце і соняшник тілами природи?
  • Чи схожі ці два тіла природи? Чим?
  • Чим вони відрізняються? (Якщо дітям важко, вчитель ставить навідні питання)
  • До якої природи кожен з них належить?

3.Висловлювання своєї думки:

-         Поясніть за змістом вірша, чому соснам буде «сумно».

Сонце сіло на сосну,

сонно мовило: «Засну».

Сосни сонечко гойдали,

сосни сонечко благали:

— Сонце, сонечко, не треба, стане сумно нам без тебе.

Ганна Чубач

 

  1. Проєкт «Сонце нашого класу»

 

   Учні  обводять свої долоньки на папері жовтого кольору, вирізують їх  та  виготовляють  аплікацію «Сонце нашого класу» за зразком (підручник стор.108) під мелодію «Виглядає сонечко».

Режим доступу: https://youtu.be/8vVpG7C8OJw?si=1RAu_9nuQlPh7Igm :

C:\Users\User\Desktop\фото\IMG_0335.PNG

 

  1. Зворотній зв'язок

 

D:\ЦЕПОВА. ВСЁ\2. РАНОК\0. ОНОВЛЕНИЙ   КОМПЛЕКТ БУКВАР +++\2. МАТЕРІАЛИ ДО  БУКВАРЯ\3. ПІСЛЯБУКВАРНИЙ ПЕРІОД\0. КАРТИНКИ. ПІСЛЯБУКВАР\Рисунок10.png

 

  1. Самооцінка уроку

Виберіть на столі те сонечко, яке відповідає вашому настрою:

  Якщо ви багато нового дізналися, урок цікавий - веселе сонечко;

  Нічого нового не дізнався - сумне сонечко.

  Я хочу, щоб це маленьке сонечко принесло вам в будинок радість, тепло, затишок, зігріло вас в сумні дні, нехай сонечко оберігає вас і піклується (вчитель дарує дітям малюнки сонечка).

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
18 березня
Переглядів
836
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку