Урок з курсу "Україна і світ: вступ до історії та громадянської освіти" на тему: "Практичне заняття№2 "Створюємо правила класу" "

Про матеріал
Розробка практичного заняття для 5 класу НУШ, що передбачає такі форми роботи учнів: - Висловлювання думки за допомогою методу «мікрофон» - Уміння пояснювати свою думку, наводячи приклади з життя - Створення правил класу, обрання процедури їх прийняття
Перегляд файлу

1

 

Тема 4. Життя в громаді  

№ 15. ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ №2.  СКЛАДАЄМО ПРАВИЛА КЛАСУ.

 5 клас - НУШ

УЧНІ МАЮТЬ НАВЧИТИСЯ:

-       Пояснювати, що таке правила і яку роль вони відіграють у житті людей

-       Визначати своє ставлення до ролі правил у їхньому житті

-       Працюючи у малих групах, складати правила класу.

ПРОПОНОВАНІ ВИДИ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ:

-       Висловлювання думки за допомогою методу «мікрофон»

-       Уміння пояснювати свою думку, наводячи приклади з життя

-       Створення правил класу, обрання процедури їх прийняття

ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ: правила, права

НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ УРОКУ: презентація, аркуші А3 для груп.

ТИП УРОКУ:: урок закріплення та застосування знань, умінь, навичок та формування компетентностей.

ФОРМА УРОКУ: практичне заняття.

Хід уроку:

І. Оргмомент.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

А. ПРЕДСТАВЛЕННЯ Д/З – з.5 ( с.61), якщо не встигли виконати на попередньому уроці).

Б. ЕВРИКА:

1. З якими поняттями ми працювали на попередніх уроках? – звичаї, права, правила, закони.

2. Які з цих слів є однокореневими? - права, правила

3. Знайдіть ще однокореневі слова до цих понять – правий, правильний

Тобто правий – той, хто дотримується правил, діє правильно.

Часто, оцінюючи ваші дії, ті, хто вас оточують, кажуть: «Ти вчинив правильно», «Це твоє право», або «Ти неправий»,  «Ти порушив правила», «Ти не маєш права так робити»

ПУ: 1) де і коли вперше ви почули про правила? – у сім’ї

2) які із правил, якими ви користуєтесь у повсякденні, ви можете назвати? Що вони регулюють? Для чого існують?

3) А де ще існують правила? – у кожній науці:правила правопису, ділення, множення…

Тобто правило – певне положення, в якому відображено взірець діяльності або поведінки людини.

Здається, що всім зрозуміло, що правила створюються для того, щоб їх дотримуватися. Але у повсякденні ми стикаємося з випадками, коли вони порушуються.

СЛАЙД № 1 В. МІКРОФОН:

1. Чи доводилось вам порушувати правила? Чому це траплялося? Чим це можна пояснити?

2. На кого та як вплинуло порушення вами правил?

3. Чи були у вас випадки, коли ви постраждали від порушення правил іншими людьми?

Г. УЧИТЕЛЬ: люди можуть порушувати правила, коли вони не збігаються  з їхніми потребами, незрозумілі для них, викликають у них протест. Інколи вони не усвідомлюють або не замислюються, чому необхідно дотримуватись певних правил або вважають ї х неважливими. Тому, наприклад, часто ми можемо бачити на наших вулицях, як пішоходи переходять вулицю на червоне світло, як люди забруднюють місто або заводи – навколишнє середовище. У кожному випадку порушення правил ми повинні думати, до яких  наслідків це приводить, якою є наша особиста та спільна відповідальність за те, що відбувається навколо нас.

Д. МАЛІ ГРУПИ.- до 4 хв.

Уявіть ситуацію: вранці, йдучи до школи, 5-класник Валентин зустрів дідуся, який запитав у нього дорогу до магазина Сільпо. Валентин сказав, що він проведе дідуся, оскільки це йому по дорозі. Вони розговорилися і хлопчик поскаржився дідусеві, що в житті йому дуже заважають всілякі правила: кожного дня ходити до школи, не бешкетувати на уроках, прибирати за собою, дотримуватися режиму дня тощо. Дідусь сказав Валентину, що він чарівник, йому дуже сподобався хлопчик, і він готовий зробити йому подарунок:скасувати з цієї хвилини всі правила ,яких дотримувались люди в цьому місті. Так і сталося…

СЛАЙД № 2 Опишіть, як пройшов у Валентина та його  друзів цей день.

Чи стало їхнє життя щасливішим? Чому так? Чому ні?

 

 

 

 

Д-1. ОБГОВОРЕННЯ.

ПУ: До яких висновків підвела нас ця вправа?

ІІІ Оголошення теми, очікуваних результатів. СЛАЙДИ №3-4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

А. БЕСІДА.

1. У чому особливість практичних занять?

ІV. Вивчення нового матеріалу. Практичний блок.

А. БЕСІДА.

Пригадайте, якими мають бути правила?

СЛАЙД № 5 Правила повинні:

  1. Бути зрозумілими за змістом і мовою.
  2. Бути реальними для здійснення.
  3. Не суперечити одне одному.
  4. Бути відомими людям, які мають їх дотримуватися.
  5. Передбачати заходи впливу на осіб, які їх порушують.

 

Б. СЛАЙД № 6. МАЛІ ГРУПИ – складаємо правила класу – до 4 хв.

Кожна група отримує аркуш А3, де записує правила.

1. Складіть перелік із 3-5  основних правил поведінки, яких, на ваш погляд, повинні дотримуватись учні вашого класу.

2. Продумайте свої докази щодо необхідності кожного правила.

3. Обговоріть правила з однокласниками і виробіть спільні для всіх.

4. Запропонуйте будь-яку демократичну процедуру прийняття цих правил..

В. ПРЕДСТАВЛЕННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ РОБОТИ ГРУП.

- групи вивішують свої роботи, коментують їх.

- шукаємо спільні правила для всіх

- створюємо загальні правила

- порівнюємо з правилами на плакаті СЛАЙД №7

 

- доповнюємо

- голосуємо

 

 

 

 

 

 

 

V. Рефлексія.

СЛАЙД №8-9 А. НЕЗАКІНЧЕНЕ РЕЧЕННЯ

 

СЛАЙД № 10  VІ. Домашнє завдання. – повторити §§7,9.

VІІ. Завершення уроку

Похвала учнів за те, що …

 

ВИКОРИСТАНІ ДЖЕРЕЛА:

* Кафтан М.В. Україна і світ: вступ до історії та громадянської освіти / М.Ф.Кафтан, О.Г,Козорог, І.А.Костюк, В.В.Селіваненко, І.А.Цеунов. - Київ: Світич, 2022.

*Марина Кафтан, Олександра Козорог, Ірина Костюк, Володимир Селіваненко, Ігор Цеунов Україна і свіТ: вступ до історії та громадянської освіти./ Методичні матеріали для пілотування у 5 класах експериментальних закладів загальної середньої освіти/  Уроки 9–13 (листопад – грудень) – URL: http://svitdovkola.org/files/pilot/5-/Кафтан%20-%20Украіна%20і%20світ%205%20клас%20частина%202%20-%20Методичні%20матеріали.pdf

*О.Пометун, Т.Ремех, І.Гейко Практичне право: методичний курс з курсу 8(9) класу/За ред.. О.І.Пометун./Інститут громадянського суспільства. – К.,2001.

* Пометун О.І. Практичне право:Навч.посіб.: 8 кл./ О.Пометун, Т.Ремех, І.Гейко /За ред.. О.І.Пометун. – К., 2004.

*Матеріали сайту: https://znanija.com/task/13357352

 

 

docx
Додано
6 грудня 2023
Переглядів
452
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку