Урок з курсу "Я досліджую світ" у 1 класі з теми "Державні символи України"

Про матеріал
Урок з курсу "Я досліджую світ" у 1 класі з теми "Державні символи України". Урок з впровадженням цікавих методик НУШ патріотичного спрямування.
Перегляд файлу

Урок № 90

Тема: Символи держави – прапор, герб, гімн.

Мета:

-         Формування предметних компетентностей:формувати знання учнів про державні символи України (Прапор,Герб,Гімн) та національну свідомість;розширити кругозір учнів про рідну Україну,формувати усвідомлення своєї приналежності до держави; викликати інтерес до пізнання своєї Батьківщини,її просторів; формувати вміння виділяти головне, порівнювати,зіставляти; вміння практично застосовувати знання,уміння і навички.

-         Розвивальна (розвиток навичок мислення) :розвивати  прагнення , бути свідомим громадянином України, її патріотом,бажання спілкуватися рідною мовою. Розвивати самостійність та творче мислення,увагу,пам’ять,дрібну моторику рук. Сприяти розвитку пізнавальної активності , творчих здібностей учнів.

-         Виховна: виховувати любов до рідного краю,шанобливе ставлення до державних символів,повагу до українського народу,гордість за красу і велич нашої Батьківщини,патріотичні почуття.

-         Формування ключових компетентностей: спілкування державною мовою уміння навчатися впродовж життя ; соціальні та громадянські компетентності.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання: презентація, лепбук та його складові, наочний матеріал для фенологічних спостережень.

Хід уроку:

  1. Організаційний момент.

Позитивне налаштування дітей на урок. Вправа «Сугестивна поезія».

Візьмімось за руки!

Надійно і дружно

Мости побудуймо

Міцні дуже-дуже.

Мости, що єднають

 Знання й уміння,

Збудуймо, додавши

Наснаги й терпіння.

(О. В. Самаруха)

 (Учні, що сидять поруч, за допомогою рук будують міст, що єднає їх під час роботи на уроці)

  1. Актуалізація опорних знань умінь та навичок.

А) фенологічні спостереження:

- Яка зараз пора року? Який місяць? Число?

- Яким було вранці небо , коли йшли до школи?

Б) Пісня «Як у нас на Україні»

- Про що співалося у пісні?

- Як інакше можна назвати Україну?

- Коли Україна святкує день незалежності?

- Хто живе в Україні?

- Якою мовою розмовляє український народ?

- Як називається основний закон України? 28 червня

- Хто є главою держави? Чи знаєте Ви як звати нашого президента?

  1. Повідомлення теми і мети уроку:

Вправа «банани»:

-         Закресліть букву Я і прочитайте тему нашого уроку.

ЯСИМЯВОЯЛИ     МОЯЄЇ     ЯКРАЯЇЯНИ.

(Символи моєї країни).

Словничок: Державний символ – це знак, зображення, мелодія, що відображають деякі суттєві прикмети певної держави.

Кожна держава має свої національні символи , які люди шанують і бережуть.

Сьогодні ми з вами дізнаємось про державні символи нашої крани. А щоб дізнатись з якими саме, пропоную попрацювати на загадками.

 

  1. Вивчення нового матеріалу:

 

  • Загадки:

 

Коли звучить він – всі встають,до серця руку прикладають,і вголос, й подумки співають, і Україну прославляють.(Гімн)

 

Синьо-жовте полотнище гордо майорить.Це – ознака сили й слави Української держави. (Прапор).

Символ нашої держави – це тризуб жовто-яскравий. (Герб)

 

-Як називаємо всі три відгадки ?

- У статті 20 Конституції записано, що державними символами України є Державний Прапор України, Державний Герб України і Державний Гімн України. 

 

  • Робота з підручником с. 64.

 

Прапор – це державний символ, 
Він є в кожної держави; 
Це для всіх – ознака сили,

 це для всіх – ознака слави. 
Синьо-жовтий прапор маєм: 
Синє – небо, жовте – жито; - 
Прапор свій оберігаєм, 
Він святиня, знають діти. 
Прапор свій здіймаєм гордо, 
Ми з ним дужі і єдині, 
Ми навіки є народом 
Українським в Україні. 


- Прапори держав і народів, як і герби відомі дуже давно. Прапор як символ об’єднував людей.

- Прапор – це державний символ України. Стяг з двох рівновеликих горизонтальних смуг синього і жовтого кольорів.
- День Держа́вного пра́пора Украї́ни — державне свято України, присвячене одному з її державних символів — прапору України. Відзначається щорічно 23 серпня.
- І ще я хочу додати, що коли вносять або виносять прапор, потрібно обов’язково встати.

 

Розмальовка прапору

  • Робота з підручником с. 65

 

Державний Герб України – це офіційна емблема держави, що зображується на грошових знаках, печатках, на вивісках державних установ, навчальних закладів.
- Історія нашого державного Герба сягає дуже глибоко.
- Герб – це знак роду, міста, держави. У перекладі з німецької слово герб означає «спадщина». І це не випадково: адже з давніх-давен різними знаками мітили худобу, володарі позначали гербами свою маєтність. 
Тризуб належить до найстаровинніших священних знаків. За тривалий час зазнав він і певних змін, але все-таки зберіг свою первісну основу в зображенні. Дослідники походження цього знака висловлювали багато думок щодо суті самого знака, і всі погоджувались, що головним у ньому є число 3. Тобто поєднання трьох основ життя. 

 

Розфарбовка гербу України.

 

  • Робота з підручником с. 65 .

 

Гімн – хвалебна пісня на честь якогось героя чи події. Веде свій початок з давніх часів, коли в Єгипті складалися гімни, що прославляли богів. Такі пісні у нас відомі ще з часів Київської Русі.
Сучасним Державним Гімном України є національний гімн зі словами першого куплета та приспіву твору відомого українського поета Павла Чубинського на музику Михайла Вербицького. 

-         Під час яких подій виконують урочисту пісню держави ?

-         Як потрібно поводитися під час виконання гімну?

 

Співання уривку гімну України

 

  1. Активність уроку. Вправа « У класі немає нікого».

 

  1. Первинне застосування нових знань умінь та навичок:

Робота в друкованому зошиті с. 27-28

 

  1. Підсумок уроку.

Творче перенесення знань - створення леп буку.

Сьогодні ми з вами поповнили наші знання та тепер можемо створити лепбук  , як доказ того, що ці знання міцні.

 

  1. Сюрприз за активну участь на уроці.

Хочу завершити наш урок такими словами:

У всьому світі – кожен зна:                         

   Є Батьківщина лиш одна.                          

    І в нас вона одна-єдина –                           

  це наша славна Україна.                             

    Не забувай Шевченка слів                         

  про  горду славу козаків.                             

   Не забувай, що ти дитина                        

  землі, що зветься Україна.                

 

 

docx
Додано
5 червня
Переглядів
46
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку