Урок з інтегрованого курсу ЯДС на тему "Життя звірів навесні"

Про матеріал
Урок з інтегрованого курсу «Я досліджую світ» на тему: «Життя звірів навесні» 2 клас До підручника Т. Гільберг, С. Тарнавська, Н. Павич Підготувала вчитель початкових класів Киїнського ОЗЗСО І-ІІІ ст. ім. Костянтина Светенка Стефановська Т. І. Мета: -формування предметних компетентностей: розширити знання дітей про життя тварин навесні; виховувати бажання правильно поводитися в природі; розвивати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв'язки, пізнавальний інтерес; виховувати любов до природи, інтерес до життя тварин. -формування ключових компетентностей: спілкування державною мовою; уміння навчатися впродовж життя; компетентності в природничих науках і технологіях; загальнокультурна грамотність. Обладнання: комп'ютер, відеопрезентація, картки для роботи в парах, картки для роботи в групах, маски-шапочки. Тип уроку: урок засвоєння нових знань. Освітні галузі: природнича, мовно-літературна. Хід уроку: 1. Організація класу: (слайд 3) У цей ранковий, добрий час Я рада, діти, бачить вас. Треба всім нам привітатись. Вліво-вправо поверніться, Один одному всміхніться. Чи готові до уроку? Молодці! То ж сідайте. Працювати почали. Фенологічні спостереження: 1 Виступ синоптика (слайд 4) Учень розповідає про температуру повітря, вітер, стан неба, опади. 2 Фенологічна сторінка Учитель. Які ознаки весни ви спостерігали протягом тижня? — Які явища відбуваються навесні у природі? — Підкресліть, які зміни в природі відбулися за останній тиждень. (слайд 5) - Збільшення тривалості дня. - Значне потепління. - Раннє цвітіння трав’янистих рослин. - Пробудження звірів від зимового сну. - Приліт птахів. - Танення снігу. 2. Мотивація навчальної діяльності (слайд 6) Відгадаємо загадки: (слайд 7) 1. Вдалині посеред ночі засвітились хижі очі. Від його пісень у звірів морозець біжить по шкірі. (вовк) 2. Ця свиня щетину має, В лісі жолуді шукає, Хижий, лютий пан іклан Називається…(кабан). 3. Клишоногий, волохатий, влітку спритний та завзятий, ну а взимку, лежебока, у барлозі гріє боки. (Ведмідь) 4. В лісі тваринка живе полохлива, Добра, пухнаста, та дуже ляклива. Вушки вона притискає свої, Шурхіт усякий лякає її. (Заєць) 5. До пухнастого хвоста личить шубка їй руда. Як рушає полювати, не виходить зайчик з хати. (Лисиця) 6. Хто на собі ліс носить?(Олень) 7. Диба-диба у лісок кожушок із голочок. На нім — яблучко, грибочки, золотистії листочки. (Їжак) 8. В ніч літає, А вдень спить, Головою вниз висить. (Кажан) 9. Рудий м’ячик вправно скаче з гілочки на гілку. — То не м’ячик, — кажуть діти, — ми впізнали … (білку). 3.Оголошення теми уроку (слайд 8) Отже, тема сьогоднішнього уроку: «Життя звірів навесні» Сьогодні на уроці ви більше дізнаєтеся про зміни, що відбуваються в житті звірів з настанням тепла. 4. Основна частина 1). Робота за підручником с.88 - Весна вносить великі зміни і в життя звірів. Прочитайте текст. Знайдіть в тексті, які зміни відбуваються в житті звірів навесні та чим вони обумовлені. Метод «Читання з другом» ( Учні читають текст про весняний період у житті звірів. Ставлять одне одному запитання за текстом ) 2). Робота з картками Гра «Знайди помилку» ( слайд 9 ) Вирощування дитинчат Пробудження Линяння Фізкультхвилинка. 3). Вправа «Здивуй клас» Учні працюють із додатковою інформацією. Кожен вибирає звіра ( таким чином формуються групи), учні опрацьовують матеріал і розповідають про нього. Ведмідь. ( слайд 10 ) Одними з перших виходять із зимової сплячки ведмедиці, адже наприкінці зими вони народжують кілька дитинчат. До теплих днів самка годує ведмежат своїм молоком у барлозі. У цей період ведмежата найбільш уразливі, оскільки жирові запаси, накопичені самкою восени, вже закінчуються, і молока малятам не вистачає. Зате після настання тепла, коли з’являється їжа, вони починають швидко набирати вагу. Заєць. ( слайд 11 ) У березні народжуються зайченята. Від народження ці пухнастики спритні, з розплющеними оченятами. Нагодує їх зайчиха своїм молоком і побіжить геть. Буває, що і зовсім не повертається до своїх малят. Але це не біда – малюки без неї не пропадуть. Їх нагодує інша зайчиха, що пробігатиме повз. За 5-6 днів зайченята починають їсти траву, молоді гілочки. А ще за кілька тижнів готові до самостійного життя. Білка. ( слайд 12 ) Майже