Урок № 90
Тема: Символи держави – прапор, герб, гімн.
Мета:
- Формування предметних компетентностей:формувати знання учнів про державні символи України (Прапор,Герб,Гімн) та національну свідомість;розширити кругозір учнів про рідну Україну,формувати усвідомлення своєї приналежності до держави; викликати інтерес до пізнання своєї Батьківщини,її просторів; формувати вміння виділяти головне, порівнювати,зіставляти; вміння практично застосовувати знання,уміння і навички.
- Розвивальна (розвиток навичок мислення) :розвивати прагнення , бути свідомим громадянином України, її патріотом,бажання спілкуватися рідною мовою. Розвивати самостійність та творче мислення,увагу,пам’ять,дрібну моторику рук. Сприяти розвитку пізнавальної активності , творчих здібностей учнів.
- Виховна: виховувати любов до рідного краю,шанобливе ставлення до державних символів,повагу до українського народу,гордість за красу і велич нашої Батьківщини,патріотичні почуття.
- Формування ключових компетентностей: спілкування державною мовою уміння навчатися впродовж життя ; соціальні та громадянські компетентності.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Обладнання: презентація, лепбук та його складові, наочний матеріал для фенологічних спостережень.
Хід уроку:
Позитивне налаштування дітей на урок. Вправа «Сугестивна поезія».
Візьмімось за руки!
Надійно і дружно
Мости побудуймо
Міцні дуже-дуже.
Мости, що єднають
Знання й уміння,
Збудуймо, додавши
Наснаги й терпіння.
(О. В. Самаруха)
(Учні, що сидять поруч, за допомогою рук будують міст, що єднає їх під час роботи на уроці)
А) фенологічні спостереження:
- Яка зараз пора року? Який місяць? Число?
- Яким було вранці небо , коли йшли до школи?
Б) Пісня «Як у нас на Україні»
- Про що співалося у пісні?
- Як інакше можна назвати Україну?
- Коли Україна святкує день незалежності?
- Хто живе в Україні?
- Якою мовою розмовляє український народ?
- Як називається основний закон України? 28 червня
- Хто є главою держави? Чи знаєте Ви як звати нашого президента?
Вправа «банани»:
- Закресліть букву Я і прочитайте тему нашого уроку.
ЯСИМЯВОЯЛИ МОЯЄЇ ЯКРАЯЇЯНИ.
(Символи моєї країни).
Словничок: Державний символ – це знак, зображення, мелодія, що відображають деякі суттєві прикмети певної держави.
Кожна держава має свої національні символи , які люди шанують і бережуть.
Сьогодні ми з вами дізнаємось про державні символи нашої крани. А щоб дізнатись з якими саме, пропоную попрацювати на загадками.
Коли звучить він – всі встають,до серця руку прикладають,і вголос, й подумки співають, і Україну прославляють.(Гімн)
Синьо-жовте полотнище гордо майорить.Це – ознака сили й слави Української держави. (Прапор).
Символ нашої держави – це тризуб жовто-яскравий. (Герб)
-Як називаємо всі три відгадки ?
- У статті 20 Конституції записано, що державними символами України є Державний Прапор України, Державний Герб України і Державний Гімн України.
Прапор – це державний символ,
Він є в кожної держави;
Це для всіх – ознака сили,
це для всіх – ознака слави.
Синьо-жовтий прапор маєм:
Синє – небо, жовте – жито; -
Прапор свій оберігаєм,
Він святиня, знають діти.
Прапор свій здіймаєм гордо,
Ми з ним дужі і єдині,
Ми навіки є народом
Українським в Україні.
- Прапори держав і народів, як і герби відомі дуже давно. Прапор як символ об’єднував людей.
- Прапор – це державний символ України. Стяг з двох рівновеликих горизонтальних смуг синього і жовтого кольорів.
- День Держа́вного пра́пора Украї́ни — державне свято України, присвячене одному з її державних символів — прапору України. Відзначається щорічно 23 серпня.
- І ще я хочу додати, що коли вносять або виносять прапор, потрібно обов’язково встати.
Розмальовка прапору
Державний Герб України – це офіційна емблема держави, що зображується на грошових знаках, печатках, на вивісках державних установ, навчальних закладів.
- Історія нашого державного Герба сягає дуже глибоко.
- Герб – це знак роду, міста, держави. У перекладі з німецької слово герб означає «спадщина». І це не випадково: адже з давніх-давен різними знаками мітили худобу, володарі позначали гербами свою маєтність.
Тризуб належить до найстаровинніших священних знаків. За тривалий час зазнав він і певних змін, але все-таки зберіг свою первісну основу в зображенні. Дослідники походження цього знака висловлювали багато думок щодо суті самого знака, і всі погоджувались, що головним у ньому є число 3. Тобто поєднання трьох основ життя.
Розфарбовка гербу України.
Гімн – хвалебна пісня на честь якогось героя чи події. Веде свій початок з давніх часів, коли в Єгипті складалися гімни, що прославляли богів. Такі пісні у нас відомі ще з часів Київської Русі.
Сучасним Державним Гімном України є національний гімн зі словами першого куплета та приспіву твору відомого українського поета Павла Чубинського на музику Михайла Вербицького.
- Під час яких подій виконують урочисту пісню держави ?
- Як потрібно поводитися під час виконання гімну?
Співання уривку гімну України
Робота в друкованому зошиті с. 27-28
Творче перенесення знань - створення леп буку.
Сьогодні ми з вами поповнили наші знання та тепер можемо створити лепбук , як доказ того, що ці знання міцні.
Хочу завершити наш урок такими словами:
У всьому світі – кожен зна:
Є Батьківщина лиш одна.
І в нас вона одна-єдина –
це наша славна Україна.
Не забувай Шевченка слів
про горду славу козаків.
Не забувай, що ти дитина
землі, що зветься Україна.