одночасно із зайцями з’являється потомство білки. Чотири тижні очі білченят закриті, та вже невдовзі малята починають бачити і добре тримаються на гілках. Вовк. ( слайд 13 ) При перших теплих деньках вовки починають облаштовувати своє лігво. У лігві вовків народжуються вовченята. Поки вони сліпі й укриті сірим пухом, зовні схожі на малих лисенят. Про потомство дбають про обоє батьків. Поки вовченята не зміцніють, вони знаходяться в лігві поруч з вовчицею, а самець в цей час займається пошуком їжі для своєї родини. Дикі свині. ( слайд 14 ) Дитинчата зазвичай з'являються на світ рано навесні. Самка влаштовує лігво, в якому народжуються поросята. В одному приплоді може бути до 12 дитинчат. Вони залишаються в лігві близько 10 днів. Самка, яка перебуває з поросятами, є дуже агресивною, і нападає на кожного, хто посміє до них наблизитися. Покинувши лігво, свиноматка з поросятами знову приєднується до стада. Лисиця. ( слайд 15 ) Самець з самкою виривають для себе нору або використовують будь-яку вільну. Лисенята народжуються сліпі і безпомічні. Так само як і у вовків, турбота про народжених лисенят лягає на обох батьків. Поки діти сплять, мати вирушає на полювання. А коли підростуть, лисиця починає носити їм здобич. Лось ( слайд 16 ) У лосів на початку весни з'являється потомство. Як правило, самка народжує тільки одне дитинча. На ноги лосенята можуть вставати вже через кілька хвилин після народження, а починають вільно пересуватися через три дні. Турбота про потомство і постійний пошук їжі - звичайне заняття для лосів з приходом теплих днів. Гризуни ( слайд 17 ) А ось гризуни пробуджуються набагато пізніше - ближче до початку квітня, коли стає вже зовсім тепло і з'являється перша рослинна їжа. Відбувається пробудження повільно, протягом тижня, так як взимку кров і температура тіла гризунів під час сплячки опускається з звичайних 3 36 С до 8-10 С. 5. Самостійне застосування учнями знань у стандартних ситуаціях 1). Технологія «Крісло автора» ( слайд 18 ) - Як свійські тварини доглядають за своїми дитинчатами? Розкажіть про свої спостереження. 2). Робота в парах «Ланцюг живлення» ( слайд 19 ) - Складемо ланцюг живлення. 6. Творче перенесення знань і навичок у нові ситуації Інсценізація казки «Білченя, Їжаченя, Зайченя» ( слайд 20 ) — Послухайте, що вам розкажуть про своє народження Білченя, Їжаченя, Зайченя. Діти у масках-шапочках розігрують сценку. Білченя. Ой, Їжачок, який ти колючий! Їжаченя. Так, шубка у мене колюча. Але, маючи таку шубку, нікого не боюся. З’явиться небезпека — згорнуся в клубок — спробуй торкнися мене, відразу отримаєш тисячу уколів! Білченя. А народився ти теж з голками? Їжаченя. Їжаки народжуються без голок і сліпі. На рожевому тілі у нас тільки безліч горбків. Голки на їхньому місці з’являються через декілька годин. Спочатку вони м’які і світлі, але поступово тверднуть і темніють. Голки мої ростуть дуже швидко. Білченя. А я теж народився голим і сліпим. Але в нашому дуплі мені не було холодно, тому, що моя дбайлива мама зігрівала мене й укутувала м’якою підстилкою. Зайченя. А я свою маму не пам’ятаю! І домівки у мене немає! Білченя. Як це? Чому? Зайченя. Я народився прямо на землі відразу зрячим, вкритим шерстю. Мама мене погодувала молоком, залишила під кущем і втекла. Їжаченя. І тобі не хотілося їсти? Зайченя. Ні, молоко у мами поживне і жирне, тому 3–4 дні я неголодний. Білченя. А як же наступні дні? Зайченя. А я коли захочеться, їсти, починаю пересуватися, залишаючи пахучий слід від лапок. По цьому сліду мене знаходить будь-яка зайчиха і годує молоком. І знову вистачає на 3–4 дні. А коли я підросту, я починаю живитися травою. — Що нового ви дізналися про народження і перші дні життя звірів? — Яким народжується їжаченя? — Чому білці не холодно в дуплі? Складання правил поведінки в лісі навесні ( слайд 21 ) Колаж із малюнків учнів. 7. Заключна частина. Рефлексія. Закінчи речення: - Сьогодні я дізналася (дізнався)… - Було цікаво… - Було складно… - Я зрозуміла, що… - Тепер я можу… - Я навчилась… - Мене здивувало… - Урок дав мені для життя… - Мені захотілося…
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок з інтегрованого курсу «Я досліджую світ» на тему: «Життя звірів навесні»2 клас. Підготувала вчитель початкових класів Киїнського ОЗЗСО І-ІІІ ст. ім. Костянтина Светенка. Стефановська Т. І.

Номер слайду 2

Мета:-формування предметних компетентностей: розширити знання дітей про життя тварин навесні;виховувати бажання правильно поводитися в природі; розвивати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв'язки, пізнавальний інтерес; виховувати любов до природи, інтерес до життя тварин.-формування ключових компетентностей: спілкування державною мовою; уміння навчатися впродовж життя; компетентності в природничих науках і технологіях; загальнокультурна грамотність. Обладнання: комп'ютер, відеопрезентація, Тип уроку: урок засвоєння нових знань. Освітні галузі: природнича, мовно-літературна.

Номер слайду 3

Доброго дня! У цей ранковий, добрий час. Я рада, діти, бачить вас. Треба всім нам привітатись. Вліво-вправо поверніться,Один одному всміхніться. Чи готові до уроку? Молодці!То ж сідайте. Працювати почали.

Номер слайду 4

Хвилинка спостережень. Дата. Стан неба. Температура повітря. Опади. Вітер

Номер слайду 5

Зміни в природі навесні - Збільшення тривалості дня.-Значне потепління.-Раннє цвітіння трав’янистих рослин.-Пробудження звірів від зимового сну.-Приліт птахів.-Танення снігу.

Номер слайду 6

Кросворд

Номер слайду 7

1 Вдалині посеред ночізасвітились хижі очі. Від його пісень у звірівморозець біжить по шкірі.2 Ця свиня щетину має, В лісі жолуді шукає,Хижий, лютий пан іклан. Називається…4 В лісі тваринка живе полохлива,Добра, пухнаста, та дуже ляклива. Вушки вона притискає свої,Шурхіт усякий лякає її. 3 Клишоногий, волохатий,влітку спритний та завзятий,ну а взимку, лежебока,у барлозі гріє боки. 5 До пухнастого хвосталичить шубка їй руда. Як рушає полювати,не виходить зайчик з хати. 6 Хто на собі ліс носить?7 Диба-диба у лісок кожушок із голочок. На нім — яблучко, грибочки, золотистії листочки. 8 В ніч літає,А вдень спить,Головою вниз висить.9 Рудий м’ячик вправно скачез гілочки на гілку.— То не м’ячик, — кажуть діти, —ми впізнали …

Номер слайду 8

Отже, тема сьогоднішнього уроку: Молодці! «Життя звірів навесні»Сьогодні на уроці ви більше дізнаєтеся про зміни, що відбуваються в житті звірів знастанням тепла.

Номер слайду 9

Знайди помилку. Вирощування дитинчат. Пробудження. Линяння

Номер слайду 10

Ведмідь Одними з перших виходять із зимової сплячки ведмедиці, адже наприкінці зими вони народжують кілька дитинчат. До теплих днів самка годує ведмежат своїм молоком у барлозі. У цей період ведмежата найбільш уразливі, оскільки жирові запаси, накопичені самкою восени, вже закінчуються, і молока малятам не вистачає. Зате після настання тепла, коли з’являється їжа, вони починають швидко набирати вагу.

Номер слайду 11

Заєць У березні народжуються зайченята. Від народження ці пухнастики спритні, з розплющеними оченятами. Нагодує їх зайчиха своїм молоком і побіжить геть. Буває, що і зовсім не повертається до своїх малят. Але це не біда – малюки без неї не пропадуть. Їх нагодує інша зайчиха, що пробігатиме повз. За 5-6 днів зайченята починають їсти траву, молоді гілочки. А ще за кілька тижнів готові до самостійного життя.

Номер слайду 12

Білка Майже одночасно із зайцями з’являється потомство білки. Чотири тижні очі білченят закриті, та вже невдовзі малята починають бачити і добре тримаються на гілках.

Номер слайду 13

Вовк При перших теплих деньках вовки починають облаштовувати своє лігво. У лігві вовків народжуються вовченята. Поки вони сліпі й укриті сірим пухом, зовні схожі на малих лисенят. Про потомство дбають обоє батьків. Поки вовченята не зміцніють, вони знаходяться в лігві поруч з вовчицею, а самець в цей час займається пошуком їжі для своєї родини.

Номер слайду 14

Дикі свині Дитинчата зазвичай з'являються на світ рано навесні. Самка влаштовує лігво, в якому народжуються поросята. В одному приплоді може бути до 12 дитинчат. Вони залишаються в лігві близько 10 днів. Самка, яка перебуває з поросятами, є дуже агресивною, і нападає на кожного, хто посміє до них наблизитися. Покинувши лігво, свиноматка з поросятами знову приєднується до стада.

Номер слайду 15

лисиця Самець з самкою виривають для себе нору або використовують будь-яку вільну. Лисенята народжуються сліпі і безпомічні. Так само як і у вовків, турбота про народжених лисенят лягає на обох батьків. Поки діти сплять, мати вирушає на полювання. А коли підростуть, лисиця починає носити їм здобич.

Номер слайду 16

лось У лосів на початку весни з'являється потомство. Як правило, самка народжує тільки одне дитинча. На ноги лосенята можуть вставати вже через кілька хвилин після народження, а починають вільно пересуватися через три дні. Турбота про потомство і постійний пошук їжі - звичайне заняття для лосів з приходом теплих днів.

Номер слайду 17

гризуни А ось гризуни пробуджуються набагато пізніше - ближче до початку квітня, коли стає вже зовсім тепло і з'являється перша рослинна їжа. Відбувається пробудження повільно, протягом тижня, так як взимку кров і температура тіла гризунів під час сплячки опускається з звичайних 3 36 С до 8-10 С.

Номер слайду 18

Технологія «Крісло автора» - Як свійські тварини доглядають за своїми дитинчатами? Розкажіть про свої спостереження.

Номер слайду 19

Робота в парах «Ланцюг живлення»

Номер слайду 20

Інсценізація казки «Білченя, Їжаченя, Зайченя»

Номер слайду 21

правила поведінки в лісі навесні

Номер слайду 22

Номер слайду 23

pptx
Додано
12 квітня 2021
Переглядів
1273
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку